handdator

Visa fullständig version : Lite "problem" här =/

bamzizen
2006-09-20, 19:57
Hejsan

Har lite problem, vet inte riktigt hur jag ska göra.

Jag gjorde lite trådar för några månader sedan, men ni kanske inte minns mitt case riktigt så jag drar en snabb genomgång:

Jag är en kille, fortfarande i puberteten, så det är inte särskilt bra för mig att ligga på mycket underskott. Jag är 172-173 cm lång och jag har gått ner i vikt det senaste halvåret.

Vägde 73 kg innan sommaren, och gick promenader och åt nyttigare under sommarlovet.

Idag väger jag endast 62.5-63 kg - vilket är en jättebra vikt för min längd ju. Men jag har "massa" fett kvar omkring magen/höften/rumpa osv.

Självklart vill jag ju fixa bort det sista överflödsfettet men jag vill ju absolut inte gå ner mer i vikt! Jag måste ha skitlite muskler som väger så lite och ändå är ganska rund :(

Sedan är jag lite orolig över att jag har slutat växa nu när jag legat på underskott ett tag, har inte växt något sedan i våras typ. jag tror verkligen inte att jag har nått min slutliga längd, så "vuxen" är jag inte än.

Tacksam för svar!

Jag behöver lite tips om hur jag bör göra i mitt fall.

Longshot
2006-09-20, 20:11
Först och främst tycker jag det är bara synd att du fick ögonen för att banta i din ålder, men gjort är gjort. Som du säger är du i puberteten och du växer fortfarande, dvs du är i en magisk ålder för att uppnå resultat (förutsatt att du har gener som gemene man).

Följ dessa råd:

-Ät bra och skit i att räkna kalorier!!!!!!!!!!
-Träna hårt
-Ha tålamod

Om du kör på detta så kommer förmodligen alla dina "problem" att lösa sig.

Kör hårt och lycka till!

Nithian
2006-09-20, 20:20
Gör så här:
1. Fixa bättre SJÄLVFÖRTROENDE

Ät sjukt mycket nyttig mat.
Träna väldigt hårt.
Sov väldigt gött.

Sen om kanske 1 - 1½ år när du har muskler, så lägger du in en deff.
Svårare än så är det INTE. Det svåra med allt är självförtroende.

bamzizen
2006-09-20, 20:38
Lättare sagt än gjort.

Men jag ska se om jag kan fixa bilder så ser ni hur mycket det rör sig om med.

Longshot
2006-09-20, 20:46
Varför ska du fixa bilder? Dem enda råd du kommer få är att du ska äta och träna. Sen kommer du förmodligen bli flejmad av kolozzeums elaka armé (läs: konstruktiv kritik). Men du gör som du vill...

bamzizen
2006-09-20, 21:29
Flejmad? och det är? :P

exenom
2006-09-20, 21:31
Har varit i liknande situation. Ca 77kg inna förra sommaren och 63 efter. Efter det började jag träna Gym och Thai och är nu uppe runt 68-70kg. Börjar bli mer och mer nöjd... Så börja bara träna och ät bra!