handdator

Visa fullständig version : samuelsson armbrytning

armbrytarn
2006-09-12, 19:32
http://www.youtube.com/watch?v=aCZmt2lOjbY

jag gillar dedär klippet som fan! *flex*
visar vart skåpet ska stå.

Kwon
2006-09-12, 19:36
Magnus var inte så stor/gammal då!

Vilken dominans över Megaman

Tricklev
2006-09-12, 19:36
Amazing vad mycket Magnus har växt sedan dess.

Boers
2006-09-12, 19:39
Haha! Fan va nice klipp =)

Wennerberg
2006-09-12, 19:49
Det var väl i hans debut dessutom? Har för mig att megaman larmade ner gubbe efter gubbe tills den lille svenskens tur kom.

MasterChief
2006-09-12, 20:19
Snart kommer JaggexAxe och förklarar för oss att det där sannerligen inte är armbrytning.

Wennerberg
2006-09-12, 20:20
Snart kommer JaggexAxe och förklarar för oss att det där sannerligen inte är armbrytning.
Han bryter ju hans arm?:confused:

:D

petersson
2006-09-12, 20:20

Haha, enligt honom är väl just det där armbrytning eftersom armen går av? :)

Stoltz
2006-09-12, 20:21

:laugh:
Kan inte bli mer konkret än så!

Metal_boy_
2006-09-12, 20:25

Det är pga Superdupermegamaximaloptiultiturbo-gainers han sveper efter han har ätit upp koskiten under naglarna.

MasterChief
2006-09-12, 20:31

Ja fan, det har du rätt i. Kanske till och med JaggedAxe kan ha överseende med lutandet av överkroppen. :D

tano
2006-09-12, 20:33
som han sa i filmen Megaman där hade en savghet i vristen. Magnus utnyttjade det och det var väl indirekt det som gjorde armen gick av.

Tricklev
2006-09-12, 22:04
som han sa i filmen Megaman där hade en savghet i vristen. Magnus utnyttjade det och det var väl indirekt det som gjorde armen gick av.

Och det faktum att Magnus verkar ha en viss kunskap inom armbrytning, sporten armbrytning är ändå betydligt mer teknik och kunskap än man tror (speciellt jämnförelse med "vanlig" armbrytning som man ser 15åringar göra i skolan.).

Svedberg
2006-09-12, 22:42
Han bryter armen därför att han sätter sig själv i en kass position, handen hamnar bakom axeln, så dom flesta armbrott sker i armbrytning. Oftast så vrids benet i överarmen av då(vet inte vart det där bröts dock). Hände en tjej på en tävling jag var på för nån vecka sen :(. Riktiga domare ska bryta(matchen:Virro ) så fort en person hamnar i det läget dock.

Magnus har väl nått EM guld också i armbrytning tror jag.

Kwon
2006-09-12, 22:56
Now THIS is what i call Armwrestling!

:devil:

Dumleman
2006-09-12, 23:02
Man ser ju att Magnus blev förskräckt när han förstod att "megaman" blev skadad, tar sig åt huvudet och allt.

Filmklippet finns för övrigt helt lagligt på Magnus Samuelssons hemsida ;).

Wennerberg
2006-09-12, 23:04
minns när jag såg hela skiten på tv för ett tag sen, magnus vinner någn match så slår han nävarna i bordet, låter som någon bombar hela staden typ

mathor
2006-09-18, 10:55
Så kan det gå när man bryter arm. Det fick jag erfara senast i lördags då jag på insparksfest bröt arm mot en vän som jag lyckades bryta av armen på tre ställen på. Trots att majoriteten var läkarstudenter stod de flesta bara och gapade. Natten och morgonen spenderades på KS akutmottagning. Ta det lugnt med brytandet!

Jense
2006-09-18, 11:10
Så kan det gå när man bryter arm. Det fick jag erfara senast i lördags då jag på insparksfest bröt arm mot en vän som jag lyckades bryta av armen på tre ställen på. Trots att majoriteten var läkarstudenter stod de flesta bara och gapade. Natten och morgonen spenderades på KS akutmottagning. Ta det lugnt med brytandet!

låter trevligt. fyllebrytning är direkt livsfarligt!

Svedberg
2006-09-18, 12:47
låter trevligt. fyllebrytning är direkt livsfarligt!
Ja har man ingen ingen som helst koll på farliga lägen och sånt så :)

Åter igen så är det inte "jag, du, nån" som bryter armen på någon, det är dem själva som orsakar det.(

Lustigt att armen gick av på 3 ställen dock, ville han ha revanch efter dom första 2 brotten? :D

Liten Men Fet
2006-09-18, 13:42

Åter igen så är det inte "jag, du, nån" som bryter armen på någon, det är dem själva som orsakar det.(

Lustigt att armen gick av på 3 ställen dock, ville han ha revanch efter dom första 2 brotten? :D

Fast bryter jag arm med någon oavsett om det är på fyllan eller inte så släpper jag direkt när jag ser dom hamna i det läget. Om jag inte tycker illa om personen..

mathor
2006-09-18, 14:48
Fast bryter jag arm med någon oavsett om det är på fyllan eller inte så släpper jag direkt när jag ser dom hamna i det läget. Om jag inte tycker illa om personen..

Jag märkte ingenting. Jag låg i knappt underläge och var ganska passiv. Sen orkade jag inte vänta ut honom något mer så jag tog i för att avgöra. Då sa det knak direkt och handen flög i bordet medan överarmen inte rörde sig ett skvatt.

Liten Men Fet
2006-09-18, 14:49
Jag märkte ingenting. Jag låg i knappt underläge och var ganska passiv. Sen orkade jag inte vänta ut honom något mer så jag tog i för att avgöra. Då sa det knak direkt och handen flög i bordet medan överarmen inte rörde sig ett skvatt.

Men hur satt han då, vred han in axeln som killen som bryter armen gör i videon?

mathor
2006-09-18, 14:50
Men hur satt han då, vred han in axeln som killen som bryter armen gör i videon?

Lade inte märke till det, hade en winning streak på G.

mathor
2006-09-18, 15:14

Ja, det var ganska lustigt. Vad är det för farliga lägen som finns då? Jag har ingen koll alls, jag är bara en brutalbrytare utan höjdarteknik.

Svedberg
2006-09-18, 16:27

Tur att du vet, men generellt hur många vet detta av alla som fyllbryter? ganska få tror jag :)

Svedberg
2006-09-18, 16:31
Ja, det var ganska lustigt. Vad är det för farliga lägen som finns då? Jag har ingen koll alls, jag är bara en brutalbrytare utan höjdarteknik.

http://www.youtube.com/watch?v=hVoH0Bo2qqQ

Här är ett rätt bra exempel tycker jag, även om ingen händer.
Han vänder bort kroppen helt från armen och handen hamnar långt bakom axeln. Nu finns det ju tävlingsbrytare som är jävulska på att låsa upp matcher i dom här lägena också och det funkar ju för dom, men ingen höjdare för nybörjare kanske :)

mathor
2006-09-18, 18:34
http://www.youtube.com/watch?v=hVoH0Bo2qqQ

Här är ett rätt bra exempel tycker jag, även om ingen händer.
Han vänder bort kroppen helt från armen och handen hamnar långt bakom axeln. Nu finns det ju tävlingsbrytare som är jävulska på att låsa upp matcher i dom här lägena också och det funkar ju för dom, men ingen höjdare för nybörjare kanske :)

Okej, men nu bröt jag ju upp från underläge, och det betyder rimligtvis att han hade handen framför axeln. Jag vet inte riktigt vad som gick fel.

-squat-
2006-09-18, 18:57
Han bryter armen därför att han sätter sig själv i en kass position, handen hamnar bakom axeln, så dom flesta armbrott sker i armbrytning. Oftast så vrids benet i överarmen av då(vet inte vart det där bröts dock). Hände en tjej på en tävling jag var på för nån vecka sen :(. Riktiga domare ska bryta(matchen:Virro ) så fort en person hamnar i det läget dock.

Magnus har väl nått EM guld också i armbrytning tror jag.

Han gör en toproll väl?

Svedberg
2006-09-18, 19:31
Okej, men nu bröt jag ju upp från underläge, och det betyder rimligtvis att han hade handen framför axeln. Jag vet inte riktigt vad som gick fel.

nejdå, tänk dig att han bryter ner den andre från den där positionen bara genom att luta sig framåt(och hans hand följer med ner men ändå är i samma position i förhållande till kroppen).
Vet inte om det jag försöker säga framgår men, iaf man kan ju ligga i "överläge" och ändå vara i ett kasst läge

Svedberg
2006-09-18, 19:33
Han gör en toproll väl?

Ja precis

Svedberg
2006-09-18, 19:36

Men nu är det ju inte säkert att det var så som jag har beskrivit farliga lägen heller som det gick till, jag är inte precis nån expert och det går garanterat bryta armar på många sätt i armbrytning( :Virro ) men det jag beskrivit är väl standard läget man får lära sig att undvika för att inte skada sig.

-squat-
2006-09-18, 19:45
Ja precis

och den är kanon om man vet att motståndaren är klenare i handleden?

Svedberg
2006-09-18, 19:58
och den är kanon om man vet att motståndaren är klenare i handleden?

Tja nått sånt, när jag bryter(alltid top) och får ut handleden på motståndaren så är det en enorm fördel

-squat-
2006-09-18, 20:09
Tja nått sånt, när jag bryter(alltid top) och får ut handleden på motståndaren så är det en enorm fördel

jag är kass på armbrytning så jag ska absolut prova den mot polarna, då kanske greppträningen gör nån skillnad :)

Svedberg
2006-09-18, 20:32
jag är kass på armbrytning så jag ska absolut prova den mot polarna, då kanske greppträningen gör nån skillnad :)

Kör på det, lär dig att toppa riktigt så har man en fin fördel mot folk som inte kan nått.

-squat-
2006-09-18, 20:36
Kör på det, lär dig att toppa riktigt så har man en fin fördel mot folk som inte kan nått.

weiii!! i will!
:hbang:

Liten Men Fet
2006-09-18, 21:03
Tur att du vet, men generellt hur många vet detta av alla som fyllbryter? ganska få tror jag :)

Jag fick med en armbrytningsDVD när jag köpte kosttillskott så jag vet även vad en toproll och vad krok är. :D

Blir alltid lite sugen på att lära mig bryta arm bättre, är ruggigt kass speciellt med nån öl i kroppen.

Svedberg
2006-09-18, 22:39
Jag fick med en armbrytningsDVD när jag köpte kosttillskott så jag vet även vad en toproll och vad krok är. :D

Blir alltid lite sugen på att lära mig bryta arm bättre, är ruggigt kass speciellt med nån öl i kroppen.

Linköping, perfekt
http://www.skanningearmbrytarklubb.se/
Grym klubb i skänninge
Allt från en gammal flerfaldig världsmästare till svenska mästare och mycke nybörjare där.

Jensa82
2006-09-18, 22:52

Är ju typ 10 år sen också. Man kan nog växa ruskigt bra på tio år om man sköter sig... *flex*

Liten Men Fet
2006-09-18, 23:09
Linköping, perfekt
http://www.skanningearmbrytarklubb.se/
Grym klubb i skänninge
Allt från en gammal flerfaldig världsmästare till svenska mästare och mycke nybörjare där.

Opps, nu blir jag nästan tvungen att prova..

Liten Men Fet
2006-09-18, 23:11
Skit, Sharon Remez är med i klubben! Han är ju grym, känner igen han från DVDn. :D

Svedberg
2006-09-19, 11:21
Skit, Sharon Remez är med i klubben! Han är ju grym, känner igen han från DVDn. :D

Ofan är det legends of armwrestling du har antar jag? :)
Bra matcher där och Sharon krossade, han tog nyligen ett EM guld efter att inte ha tävlat internationellt på....väldigt många år. Han har 3-4 VM guld också från långt tillbaks.

Far dit och prova då, har ju inget att förlora förutom lite bensinpengar och lite "tandvärk" i armarna :cool:

Liten Men Fet
2006-09-19, 12:00
Ofan är det legends of armwrestling du har antar jag? :)
Bra matcher där och Sharon krossade, han tog nyligen ett EM guld efter att inte ha tävlat internationellt på....väldigt många år. Han har 3-4 VM guld också från långt tillbaks.

Far dit och prova då, har ju inget att förlora förutom lite bensinpengar och lite "tandvärk" i armarna :cool:

Japp det är legends of armwrestling, rätt kul att kolla på. Trevligt att se så olika stora personer bryta arm.