Visa fullständig version : Engelska B..
lillakillen
2006-09-12, 21:14
Tjena! Nu är det så här att jag har problem att bestämma mig, vi ska välja inriktning inför tredje året på gymnasiet och jag känner att jag vill göra engelska B kursen. Vet dock inte om jag skulle klara den för jag är nämligen inte den bästa på engelska.
Frågan är nu, ni som pluggar/pluggat engelska B är det mycket svårare än engelska A eller är det på samma nivå typ?
Tack för hand!
Min Engelska B var en glidarkurs. Samma nivå som A kursen. Men det beror på läraren.
tossefar
2006-09-12, 21:15
Är inte engelska b obligatorisk? Alla engelskakurser i gymnasiet är pinsamt simpla, du behöver inte oroa dig.
Jag gick inte på lektionerna, jag gjorde bara nationella proven i slutet.
min engelska B var inte svårare, utan det var bara mer att göra helt enkelt. fler böcker att läsa, fler projekt, grupparbeten, enskilda arbeten osv. nationella provet var lätt som en plätt, knappt någon skillnad alls på dem faktiskt. engelska C däremot, där lär du dig något i alal fall...i alla fall i min skola och då hade jag ändå solklara mvgn i A och B
Personligen märkte jag ingen skillnad öht.
Sedan hade jag iofs en ganska speciell lärare och är väl ganska så duktig på engelska.
Tror inte det ska vara några problem för dig om du klararde A-kursen.
lillakillen
2006-09-12, 21:22
Är inte engelska b obligatorisk? Alla engelskakurser i gymnasiet är pinsamt simpla, du behöver inte oroa dig.
Jag gick inte på lektionerna, jag gjorde bara nationella proven i slutet.
Nepp engelska b är inte obligatorisk på min skola, men jag tänkte som så att det kan vara skönt att göra den istället för att kanske sitta vid bänken när jag blir äldre.
Det känns ju skönt att ni säger att det inte ska vara några problem, men jag är fortfarande lite tveksam hehe. Tack för svaren;) .
Jag fick MVG i båda utan att varken äga en bok eller lyssna någonting på våra flummiga lektioner. Inte någon större skillnad tycker jag.
Vill du läsa den tycker jag du ska läsa den. Vad är alternativet?
Bra kurs läsa ändå då du antigen kommer behöva plugga till dig lite bättre engelska eller ägna mer tid åt engelskan överlag för att få ett bättre betyg. Har man fått mvg i engelska a & b utan att för den delen ha lagt någon tid på språket, ja då är det något fel på undervisningen av engelska..
Det är inte svårare så go for it.
lillakillen
2006-09-12, 21:33
Vill du läsa den tycker jag du ska läsa den. Vad är alternativet?
Alternativet är att inte välja den inriktningen. Detta är den så kallade högskoleförberedande inriktningen med ämnen som Eng B, Matte B, Historia A, Relgion A. Jag kan ju välja en annan inriktning men de är inprincip samma förutom att denna har engelska B...
Några tips på hur man kan studera lite engelska inför engelska b?
Högskoleförberedande låter väl smart om du nu kommer få för dig att läsa vidare sedan.
lillakillen
2006-09-12, 21:37
Hade tänkt att plugga vidare sen antingen till brandman eller något liknande ;)
Me_Myself
2006-09-12, 21:37
Jag tyckte den var rätt simpel. Vi läste mest böcker och en del om författare. Vi hade inget att plugga in vad jag minns.
enda skillnaden e nya ord, annars ere samma upplägg som A-kursen.
så känner jag det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.