Visa fullständig version : Lars Ohly vet hur man ger svar på tal!
Dumleman
2006-09-18, 17:33
Bland det roligaste det här året när det gäller partiledarutspel: http://www.ekonominyheterna.se/nyheter/2006/09/18/har_ger_ohly_fingret_at_ho/index.xml :D Titta på klippet längre ner på sidan.
hahahaaa. men varför får man inte höra vad han säger efteråt?
Kaboffastar
2006-09-18, 17:39
hahaha
Pudzianovski
2006-09-18, 17:40
:laugh:
Lars är grym :thumbup:
Tänk vad mycket roligare debatterna hade blivit med mer sånt här !
Tågmästare är grymma helt enkelt.
Mer sånt i debatter och soffsamtal för stela robotor som framför sina åsikter med stenansikten är det värsta jag vet, jävligt löjligt att hon blev "upprörd" över det.
Bra gjort Ohly.:cool:
Mer sånt i debatter och soffsamtal för stela robotor som framför sina åsikter med stenansikten är det värsta jag vet, jävligt löjligt att hon blev "upprörd" över det.
Bra gjort Ohly.:cool:
Hade nån från borgarasidan gjort det ,så hade det varit skandal . Jävla vänsterpack!
ManuelIT
2006-09-18, 17:49
LOL!!! så jävla skön ohly är! jag diggar honom som fan! vänstern hade fan fått min röst om det inte vore för deras utrikespolitik
SWETiger
2006-09-18, 17:57
Det där lär han få äta upp. :rolleyes:
Arf Pingvin
2006-09-18, 17:58
Jag gillar också Ohly. Schyman hade en förmåga att dra nya väljare till partiet och det var lite skrämmande. Stalohly är iaf en riktig kommunist, antidemokrat och totalt osympatisk :P
Det man ska bli mest upprörd över är hennes djävla sätt, hade blivit precis lika arg om någon anspelat på något dylikt, hon förtjänade fingret och mer därtill och att bli upprörd av det bevisar bara vilket praktpucko hon är
Pellefant
2006-09-18, 18:01
Omoget.
mangemani
2006-09-18, 18:01
snudd på parlamentet humor:D
Sådär hade jag också gjort, fast mot Ohly.
Sådär hade jag också gjort, fast mot Ohly.
Det är väl därför vi är local village (forum) idiot(s) och inte partiledare :)
Det man ska bli mest upprörd över är hennes djävla sätt, hade blivit precis lika arg om någon anspelat på något dylikt, hon förtjänade fingret och mer därtill och att bli upprörd av det bevisar bara vilket praktpucko hon är
Ha ha sanningen svider :D
Det är väl därför vi är local village (forum) idiot(s) och inte partiledare :)
Antagligen. Jag skulle iaf inte göra mig bra som partiledare..
paddanboy
2006-09-18, 18:15
Ohly är i varje fall tydlig och har rätt solida åsikter.
Han vill väl försöka följa Schymans framgångsrecept. Han verkar dock ha missförstått termen politisk vilde. :D
Haha, jag hade dratt fingret tillbaka om nån gett mig fingret i en tv-debatt.
Jag är moderat och kommer alltid vara men gillar fan Ohly på nått sätt. Efter detta är han dock härmed min idol... :hbang:
Gudfadern
2006-09-18, 18:18
Jag gillar verkligen Ohly. Helt underbart att lyssna på honom när han talar med ett sådant lugn och vacker retorik.
hahavaffan
2006-09-18, 18:28
Haha, ball gjort av honom... men han framkallar uppstötningar ändå.
Otroligt omoget och respektlöst.
haha, det var jävligt kul faktiskt. Men om man inte klarar av verbala påhopp så kanske man bör söka sig ett annat jobb än partiledare.
SWETiger
2006-09-18, 19:06
haha, det var jävligt kul faktiskt. Men om man inte klarar av verbala påhopp så kanske man bör söka sig ett annat jobb än partiledare.
Han har ju ett. :D
Kanske är ett steg mot den stenhårda oppositionspolitiken. :thefinger
Berguven
2006-09-18, 19:09
Vari ligger skillnaden mellan verbala påhopp och påhopp genom gester?
Lustigt. Hon kallar indirekt Ohly för en diktaturisk kommunist, och klarar inte av ett finger - Jojo, hyckleri ska det vara, vad för sorts politik hade det annars varit.
Hade någon sagt något liknande till högern så hade jag blivit besviken på den högra sidan ifall de inte reagerat på det. Sen att Ohly har stake nog att faktiskt vara sig själv i direktsänding och göra så, tycker jag bara är rätt härligt att se.
"Jag funderar på att skriva en krönika om det i Expressen" - Jo tjena, om det farliga fingret... För helvete...
Det hon säger är ju helt korrekt.
pragmatist
2006-09-18, 20:23
En gång på söderstadion stod jag några meter från Lars Ohly när han skrek "jävla finne" åt domaren. Synd jag inte hade kamera med mig, jag hade kunnat sänka hans karriär för tid och evighet. :D
Egentligen så vill jag vara moraltant och förfasa mig över honom men det var ju faktiskt rätt skönt.. :D Lite gulligt och charmigt, äkta liksom! :thumbup:
Ha ha sanningen svider :D
Säkert, dock så rör det inte mig, jag röstade blått. Men att sparka på sådana som ligger ner är enbart patetiskt oavsett om du är röd,grön eller blå.:)
En gång på söderstadion stod jag några meter från Lars Ohly när han skrek "jävla finne" åt domaren. Synd jag inte hade kamera med mig, jag hade kunnat sänka hans karriär för tid och evighet. :D
Är inte Ohly precis som Reinfeldt Djurgårdare?
Haha! Kanske inte världens smartaste drag, men kul var det!
Fatalist
2006-09-18, 21:21
Ärligt och härligt.
Jag hatar hans politik men han är den enda politiker jag skulle vilja äta middag med.
shut teh face
2006-09-18, 21:21
Kungen!
MasterChief
2006-09-18, 21:35
Hade Ohly vunnit valet med 50,01% igår så hade han förmodligen direkt gjort sig till diktator över landet och kvinnan hade helt enkelt blivit skjuten på fläcken av hans säkerhetsvakter. Han är ju trots allt en osmaklig kommunist med kärlek till Kuba.
Hade Ohly vunnit valet med 50,01% igår så hade han förmodligen direkt gjort sig till diktator över landet och kvinnan hade helt enkelt blivit skjuten på fläcken av hans säkerhetsvakter. Han är ju trots allt en osmaklig kommunist med kärlek till Kuba.
Tror du verkligen på det där? :)
MasterChief
2006-09-18, 21:41
Tror du verkligen på det där? :)
Nä. Tror du att jag trodde det? :confused:
(Däremot tror jag Ohly ibland har svårt stånd när han dagdrömmer om att vara envåldshärskare. Men det har nog de flesta politiker).
SWETiger
2006-09-18, 21:42
Och hade göran fått makten skulle varmkorv vara subventionerat i matvarubutikerna och gratis efter krogen!
MasterChief
2006-09-18, 21:44
Och hade göran fått makten skulle varmkorv vara subventionerat i matvarubutikerna och gratis efter krogen!
Förmodligen inte eftersom han skulle beslagta all korv själv.
Han är inte en fingerpekare men jag kommer fortsätta kalla honom fingerpekare och det jag menar med begreppet fingerpekare håller jag fast vid.
Ärligt och härligt.
Jag hatar hans politik men han är den enda politiker jag skulle vilja äta middag med.
Haha. "Jag ska ha en god vän till middag" :D
Tricklev
2006-09-18, 22:18
Jag röstar vänster nästa val.:)
Galet oproffsigt. Ska man vara aktiv inom politiken så är det väl viktigt att hålla lugnet i alla situationer.. Ur röstfiskesynpunkt alltså.
Personligen hade jag gett fru Söderqvist fingret så fort jag fick chansen. Speciellt efter ett sådant uttalande! Fast jag är å andra sidan inte partiledare :D
Ohly är mycket kompetent. I like him
V :thumbup:
130kg finsk sisu
2006-09-19, 05:58
Måste faktiskt ännu en gång säga att jag gillar Ohlys sätt och personlighet!!!:hbang:
(Förktar dock hans politik i de flesta frågor):MrT:
Löjligt. Han tål bevisligen inte att höra sanningen.
Löjligt. Han tål bevisligen inte att höra sanningen.
Om det hade varit tvärtom och kärringen istället blivit kallad säga nazistiskt högerpack och visade fingret, har du sagt samma sak (fast sagt Hon då såklart).
Om det hade varit tvärtom och kärringen istället blivit kallad säga nazistiskt högerpack och visade fingret, har du sagt samma sak (fast sagt Hon då såklart).
Absolut om du ger mig en källa på att hon är nazist.
en politiker som talar ett enkelt "folkets språk" helt enkelt istället för att göra långa verbala tråkiga utläggningar. Kort och koncist, perfekt.
Han är ju V, han vet vad som går hem på gatan, han kan "street-språket"
Härlgt! Ett "fuck you"-finger kan inte misstolkas eller analyseras. Det talat tydligt!
pragmatist
2006-09-19, 06:40
Är inte Ohly precis som Reinfeldt Djurgårdare?
Jo. Jag kommer inte ihåg vad det var för match faktiskt eller om Djurgården ens var med. Men Djurgården har ju spelat några gånger på Söderstadion (mot Hammarby) så det är ju inte otänkbart.
Dajollee
2006-09-19, 07:02
ohly e tuung
Lasse Kongo
2006-09-19, 08:08
Haha så skönt gjort :laugh:
Sånt där bevisar att han är mänsklig: respekt!
Arnesson
2006-09-19, 08:17
Onödigt av honom, han är politiker och borde kunna försvara sig med tal.
Men som många har skrivit, sanningen svider väl ;)
kul, om han varit en arbetare som givit fingret åt sin chef och sen sagt upp sig i protest mot sin låga lön, eller möjligen raggare mot en pryd familj, eller bara en biker mot alla. men intefan en kommunist i en tv-debatt. det tyder bara på att svenska folket gjorde rätt val i söndags.
Absolut om du ger mig en källa på att hon är nazist.
Insinuerar du att vänsterpartiet för en politik som kan likställas med kommunism?
Nu får ni skärpa er. En av kommunismens grundpelare är en gemensamt ägd marknad och planekonomi. Vänsterpartiet är inte för något av det. De är för att vissa delar av marknaden ska vara offentligt styrda, men det tycker Socialdemokraterna och Miljöpartiet med. Är de också kommunister? Och Reinfeldt börjar ju krama den svenska välfärdsstaten samt skattefinansierad välfärd. Är han också kommunist?
Lika välgrundat som att kalla Reinfeldt för nazist och Lejonborg för U-båt.
Nu får ni skärpa er. En av kommunismens grundpelare är en gemensamt ägd marknad och planekonomi. Vänsterpartiet är inte för något av det. De är för att vissa delar av marknaden ska vara offentligt styrda, men det tycker Socialdemokraterna och Miljöpartiet med. Är de också kommunister? Och Reinfeldt börjar ju krama den svenska välfärdsstaten samt skattefinansierad välfärd. Är han också kommunist?
Tack!
MasterChief
2006-09-19, 11:27
Men Ohly har ju kallat sig kommunist i mååånga år. Det var först när han blev partiledare som han insåg problemet. Då proklamerade han tydligt att han inte kallar sig "kommunist" men har kvar sina gamla ideal (vilket betyder att han fortfarande är kommunist).
Insinuerar du att vänsterpartiet för en politik som kan likställas med kommunism?
Nej. Men att Ohly är kommunist - Ja, det insinuerar jag.
MasterChief
2006-09-19, 11:41
För de som inte vet något om Ohly kan ju läsa detta:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15777&a=264856
Så faktum kvarstår att han gav fingret till någon som talade sanning. Men sanning är något Ohly tar väldigt lätt på, precis som demokrati. Nu får han ut sina maktambitioner genom att vara partiledare och hade han inte varit det så är jag övertygad om att han fortfarande varit med i svensk-kubanska föreningen (som han gick ur 2005) och kallat sig aktiv kommunist.
Ja, men uppenbarligen ska man ju inte lyssna på vad han säger. Fast även om man gör det så kan man inte få honom till kommunist, då han offentligt sagt att han idag tar avstånd från det. Och ser man på hans tidigare åsikter så är inte heller de vidare kommunistiska. Tror mest det var ett utspel han gjorde för att försöka få död på det kommunistiska spöket - vilket ju gick käpprätt åt helvete.
Ska man bedömma folk efter vad de tyckte förr? Vill svenska folket då verkligen ha herr Reinfeldt som statsminister?
Tycker det är lite lågt att kalla en partiledare för ett ickekommunistiskt parti för kommunist. Vore han det så vore han i helt fel parti.
MasterChief
2006-09-19, 11:45
Ja, men uppenbarligen ska man ju inte lyssna på vad han säger. Fast även om man gör det så kan man inte få honom till kommunist, då han offentligt sagt att han idag tar avstånd från det. Och ser man på hans tidigare åsikter så är inte heller de vidare kommunistiska. Tror mest det var ett utspel han gjorde för att försöka få död på det kommunistiska spöket - vilket ju gick käpprätt åt helvete.
Ska man bedömma folk efter vad de tyckte förr? Vill svenska folket då verkligen ha herr Reinfeldt som statsminister?
Tycker det är lite lågt att kalla en partiledare för ett ickekommunistiskt parti för kommunist. Vore han det så vore han i helt fel parti.
Du fattar helt enkelt inte att han håller inne med sin riktiga åsikter eftersom han är partikledare? Det har han ju faktiskt sagt själv.
han sponsrade nordkoreas gerilla med pengar under vietnamkriget. tror inte ohly skulle ha mycket ont att säga om stalin och mao. han stod nog där och viftade med maos lilla röda även han när det begav sig. ohly är kommunist och han är jävligt stolt över det, men han vet att det inte fungerar att säga så i media.
Du fattar helt enkelt inte att han håller inne med sin riktiga åsikter eftersom han är partikledare? Det har han ju faktiskt sagt själv.
Ja, det är väl klart han gör. Det gör alla partiledare. Se på Reinfeldt, som öppet sagt att reformeringen av hans parti grundas i ett önskemål från väljarna. Partier lyssna på oponionen för att nå framsteg.
Ja, det är väl klart han gör. Det gör alla partiledare. Se på Reinfeldt, som öppet sagt att reformeringen av hans parti grundas i ett önskemål från väljarna. Partier lyssna på oponionen för att nå framsteg.
ja men.. då håller du ju med honom om att lars ohly antagligen bara säger att han inte är kommunist, eller hur?
Debatten om Ohly är en kommunist eller ej är meningslös... Men låt mig säga detta: Han handlar inte som en smart och principfast kommunist skulle göra. Om han sedan är en korkad kommunist eller bara en socialdemokrat som tycker att östblocket är tufft, det får väl var och en avgöra.
ja men.. då håller du ju med honom om att lars ohly antagligen bara säger att han inte är kommunist, eller hur?
Jag håller med honom om att jag inte har någon som helst aning om vad som pågår i Ohlys huvud. Det är det ingen annan än han själv som gör. Som privatperson kan han mycket väl ha högre tankar om såväl kommunism som analsex och hårdporr än han ger uttryck för och representerar som partiledare.
Men i nämnda situation satt han som representant för Vänsterpartiet, i roll av partiledare och politiker. Att då kalla honom för traditionell kommunist är engligt mig helt missvisande, då politiken han lagt fram på intet sätt representerar detta. Politiker ska i offentliga debatten bemötas med deras politik som grund, inte deras förflutna politik (eller eventuell sovrumspolitik, som vi inte har någon som helst aning om). Resor tillbaka i tiden och granskning av tidigare åsikter hör hemma i program som just uppdrag granskning och andra, mindre välrenomerade, granskningsprogram.
Wennerberg
2006-09-19, 12:08
kul, om han varit en arbetare som givit fingret åt sin chef och sen sagt upp sig i protest mot sin låga lön, eller möjligen raggare mot en pryd familj, eller bara en biker mot alla. men intefan en kommunist i en tv-debatt. det tyder bara på att svenska folket gjorde rätt val i söndags.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jag håller med honom om att jag inte har någon som helst aning om vad som pågår i Ohlys huvud. Det är det ingen annan än han själv som gör. Som privatperson kan han mycket väl ha högre tankar om såväl kommunism som analsex och hårdporr än han ger uttryck för och representerar som partiledare.
Men i nämnda situation satt han som representant för Vänsterpartiet, i roll av partiledare och politiker. Att då kalla honom för traditionell kommunist är engligt mig helt missvisande, då politiken han lagt fram på intet sätt representerar detta. Politiker ska i offentliga debatten bemötas med deras politik som grund, inte deras förflutna politik (eller eventuell sovrumspolitik, som vi inte har någon som helst aning om). Resor tillbaka i tiden och granskning av tidigare åsikter hör hemma i program som just uppdrag granskning och andra, mindre välrenomerade, granskningsprogram.
Som sagt...
Men Ohly har ju kallat sig kommunist i mååånga år. Det var först när han blev partiledare som han insåg problemet. Då proklamerade han tydligt att han inte kallar sig "kommunist" men har kvar sina gamla ideal (vilket betyder att han fortfarande är kommunist).
Det enda Ohly tagit avstånd ifrån är själva ordet "kommunist". Han vill inte använda det längre för det blev inte särskilt populärt. I övrigt har han inte ändrat uppfattning och oavsett partiets linje kan vi gott anta att Ohly är väl förtrogen med den kommunistiska ideologin.
Dumleman
2006-09-19, 12:24
Jag tycker för övrigt att centerpartiet ska ses som det mest rasistiska partiet i Sverige eftersom de kallade sig bondepartiet i mååånga år. SD är som en fis i världsrymden jämfört med det gamla bondepartiet.
dom frågar honom om han brukar visa fingret till folk och då säger han liknande
"nej, jag kan faktiskt inte komma på när det hände sist. Det måste ha varit för väldigt länge sedan."
Men man gör inte en sån gest så spontant om det inte är något man använder då och då. För mig vore det totalt främmande att visa någon fingret oavsett hur förolämpad jag blev skulle jag inte komma på den idén.
Just att den kom så spontant avslöjar honom
"nej, jag kan faktiskt inte komma på när det hände sist. Det måste ha varit för väldigt länge sedan."
Men man gör inte en sån gest så spontant om det inte är något man använder då och då. För mig vore det totalt främmande att visa någon fingret oavsett hur förolämpad jag blev skulle jag inte komma på den idén.
Så du menar att det är en jargong som finns inom V?
Eller att han är sådan med familj och vänner?
Jag har spontant gjort så ett par gånger i mitt liv, inget konstigt med det. Sluta fjanta dig med övertolkningar.
Three pigs
2006-09-19, 14:08
ahahhaha, kung.
Nja, finns mycket som kan påverka att det bara kom utan att han tänkte på det. Det är ett rätt välanvänt tecken, ser det degligen på TV, på stan, etc. Jag är själv förvånad att jag inte gör det oftare.
Så du menar att det är en jargong som finns inom V?
Eller att han är sådan med familj och vänner?
tror absolut inte att det är en jargong som används inom v
jag pratar bara om honom som person
Nja, finns mycket som kan påverka att det bara kom utan att han tänkte på det. Det är ett rätt välanvänt tecken, ser det degligen på TV, på stan, etc. Jag är själv förvånad att jag inte gör det oftare.
precis och jag skulle vara väldigt förvånad om jag använde det.
det är både viktigt och självklart att titta bakåt i politiska sammanhang.
För de som inte vet något om Ohly kan ju läsa detta:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15777&a=264856
Så faktum kvarstår att han gav fingret till någon som talade sanning. Men sanning är något Ohly tar väldigt lätt på, precis som demokrati. Nu får han ut sina maktambitioner genom att vara partiledare och hade han inte varit det så är jag övertygad om att han fortfarande varit med i svensk-kubanska föreningen (som han gick ur 2005) och kallat sig aktiv kommunist.
Bara det sätt som VPK och andra svenska kommunister behandlat återvändande Kirunasvenskar är ju nog med själv för att aldrig ens fundera över att rösta på V.
SWETiger
2006-09-19, 15:53
Blir man illa berörd och inte kan man inte kontra med något mostvarande kan det mycket väl hända. Iallafall från mitt håll, men å andra sidan lutar jag åt vänster så det kan ju ha något med saken att göra, vad vet jag.
Hahah , det är nästan så att han uppnår gudstatus efter detta.
Hade nån från borgarasidan gjort det ,så hade det varit skandal . Jävla vänsterpack!Det är ju bara för att ni är överklass som förtrycker oss vanliga människor.
http://www.ekonominyheterna.se/va/magasin/2006/37/statliga_kronjuveler_salj/index.xml
http://www.ekonominyheterna.se/_internal/cimg!0/ich4sg737p2bkv
Hur kan man sälja systemet, eller är det inte det man säljer? Blir det ok för privat försäljning då eller? Skatten antar jag hamnar hos staten iaf? Är det ens lönsamt om man inte får skatten?
Vad tjänar vi på att sälja de där?
Gick ju bra med SJ.
Jävla borgare :D
Du fattar helt enkelt inte att han håller inne med sin riktiga åsikter eftersom han är partikledare? Det har han ju faktiskt sagt själv.Reinfeldt också.
SWETiger
2006-09-19, 22:00
[...]Hur kan man sälja systemet, eller är det inte det man säljer? Blir det ok för privat försäljning då eller? Skatten antar jag hamnar hos staten iaf? Är det ens lönsamt om man inte får skatten?
Vad tjänar vi på att sälja de där?
Gick ju bra med SJ.
Jävla borgare :D
Vin & Sprit är en sprittillverkare, inte systembolaget. Såvitt jag förstått kommer systembolaget ha fortsatt monopol på försäljningen.
Kan dock inte riktigt se hur det här är kopplat till trådens titel. *rolleyes*
Vin & Sprit är en sprittillverkare, inte systembolaget. Såvitt jag förstått kommer systembolaget ha fortsatt monopol på försäljningen.
Kan dock inte riktigt se hur det här är kopplat till trådens titel. *rolleyes*Jag tyckte inte att de passade i reinfeldttråden heller och ni älskar ju inte mina nya trådar och det var inte så viktigt så det fick bli här ;)
Vadå, det är väl inget omoraliskt i att staten bränner sprit som de sedan ber medborgarna att låta bli att dricka?
Vi kan ju kolla lite på Reinfeldts åsikter ifrån hans bok "Det sovande folket" (1993) som han skrev då han satt i riksdagen.
Om det goda samhället:
”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras.” (s. 112)
Om svenskar:
”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.” (s. 52)
Om välfärdsstatens effekter:
”Fullt jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS.” (s. 12)
Om människor som behöver hjälp:
”De uppträder helt enkelt som döva kravmaskiner.” (s. 109)
http://expressen.se/index.jsp?a=622059
http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,851457,00.html
MasterChief
2006-09-20, 13:35
Vi kan ju kolla lite på Reinfeldts åsikter ifrån hans bok "Det sovande folket" (1993) som han skrev då han satt i riksdagen.
Om det goda samhället:
”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras.” (s. 112)
Om svenskar:
”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.” (s. 52)
Om välfärdsstatens effekter:
”Fullt jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS.” (s. 12)
Om människor som behöver hjälp:
”De uppträder helt enkelt som döva kravmaskiner.” (s. 109)
http://expressen.se/index.jsp?a=622059
http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,851457,00.html
På den tiden hade han äkta liberala idéer. Idag är han bara en maktgalen politiker som gör allt för att få "leda Sverige".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.