handdator

Visa fullständig version : filmer/sidor från göteborgs kravallerna?

Johan86
2006-09-16, 17:26
någon som vet några sidor med filmer och bilder från götebors kravallerna 2001?

o.z.z
2006-09-16, 17:29
http://youtube.com/watch?v=ANgr4QiLnXA

shadowfire
2006-09-16, 18:06
otroligt... man saknar ord.

Yankeee
2006-09-16, 18:19
Härligt att se batongerna i skyn.

mathor
2006-09-16, 18:23
En modern klassiker!

skaparn
2006-09-16, 18:28
Om någon vill bistå med en server har jag dryga 500MB filmer och bilder från Göteborg under kravallerna, Uppdrag Granskning - Ett År Efter Skotten och lite blandat ögongodis som jag kan dela med mig av.

sehnpaa
2006-09-16, 18:40
Om någon vill bistå med en server har jag dryga 500MB filmer och bilder från Göteborg under kravallerna, Uppdrag Granskning - Ett År Efter Skotten och lite blandat ögongodis som jag kan dela med mig av.Finns annars en torrent på TPB som ingen seedar.

Baan
2006-09-16, 18:57
Om någon vill bistå med en server har jag dryga 500MB filmer och bilder från Göteborg under kravallerna, Uppdrag Granskning - Ett År Efter Skotten och lite blandat ögongodis som jag kan dela med mig av.

Om det är ett alternativ så kan man lägga upp ganska stora filer på RS numera, har för mig att dte är 300mb gräns per fil nu. Du kan alltså lägga upp en del iaf. Finns säkert någon annan sida där dom har högre gräns....

skaparn
2006-09-16, 19:21
Jag testade lägga upp en torrent på pirate bay. Jag har ingen monstersnabb upload, men prova iallafall och rapportera framsteg här.

http://thepiratebay.org/tor/3525127

Versus
2006-09-16, 19:22
PÅ google video finns en liten film ifall du söker på gbg.

Versus
2006-09-16, 19:25
Jag testade lägga upp en torrent på pirate bay. Jag har ingen monstersnabb upload, men prova iallafall och rapportera framsteg här.

http://thepiratebay.org/tor/3525127

Är ju en fördel ifall du seedar också..

DavidN
2006-09-16, 19:30

Sannerligen, en skön operett i bakgrunden och lite slynglar som får stryk så är det givet.

Dav0d
2006-09-16, 19:48
Synd att inte mer skott avlossades. Alla de där jävlarna förtjänar minst ett ben avhugget. Har man inte växt upp i den åldern förtjänar man att bli amputerad, helst kuken och något ben eller två.

AlexGBG
2006-09-16, 19:58
otur att dom inte fick mer stryk! dom borde sätta alla dom i tingstadtunneln å öppna proppen!

edit: dom var inte moderater iaf!

mystic[-_-]
2006-09-16, 19:59
Det är där polisen ska gå in med automatvapen

Jet
2006-09-16, 19:59
http://youtube.com/watch?v=K3rnhDdG96c

Italienarna lägger inte fingerarna imellan iallafall.

skaparn
2006-09-16, 20:02
Är ju en fördel ifall du seedar också..

Ja, visst är det, och det har jag gjort hela tiden sen jag la ut den.

Versus
2006-09-16, 20:03
Ja, visst är det, och det har jag gjort hela tiden sen jag la ut den.

Jaha ja var visst mitt program det är fel på igen, blir så trött på skiten..

Du får ursäkta mig.

AlexGBG
2006-09-16, 20:06

ja, så ska det se ut

skaparn
2006-09-16, 20:10
Jaha ja var visst mitt program det är fel på igen, blir så trött på skiten..

Du får ursäkta mig.

Du är ursäktad, om jag i gengäld får en ursäkt för att min hastighet upp länar en del att önska.

shadowfire
2006-09-16, 20:15

men tjenare, jeflar vad smisk de fick

Bolio
2006-09-16, 20:17
Töntiga poliser. Övervåld ftw!

DavidN
2006-09-16, 20:20
Italien verkar ha koll :B

X-ecuter
2006-09-16, 20:23
men tjenare, jeflar vad smisk de fick

Jag tycker alla demostranter som inte sköter allt rätt skall ha stryk... hade gärna sett svenska polisen beväpnade med gummikulor som israelska kravallpolisen... och givetvis säger jag inte att alla demostranter skall slås sönder och samman, utan det är dem som inte lyder polisen som den handlar om :furious: :whipped:

shadowfire
2006-09-16, 20:24
Jag tycker alla demostranter som inte sköter allt rätt skall ha stryk... hade gärna sett svenska polisen beväpnade med gummikulor som israelska kravallpolisen... och givetvis säger jag inte att alla demostranter skall slås sönder och samman, utan det är dem som inte lyder polisen som den handlar om :furious: :whipped:
Lite överdrivet dock och stå 4-5 poliser o bara mata med sparkar o slag på en som ligger, heh.. behöver ju inte ge grappen men för livet, men jag håller med om att de som provocerar och går till attack gott och väl ska ha lite husaga.

DavidN
2006-09-16, 20:35
Polisen från bl.a. Halsmtad var ju sjuuukt taggade hela vägen upp til Gbg när det var dags hehehe, lär ha varit grym stämning.
Vad jag inte begriper är att det inte var fler "övergrepp" :B

Mikeman
2006-09-16, 20:50
italienarna vet hur en slipsten skall dras. Mer så vill jag att vår polis ska bete sig i dessa situationer.

nikasp
2006-09-16, 20:51
Var på fest med en kille vars bror jobbat då. Tydligen var det många som hade rätt tufft efter. Samma som de som varit med i krig. Han hade slagit av armen på en kille med batongen när han försvarade sig. Jag tycker Genua-filmen var too much men att de här inte använde vattenkanoner eller liknande...

skaparn
2006-09-16, 20:57

Ja, verkligen. Mer våld!

Du verkar inte riktigt ha tänkt.

Johan86
2006-09-16, 21:06
dom jävla idioterna till demonstranterna krossar och förstör för våra skattepengar

stryk ska dom ha.minns ni han killen som blev skjuten i ryggen eller benet eller vad det var.han som dom visade i varenda inslag i nyheterna osv osv.jag såg klippen på nätet när han demonstrerade och retade polisen innan skottet.vilken fjant.sen fick han en kula i sig.då var han inte så frän längre:thefinger

när vi ändå snackar demonstranter.en bit in i denna filmen så är det en demonstrant som får sig några rejäla slag:whipped: http://newshunter.mine.nu/980214taboo.wmv

skaparn
2006-09-16, 21:07
dom jävla idioterna till demonstranterna krossar och förstör för våra skattepengar

stryk ska dom ha.minns ni han killen som blev skjuten i ryggen eller benet eller vad det var.han som dom visade i varenda inslag i nyheterna osv osv.jag såg klippen på nätet när han demonstrerade och retade polisen innan skottet.vilken fjant.sen fick han en kula i sig.då var han inte så frän längre:thefinger

när vi ändå snackar demonstranter.en bit in i denna filmen så är det en demonstrant som får sig några rejäla slag:whipped: http://newshunter.mine.nu/980214taboo.wmv

Hade jag vetat att även du var så fruktansvärt pantad, hade jag nog inte lagt upp några filmer alls. Vad är det med folk? Jisses...

Kommer iallafall att pausa seedningen tills imorgon om det är någon som tankar.

Johan86
2006-09-16, 21:09
skaparn: pantad? det var allt ett påhopp. vad du med och kastade sten och förstörde?

Dissector
2006-09-16, 21:59
Blir så trött på när folk pratar om polisen som några slags Sturmabteilung.
Först och främst kan nog inte polisen gå runt och göra utredningar på vilka som gjort exakt vad i stridens hetta. Vill folk slippa att få stryk av polis, stå då för farao inte och skrik brevid folk som kastar gatustenar.

Dessutom, demonstranterna var snabba med att klaga på polisens övervåld, men för hela friden. Det är ju inte sunt att stå där och peka på polisen och säga "Nu håller ni er i skinnet och tar det lungt medans vi massakrerar stan här".

På ett och annat ställe går det säkert inte till som polisens regelböcker ber om, men de är människor, och har folk som kastar sten i ryggen på dom.

Demonstranterna skulle haft ännu mer däng.

Johan86
2006-09-16, 22:00
Dissector: jag kunde inte ha sagt det bättre själv:thumbup:

Deceiver85
2006-09-16, 22:04
+1 Dissector :thumbup:

skaparn
2006-09-17, 07:09
skaparn: pantad? det var allt ett påhopp. vad du med och kastade sten och förstörde?

Så man måste vara en brottsling för att anse att brottslingar har rätt till en rättvis rövning av sin sak?

Demonstranter med gatstenar är inte i närheten av lika farliga som de människor ropandes efter åtgärder i form av direkta straff och minskad rättsäkerhet. Polisen är inte en domare och profoss, och när ni skanderar att demonstranterna borde haft mer spö eller att Hannes förtjänade det mår jag illa. Hannes Westberg var ingen ängel, och ska dömas för våldsamt upplopp, men sköts utan att hota någon just i det tillfället. Polisen hävdade med bestämdhet att han var i färd att lutad över en fallen konstapel kasta en dödande sten, och alla kollegor slöt upp bakom den historien, men bilderna visade sedan att så inte var fallet. Jag gillar inte en poliskår som, oavsett hur trängda situationerna än må vara, blir en stridande part istället för de samhällets tjänare och lagens upprätthållare de är.

Er bristande respekt för rättsystemets gång, att man döms till ett straff för det man gjort först efter en rättegång, är beklämmande då den är smittsam både mellan människor och mellan olika brottstyper. Vilka härnäst "som förtjänar stryk" ska få detta direkt av polisen utan rättegång?

Däremot vill jag inte beröva polisen möjligheten att använda våld, det är inte det jag säger. Mycket av de batonger som höjdes i GB var berättigade då våld ska vara ett verktyg att hindra någon från att begå brott och hota andra, medan ni talar om det som vore våldet ett straff. Skillnaden kan verka semantisk, men är milsvid och jag kan inte annat än hoppas åldern är att skylla för mycket av oförståndet. Tyvärr säger erfarenheten att det inte alltid går över med tiden.

MasterChief
2006-09-17, 07:39
Jag tycker det är stor skillnad på att "förespråka hårdare tag vid demonstrationer/upplopp" och att njuta av att se unga människor få stryk som vissa i tråden verkar göra.

skaparn
2006-09-17, 07:43
Jag tycker det är stor skillnad på att "förespråka hårdare tag vid demonstrationer/upplopp" och att njuta av att se unga människor få stryk som vissa i tråden verkar göra.

Ja, det har du rätt i. Det var just det senare som fick mig att fyllas av illamående. Lynchstämning är aldrig trevligt.

Yankeee
2006-09-17, 07:43

Det ena utesluter ju inte det andra :D

MasterChief
2006-09-17, 07:47
Det ena utesluter ju inte det andra :D

Det är sant och ganska motbjudande.

Ryska_raketen
2006-09-17, 07:54
Ftp!!!

DavidN
2006-09-17, 07:57
Ja, det har du rätt i. Det var just det senare som fick mig att fyllas av illamående. Lynchstämning är aldrig trevligt.

Äh, själv är jag bara konservativ och hård.
Jag avskyr hela upploppsbeteendet och vägrar tycka synd om en endaste idiot som sluter upp med mobben och börjar härja.
I samma ögonblick som du plockar upp din första gatusten så är du körd enligt mig, då finns inget utrymme för finlir och fackmannamässigt utförda arrester. Det är förvirring och oro, massor med rädsla som kommer uttrycka sig i otrevligheter ("överdrivet" våld, "onödiga" skott - även om jag tyckte det satte en bra punkt)

Jag tycker poliser borde gå mycket hårdare fram och verkligen brutalarrestera samtliga som aktivt tar del i upploppet. Kasta in dem i bussar och slussa in dem i stora utrymmen för vidare förhör senare.

mr ruhl
2006-09-17, 10:11
Äh, själv är jag bara konservativ och hård.
Jag avskyr hela upploppsbeteendet och vägrar tycka synd om en endaste idiot som sluter upp med mobben och börjar härja.
I samma ögonblick som du plockar upp din första gatusten så är du körd enligt mig, då finns inget utrymme för finlir och fackmannamässigt utförda arrester. Det är förvirring och oro, massor med rädsla som kommer uttrycka sig i otrevligheter ("överdrivet" våld, "onödiga" skott - även om jag tyckte det satte en bra punkt)

Jag tycker poliser borde gå mycket hårdare fram och verkligen brutalarrestera samtliga som aktivt tar del i upploppet. Kasta in dem i bussar och slussa in dem i stora utrymmen för vidare förhör senare.

+1 som dom brukar skriva, har ingen som helst förståelse för dom som bara är ute efter att förstöra..

Empe
2006-09-17, 10:19
Demonstranter i all ära, de har jag ingenting emot. Men massakerande anarkister med täckta ansikten är tamefan samhällets avskum. De är ju bara ute efter att förstöra. Opålästa drägg är vad de är.

130kg finsk sisu
2006-09-17, 10:49
Haha! Så jävla sjuka människor. De borde få spö ärligt talat. Jag mår så jävla illa! Hur kan man springa runt å slå sönder allt man ser? Och att dom sen springer med mao,lenin flaggor...
Svenska polisen gjorde ett bra jobb. Men man skulle ha gjort som finska polisen gjorde förra helgen under toppmötet i Helsingfors. En grupp på 100 anarkister kom tågande. När den första stenen kastades omringades hela bunten och alla blev gripna!:hbang:
Men det var ju mycket fler rödingar i Götebrog...

Tricklev
2006-09-17, 11:00
Var närvarande under kravallerna,(kastade inget..) och att se hela sin stad bli sönderslagen av ett gäng idioter som inte ens hade modet nog att visa vilka dom var sved.

Jag är för att poliser får mer medel att bekämpa sådant här, såsom vattenkanoner, bönpåsar och tårgas dom kunde ha skjutit in till dom.

shadowfire
2006-09-17, 11:06
Var närvarande under kravallerna,(kastade inget..) och att se hela sin stad bli sönderslagen av ett gäng idioter som inte ens hade modet nog att visa vilka dom var sved.

Jag är för att poliser får mer medel att bekämpa sådant här, såsom vattenkanoner, bönpåsar och tårgas dom kunde ha skjutit in till dom.
Ja, definitivt hårdare tag gentemot demonstration. Trams är vad det är o stå o kasta sten, asså jag bara gapar när jag ser att de står o hivar stenar på bankomater, ser så otroligt intelligensbefriat ut.

Däremot att ta en demonstrant, släpa denne efter backen, sparka o slå denne blodig näst intill medvetslös då personen redan ligger ner? Mja.
Människan må vara dum i huvudet för stunden, men den personen har inte bett om att få sätta livet på spel heller, vilket absolut ett felavägt batongslag mot huvudet kan ändra på eller en felbedömd spark. Att spräcka en skalle är inte svårt i stridens hetta.

Någon måtta får det vara på våldet.

LAR
2006-09-17, 11:09
jävla snorungar. vilka jävla neandertalare. som om de har de minsta av politiska idéer i huvudet. mao- och stalin-fanor, vilka förebilder för ett rättvist samhälle. antiklimax. slagsmål, uppmärksamhet och identitet är allt som ligger bakom. jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot.

Johan86
2006-09-17, 12:45
Skaparn: Har du någonting emot mig? Folk i tråden skriver tex "jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot".Och att "dom borde fått mer spö".Men så hugger du på enbart mig, förstår inte ritkigt varför?

Är du vän med Hannes Westberg? Det låter nästan som att du tycker synd om demonstranterna

Bolio
2006-09-17, 12:47
jävla snorungar. vilka jävla neandertalare. som om de har de minsta av politiska idéer i huvudet. mao- och stalin-fanor, vilka förebilder för ett rättvist samhälle. antiklimax. slagsmål, uppmärksamhet och identitet är allt som ligger bakom. jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot.

Den enda som ska avrättas är du LAR.

LAR
2006-09-17, 12:55
ska du köra över mig med din moppe..

Bolio
2006-09-17, 13:22
ska du köra över mig med din moppe..

Jag ska inte göra något. Men dina odemokratiska, fascistoida åsikter hör tyvärr inte hemma i vårt fina svenska samhälle. Du hör hemma i Afghanistan bland dina åsiktsfränder. :)

LAR
2006-09-17, 13:52
vad skulle du veta om politik, din lilla 14-åriga teenage rant. du sitter och leker kunskapspolis i ditt pojkrum dag ut och dag in på ett styrkträningsforum som den clown du är. kan det överhuvudtaget bli mer patetiskt?

och dina eviga omröstningar om mest intressanta debatörer där hela poängen egentligen är att du vill se ditt eget namn omtalas.. jag skäms verkligen för dig

Herkulez
2006-09-17, 14:30
vad skulle du veta om politik, din lilla 14-åriga teenage rant. du sitter och leker kunskapspolis i ditt pojkrum dag ut och dag in på ett styrkträningsforum som den clown du är. kan det överhuvudtaget bli mer patetiskt?

och dina eviga omröstningar om mest intressanta debatörer där hela poängen egentligen är att du vill se ditt eget namn omtalas.. jag skäms verkligen för dig
shit, det här måste vara årets ägning, nu fick du verkligen bolio på plats :thumbup:

shadowfire
2006-09-17, 14:32

å andra sidan är vi säkerligen ett antal som skäms över att du ska försöka framstå som mer mogen än 14 år med uttalanden som "jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot".
Kasta inte sten i glashus?

Bolio
2006-09-17, 14:35

Vem är det som är omogen egentligen? Jag som faktiskt är en mycket begåvad debattör, eller du som skryter om att du läser många böcker och att du är jätteintellektuell som har läst vetenskapteori på högskolan, och som dessutom gång på gång blir ägd i varje tråd det diskuteras något? Och just det - jag kan betydligt mer än vad du kan om politik. Om den saken råder det verkligen inget tvivel. Faktum är att jag kan mer än du om det mesta. :)

shadowfire
2006-09-17, 15:05
...Faktum är att jag kan mer än du om det mesta. :)
Mer än dig.

jwzrd
2006-09-17, 15:12
Mer än dig.

"Faktum är att jag kan mer än dig kan om det mesta"

Jo visst kan du skriva så shadow... men folk kommer att skratta åt dig.

MasterChief
2006-09-17, 15:16

Du slår rekord i både dumhet och osmaklighet. Lägg ner.

shadowfire
2006-09-17, 15:19
"Faktum är att jag kan mer än dig kan om det mesta"

Jo visst kan du skriva så shadow... men folk kommer att skratta åt dig.
Var fick du ett extra kan ifrån?

Scratch89
2006-09-17, 15:25
å andra sidan är vi säkerligen ett antal som skäms över att du ska försöka framstå som mer mogen än 14 år med uttalanden som "jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot".
Kasta inte sten i glashus?
Fniss. :D

LAR
2006-09-17, 17:03
Jag är faktisk en mycket begåvad debattör

först och främst; man uttrycker sig inte så här om man är över 7 år gammal.
begåvad som i den där uppsatsen i hemskunskap som du postade här förut? en klyschig pre-teen smörja där du försökte leka kunnig och vuxen på prov, precis som ett pubertetsbarn som dig borde göra. komplett med dåligt språk och pinsamt innehåll.

du som skryter om att du läser många böcker

gör jag? för att jag har läst brott & straff? en jävla bok. det är snarare du som har hakat upp dig på den ovidkommande skitdetaljen för att du själv, som aldrig läst annat än PC Gamer, ser det som en personlig förolämpning.

Faktum är att jag kan mer än du om det mesta.

om du skulle börja med att använda rätt grammatik i allafall den meningen hade det ju varit en början.

MasterChief
2006-09-17, 17:16
LAR...vad är ditt problem? Det är du som pratar om avrättningar på gator. Personligen tycker jag du ska bli bannad för den kommentaren. Kollo klarar sig bra utan patologiska fascister som du.

Jet
2006-09-17, 17:47
Sanningen om Göteborg är ju också de att de var ute och raggade "politiskt aktiva meningsfränder" i förorterna till Göteborg veckorna innan... Har nog aldrig varit så många med intresse för globaliseringsfrågor däromkring som det var då....

sunkan
2006-09-17, 17:55
ja blir man bemött med den sortens våld så är det inte mer än rätt att ta fram batongen

skaparn
2006-09-17, 21:31
Skaparn: Har du någonting emot mig? Folk i tråden skriver tex "jag önskar att polisen hade rätt av avrätta dem på stående fot".Och att "dom borde fått mer spö".Men så hugger du på enbart mig, förstår inte ritkigt varför?

Är du vän med Hannes Westberg? Det låter nästan som att du tycker synd om demonstranterna

Haha! Vad var det där då? Stå för det du säger istället för att hänvisa till andra.

Du råkade bara vara först i ledet av de som behövde en uppläxning i sunt rättstänkande. Om det gör dig gladare ska jag någon gång gå på de som oftare är mina meningsfränder såsom Yankeee. Nästa gång han i onödan nöter på tangentbordet med rop om batonger mot demonstranter ska inga ord lämnas osagda.

Jag känner inte Hannes, tror inte ens jag tycker bra om Hannes, men återigen så spelar det ingen roll. Anser du bara att de du känner ska få en rättslig prövning innan de blir skjutna på gatan?

Johan86
2006-09-18, 10:52
Skaparn: tycker du inte det är svårt att göra en rättslig prövinng mitt i stridens hetta som det faktiskt var?

Egentligen var det ju filmer jag frågade efter.Vet ni några bra sidor på nätet med filmer från göteborg?

Tricklev
2006-09-18, 12:13
Sanningen om Göteborg är ju också de att de var ute och raggade "politiskt aktiva meningsfränder" i förorterna till Göteborg veckorna innan... Har nog aldrig varit så många med intresse för globaliseringsfrågor däromkring som det var då....

Jag bor i en förort utanför Göteborg, och har flera bekanta som gör det, och det där är rent påhittat skitsnack.

Johan86
2006-09-18, 19:42
Här hittade jag en sida på nätet med lite filmer från kravallerna. http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10055802#

Jag kallar det dock inte "ögongodis" som vissa korkade personer gör:D