Visa fullständig version : Replikaklockor
sleep is the enemy
2006-09-16, 16:32
ja vill ha en klocka! en klassisk manlig klocka, typ omega sea- eller speedmaster. eftersom ja ännu inte har råd me en äkta funderar ja på kopior. nån som köpt eller sett en replikaklocka, som dom man kan köpa på internet? hur tycker ni dom ser ut å känns?
Slartibartfast
2006-09-16, 16:39
Jag fick en fejk-Omega en gång. Väldigt snygg, men gick sönder då det blev kallt. Köp en ordentlig billigare klocka medans du väntar på chefslönen.
MasterChief
2006-09-16, 16:51
Finns olika varianter. De sämsta är kinesiska kopior och de bästa är schweiziska kopior (som kan kosta upp till 10000).
Tänk på att många handlare inte är villiga att hjälpa dig med klockan när det gäller batteribyte och dylikt.
Sen tycker jag det är mycket snyggare med en äkta Seiko än en fejk-Rolex. Skulle personligen känna mig dum att bära en kopia.
Exakt, det finns riktigt snygga och annorlunda klockor som är lite billigare. Det är väldigt mycket bättre än en liten grabb som har en fejk Tag Heuer eller Rolex, det blir så uppenbart att det är fejt och klockans stil passar nästan aldrig till resten av hans klädsel.
backflash
2006-09-16, 18:00
... de bästa är schweiziska kopior (som kan kosta upp till 10000).
Undvik sidor som heter bestswisswatches, bestwatchesswitzerland osv. Nästan ALLA replikor tillverkas i kina, taiwan med några få undantag för japan - ken's trading bla. De FLESTA urverk öht tillverkas i kina. I Franck Mullers conquistador för en hyfsat ansenlig summa sitter det ett tämligen vanligt ETA-verk med några modifikationer (platinumrotor) som ett exempel. Panerais (post richemont) nya handuppdragna OPverk är inte mycket mer än modifierade urverk som kostar 6-800 spänn från HANDLARE (eta 6497-baserat (från början unitas)). Dessa modifikationer gör att mer än 50% av urverkets värde kommer från Schweiz: tadaaa swiss made. Det är inte mer mystiskt än så. Alla gör däremot INTE så, zenith gör det inte (vad jag vet). Just ja, när jag ändå håller på: det är i stort sett bara George Daniels och liknande som skapar klockor vilka tar över ett år att slutföra.
Ska man betala runt 10 papp för en replika får det fanamig sitta ett angelus 240 i den.
grabben i skogen
2006-09-16, 18:22
Undvik sidor som heter bestswisswatches, bestwatchesswitzerland osv. Nästan ALLA replikor tillverkas i kina, taiwan med några få undantag för japan - ken's trading bla. De FLESTA urverk öht tillverkas i kina. I Franck Mullers conquistador för en hyfsat ansenlig summa sitter det ett tämligen vanligt ETA-verk med några modifikationer (platinumrotor) som ett exempel. Panerais (post richemont) nya handuppdragna OPverk är inte mycket mer än modifierade urverk som kostar 6-800 spänn från HANDLARE (eta 6497-baserat (från början unitas)). Dessa modifikationer gör att mer än 50% av urverkets värde kommer från Schweiz: tadaaa swiss made. Det är inte mer mystiskt än så. Alla gör däremot INTE så, zenith gör det inte (vad jag vet). Just ja, när jag ändå håller på: det är i stort sett bara George Daniels och liknande som skapar klockor vilka tar över ett år att slutföra.
Ska man betala runt 10 papp för en replika får det fanamig sitta ett angelus 240 i den.
oh shit en riktig klocknörd *popcorn*
Cerberus
2006-09-16, 18:26
vet en sida som sålde mer än replikor på klockor :D
hint: replikor.nåt
MasterChief
2006-09-16, 18:46
Kan bara instämma. Finns otroligt mycket lurendrejeri och alla hävdar att de har de bästa kopiorna. Sen handlar det ju inte enbart om urverket utan även om detaljerna (rätt material, vikt, stämplar, glas osv).
backflash
2006-09-16, 18:51
Kan bara instämma. Finns otroligt mycket lurendrejeri och alla hävdar att de har de bästa kopiorna. Sen handlar det ju inte enbart om urverket utan även om detaljerna (rätt material, vikt, stämplar, glas osv).
But of course, sen kanske man ska vara lycklig om man öht får något från vissa sidor :D Tegelstenar inräknade
Men mjo, har ändå vid flera tillfällen blivit smått ledsen över bristande detaljer hos moderna paneraier.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.