Visa fullständig version : En liten kalori-fråga bara
Har sett att folk skrivit att protein är 4.1kcal och fett är 9.3 kcal. Om de här siffrorna stämmer vet jag inte, och det spelar häller inte nån stor roll för tillfället. Men vad jag undrar är; kcal-värdet som står på matvarorna är det inräknat allt tillsammans då eller är det en summa som man sen måste plussa på extra kcal för hur mkt protein, fett och kolhydrater det är i?
det är såklart inräknat...
det är såklart inräknat...
Okej, tack. Blev lite orolig att jag skulle vara tvungen att räkna om ALLT! men så är inte fallet alltså, tack tack.
En liten dum fråga bara.. Dom som får i sig mer kalorier än dom behöver en dag.. ska dom då äta mindre dagen efter för att ligga på 0 igen eller är kalorierna borta över natten?
Alexlindgren
2006-09-13, 19:49
En liten dum fråga bara.. Dom som får i sig mer kalorier än dom behöver en dag.. ska dom då äta mindre dagen efter för att ligga på 0 igen eller är kalorierna borta över natten?
Beror på om man vill gå upp i vikt eller inte.
Det är först när man gör något regelbundet som man ser effekten utav det. Du går inte upp i vikt över en natt.
Beror på om man vill gå upp i vikt eller inte.
Det är först när man gör något regelbundet som man ser effekten utav det. Du går inte upp i vikt över en natt.
eftersom det är på deffavdelningen undrar han nog om att gå ner i vikt.
Sen klart man kan gå upp i vikt över en natt men de syns ju inte.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.