handdator

Visa fullständig version : Misstänkt stressfraktur

WHITEFOLKS
2006-09-20, 17:20
Hej alla Koloiter!

Jag misstänker att jag har åkt på en stressfraktur på min vänstra fot, det gör ont/känns obehagligt/konstigt när jag går, foten är lite kallare och sådär.

Det är ffa långt fram på "utsidan/ovansidan" som det gör ont och även i "valvet".

Ska strax gå iväg till sjukhuset för att få det kollat men tror ni att jag har rätt med min diagnos och vad gör doktorn åt saken? :)

Tolkia
2006-09-20, 20:24
Är det en stressfraktur är det antagligen ett av mellanfotsbenen som har "givit" sig. Det hände mig i våras, och jag har en (flera?) evighetstråd om det någonstans. Hursomhelst så blev det ett s.k. mo-cast för mig; en slags gips-sko som man lindar fast på foten och bär 24 timmar om dygnet utom när man duschar (alltså även när man sover). Måttligt fräscha fötter efter det ... *spy* Dock lättade smärtan något rent otroligt när foten fixerades. Räkna med lång rehabiliteringstid från början så behöver du inte bli så besviken. ;)

Tolkia
2006-09-20, 20:26
Edit: Här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=68235&highlight=stressfraktur) är tråden.

Räkna även med att du kommer att vara galet stel i fot och fotled efter att ha gått med foten fäst i typ 90 graders vinkel i sex veckor. :D