Logga in

Visa fullständig version : Mellanmål innan träning

RogerE
2006-09-20, 15:13
Försöker bli av med

Fick det här "receptet" av en bekant, tänkte höra om det ser bra ut att äta någon timma innan jag går och styrke/konditionstränar?

1 banan
1 DL mjölk
knäck i ett ägg
0,5 DL havregryn
0,5 Matsked oboy-pulver (för smaksättning)

Sedan vispar man ihop allt och äter/dricker upp.

Jag tycker det är mycket gott, oboypulvret är väll det ända som jag ser är dåligt men 0,5 matsked skadar väll inte? Utan blir det nog lite smaklöst tyvärr...

Har ni fler tips på liknande (lättlagade och snabba) mellanmål som är bra att äta när man vill träna bort lite fett?

MVH

MrBoris
2006-09-20, 15:15
Försöker bli av med

Fick det här "receptet" av en bekant, tänkte höra om det ser bra ut att äta någon timma innan jag går och styrke/konditionstränar?

1 banan
1 DL mjölk
knäck i ett ägg
0,5 DL havregryn
0,5 Matsked oboy-pulver (för smaksättning)

Sedan vispar man ihop allt och äter/dricker upp.

Jag tycker det är mycket gott, oboypulvret är väll det ända som jag ser är dåligt men 0,5 matsked skadar väll inte? Utan blir det nog lite smaklöst tyvärr...

Har ni fler tips på liknande (lättlagade och snabba) mellanmål som är bra att äta när man vill träna bort lite fett?

MVH

ser väl ut som ett bra mellanmål förutom det råa ägget. Av rått ägg kan du få salmonella och dessutom tar inte kroppen upp allt protein från ägget om det är rått.

mats-
2006-09-20, 15:20
Kan inget om det du skrev men det finns Oboy Light nu om det känns bättre.. :)

RogerE
2006-09-20, 20:54
MrBoris, tack så mycket för informationen! Det var synd , jag tyckte det var väldigt gott att mixa ihop dessa ingredienser. Tips på något liknande?

mats- , tack; Visste inte att Oboy light fanns , ska prova det :)