Visa fullständig version : Övergång från failure till helkropps.
Ni som tränat tex en 4-split till failure och sedan gått över till ett helkroppsupplägg utan failure; har eran träning börjat gå bättre eller sämre sen ni ändrade erat upplägg?
Detta gäller även för de som gjort tvärtom.
delat program gjorde att jag började bygga ordentligt.
finns väl inga direkt svar vad som är bäst det är väl mycket individuelt.
Slartibartfast
2006-09-14, 20:44
Klart man börjat öka en tid oavsett vilket program man byter till från ett som inte funkar.
finns väl inga direkt svar vad som är bäst det är väl mycket individuelt.
Vilken tur att jag ställde frågan som jag gjorde då, eller hur?
Klart man börjat öka en tid oavsett vilket program man byter till från ett som inte funkar.
Alla byter inte program bara för att det gamla inte funkade.
Slartibartfast
2006-09-14, 20:54
Alla byter inte program bara för att det gamla inte funkade.
Varför byta nåt som funkar?
Varför byta nåt som funkar?
För att få variation och/eller kolla om nåt funkar bättre.
Jag har bytt från 4-split till överkropp-underkropp (vilket inte var du ville veta exakt, men..)
Jag tycker att jag fick ett skjut framåt i träningen när jag kör varje muskel 2-3 gånger i veckan.
Sen att man får koncentrera sig på "bättre" övningar, det blev mycket fylla-ut övningar när jag körde 4-split (ex bröst-bicepsövning i cable*innocent* )
Jacksatan
2006-09-15, 10:57
jag bytte 4split failiure till halvkroppspass med periodisering(fail en gång i månaden) och det känns otroligt mkt bättre.
För att få variation och/eller kolla om nåt funkar bättre.
precis. att något "funkar" är ju relativt. utan att ha provat andra varianter vet man ju inte vilket som fungerar bäst.
pragmatist
2006-09-15, 12:29
Om man failar eller inte behöver ju inte ha något att göra med hur/om man splittar i och för sig. Man kan ju köra helkropps med fail också om man vill (orkar) det, alternativt splitta utan fail.
Om man failar eller inte behöver ju inte ha något att göra med hur/om man splittar i och för sig. Man kan ju köra helkropps med fail också om man vill (orkar) det, alternativt splitta utan fail.
Självklart. Men det var en sådan jämförelse jag ville ha då jag själv funderar på att skifta till helkroppspass nästa vecka.
Jag har blivit mycket piggare och mindre sliten. Sen har testot gått i taket.;)
Ronnie Coleman kör inte han halvkropps pass? Kanske det är något att desta?
Men ni snackar om saker som om de vore konkreta när de inte är det. Att prata om halvkropps- är som att klumpa ihop alla fordon med två hjul och ställa mot alla som har fyra och sen fråga sig varför Plucke som har två hjul förlorar mot berra som har fyra.
Jacksatan
2006-09-16, 09:16
Men ni snackar om saker som om de vore konkreta när de inte är det. Att prata om halvkropps- är som att klumpa ihop alla fordon med två hjul och ställa mot alla som har fyra och sen fråga sig varför Plucke som har två hjul förlorar mot berra som har fyra.
Visserligen. Men man måste ju förkorta i en sån här tråd. Det tar ju 4sidor att förklara exakt hur man kör, vilken periodisering man har, samt hur nära failiure man ligger i de olika seten och övningarna. Det blir ju att man får plåta ner nåra generella drag såsom icke fail och halvkropp, även om de såklart inte ger en fullständig bild av ens träning.
Scratch89
2006-09-16, 12:03
Men generellt gäller väl att split ger ett träningstillfälle per muskelgrupp och vecka, medan helkroppspass ger 2-3?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.