Visa fullständig version : Ett schema (inkl thaiboxning)
Skulle vilja ha hjälp med ett schema...
Tränar som som sagt thaiboxning, tre gånger i veckan, Måndag - Onsdag - Fredag, och det är bestämda tider och går inte att ändra på.
Skulle det gå att klämma in ett helkroppspass och ett konditionspass? Med tanke på att det blir sjukt ont med vilodagar.. :/
Det går ju alldelles utmärkt. Det blir ju 2 vilodagar och kondition sliter ju inte på kroppen på samma sätt som styrka. Jag brukar dessutom räkna lättare flåsträning som "aktiv vila".
machine gun
2006-09-14, 19:47
Thaiboxning är ju konditionsträning om något. Vilken typ av konditionsträning vill du ha in utöver det? Löpning eller så kanske? Om du lägger ett helkroppspass eller två halvkroppspass per vecka samt ett löppass så har du ju ändå 1-2 rena vilodagar. Ät och sov mycket och lyssna på kroppen så går det utmärkt :)
pocoloco
2006-09-14, 21:28
Kolla in mitt program eller kör helkropps med 4-5 basövningar, 3-5 set per övning alt. push n pull. Om du delar upp träningen morgon/kväll eller inte spelar inte så stor roll, om du ändå får 2-3 vilodagar. Tänk på att träna hårt men inte lika nära failure, volym eller så tunga vikter som du skulle göra annars. Satsa på explosivtet, du märker väl allt eftersom hur lätt du återhämtar dig.
Det är löpning jag ska träna. :)
Men på vilka dagar tycker ni jag bör gymma?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.