Visa fullständig version : Expressen idag
AciDBL00D
2003-01-19, 14:30
Jag såg något på expressens framsida men har ej tidningen undrar om någon läst. Stod något om produkter som innehåller socker som ingen visste om. Bla all-bran.
Någon som vet vad det handlar om!?
King Grub
2003-01-19, 14:38
Artikeln finns på nätet också:
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=7395
Inte mycket nytt där.
The Dwag
2003-01-19, 15:48
Men för i helvete jag blir så jävla trött på alla förbannande obildade svenssons eller wannabe byggare som inte ens har en hjärna att läsa på paketet!
Vad i helvete tror folk att Kolhydrater 50gram vara av 35gram av sockerart betyder! Står det inte sockerart angiven så har väl de flesta över IQ badboll förstånd att läsa av en etikett och bedöma totala kolhydrat mängden i produkten!
Det är väl ingen vetenskap direkt att överskott av någon näringskälla kommer leda till fetma!
AciDBL00D
2003-01-19, 16:20
Hatar kvällstidningar. Stod forskare kommit på nått nytt att det fanns socker i grejer som ingen trodde och därför alla blev feta eller nått. Sen är det bara nått skitsnack!
ivandrago
2003-01-19, 18:45
eh nu fattar jag inte riktigt. Menar hon att fruktsocker är lika dåligt som vanligt socker eller? När hon säger att ett glas apelsinjuice innehåller 9 sockerbitar, är det en ganska kass liknelse.
Originally posted by ivandrago
eh nu fattar jag inte riktigt. Menar hon att fruktsocker är lika dåligt som vanligt socker eller? När hon säger att ett glas apelsinjuice innehåller 9 sockerbitar, är det en ganska kass liknelse.
hmm jag vet inte riktigt. hon kanske menar att det är samma "mängd" socker, i vikt alltså. inte att det är som att äta 9 sockerbitar.
fast jag är inte säker.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.