Logga in

Visa fullständig version : bra och enkla mellanmål

ante
2003-01-19, 22:08
skulle vilja ha tips på bra och enkla mellanmål man kan äta i skolan.

AciDBL00D
2003-01-19, 22:27
Mjölk
bananer
En burk tonfisk?
Protte drink
Nån grov macka

Valrossen
2003-01-19, 22:41
Brukar käka en maffig baguette med potatissallad, köttbullar, jordnötter och gurka.

Nyttigt? Nää, men underbart gott! :smokin:

ante
2003-01-19, 22:45
hahahh. nja tänkte mest på något sådär halvnyttigt o enkelt.
Ofta blir det så att jag äter skollunch vid 11, och sen inte äter någonting fram tills jag slutar vid halv 5, sen efter en timmes resa ska man till gymmet och göra bra ifrån sig, det går inte ihop...

En banan, ett paket lätt-kesella och 2 knäckebrödsmackor borde väl vara skitbra som mellanmål?

AciDBL00D
2003-01-19, 22:46
Originally posted by killer_ante
hahahh. nja tänkte mest på något sådär halvnyttigt o enkelt.
Ofta blir det så att jag äter skollunch vid 11, och sen inte äter någonting fram tills jag slutar vid halv 5, sen efter en timmes resa ska man till gymmet och göra bra ifrån sig, det går inte ihop...

En banan, ett paket lätt-kesella och 2 knäckebrödsmackor borde väl vara skitbra som mellanmål?

Låter bra. Massor av protte i en hel burk kesella ju...

stybb
2003-01-20, 09:57
Varför göra det svårt för sig
köp ett bra protte pulver

Lord_X
2003-01-20, 19:02
När äter du frukost? Du kanske behöver få något i dig mellan frukost och lunch också? Sen så tror jag nog att du behöver snarare TVÅ mellanmål mellan Lunch och träning.. Eller ett mellanmål och sen riktig mat innan träningen. Fast det kanske är svårt!(?) Annars.. Grovt bröd, tonfisk, yoghurt, havregryn, mjölk..
m.m. Det finns ju en del att välja på.

ante
2003-01-20, 20:07
jo men det jobbiga med tex en burk kesella är att man inte kan ha det liggande i skåpet hela dan. Det blir genast mycket krångligare om jag måste springa iväg o köpa det dessutom mellan lektionerna....

Janna
2003-01-22, 18:36
köp bars då .. eller måltidsersättningspulver

Mattep
2003-01-22, 19:29
Själv häller jag i mig en protein drink + 2 bananer som mellanmål i skolan. Sen blir du ju en och annan macka ohc bakpotatis i cafeterian. Men frukt och protein brukar funka bra.:eating:

hejjja
2003-02-03, 23:19
Originally posted by killer_ante
jo men det jobbiga med tex en burk kesella är att man inte kan ha det liggande i skåpet hela dan. Det blir genast mycket krångligare om jag måste springa iväg o köpa det dessutom mellan lektionerna....

men, ta med en liten isklamp som du har i väskan med kesellan, en liten bara, så håller den sig kall :) funkar skitbra!