handdator

Visa fullständig version : Nåja, om fyra år blir det ju röd regering igen.

aliquis
2006-09-17, 22:39
Det skall ju bli intressant att se om nya moderaterna kommer ihåg att de gick till val och vann som ett arbetarparti, kommer det komma några nya jobb nu? Kommer Sverige styras så mycket bättre? Kommer vanligt folk känna sig nöjda och se att de fick det bättre? Kommer sjukhusen säljas ut? Hur går det för de som verkligen är sjuka?

Och framförallt, kommer det bli en lika stor katastrof som senast? Isf vad kommer man skylla på? (nu tror ju inte jag det.. men om?)

Nåja, det skall nog till mycket förbättring för alla för att de skall sitta kvar om fyra år igen.

Intressant blir det iaf, och kanske lite roligare än att köra i samma spår hela tiden.

Byts regeringen redan imorrn eller är det först om en liten tid framåt? Eller är det bara budgeten o sådant som görs senare? Görans avgång gällde väl från i mars? Eller avgår han nu direkt men att de inte skaffar någon ny partiledare förens i mars?

Fatalist
2006-09-17, 22:40
Pssst. Vänta & se istället för att spekulera i förhand.

n1tro
2006-09-17, 22:41
Pssst. Vänta & se istället för att spekulera i förhand.

Hittils har alliansen bara spekulerat kompis

dynamo
2006-09-17, 23:01
Jag tror och hoppas att det kommer bli bra. Hoppas det blir tillräckligt bra för att de ska sitta kvar efter dessa fyra år. Vill inte att det ska bli för mycket regeringsskiften. Jag tror Sverige blir instabilt blaj då.

aliquis
2006-09-17, 23:03
Pssst. Vänta & se istället för att spekulera i förhand.Jag vet, med lite tur blir det ju bättre :). Frågan är hur mycket de som inte har det så bra just nu får det bättre även om Sverige skulle utvecklas mycket till det bättre. Men vi får se. Blir intressant hur som helst.

Lellan
2006-09-17, 23:05
Synd att de ska få 4 år på sig att fucka upp allt bara.. :(

Jaja, 4 år går fort får man hoppas. Sen blir det RÖTT! :hbang:

shadowfire
2006-09-17, 23:11
Byts regeringen redan imorrn eller är det först om en liten tid framåt? Eller är det bara budgeten o sådant som görs senare? Görans avgång gällde väl från i mars? Eller avgår han nu direkt men att de inte skaffar någon ny partiledare förens i mars?
Person avgår som partiledare i mars, fram tills dess är hans jobb mer eller mindre o leta en efterträdare.
Han avgår som statsminister mer eller mindre omedelbart, men den nye är ännu inte vald. Brukar ta ett par veckor att landa en ny regering/riksdag. 2'a oktober är det upprop i riksdagen o typ en vecka efter är det omröstning och val av statsminister. Därefter ytterligare några dagar innan nya regeringen presenteras.

shadowfire
2006-09-17, 23:15
Är mest tacksam bara om alla gnälliga röd-röstare kan avvakta o se istället för att gapa, gorma o gnälla o måla fan på väggen. Vissa tycks ju tro att detta är världens undergång och alla förutspår det värsta tänkbara åt alla håll o kanter.

Vänta med o döma tills vi ses resultatet. :thumbup:

nikasp
2006-09-17, 23:24
Skönt med lite förändring. Äntligen.

Liten Men Fet
2006-09-18, 00:34
Det bästa som kunde hända sverige.

Alliansen får en chans, vi får se vad dom går för vilket är på tiden.
Även om det går åt skogen så har vi iallafall blivit av med den maktfullkomlige göran persson, killen som har styrt S och lyckats ta bort ALLA andra S:are som skulle kunna konkurrera med honom. Vilket resulterat i att det inte finns någon självklar efterträdare.
Nu kanske S också inser att dom behöver se över och uppdatera sin politik, som tur är är det ju fyra år till nästa val. Då kan dom kanske återkomma och då kanske vi får se sammarbete över blockgränserna?

Man kan inte ha ett parti som alltid blir valda bara på rutin för då slutar dom prestera, kanske det bästa för S att dom inte blev valda igen.

Till dom som gått på vänsterns skräckpropaganda om alliansen och som nu sitter och jämrar sig över att "nu ska alla arbetslösa skjutas och dom gamla ska vi elda i värmeverken" vill jag säga att dom olika partierna i alliansen kommer hålla varandra i schack lite. Moderaterna kan inte chocksänka skatten om dom vill, FP kan inte installera kameror och mikrofoner överallt, C kan inte stänga alla kärnkraftverk om dom vill det.
Dom får diskutera fram förhoppningsvis bra förslag och lösningar.

Men det här är ju bara mina tankar om valet, skönt iallafall att vi blev av med dom där gröna och röda som fick presenter såsom trängselskatten för att S skulle kunna regera. :thumbup:

Till slut får vi väl vänta och se, spännande att det händer något i svensk politik iallafall.

aliquis
2006-09-18, 00:37
Råkade se på tv innan att det verkade bli ok att skjuta rovdjur (när de hotar rådjurens säkerhet antar jag..) iaf, kasst, allt är skaparns fel.

Liten Men Fet
2006-09-18, 00:43
Råkade se på tv innan att det verkade bli ok att skjuta rovdjur (när de hotar rådjurens säkerhet antar jag..) iaf, kasst, allt är skaparns fel.

Har inte sett den debatten men jag förmodar att det handlar om att bönder vill kunna skjuta varg när vargen river deras fårbesättning, vilket jag i princip inte motsätter mig så till vida att det inte är negativt för vargbeståndet. Vilket det tyvärr är.

Visste du förresten Aliquis att en del onda människor skjuter helt försvarslösa djur, tex rådjur, i skogen för att ÄTA dom? ;)

aliquis
2006-09-18, 00:44
Det bästa som kunde hända sverige.

Alliansen får en chans, vi får se vad dom går för vilket är på tiden.Senast gick det ju inte så bra är ju folk duktiga på att påpeka, och på Bildt själv i TV verkade det ju som att de inte riktigt förstod hur saker o ting skulle skötas första gången.. Så det går säkert bra.Även om det går åt skogen så har vi iallafall blivit av med den maktfullkomlige göran persson, killen som har styrt S och lyckats ta bort ALLA andra S:are som skulle kunna konkurrera med honom.Jupp, det var Göran som sköt!Vilket resulterat i att det inte finns någon självklar efterträdare.
Nu kanske S också inser att dom behöver se över och uppdatera sin politik, som tur är är det ju fyra år till nästa val. Då kan dom kanske återkomma och då kanske vi får se sammarbete över blockgränserna?Att de får förnya sig är väl trevligt.Man kan inte ha ett parti som alltid blir valda bara på rutin för då slutar dom prestera, kanske det bästa för S att dom inte blev valda igen.Om de inte fick alliera sig så som det är nu utan att det faktiskt spelade roll VAD man röstade på och ALLA partier fick vara med och påverka så hade det ju inte varit så. Då kunde ju exempelvis V ha hållit med S och säg KD men MP, C o M, FP tyckt något annat och den senare kombinationen fått sitt fram i just den frågan.
Men det blir kanske för trögstyrt om man skall behöva komma överens om allt istället för att några bara kan köra fritt.Till dom som gått på vänsterns skräckpropaganda om alliansen och som nu sitter och jämrar sig över att "nu ska alla arbetslösa skjutas och dom gamla ska vi elda i värmeverken" vill jag säga att dom olika partierna i alliansen kommer hålla varandra i schack lite. Moderaterna kan inte chocksänka skatten om dom villVilka av partierna motverkar det?FP kan inte installera kameror och mikrofoner överalltFrågan är om de ens hade kunnat vara värre än Bodström i vilket fall som helst ;)C kan inte stänga alla kärnkraftverk om dom vill det.Vill ju MP också, jag hade väl hellre sett att vi byggde säkrare, modernare och efftivare kärnkraftverk att använda tillsvidare tills vi löser energiproblemet på något annat sätt.Dom får diskutera fram förhoppningsvis bra förslag och lösningar.

Men det här är ju bara mina tankar om valet, skönt iallafall att vi blev av med dom där gröna och röda som fick presenter såsom trängselskatten för att S skulle kunna regera. :thumbup: Vad är fel med trängselskatt? Ni har väl rätt gott om kollektivtrafik i Stockholm? Och i innerstan kan man väl cykla eller dylikt? Men det kanske tar mycket längre tid? Men går det att ta sig igenom Stockholm så snabbt med bil då?Till slut får vi väl vänta och se, spännande att det händer något i svensk politik iallafall.Det går åt helvete iaf :D

Yes
2006-09-18, 00:47
Nu kanske S också inser att dom behöver se över och uppdatera sin politik, som tur är är det ju fyra år till nästa val. Då kan dom kanske återkomma och då kanske vi får se sammarbete över blockgränserna?

Jag tror aldrig vi kommer få se ett riktigt samarbete över blockgränserna.

Den mest naturliga utvecklingen tror jag blir att sossarna kommer röra sig mer åt vänster och ta upp mer ideologi i nästa val. Inför det här valet har ju moderaterna vunnit på att i stort ta efter sossarna. Jag tror inte man vill ta samma debatt igen, som "alliansen" redan har vunnit. Nästa val blir det sossarnas tur att ändra sin politik och framtoning, och de lär ju knappast börja låta som gamla moderaterna.

Tyvär tror jag sossarna kommer ta tillbaks makten och införa en betydligt värre politik än vad de redan har gjort. Just nu tänker jag dock glädja mig åt att MP har fått minskat inflytande.

aliquis
2006-09-18, 00:48
Har inte sett den debatten men jag förmodar att det handlar om att bönder vill kunna skjuta varg när vargen river deras fårbesättning, vilket jag i princip inte motsätter mig så till vida att det inte är negativt för vargbeståndet. Vilket det tyvärr är.

Visste du förresten Aliquis att en del onda människor skjuter helt försvarslösa djur, tex rådjur, i skogen för att ÄTA dom? ;)Mjae, MP-flickan menade väl att det var dumt att tillåta att jägare fick skjuta rovdjur (i "försvar" antar jag) eftersom det var svårt att bevisa/motbevisa att vargen hade tittat på hunden..

Vafan gör det om en varg tar ett får då? Hur många får tar människorna? Men nu tar de väl inga får för fåren är ju innanför stängsel, vad rovdjuren tar är väl antagligen rådjur, eventuellt älg o dylikt som jägarna gärna vill skjuta, men kåtast blir de väl av rovdjuren eftersom de är mer exotiska.

Klart det är negativt för vargbestånden om jägare/uppfödare/... som är rädda om djuren skall få knäppa rovdjuren. Helidiotiskt ju. Skjut en jägarjävel istället.

Ja, jag vet, ge fan i att skjuta vargens mat, vi behöver fler vargar eftersom de sedan kan äta exempelvis barn, som vi ju har för många av.

Fartman
2006-09-18, 00:55
Jag vet inte vad jag tycker är bäst. Att alliansen kammade hem segern så sossarna och framförallt mp och v inte får igenom sin politik längre. Eller att höra alla gnälliga västerfolk gnälla om att partier som dom anser vara "onda" tagit makten. :D

Fartman
2006-09-18, 00:56
Mjae, MP-flickan menade väl att det var dumt att tillåta att jägare fick skjuta rovdjur (i "försvar" antar jag) eftersom det var svårt att bevisa/motbevisa att vargen hade tittat på hunden..

Vafan gör det om en varg tar ett får då? Hur många får tar människorna? Men nu tar de väl inga får för fåren är ju innanför stängsel, vad rovdjuren tar är väl antagligen rådjur, eventuellt älg o dylikt som jägarna gärna vill skjuta, men kåtast blir de väl av rovdjuren eftersom de är mer exotiska.

Klart det är negativt för vargbestånden om jägare/uppfödare/... som är rädda om djuren skall få knäppa rovdjuren. Helidiotiskt ju. Skjut en jägarjävel istället.

Ja, jag vet, ge fan i att skjuta vargens mat, vi behöver fler vargar eftersom de sedan kan äta exempelvis barn, som vi ju har för många av.

Det kan nog behövas lite mindre stränga regler kring rovdjur, som det är nu är det knappt att man får skjuta en varg som är i full färd med att ta livet av ens hund. Och det är helt åt helvete.

aliquis
2006-09-18, 01:01
Det kan nog behövas lite mindre stränga regler kring rovdjur, som det är nu är det knappt att man får skjuta en varg som är i full färd med att ta livet av ens hund. Och det är helt åt helvete.Ja, det är ju synd om en hund som dör... Dessutom finns det ju så få av dem.

Liten Men Fet
2006-09-18, 01:02
Senast gick det ju inte så bra är ju folk duktiga på att påpeka, och på Bildt själv i TV verkade det ju som att de inte riktigt förstod hur saker o ting skulle skötas första gången.. Så det går säkert bra.

Ge dom 70-80 år erfarenhet som S fått så ska dom nog klara det. :)

Jupp, det var Göran som sköt!

Nä han har väl bara deporterat dom. Kan du med rent samvete verkligen säga att göran P var en snäll kille som verkligen försökte ge dom andra i partiet alla möjligheter att uttrycka vad dom ville?

Om de inte fick alliera sig så som det är nu utan att det faktiskt spelade roll VAD man röstade på och ALLA partier fick vara med och påverka så hade det ju inte varit så. Då kunde ju exempelvis V ha hållit med S och säg KD men MP, C o M, FP tyckt något annat och den senare kombinationen fått sitt fram i just den frågan.
Men det blir kanske för trögstyrt om man skall behöva komma överens om allt istället för att några bara kan köra fritt.

Jo men så har det ju varit med V och Mp hela tiden!

Vilka av partierna motverkar det?

Vi får väl se hur mycket dom sänker skatten så vet vi om det är någon som håller emot.

Frågan är om de ens hade kunnat vara värre än Bodström i vilket fall som helst ;)Vill ju MP också, jag hade väl hellre sett att vi byggde säkrare, modernare och efftivare kärnkraftverk att använda tillsvidare tills vi löser energiproblemet på något annat sätt.

Med kärnkraften håller jag med dig fullständigt.

Vad är fel med trängselskatt? Ni har väl rätt gott om kollektivtrafik i Stockholm? Och i innerstan kan man väl cykla eller dylikt? Men det kanske tar mycket längre tid? Men går det att ta sig igenom Stockholm så snabbt med bil då?

Jag bor inte i stockholm så jag tar inte ställningen i den frågan, stockholmarna röstade ju för så dom tycker väl om den. Det jag tycker är lustigt är att S innan förra valet sa att: "Med oss i regeringen blir det ingen trängselskatt".
Tyvärr var dom ju tvugna att införa det ändå annars hade inte Mp stött dom och då hade S inte fått regera.

Det går åt helvete iaf :D

Vi får väl se, nu ska jag lägga mig så får vi se om solen går upp imorgon eller om den också gått på propagandan.

Jag tycker det är lustigt att man kan döma ut en politik och säga att det kommet förstöra sverige när den politiken aldrig fått testas ordentligt, dom borgerliga har haft makten väldigt lite men ändå så VET alla vänstermänniskor att det kommer gå åt H-E. Konstigt...

Fartman
2006-09-18, 01:21
Ja, det är ju synd om en hund som dör... Dessutom finns det ju så få av dem.
haha, är du seriös!? Du skulle nog inte resonera likadant om valfritt rovdjur höll på att ta ihjäl ditt husdjur, dvs en del av din familj.
Nåväl, skitsamma. Du är uppenbart lite för sur efter valet för att jag ska diskutera saken ytterligare.

aliquis
2006-09-18, 01:39
Ge dom 70-80 år erfarenhet som S fått så ska dom nog klara det. :)Men kritiken är ju hur dåååliga de är.Nä han har väl bara deporterat dom. Kan du med rent samvete verkligen säga att göran P var en snäll kille som verkligen försökte ge dom andra i partiet alla möjligheter att uttrycka vad dom ville?Har jag ingen som helst koll på.Jo men så har det ju varit med V och Mp hela tiden!Va? Du får nog förklara hur du tänkte där, vi tänker nog inte på samma sak.Vi får väl se hur mycket dom sänker skatten så vet vi om det är någon som håller emot.Jag visste inte att de inte var rätt överens om den frågan, moderaterna som vill sänka mest? Kd som är lite mer humana eller?
Jag bor inte i stockholm så jag tar inte ställningen i den frågan, stockholmarna röstade ju för så dom tycker väl om den. Det jag tycker är lustigt är att S innan förra valet sa att: "Med oss i regeringen blir det ingen trängselskatt".Snyggt argument, ville borgarna ha det eller? Eller vad är det annars att gå ut med? Men jag tycker att det är en bra grej, det är väl antagligen trångt, tar tid även med bil, och finns gott om alternativa färdsätt.
Tyvärr var dom ju tvugna att införa det ändå annars hade inte Mp stött dom och då hade S inte fått regera.Vi får väl se, nu ska jag lägga mig så får vi se om solen går upp imorgon eller om den också gått på propagandan.

Jag tycker det är lustigt att man kan döma ut en politik och säga att det kommet förstöra sverige när den politiken aldrig fått testas ordentligt, dom borgerliga har haft makten väldigt lite men ändå så VET alla vänstermänniskor att det kommer gå åt H-E. Konstigt...Jag menade verkligen I ALLA FALL ;), inte "nu går det ändå åt helvete" ;)

Jag tror också att de skulle behöva en 8-12 år på sig för att gå fullt ut och få igenom tillräckligt med förändringar för att man skall kunna se hur det faktiskt blir.

aliquis
2006-09-18, 01:40
haha, är du seriös!? Du skulle nog inte resonera likadant om valfritt rovdjur höll på att ta ihjäl ditt husdjur, dvs en del av din familj.
Nåväl, skitsamma. Du är uppenbart lite för sur efter valet för att jag ska diskutera saken ytterligare.Nu talar vi ju om en jägare som är i skogen o hetsar djur med sin hund. Jag har inget emot om en björn slår ihjäl en jägarjävel heller.

I det här fallet är vargen fan så mycket mer värd än hunden... och jägaren för den delen ;)

Kwon
2006-09-18, 05:38
Blir intressant att se hur det blir med The Alliance vid makten.

Blir det missnöje bland folket så återgår det ju till The Horde igen om fyra år, men det återstår att se.

Scratch89
2006-09-18, 05:54

Blir det missnöje bland folket så återgår det ju till The Horde igen om fyra år, men det återstår att se.
:D
For Lordaeron!

Liten Men Fet
2006-09-18, 08:32
Nu talar vi ju om en jägare som är i skogen o hetsar djur med sin hund. Jag har inget emot om en björn slår ihjäl en jägarjävel heller.

I det här fallet är vargen fan så mycket mer värd än hunden... och jägaren för den delen ;)

Du får ursäkta men jag tycker du verkar ha en väldigt lustig syn på jakt. Vet inte om du umgås så mycket med jägare eller ha skog och jaktmarker att ta hand om?

Iallafall så brukar det ju bli problem när varg river just får som är jut inhängnade, eftersom får inte kan fly så är det ju ett smörgåsbord för vargen. Då återvänder den flera gånger och tar många får, ett av problemen är att även om vargen tar färre får än människan (som föder upp dom) så betalar han väldigt dåligt. Att varger river rådjur tror ingen ser som något problem, det finns tillräckligt med rådjur både åt vargen och människorna.

Det finns jägare som är kåta på att skjuta varg tyvärr men dom flesta är intresserade av natur och skog är mer måna att ta hand om den än valfri cityslicker med kofta.

Sen är man inte uti i skogen och "hetsar" djur, man spårar upp ett djur och skjuter det. Man är inte ute och mobbar djuren och slår dom för att vara elak.

Sen har du även fel på punkten att vi har för många barn, det föds för få barn i sverige för att vi ska kunna garantera återväxten.

Papi
2006-09-18, 08:37
Socialdemokraternas politik är gammal och luktar liggsår!
Det ska bli skönt med nånting nytt, som förhoppningsvis uppmuntrar folk till att börja jobba istället för att lata sig hemma och vara bidragsberoende.

jwzrd
2006-09-18, 09:42
Ffs, även soussar borde väl kunna visa regeringen lite respekt och helt enkelt se vad som händer innan käften börja glappa? Jag röstade själv sousse men inte fan sitter jag och lipar för att fler ville ha ett annat alternativ?

Sen undrar jag hur pass pålästa ni soussar i den här tråden är, bourgarna gick till val på hederlig sousse-politik med en moderat twist, att hata det bara för att blir så uppenbart hycklande. Stfu.

blekfet2
2006-09-18, 09:46
Ja, det är ju synd om en hund som dör... Dessutom finns det ju så få av dem.

hoppas verkligen su skämtade när du skrev det där, annars så toppar du nog listan på blocko of the year.

Angel
2006-09-18, 10:55
jag vill inte ha privatisering av vården,
går det att ordna tillbaka sen när sossarna tar tillbaka makten om 4år?

jwzrd
2006-09-18, 10:59

Ja. Det är vad respektive landstings- och kommunpolitiker har pysslat med i region skåne flera mandatperioder i rad nu. Ett ohyggligt slöseri med skattepengar och så pantat att det inte finns ord att beskriva det.

Loke
2006-09-18, 11:00

Ärligt talat är det tveksamt. Det är svårt för sossar att återställa privatiseringar som borgarna gör, på samma sätt som det är svårt för borgarna att återställa skattehöjningar som vänstern gör. Finanserna håller inte för varken det ena eller det andra, och vanligtvis inte opinionen heller.

Big_Vik
2006-09-18, 11:03
Ali: Sen finns ju åsse den risken att de lyckas med att sänka arbetslösheten och alla andra de åtaganden som gjorde att folk faktiskt röstade på dem.

Fett grymt att så många soussar bytte till mouddarna, någon som sitter inne med facit?

Scratch89
2006-09-18, 11:25
Ja. Det är vad respektive landstings- och kommunpolitiker har pysslat med i region skåne flera mandatperioder i rad nu. Ett ohyggligt slöseri med skattepengar och så pantat att det inte finns ord att beskriva det.
Att försöka få det statligt igen eller att privatisera?

Jense
2006-09-18, 11:34
pilsk för att du behöver skaffa dig ett jobb, aliquis?

haiduc
2006-09-18, 15:33
Vi får väl hoppas att det blir bra men just nu känns det väldigt osäkert tycker jag.. *spy*

jwzrd
2006-09-18, 15:35
Att försöka få det statligt igen eller att privatisera?

Att ändra fram och tillbaka hela tiden.

Stab
2006-09-18, 15:35
haha..

Alltså aliquis, katastrof som sist? Det spelar ingen roll vilken regering vi hade haft då den krashen var väntad och det vet alla som inte har läst sig till sin kunskap på ett flingpaket.

Jag är så jävla glad att alla röda tattare gråter blod i denna kanal, dom enda som röstar rött är opålästa,oinsatta,stämplarna,låginkomsttagarna och tattarna(med alla sub kategorier som finns till den fliken). Kiss my *kissass*

jwzrd
2006-09-18, 15:36

Pilsk?

Kurash
2006-09-18, 15:39
Jag är så jävla glad att alla röda tattare gråter blod i denna kanal, dom enda som röstar rött är opålästa,oinsatta,stämplarna,låginkomsttagarna och tattarna(med alla sub kategorier som finns till den fliken). Kiss my *kissass*

Det var nog fan det dummaste inlägget hittills.

roge
2006-09-18, 15:41
Tycker att det känns väldigt osäkert också... Dock tror jag att borgarna kommer gå mer varsamt fram nu en förra gången - åtminstone till en början....
Kan mycket väl bli en lång period av borgarstyre nu... Sen står vi där om ett par år med privata skolor sjukhus och ett samhälle som påminner mer om USA...

Pata
2006-09-18, 15:41
Synd att de ska få 4 år på sig att fucka upp allt bara.. :(

Jaja, 4 år går fort får man hoppas. Sen blir det RÖTT! :hbang:

Dom går ännu fortare när du jobbar... *slap*

Nina L
2006-09-18, 15:42
Kan mycket väl bli en lång period av borgarstyre nu... Sen står vi där om ett par år med privata skolor sjukhus och ett samhälle som påminner mer om USA...Om ett par år... *slap* Moderaterna är ju värsta råkommunisterna om vi jämför med USA:s rödaste alternativ.

jwzrd
haha..

Alltså aliquis, katastrof som sist? Det spelar ingen roll vilken regering vi hade haft då den krashen var väntad och det vet alla som inte har läst sig till sin kunskap på ett flingpaket.

Jaså det är så? Jag skulle snarare säga att skillnaden mellan rödtottarna och blåfröknarna ligger i deras respektive påverkbarhet. Alla snorungar springer på det som glimmar mest för tillfället, nu verkar det vara Leijonpungen och Reinfeldt.

Trance
Tycker att det känns väldigt osäkert också... Dock tror jag att borgarna kommer gå mer varsamt fram nu en förra gången - åtminstone till en början....
Kan mycket väl bli en lång period av borgarstyre nu... Sen står vi där om ett par år med privata skolor sjukhus och ett samhälle som påminner mer om USA...

Vad hände förra gången?

Stab
2006-09-18, 15:43
Det var nog fan det dummaste inlägget hittills.
Skönt att du tycker det min lilla mejtinna ; - )

Pata
2006-09-18, 15:45
Sen står vi där om ett par år med privata skolor sjukhus och ett samhälle som påminner mer om USA...

Privata skolor där ungar lär sig något? Sjukhus där man faktiskt får vård i rimlig tid och bättre läkavård till samma kostnad som vi har idag? Usch va hemskt... tänk om en del av befolkning skulle få möjligheten att vårda sig genom försäkringar så att trycket på övriga sjukvården lättnar. Hemskt!

Stab
2006-09-18, 15:45
Jaså det är så? Jag skulle snarare säga att skillnaden mellan rödtottarna och blåfröknarna ligger i deras respektive påverkbarhet. Alla snorungar springer på det som glimmar mest för tillfället, nu verkar det vara Leijonpungen och Reinfeldt.

japp många röstar med medvinds tänkandet, helt sant. Det får man väl bara buga och bocka för eftersom det ledde till vinst. Man får helt enkelt hoppas att folk inser att man inte kan ha ett rött styre som touchar en viss otukt. Min lilla commie *kissass*

Bolio
2006-09-18, 15:47
Lägg ner Stab. Du skämmer bara ut oss som är höger och som för tillfället är mycket glada över att en fin politiker som Reinfeldt leder Sverige. Vi skäms för ditt beteende.

jwzrd
2006-09-18, 15:47
japp många röstar med medvinds tänkandet, helt sant. Det får man väl bara buga och bocka för eftersom det ledde till vinst. Man får helt enkelt hoppas att folk inser att man inte kan ha ett rött styre som touchar en viss otukt. Min lilla commie *kissass*

Commie kan du vara själv. Antar jag att du röstar på M så är ironin svårslagen eftersom M bytt till vad som i princip är Sousse-politik, så vem kallar du commie egentligen?

Vad menar du med "som touchar en viss otukt" förresten?

jwzrd
2006-09-18, 15:48
Lägg ner Stab. Du skämmer bara ut oss som är höger och som för tillfället är mycket glada över att en fin politiker som Reinfeldt leder Sverige. Vi skäms för ditt beteende.

Han vet dessutom inte vad min politiska åskådning innebär eller vad jag anser om R. eller alliansen.

Nina L
2006-09-18, 15:53
Lägg ner Stab. Du skämmer bara ut oss som är höger och som för tillfället är mycket glada över att en fin politiker som Reinfeldt leder Sverige. Vi skäms för ditt beteende.väl talat

Bolio
2006-09-18, 15:55
Två söta flickor med ghetto booty gav mig positiv feedback på mitt inlägg. :em:

Stab
2006-09-18, 15:55
Commie kan du vara själv. Antar jag att du röstar på M så är ironin svårslagen eftersom M bytt till vad som i princip är Sousse-politik, så vem kallar du commie egentligen?

Vad menar du med "som touchar en viss otukt" förresten?
Han vet dessutom inte vad min politiska åskådning innebär eller vad jag anser om R. eller alliansen.

Vem har sagt att jag har röstat på M ;) Hursom så kanske dom inte är lika höger som jag skulle villa men dom är långt ifrån sousse-politik som du så elegant utrycker det.

Vad som touchar en viss otukt får du helt enkelt fundera ut fröken lilla *kissass*

hum
2006-09-18, 15:58

Du är faktiskt ett alldeles utmärkt exempel på vad jag har emot högerpolitik, nämligen alla dess så löjligt kräkframkallande anhängare.

Och visst finns det blåsta vänsteranhängare, men för helvete... *screwy*

Uttalanden i stil med ovanstående ger iallafall för mig en total avsmak för partipolitik, oavsett block.

Ontopic blir det onekligen spännande med ett maktskifte och självklart hoppas jag att det ska gå bra.

jwzrd
2006-09-18, 16:03
Vem har sagt att jag har röstat på M ;) Hursom så kanske dom inte är lika höger som jag skulle villa men dom är långt ifrån sousse-politik som du så elegant utrycker det.

Vad som touchar en viss otukt får du helt enkelt fundera ut fröken lilla *kissass*

Men du, "touchar en viss otukt" är inte korrekt svenska fröken lilla.

Stab
2006-09-18, 16:10
Men du, "touchar en viss otukt" är inte korrekt svenska fröken lilla.

Helt rätt, sorry fröken bonnier.. massor med pussar

jwzrd
2006-09-18, 16:15
Helt rätt, sorry fröken bonnier.. massor med pussar

Men fortfarande ingen förklaring på vad det är du menar? Det är ok, du kan skicka det i ett PM om det är så att du inte riktigt törs säga vad du tycker och tänker och så. Jag förstår dig, det är inte lätt alla gånger :/

aliquis
2006-09-18, 16:17

Blir det missnöje bland folket så återgår det ju till The Horde igen om fyra år, men det återstår att se.aliquis: har du röstat? på?
arc: /random <parti> :S
aliquis: säkert½!
aliquis: säg nu ;/
arc: spelar roll :-O
arc: hade inte tänkt rösta alls
aliquis: men då
aliquis: säg nu!
aliquis: ;D
aliquis: om du röstade så har du ju iaf valt något
aliquis: ;D
arc: gnåmpartiet! <3
aliquis: amen då
aliquis: jävla *kolocensur*
aliquis: säg nu
aliquis: :D
aliquis: F!spartiet?
arc: mmm
arc: :D
aliquis: säg nu
aliquis: jävla noob
aliquis: jag tänker inte flamea dig oavsett val ;D
arc: lär du ju göra :S
aliquis: eftersom du inte säger lär det ju vara borgarna
aliquis: men jag tänkte kanske rösta m eftersom fetgöran inte vill se att folk inte jobbar
aliquis: säg nu!
aliquis: tror arc röstade SD
arc: blev m

gnåmpartiet! ;D

aliquis
2006-09-18, 16:19
Du får ursäkta men jag tycker du verkar ha en väldigt lustig syn på jakt. Vet inte om du umgås så mycket med jägare eller ha skog och jaktmarker att ta hand om?

Iallafall så brukar det ju bli problem när varg river just får som är jut inhängnade, eftersom får inte kan fly så är det ju ett smörgåsbord för vargen. Då återvänder den flera gånger och tar många får, ett av problemen är att även om vargen tar färre får än människan (som föder upp dom) så betalar han väldigt dåligt. Att varger river rådjur tror ingen ser som något problem, det finns tillräckligt med rådjur både åt vargen och människorna.

Det finns jägare som är kåta på att skjuta varg tyvärr men dom flesta är intresserade av natur och skog är mer måna att ta hand om den än valfri cityslicker med kofta.

Sen är man inte uti i skogen och "hetsar" djur, man spårar upp ett djur och skjuter det. Man är inte ute och mobbar djuren och slår dom för att vara elak.

Sen har du även fel på punkten att vi har för många barn, det föds för få barn i sverige för att vi ska kunna garantera återväxten.Spelar väl ingen roll, befolkningen ökar ju lavinartat i hela världen, finns väl ingen anledning till att vi måste göra detsamma.

aliquis
2006-09-18, 16:26
pilsk för att du behöver skaffa dig ett jobb, aliquis?Nej, det tar jag ett gärna om det finns något på lager, även om jag kanske är lite lat vad gäller själva sökandet, men det är ju mest för att det är så deprimerande att anstränga sig o söka en massa som man ändå inte får.

aliquis
2006-09-18, 16:29
haha..

Jag är så jävla glad att alla röda tattare gråter blod i denna kanal, dom enda som röstar rött är opålästa,oinsatta,stämplarna,låginkomsttagarna och tattarna(med alla sub kategorier som finns till den fliken). Kiss my *kissass*Jo, den har redan försökts förklaras i en annan tråd.

Jag gråter inte blod, ett tag klurade jag ju på att rösta M för att tjockgöran inte ville se att det fanns arbetslösa och ett tag tänkte jag ju rösta pirat för att visa den åsikten och låta andra bestämma vilka som skulle leda sverige.

Trance
2006-09-18, 16:29
Nej, det tar jag ett gärna om det finns något på lager, även om jag kanske är lite lat vad gäller själva sökandet, men det är ju mest för att det är så deprimerande att anstränga sig o söka en massa som man ändå inte får.

Är du villig att flytta för ett jobb?

Yes
2006-09-18, 16:31
Hursom så kanske dom inte är lika höger som jag skulle villa men dom är långt ifrån sousse-politik som du så elegant utrycker det.

Är de långt ifrån åt vänster då, efter Reinfeldt anklagat person om för stora skattesänkningar?

aliquis
2006-09-18, 16:31
Det var nog fan det dummaste inlägget hittills.i kombation med stabs inlägg ==
Min farbror har väl ett rätt ok jobb och tjänar nog hyggligt för att vara en vanlig arbetare, även om han inte är någon riktig storfräsare, och han tänkte rösta S som så många andra (även i detta val...) för att han inte tycker att de sköter det så dåligt, inte tror att de andra kommer göra det så mycket bättre, och antagligen har en rätt human syn på livet.

aliquis
2006-09-18, 16:33
Jaså det är så? Jag skulle snarare säga att skillnaden mellan rödtottarna och blåfröknarna ligger i deras respektive påverkbarhet. Alla snorungar springer på det som glimmar mest för tillfället, nu verkar det vara Leijonpungen och Reinfeldt.Framförallt är det ju "opålästa,oinsatta,stämplarna,låginkomsttagarna och tattarna" som reinfeldt har flirtat med inför valet och inte eliten.

rQx
2006-09-18, 16:33
Det är första gången borgarna fått ta över i en högkonjunktur nu så nu behöver de inte fyra år på sig att städa efter vänsterblocket.

Yes
2006-09-18, 16:36
Å andra sidan blir det lågkonjuktur inför nästa val...

jwzrd
2006-09-18, 16:36
Det är första gången borgarna fått ta över i en högkonjunktur nu så nu behöver de inte fyra år på sig att städa efter vänsterblocket.

Men vaffan. Om du (inte just du rQx) känner på dig att det du ska skriva innehåller floskler så föreslår jag en löptur runt kvarteret istället. För rQx, vaffan, är det statsvetaren i dig som fäller det här uttalandet eller är det från melas MUFF-pamflett?

aliquis
2006-09-18, 16:37
Privata skolor där ungar lär sig något? Sjukhus där man faktiskt får vård i rimlig tid och bättre läkavård till samma kostnad som vi har idag? Usch va hemskt... tänk om en del av befolkning skulle få möjligheten att vårda sig genom försäkringar så att trycket på övriga sjukvården lättnar. Hemskt!Lär man sig mer i en privat skola? Du menar skolor där diverse ideologier lärs ut? Sjukvård där de rika går före och får vård först?

Axmode
När Margot tackar ja så blir det till 100% röd vinst.

Stab
Men fortfarande ingen förklaring på vad det är du menar? Det är ok, du kan skicka det i ett PM om det är så att du inte riktigt törs säga vad du tycker och tänker och så. Jag förstår dig, det är inte lätt alla gånger :/

Törs säga vad till dig, driver du sönder eller? Vad vill du ha i ditt PM. Leeeker mangaz hela dagen *kissass*

aliquis
2006-09-18, 16:39
Är du villig att flytta för ett jobb?Kan vi diskutera i någon IM-klient om du nu verkligen bryr dig.

Grahn
2006-09-18, 16:40
Törs säga vad till dig, driver du sönder eller? Vad vill du ha i ditt PM. Leeeker mangaz hela dagen *kissass*

Uhhhhhh översättare tack! Jag förstår nada, är jag för ålderstigen? *cry*

rQx
2006-09-18, 16:42
Men vaffan. Om du (inte just du rQx) känner på dig att det du ska skriva innehåller floskler så föreslår jag en löptur runt kvarteret istället. För rQx, vaffan, är det statsvetaren i dig som fäller det här uttalandet eller är det från melas MUFF-pamflett?
Får jag inte skriva min åsikt här eller? :confused:

jwzrd
2006-09-18, 16:42

Jag förstår ingenting av vad det är du säger. Driver jag sönder? Ärligt talat, sitter du och skriver på swahili och maskinöversätter texten innan du lägger in den här eller vad är det frågan om?

Jag vill veta vad du menar med otukten, inte för att jag anar vad du menar men vill driva med dig utan för att jag.. ärligt och verkligen inte fattar vad det är du säger.

Sen har du totalt missuppfattat min iställning till regeringsombytet. Med min lön och allt vad det innebär att vara den jag är så har jag allt att vinna på en högerregering.

jwzrd
2006-09-18, 16:44
Jag har rätt till min åsikt! :confused:

Du kan få svara på min fråga. Är det din professionella åsikt som statsvetare som lyder: "Nu behöver inte borgarna städa efter vänsterregeringen"? Du får väl säga vaffan du vill, men det får väl jag också?

hum
2006-09-18, 16:44
Får jag inte skriva min åsikt här eller? :confused:

Det är väl lite fel att framställda din åsikt som fakta, om den är just en åsikt.

Bara min åsikt.

SWETiger
2006-09-18, 16:46
Börjar förstå nu att opåläst, oinsatt, stämplande, låginkomsttagare och tattare var dina egna personliga egenskaper du ville rada upp.

Nina L
2006-09-18, 16:46
Uhhhhhh översättare tack! Jag förstår nada, är jag för ålderstigen? *cry*Jag fattar inget, jag heller.

Någon av er yngre som kan översätta?

rQx
2006-09-18, 16:50
Du kan få svara på min fråga. Är det din professionella åsikt som statsvetare som lyder: "Nu behöver inte borgarna städa efter vänsterregeringen"? Du får väl säga vaffan du vill, men det får väl jag också?
Jag kan svara på din fråga: Jag är inte statsvetare men det är första gången (kanske i modern tid vad vet jag) som borgarna får regera i högkonjunktur istället för lågkonjunktur. Sen att dom skulle städa efter vänsterblocket i fyra år trodde jag de flesta tog med en nypa salt.

Säga vad jag vill ja. På ditt inlägg fick jag uppfattningen att du inte ville att jag skulle skriva det utan springa en runda istället. Missuppfattade isåfall ditt inlägg.

Sen ändrar man inte i inlägget man quotar, just a hint =)

Stab
2006-09-18, 16:51
Jag förstår ingenting av vad det är du säger. Driver jag sönder? Ärligt talat, sitter du och skriver på swahili och maskinöversätter texten innan du lägger in den här eller vad är det frågan om?

Jag vill veta vad du menar med otukten, inte för att jag anar vad du menar men vill driva med dig utan för att jag.. ärligt och verkligen inte fattar vad det är du säger.

Sen har du totalt missuppfattat min iställning till regeringsombytet. Med min lön och allt vad det innebär att vara den jag är så har jag allt att vinna på en högerregering.

Haha, vem driver sönder vem *kissass*

Niclaaas
2006-09-18, 16:51
Jag fattar inget, jag heller.

Någon av er yngre som kan översätta?

jag är 22 och förstod inte ett ord av det där.

Stab
2006-09-18, 16:52
Börjar förstå nu att opåläst, oinsatt, stämplande, låginkomsttagare och tattare var dina egna personliga egenskaper du ville rada upp.

Precis, snygg brud btw :bow:

jwzrd
2006-09-18, 16:52
Jag kan svara på din fråga: Jag är inte statsvetare men det är första gången (kanske i modern tid vad vet jag) som borgarna får regera i högkonjunktur istället för lågkonjunktur. Sen att dom skulle städa efter vänsterblocket i fyra år trodde jag de flesta tog med en nypa salt.

Säga vad jag vill ja. På ditt inlägg fick jag uppfattningen att du inte ville att jag skulle skriva det utan springa en runda istället. Missuppfattade isåfall ditt inlägg.

Sen ändrar man inte i inlägget man quotar, just a hint =)

Jo, gången innan 90-talet så tog borgarna över i en högkonjunktur så vitt jag vet.

Hinta på du, lär fungera fint :)

Nina L
2006-09-18, 16:53
jag är 22 och förstod inte ett ord av det där.Hmn.. ok, här krävs förstärkning.

Någon som är ännu yngre? 15, 16, 17?

jwzrd
2006-09-18, 16:54
Haha, vem driver sönder vem *kissass*

Ditt enda syfte är alltså att agitera andra? Till och med högerfolket i tråden skrattar åt dig fröken :)

Niclaaas
2006-09-18, 16:54
Hmn.. ok, här krävs förstärkning.

Någon som är ännu yngre? 15, 16, 17?

11, 12, 13?

Stab
2006-09-18, 16:55
Ditt enda syfte är alltså att agitera andra? Till och med högerfolket i tråden skrattar åt dig fröken :)

Högerfolket bestående av Fröken Lätt?:laugh:

jwzrd
2006-09-18, 16:56
Högerfolket bestående av Fröken Lätt?:laugh:

Inte nog med att du pratar bajs om alla som röstar vänster om dig, nu smädar du fröken Lätt och ärade bolio också?

Stab
2006-09-18, 16:57
Inte nog med att du pratar bajs om alla som röstar vänster om dig, nu smädar du fröken Lätt och ärade bolio också?

Hon är nog redan schmädad ;)

jwzrd
2006-09-18, 16:58
Hon är nog redan schmädad ;)

Men du törs fortfarande inte förklara otukten? Skrämmer vi dig?

Stab
2006-09-18, 17:03
Men du törs fortfarande inte förklara otukten? Skrämmer vi dig?
Tyckte jag precis gjorde det?

Skrämmer? Törs? Har jag fattat det rätt? tuppen spänner bröstet och blir knullad av kycklingarna i hönsgården? seriöst madamme, chilla ;)

Yes
2006-09-18, 17:04
Frågan är om Stab själv vet vad han babblar om?

Trance
2006-09-18, 17:04
Jo, gången innan 90-talet så tog borgarna över i en högkonjunktur så vitt jag vet.

Inte högkonjunktur, tillväxten var väldigt svag då. Väldigt sällsynt att det blir byte i ett läge som detta.

jwzrd
2006-09-18, 17:05
Tyckte jag precis gjorde det?

Skrämmer? Törs? Har jag fattat det rätt? tuppen spänner bröstet och blir knullad av kycklingarna i hönsgården? seriöst madamme, chilla ;)

Så om du slappnar av, släpper ner bröstkorgen, TV:n och kliver av hästen Stabbis. Vad liknar otukt? Det är ok att svara att du inte vet längre eller inte törs. Men försök iallafall, för din egen skull. Kom igen, det är lite pinsamt när alla skrattar åt dig :/

Baan
2006-09-18, 17:05
Frågan är om Stab själv vet vad han babblar om?

Tråden var ju extremt givande annars. Det brukar dom vara om aliquis startat dom. *rolleyes*

Baan
2006-09-18, 17:06
Nu är det mycket snack som "tur som fan att borgarna får en bra ekonomi att jobba i". Menar ni alltså att politiken får finna sig att ekonomin är bra/dålig? Varför röstar vi då om politikerna ändå inte påverkar på något sätt? Om det är så känns det väldigt mycket sakdjävlasamma.

Trance
2006-09-18, 17:07
Tråden var ju extremt givande annars. Det brukar dom vara om aliquis startat dom. *rolleyes*

Igen är du så jobbig, känner du dig mobbad eller vad är det med dig? Du blir aldrig lika folkkär och älskad som jag är om du håller på att vara en ***** hela tiden.

Trance
2006-09-18, 17:08
Nu är det mycket snack som "tur som fan att borgarna får en bra ekonomi att jobba i". Menar ni alltså att politiken får finna sig att ekonomin är bra/dålig? Varför röstar vi då om politikerna ändå inte påverkar på något sätt? Om det är så känns det väldigt mycket sakdjävlasamma.

Klart de påverkar, men blir det lågkonjunktur i världen kan inte Sverige sätta emot ett skit.

Stab
2006-09-18, 17:09
Så om du slappnar av, släpper ner bröstkorgen, TV:n och kliver av hästen Stabbis. Vad liknar otukt? Det är ok att svara att du inte vet längre eller inte törs. Men försök iallafall, för din egen skull. Kom igen, det är lite pinsamt när alla skrattar åt dig :/

Vem skrattar åt vem, plutten :laugh:

Trance
2006-09-18, 17:10

Jag skrattar åt south park, det är riktigt bra.

jwzrd
2006-09-18, 17:11

Ytterligare ett inläg där du väljer att inte förklara vad du menade. Inser du vilken sits du satt dig i nu Stumpan?

Baan
2006-09-18, 17:12
Igen är du så jobbig, känner du dig mobbad eller vad är det med dig? Du blir aldrig lika folkkär och älskad som jag är om du håller på att vara en ***** hela tiden.

Du har faktiskt börjat hora som fan. Det är väl kul att du "känner" forumet nu och vet hur du ska skoja för uppskattning, men jag gillade bättre när du var mer underground. Skäms.

Stab
2006-09-18, 17:13
Ytterligare ett inläg där du väljer att inte förklara vad du menade. Inser du vilken sits du satt dig i nu Stumpan?

david vs goliat eller? plutten ;)

jwzrd
2006-09-18, 17:13
Hahah Stab babblar totalbenzad, Baan och Trance läxar upp varandra. Vad är det som händer? :Virro

Grahn
2006-09-18, 17:14
Det som händer är att tråden blivit ett skämt......kapar den snart.

jwzrd
david vs goliat eller? plutten ;)

Alla vet att du tror att du är mycket större än jag är nu, Stab. Alla vet även att du trasslat in dig så djupt att du inte har något annat alternativ än att försöka hota dig ut. Naaww :)

Hur går det med otukten nu då?

Baan
Klart de påverkar, men blir det lågkonjunktur i världen kan inte Sverige sätta emot ett skit.

Jag är inte bra på ekonomi och det var länge sedan jag läste samhällskunskap. Vad jag kommer ihåg då att sosarna för den delen inte hade lämnat någon bra ekonomi åt M, men M var inte särskit dåliga på att göra den ännu sämre. Kanske berodde på lärarens färg men jag har för mig att det var ett gäng snedsteg man gjorde.

Sen går det ju påverka som fan politiskt åt båda håll även om det går bra i världen. Under mellankrigstiden var väl vi, jänkarna och tyskarna ganska bra på att kämpa mot den negativa trenden av arbetslöshet om jag minns rätt. Sätta folk i arbete genom att bygga vägar osv.

Trance
2006-09-18, 17:15
Du har faktiskt börjat hora som fan. Det är väl kul att du "känner" forumet nu och vet hur du ska skoja för uppskattning, men jag gillade bättre när du var mer underground. Skäms.

F'låt. Jag undrar bara varför du känner ett sådant behov att trycka ner andra. Jag känner att jag aldrig behövt det, inte oprovocerat i alla fall.

Jorgen
2006-09-18, 17:15
Tja, du kommer inte att skratta om du inte lägger ner nu.

Sluta tjafsa. Det gäller alla.

Trance
2006-09-18, 17:16
Jag är inte bra på ekonomi och det var länge sedan jag läste samhällskunskap. Vad jag kommer ihåg då att sosarna för den delen inte hade lämnat någon bra ekonomi åt M, men M var inte särskit dåliga på att göra den ännu sämre. Kanske berodde på lärarens färg men jag har för mig att det var ett gäng snedsteg man gjorde.

Sen går det ju påverka som fan politiskt åt båda håll även om det går bra i världen. Under mellankrigstiden var väl vi, jänkarna och tyskarna ganska bra på att kämpa mot den negativa trenden av arbetslöshet om jag minns rätt. Sätta folk i arbete genom att bygga vägar osv.

Pragmatist skrev bra om detta i någon tråd, hmm. Kanske värt att ta upp i en egen tråd.

rQx
2006-09-18, 17:17

Okej, det var mer än jag visste. Men sen vet jag inte så mycket så du har säkert rätt för dig =)

Ja, jag hoppas du tog till dig infon ;)

Stab
2006-09-18, 17:18
Alla vet att du tror att du är mycket större än jag är nu, Stab. Alla vet även att du trasslat in dig så djupt att du inte har något annat alternativ än att försöka hota dig ut. Naaww :)

Hur går det med otukten nu då?

Haha, vem hotar vem? vi som pratar så vänskapligt *kissass*

Stab
2006-09-18, 17:18

Rikta den åt båda hållen då, Jörre

rQx
2006-09-18, 17:19
Det var nog där "gäller alla" kom in.

Jorgen
2006-09-18, 17:20
Kan du inte läsa?

Stab
2006-09-18, 17:21
Kan du inte läsa?

Yes, men den var mer personlig åt mig ;)

teal
2006-09-18, 17:24
Röd regering verkar vara ett normaltillstånd för de flesta svenskarna.

Nu tänker folk "ja vi ger väl alliansen en chans", låter de sitta i 4 år och när de inte kan tillfredsställa 100% av befolkningen tröttnar folk och röstar vänster igen. Rom byggdes inte på en dag...att rätta om ett land som varit under socialstyre i många, många, många år kommer ta ett tag..hoppas att gemene människa i sverige förstår detta.

Baan
2006-09-18, 17:26
Röd regering verkar vara ett normaltillstånd för de flesta svenskarna.

Nu tänker folk "ja vi ger väl alliansen en chans", låter de sitta i 4 år och när de inte kan tillfredsställa 100% av befolkningen tröttnar folk och röstar vänster igen. Rom byggdes inte på en dag...att rätta om ett land som varit under socialstyre i många, många, många år kommer ta ett tag..hoppas att gemene människa i sverige förstår detta.

Socialstyre? Men vad väntar du dig? Fascism?