handdator

Visa fullständig version : Jävliga märken i nacken utav böj?

Alexlindgren
2006-09-17, 20:52
Körde böj den här o förra gången med byggarkedjan på. Har fått förjävliga märken i nacken, någon annan som fått likadant?

Aldrig hänt mig förut..

http://hem.bredband.net/b244757/_MG_7100.jpg

mini
2006-09-17, 20:53
Byggarkedjan... ;)

On T: ha stången längre ner pojk!

King Grub
2006-09-17, 20:54
Söndertryckta blodkärl. Det händer alltid om man kör t ex tunga vadpressar med kuddar på axlarna och har tröjans sömmar som trycker.

shadowfire
2006-09-17, 20:54
jag får det längre ut på axlarna...
du har ingen dyna som du lindar in runt stången på ditt gym? rekommenderas annars.

Rockhard
2006-09-17, 20:55
lol hardcore *flex*

shadowfire
2006-09-17, 20:55
Byggarkedjan... ;)

On T: ha stången längre ner pojk!
+1 du har stången på ryggraden mer än på axlarna just nu. :)

dynamo
2006-09-17, 20:56
Får längre ner och ut på axlarna, ibland.

Alexlindgren
2006-09-17, 20:57
Jag har en sån där svart "muff" i typ skumgummi. Hm, jag har alltid haft stången sådär högt, ska man ha den längre ner, på axlarna alltså? :em: oops.

Får ändå försöka komma ihåg att ta av kedjan..grubben, hur lång tid tar det innan dom försvinner?

Rockhard
2006-09-17, 20:57
Jag har en sån där svart "muff" i typ skumgummi. Hm, jag har alltid haft stången sådär högt, ska man ha den längre ner, på axlarna alltså? :em: oops.

Får ändå försöka komma ihåg att ta av kedjan..grubben, hur lång tid tar det innan dom försvinner?

Ett par dagar.

Alexlindgren
2006-09-17, 20:58
Ett par dagar.

Okej, bra de. Men hur långt ner ska man ha stången då? Jävlar, har missat nått stort. haha .

Empe
2006-09-17, 21:00
Okej, bra de. Men hur långt ner ska man ha stången då? Jävlar, har missat nått stort. haha .
Jag brukar ha den precis ovanför skulderbladen så inte de blir mos.

shadowfire
2006-09-17, 21:03
Trapsen, så får du en bredare fattning också o bättre balans.

Johan O
2006-09-17, 21:04

En bra bit längre ner iallafall. Jag lägger den på baksida axlar/skulderblad, typ. Man får sprängda blodkärl där med dock.

Arf Pingvin
2006-09-17, 21:06
Uppe på trapsen, eller ett steg ner, mellan trapsen och delta(axlarna). Vilket som känns bäst. Uppe på är bättre då man får lite mer upprätt hållning men det är skönare längre ner för mig.

Alexlindgren
2006-09-17, 21:07
Jag har ju den uppe på trapsen nu. Därför jag fått märkena där :)

Johan O
2006-09-17, 21:21

Pröva att "spänna ut och bak" rygg/axel musklerna mer, så det blir en bättre kudde för stången att ligga på. Den ska inte vila på nacken.

shadowfire
2006-09-17, 21:26
Mja, eller ja du har den på övre trapetzius (som är indelad i 3 grupper). Ner med den till medel-trapzen istället.

mini
2006-09-17, 21:31
Sänk den ungefär en decimeter säger jag om man nu ska försöka vara lite exakt. Det är svårt kanske att säga att stången ska ligga på "ovankanten av trapezius mellersta del" om man inte har tillräckligt knölig rygg än.
Nästa gång du böjer tycker jag att du ska skippa kudden, trycka ihop skulderbladen lite, försöka att slappna av i handlederna och teknikböja lite på låg vikt eftersom du förflyttar belastningen lite och således behöver balansera på lite nytt vis. (För du kör fria böj?)

Alexlindgren
2006-09-17, 21:36
Sänk den ungefär en decimeter säger jag om man nu ska försöka vara lite exakt. Det är svårt kanske att säga att stången ska ligga på "ovankanten av trapezius mellersta del" om man inte har tillräckligt knölig rygg än.
Nästa gång du böjer tycker jag att du ska skippa kudden, trycka ihop skulderbladen lite, försöka att slappna av i handlederna och teknikböja lite på låg vikt eftersom du förflyttar belastningen lite och således behöver balansera på lite nytt vis. (För du kör fria böj?)

Tack för tipset :) Jo kan testa lite på uppvärmningen :)

Absolut, inge smith-skit här inte!

Alexx
2006-09-17, 22:57
Tycker du helt seriöst att det är konstigt att du får märken i nacken när du lägger stången på kejdan:confused:

Karl_alfred
2006-09-17, 23:12
Sluta kör böj då!!

Fartman
2006-09-17, 23:31
Ta av kedjan *screwy*

Krampus
2006-09-17, 23:44
Absolut, inge smith-skit här inte!

En kroppsbyggare som har absolut störst ben i Sverige kör kvartsböj i smithmaskinen min vän...
Smith är ett ypperligt sätt att undvika skador och isolera muskelgrupper på ett sätt som du kanske inte klarar med fria vikter.
Som styrkelyftare kan den säkert sabotera din tävlingsteknik, om du nu vill kalla dig byggare efter som du kör med kedjan och hela kittet ska du inte dissa smithen.
Själv köra jag fria böj dock.

aliquis
2006-09-17, 23:47
+1 du har stången på ryggraden mer än på axlarna just nu. :)Eller så har han den på axlarna o borde ha ner den på ryggen ;D

petersson
2006-09-18, 06:41
Som arf pingving sa finns det väl i princip två lägen man kan ha stången på. Ganska högt upp som tyngdlyftarna när dom tränar böjar eller lite längre ner som styrkelyftarna. Hur kör byggarna? :D

mini
2006-09-18, 06:47
En kroppsbyggare som har absolut störst ben i Sverige kör kvartsböj i smithmaskinen min vän...
Smith är ett ypperligt sätt att undvika skador och isolera muskelgrupper på ett sätt som du kanske inte klarar med fria vikter.
Som styrkelyftare kan den säkert sabotera din tävlingsteknik, om du nu vill kalla dig byggare efter som du kör med kedjan och hela kittet ska du inte dissa smithen.
Själv köra jag fria böj dock.
Men böj i smith låter sig inte jämföras rakt av med fria böj. Det ligger närmre hacklift. Därmed inte sagt att det inte bygger ben, men att ersätta det ena med det andra och tro att det är samma övning är fel.

Piranha
2006-09-18, 09:10
Ja, lägg stången längre ner.