Visa fullständig version : fil
physical
2003-01-19, 23:12
Någon som vet om fil är lika anabolt som mjölk?
Hur menar du? Mjölk i sig är inte anabolt, inget livsmedel är det.
Det är näringsämnena i livsmedlen som kroppen reagerar på och på så sätt utsöndrar hormoner av olika slag.
/pez
physical
2003-01-20, 10:32
Har läst någonstans att mjölk ger mycket bra muskeluppbyggande effekt för personer som tränar.
Om man tittar på innehållsförteckningen på fil och mjölk så är de ju identiska. Men jag antar att man inte bara genom att läsa på innehållsförteckningen på ett livsmedel kan dra slutsatser om hur det påverkar hormonutsöndring. Så vad jag undrar är om kroppen reagerar lika på fil och mjölk när det gäller utsöndring av muskeluppbyggande hormoner?
Samma sak.. Fast mer fett i fil.
Pain Barrier
2003-01-21, 00:24
Originally posted by Lord_X
Samma sak.. Fast mer fett i fil.
Asså?
Äter nästan aldrig fil, men trodde att både lättfil och lättmjölk hade 0.5 gr fett / 100 gr och standardfil och standardmjölk 3gr fett per hundra gr...
Mld lätt yoghurt naturell innehåller iaf. 0.5 gr fett per hundra gr liksom lättmjölken.
Samtidigt som den innehåller mer protein 5gr /100 gr, kontra mjölkens 3.5 gr.
Så jag hade alltså fel :em: Har inte ätit fil på väldigt länge, får väl skylla på det.
Mjölk fil, yoghurt... Är väl samma sort protein i dem så det borde väl reagera på samma sätt.
Vad jag vet.
Vaniljfil med branflakes :eating:
0,5% afil med allbran 27%, prottedrink, omega3, mineraltillskott
frulle som heter duga.. fan vad man blir mätt:eating: :eating:
GhostFace
2003-01-23, 06:59
Originally posted by Pez
Hur menar du? Mjölk i sig är inte anabolt, inget livsmedel är det.
Det är näringsämnena i livsmedlen som kroppen reagerar på och på så sätt utsöndrar hormoner av olika slag.
/pez
Så det finns "mjölk i sig" utan näringsämnen som är anabola.....?
:eek:
Originally posted by GhostFace
Så det finns "mjölk i sig" utan näringsämnen som är anabola.....?
:eek:
Åååhhh... du vet vad jag menar... :smash:
Men om du nu mot förmodan inte vet det.. fraserna "klent intellekt" och "svagsint" har ju nämnts i samband med dig tidigare.. *host* :notme: :D
Det finns inget speciellt i just mjölk som är "anabolt" utöver de näringsämnen, vitaminer, mineraler osv som mjölken innehåller - näringsämnen som inte är unika i det hänseendet att det faktiskt finns andra källor för dom.
Så även om man kan säga att mjölk är "anabolt" - i det hänseendet att om man dricker mer mjölk (tillför mer näring), så ska man i teorin kunna lägga på sig mer muskelmassa (och fett m.m) - men detta är inte en unik effekt man får av just mjölk utan en biologisk reaktion på träning i kombination med näringsämnena i mjölken.
/pez
GhostFace
2003-01-23, 08:21
Originally posted by Pez
Åååhhh... du vet vad jag menar... :smash:
Men om du nu mot förmodan inte vet det.. fraserna "klent intellekt" och "svagsint" har ju nämnts i samband med dig tidigare.. *host* /
Det finns inget speciellt i just mjölk som är "anabolt" utöver de näringsämnen, vitaminer, mineraler osv som mjölken innehåller - näringsämnen som inte är unika i det hänseendet att det faktiskt finns andra källor för dom.
Så även om man kan säga att mjölk är "anabolt" - i det hänseendet att om man dricker mer mjölk (tillför mer näring), så ska man i teorin kunna lägga på sig mer muskelmassa (och fett m.m) - men detta är inte en unik effekt man får av just mjölk utan en biologisk reaktion på träning i kombination med näringsämnena i mjölken.
/pez
Du har så rätt !
Jo fraserna har endast det lilla sambandet med mig då det var dig som fraserna syftade på i våra tidigare diskussioner om dig :naughty: :angel:
Klart jag vet vad du menar ang. mjölken & näringsämnena, Guuuud vad du är snitsig ! :D :thumbup:
Originally posted by GhostFace
Du har så rätt !
Jo fraserna har endast det lilla sambandet med mig då det var dig som fraserna syftade på i våra tidigare diskussioner om dig :naughty: :angel:
Well..nu projicerar du bara... :D
/pez
GhostFace
2003-01-23, 08:51
Originally posted by Pez
Well..nu projicerar du bara... :D
/pez
Ja du har rätt. Jag måste sluta med att projicera över min ångest över mitt egna höga intellekt på andra lägre stående varelser. :naughty: :devil: :D
/end of discssion/ :angel:
The Dwag
2003-01-23, 09:12
Så vad vi kom fram till är att Fil och Mjölk innehåller såna där anabola :confused: :confused:
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.