Visa fullständig version : Datorhjälp!!!
ska ominstallera XP på datorn eller snarare ta bort filerna eftersom datorn ska lämnas tillbaka
Fick hjälp på vägen av Pipphi men nu är han onåbar
han sa ta bort partitionen när du kommer dit och installera en ny
nu har jag kommit dit men kan inte ta bort partitionen eftersom datorn säger att det inte går för att den innehåller temporära installationsfiler som krävs för att slutföra installationen.
jag skiter i om jag inte kan slutföra jag vill bara ha bort den.
hur gör jag?
tossefar
2006-09-12, 20:54
Vad har du gjort fram till detta? Har du startat med skivan i eller kör du installationsprogrammet från windows? Det låter som alternativ nummer två, det går inte!
jag började att köra den från windows
men sen stängdes datorn av eftersom den är puckad och blev överhettad så startade den sen med cdn i men då fattade den nog redan att den kört från windows
vad ska jag göra nu?
My idea: Om du har en installations-skiva för windows så tycker jag att du kan formatera diskarna och sedan när det är hjort starta om datorn med installationsskivan i.
tossefar
2006-09-12, 21:00
jag började att köra den från windows
men sen stängdes datorn av eftersom den är puckad och blev överhettad så startade den sen med cdn i men då fattade den nog redan att den kört från windows
vad ska jag göra nu?
Du ser till att starta datorn med skivan i. Jag antar att du ställt in bootordningen i bios så att cd-läsaren har bootprio1? Då startar du med disken i och väntar snällt tills den listar partitionen och frågar var du vill installera. Någon gång innan detta kommer du att få frågan om du vill reparera en befintlig installation, där trycker du bara esc.
När du väl fått fram partitionslistan så markerar du partitionen du vill installera på och trycker enter, då får du valet att formatera disken eller behålla filsystemet intakt. Välj formatera!
My idea: Om du har en installations-skiva för windows så tycker jag att du kan formatera diskarna och sedan när det är hjort starta om datorn med installationsskivan i.
Ok låter kanon
och hur tusan formaterar jag diskarna?
sorry men ni förstår nog nivån på att fibbla med datorer nu *L*
tossefar
2006-09-12, 21:03
Ok låter kanon
och hur tusan formaterar jag diskarna?
sorry men ni förstår nog nivån på att fibbla med datorer nu *L*
empes metod fungerar inte. Du kan inte formatera din systemdisk från windows. I alla fall måste installationscdn användas och startas från.
empes metod fungerar inte. Du kan inte formatera din systemdisk från windows. I alla fall måste installationscdn användas och startas från.
fine och tack men jag förstår inte hur jag ska använda det du säger.
hur gör jag konkret?
Du ser till att starta datorn med skivan i. Jag antar att du ställt in bootordningen i bios så att cd-läsaren har bootprio1? Då startar du med disken i och väntar snällt tills den listar partitionen och frågar var du vill installera. Någon gång innan detta kommer du att få frågan om du vill reparera en befintlig installation, där trycker du bara esc.
När du väl fått fram partitionslistan så markerar du partitionen du vill installera på och trycker enter, då får du valet att formatera disken eller behålla filsystemet intakt. Välj formatera!
missade den här ska läsa nu sorry
vad som menas med bootprio1 förstår jag inte
annars har jag gjort som du skriver och den vill inte ta bort partitionen.
det är där jag stoppas varje gång
tossefar
2006-09-12, 21:08
vad som menas med bootprio1 förstår jag inte
annars har jag gjort som du skriver och den vill inte ta bort partitionen.
det är där jag stoppas varje gång
Du behöver inte ta bort partitionen :)
Markera den, tryck enter, välj att formatera (ntfs quick).
Du behöver inte ta bort partitionen :)
Markera den, tryck enter, välj att formatera (ntfs quick).
tack ska testa
tossefar
2006-09-12, 21:11
http://www.winsupersite.com/images/showcase/wxp_sg_clean_010.gif
Så ska partitionslistan se ut (med variationer beroende på dina diskar)
Trycker du enter så ska du komma till:
http://www.winsupersite.com/images/showcase/wxp_sg_clean_012.gif
Här har du en hel guide som gör det så simpelt som möjligt:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp
http://www.winsupersite.com/images/showcase/wxp_sg_clean_010.gif
Så ska partitionslistan se ut (med variationer beroende på dina diskar)
Trycker du enter så ska du komma till:
http://www.winsupersite.com/images/showcase/wxp_sg_clean_012.gif
Här har du en hel guide som gör det så simpelt som möjligt:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp
sådär såg det ut
jag försöker installera nu och se vad som händer
men den frågar inte om att formattera
Tänk på, om du har jättehemliga filer, att filerna inte tas bort/skrivs över när du formaterar disken.
Tänk på, om du har jättehemliga filer, att filerna inte tas bort/skrivs över när du formaterar disken.
tck jag vet
men så hemlig är jag inte
vill bara inte ha dom läsbara vid första påseendet
Jag grejade inte det där men fick hjälp på jobbet så den blev rensad och nu är den upplockad och jag slipper den för resten av livet.
Vet inte vad datorföretaget ska göra med den för den är verkligen slutkörd. Svårt att tro att den är värd att lägga ner tid på för att kunna sälja vidare. Jag är iaf nöjd.
Tack alla som orkade lägga ner energi på mig.
Det uppskattas. Vad vore livet utan kollo?
Visst är det frustrerande när saker inte går som man vill *grr27*
Skönt att du blev av med den iaf!
Visst är det frustrerande när saker inte går som man vill *grr27*
Skönt att du blev av med den iaf!
skojar du???
du vet hur frustrerad jag blir *L*
japp, jag ska supa mig full och fira
skojar du???
du vet hur frustrerad jag blir *L*
japp, jag ska supa mig full och fira
Haaa ha ha får jag vara med?
Behöver det efter dagens aktiviteter *rolleyes*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.