handdator

Visa fullständig version : Ta bort baksmällan?

_Robbie_
2006-09-16, 11:20
Det blev för mycket igår och jag mår riktigt illa idag. Känns som att jag ska spy när som helst. Jag har tagit en ipren.

Hur får jag bort de här illamåendekänslorna?

Cilia
2006-09-16, 11:21
Det blev för mycket igår och jag mår riktigt illa idag. Känns som att jag ska spy när som helst. Jag har tagit en ipren.

Massor av vatten om det inte redan är för sent.
Jag hade en liknande upplevelse midsommardagen och jag kunde bara ligga stilla och vila/sova tills det gick över. Röra på sig var inte att tänka på.

Det bästa är nog att kräkas men det kan jag inte.

_Robbie_
2006-09-16, 11:32
Massor av vatten om det inte redan är för sent.
Jag hade en liknande upplevelse midsommardagen och jag kunde bara ligga stilla och vila/sova tills det gick över. Röra på sig var inte att tänka på.

Det bästa är nog att kräkas men det kan jag inte.

Jag hatar att kräckas... Så jag vill helst inte göra det heller.
Jag vill så gärna äta frukost men det går inte. =/

Osten80
2006-09-16, 11:34
Jag hatar att kräckas... Så jag vill helst inte göra det heller.
Jag vill så gärna äta frukost men det går inte. =/

Kan man inte ta en bakfylla, så ska man inte dricka.

dynamo
2006-09-16, 11:34
Ät ändå. Skulle du spy utav det så har du ju det bortgjort iaf.

shadowfire
2006-09-16, 11:39
Fördelen med att kräkas är oftast att man upplever att baksmällan går snabbare över. Annars kan jag rekommendera vatten i mängder, salt, samarin, alvedon, c-vitamin o kolhydrater.

Kaew
2006-09-16, 11:39
Mat,vatten och en massa koffein . Att svettas en massa tex att sätta sig 1 timma på motionscyckel är också mycket bra.

Tricklev
2006-09-16, 11:42
Lessen min vän, men du är en idiot.

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,888140,00.html

Fartman
2006-09-16, 11:44
Drick vatten, ät skrovmål. Sedan sover du bort resten.

Det snabbaste sättet att bli av med spykänslorna är dock att spy! Man mår betydligt bättre efteråt.

Wennerberg
2006-09-16, 11:45

Ah det är därför jag aldrig är bakfull!

bonydrop
2006-09-16, 11:48
För mig finns det oftast bara två alternativ när jag är bakfull. Det bästa, om jag klarar och mår tillräckligt bra, är att äta något. Oftast blir det något lätt som ett par mackor med mjölk, sen lägger jag mig och sover ett par timmar till och när jag vaknar brukar det va bättre.

Om jag däremot mår så dåligt att jag inte klarar av att äta, stoppar jag fingrarna i halsen (om det behövs) och kräks. Då brukar jag känna mig bättre ca 30 minuter, och under tiden brukar jag kunna somna, och lite senare kan jag äta.

Förstår att du kanske inte vill spy, vissa tycker inte om det, ja har inga problem med det så. Men ibland e det iaf för mig enda lösningen att få ut illamåendet ur kroppen.

Och såklart, drick så mycket vatten du kan

egge
2006-09-16, 12:03
Kryp ihop i fostreställning och gråt lite.

Longshot
2006-09-16, 12:18
Kan man inte ta en bakfylla, så ska man inte dricka.

Haha va??? :Virro

Känner endel som har riktiga monsterbakfyllor, och inte dricker dem sig redlösa.

Man reagerar olika på alkohol.

HajduMan
2006-09-16, 12:20

träna hårt, ät mycket och sluta supa...

de funkar iaf för mig, har aldrig baksmälla :thumbup:

Empe
2006-09-16, 12:26

Det förklarar ju allt. Tyckte det var konstigt att jag aldrig blev bakis.

Osten80
2006-09-16, 12:50
Haha va??? :Virro

Känner endel som har riktiga monsterbakfyllor, och inte dricker dem sig redlösa.

Man reagerar olika på alkohol.

Jag tillhör skaran som blir overkligt bakfulla.
Efter en hård fylla är jag bakfull i 2-3 dagar.
Vad jag menar är att om man vet att man brukar bli grymt bakfull, så är det ingen mening att gnälla om det. Det är som det är. Fixar man inte att vara bakfull så skiter man i att dricka.
Simple as that.

Daniel Mattusch
2006-09-16, 12:57
Resorb, 2 tabletter och du är fit igen.

Snake
2006-09-16, 13:07
Ta en återställare! :cheers:

hahavaffan
2006-09-16, 13:28
Kryp ihop i fostreställning och gråt lite.:D

Longshot
2006-09-16, 13:30
Jag tillhör skaran som blir overkligt bakfulla.
Efter en hård fylla är jag bakfull i 2-3 dagar.
Vad jag menar är att om man vet att man brukar bli grymt bakfull, så är det ingen mening att gnälla om det. Det är som det är. Fixar man inte att vara bakfull så skiter man i att dricka.
Simple as that.

Jobbigt *spy*

Men jag tycker inte han som starta tråden gnällde. Han frågade snällt om råd? =)

Bronkitkorv
2006-09-16, 13:36

Nej det är du som är en idiot som tror på alla dumma forskarrapporter och aftonbladet som tidning..

Föresten ONT det finns inmet bra sätt att bota en bakfylla så skyll dej själv... nej fan var glad att du blir bakis för då är det mindre risk att du blir alkis.

kalle_banan
2006-09-16, 15:27
Smoke a joint and laugh about it man.
http://youtube.com/watch?v=di8JQC2Z8yc

Det kanske inte är ett alternativ för alla, men defacto tar cannabis bort illamående effektivt.

L-Sami
2006-09-16, 15:58
Gångerna jag dricker alkohol så kör jag med den här metoden:

1 33cl Öl= 0,5l vatten
1 4cl Drink= 0,5l Vatten
1 glas vin= 0,5l vatten
+B6 Vitamin, Zink och Multivitamin/Mineral

Jag dricker det där innan jag går och lägger mig. Har aldrig haft baksmälla när jag har kört med den metoden.

dynamo
2006-09-16, 16:07
Gångerna jag dricker alkohol så kör jag med den här metoden:

1 33cl Öl= 0,5l vatten
1 4cl Drink= 0,5l Vatten
1 glas vin= 0,5l vatten
+B6 Vitamin, Zink och Multivitamin/Mineral

Jag dricker det där innan jag går och lägger mig. Har aldrig haft baksmälla när jag har kört med den metoden.

Åfaen. En kvarting eller åtta småöl och du dricker fyra liter vatten när du kommer hem. Det var faen inte nådigt. Det skulle nog för mig fungera mest i avskräckande preventivt syfte. Jag skulle dricka mindre för att slippa dricka så mycket vatten när jag kom hem.

L-Sami
2006-09-16, 16:46
Åfaen. En kvarting eller åtta småöl och du dricker fyra liter vatten när du kommer hem. Det var faen inte nådigt. Det skulle nog för mig fungera mest i avskräckande preventivt syfte. Jag skulle dricka mindre för att slippa dricka så mycket vatten när jag kom hem.

Ja, 4 liter blir det inte ändå om jag har druckit 8 öl, men dricker så mycket jag orkar och strävar efter 4 liter så det brukar funka ändå.

Annars finns det vätske ersättande tabletter på apoteket för den som är en stor alkohol njutare.

nordland
2006-09-16, 17:39
1L vatten + 3resorb + 1L A-fil = :thumbup:

Funkar även skitbra för att förebygga bakis..

Bronkitkorv
2006-09-16, 18:33
Smoke a joint and laugh about it man.
http://youtube.com/watch?v=di8JQC2Z8yc

Det kanske inte är ett alternativ för alla, men defacto tar cannabis bort illamående effektivt. Men man blir så jävla trött och hungrig så man får inget mer gjort den dan...

Mycket kaffe och sen mat..

kalle_banan
2006-09-16, 20:45
Men man blir så jävla trött och hungrig så man får inget mer gjort den dan...

Mycket kaffe och sen mat..
Hunger är optimalt!