Visa fullständig version : Vem tror du vinner valet?
En poll om vem som vinner. Rösta med hjärnan inte med hjärtat. Gött mos. Poll kommer!
Edit: Jag tror på S.
Jag har fått en känsla av att fler och fler vill ha ett ombyte. Så jag tror Alliansen vinner, men det blir nog jävligt jämnt.
shut teh face
2006-09-13, 20:25
Alliansen (tyvärr? ;))
Jag har fått en känsla av att fler och fler vill ha ett ombyte. Så jag tror Alliansen vinner, men det blir nog jävligt jämnt.
Varför tror du det? Rent historiskt har vi inte varit särskilt trötta på dom.
Jag hoppas på alliansen, dels för jag tycker det är dags för något nytt alternativ, kanske blir det inte bättre, men kan vara värt ett försök.
Dels för att jag nu ska starta eget fullt ut, och sliter mitt hår över S politik gentemot småföretagare.....
Jag hoppas på alliansen, dels för jag tycker det är dags för något nytt alternativ, kanske blir det inte bättre, men kan vara värt ett försök.
Dels för att jag nu ska starta eget fullt ut, och sliter mitt hår över S politik gentemot småföretagare.....
Jag tänker också lite så, även då jag inte delar en del åsikter med högerblocket. Känns inte som det blir någon jättestor skillnad i vilket fall.
Jag är skeptisk till att du får det mycket lättare som småföretagare. Man kan ju alltid hoppas..
Tror det kommer bli fruktansvärt jämnt, och hoppas på ett riktigt högt valdeltagande. Tror på S, göran är en otroligt duktig retoriker som plockar många nu i debattveckorna.
Dock vill jag som många andra se vad ett byte kan ge, behöver inte bli bättre men man kan alltid testa.
Jag tänker också lite så, även då jag inte delar en del åsikter med högerblocket. Känns inte som det blir någon jättestor skillnad i vilket fall.
Jag är skeptisk till att du får det mycket lättare som småföretagare. Man kan ju alltid hoppas..
Det tror inte jag heller, men man kan ju hoppas. S och framförallt vänstern imponerar ju inte direkt när det gäller stöd till företagare. Jo, det slussas ut folk via arbetsförmedlingen med lönebidrag, men det funkar ju inte vidare lysande i alla branscher.
Deceiver85
2006-09-13, 20:47
Yeah, SD fanns som alternativ! Heja oss!
Dallrigt men jag tror på alliansen med ett starkt KD och svagt C.
Tror allt fler kommer att inse att en enad regering är bättre i alla avseende än en splittrad!
När får man reda på resultatet? Minns ej, var ju fyra år sen sist, var liten och oengagerad.
Scratch89
2006-09-13, 22:46
Tror faktiskt på en allians. Vänner och bekanta som tidigare varit socialdemokrater kommer detta val att göra en helomvändning och rösta borgerligt.
På gymmet fanns det en socialdemokrat och tre sverigedemokrater iaf ;)
När får man reda på resultatet? Minns ej, var ju fyra år sen sist, var liten och oengagerad.
brukar stå klart redan valnatten
Pepparkakssmurfen
2006-09-13, 22:56
Jag tror att Sverigedemokraterna vinner valet! Hihihihii...
:)
Jag tror att alliansen tar hem det. Tror nog ändå även om jag inte är fullt överens om alliansen politik att någon kanske behöver röra om i riksdagsgrytan, så Persson och CO får svettas lite.
Även om alliansen vinner valet nu så tror jag att folk kommer falla tillbaka till sossarna tills nästa val i vilket fall.
Deceiver85
2006-09-13, 23:11
Alliansen: 48%
Vänsterkartellen: 48%
SD: 4%
Resultat: SD får bestämma vilka som ska vara regering!
http://aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,887279,00.html
"Frågan kom upp sedan statsminister Göran Persson igår öppnade för ett eventuellt samarbete med något av de borgerliga efter valet. Det enda parti han uteslöt var moderaterna.
– Alla ska med utom jag, skojade Fredrik Reinfeldt."
Så jävla skön kommentar :D
Snygg regering det skulle bli, sossarna + moderaterna i ett. De skulle ju iaf få majoritet o kunde skita i alla andra partier ;D
Även om alliansen vinner valet nu så tror jag att folk kommer falla tillbaka till sossarna tills nästa val i vilket fall.
Risken finns absolut, man övertar ett gigantiskt luftslott som kommer att haverera totalt vid nästa lågkonjuktur alldeles oavsett vad de gör, det tar tid att bygga upp ett raserat samhälle. En kommande period av verklig massarbetslöshet är oundviklig innan skutan kan vändas om.
Fangface
2006-09-13, 23:18
SD vinner.....lätt! :D
S-kartellen, men jag hoppas på alliansen.
Rock'nRoll
2006-09-13, 23:25
Tror på S mm.
Jag tror att alliansen kan få makten.. De får styra i 4 år, det går åt helvete, socialdemokratin får åter makten i åtta år. När det efter åtta år blivit bättre så kommer moderaterna och säger att nu är det dags för ett maktskifte! Förra gången gick det åt skogen, men det var för att det, för andra gången, råkade bli lågkonjunktur när vi fick makten. Det var inte vårt fel, det var socialdemokratins fel. Sen håller vi på sådär tills luften tar slut och vi alla får flytta till månen!
Risken finns absolut, man övertar ett gigantiskt luftslott som kommer att haverera totalt vid nästa lågkonjuktur alldeles oavsett vad de gör, det tar tid att bygga upp ett raserat samhälle.
ja, denna gång tog det närmare 12 år. Vi får se hur lång tid det tar nästa gång.
En kommande period av verklig massarbetslöshet är oundviklig innan skutan kan vändas om.
Varför det?
Tror det kommer bli ruskigt jämnt men att alliansen vinner. Är dock lite rädd att det ska bli en regeringskris oavsett vilka som vinner. Vinner S+Mp+V är risken enorm att de inte kommer överens. Den borgerliga alliansen är enad nu men det känns som att även deras regering kan splittras av skillnaderna mellan partierna.
Tänk om partierna kunde släppa stoltheten och börja tänka över blockgränserna. Det finns många potentiella problem med ett sådant samarbete men partiledarnas oförmåga att försöka se möjligheterna är tråkig.
Jag tror att SD kommer att göra ett rekordval, alliansen kommer att vinna valet, men S får tillbaks makten om fyra år. Så S vinner alltid i slutändan ändå.
Varför det?
Med tanke på att vi i slutet av en global högkonjuktur som pågått längre än någon kunde tro redan som det är har massarbetslöshet medan våra grannnländer och de flesta andra länder också - går helt sjukt bra just nu och söker med lykta efter arbetskraft. Politiken förändrar sakta och jag har svårt att se hur man ska hinna få till stånd nödvändiga förändringar och att de ska hinna bära frukt innan nästa konjukturdipp.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.