handdator

Visa fullständig version : Livet efter Sunny Beach

Sidor : [1] 2 3

davvvan
2006-09-09, 17:45
Det här blir min andra journal här på Kolozzeum. Min första kan man hitta nedan på länken.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=69811

Lite stats om mig och kroppen:

Ålder 19
Längd: 186
Vikt: Pendlar mellan 72 och 76 kg

Oflex Flex

Midja 80,5 82 cm
Höfter 82 81 cm
Bröst 96 101 cm
Axlar 116,5 cm
H.Överarm 30 33,5 cm
V.Överarm 29 32 cm
H.Underarm 28 cm
V.Underarm 27 cm
H.Lår 52 53 cm
V.Lår 53 53,5 cm
H.Vad 34 34,5 cm
V.Vad 34,5 35 cm

Om ni går in och kollar in min gamla journal läser ni att jag har tränat styrketräning lite till och från, nu senast 2 månader i sträck fram till att vi for på utomlandssemester till Sunny Beach den 24/8, där det var konstant supande 24/7, tanken var att vi skulle ha dragit igång med byggning & bulkning nu i måndags, men alla var av någon outgrundlig anledning inte så krya i kroppen efter veckan...Så vi sköt upp det en vecka till. Så nu på måndag börjar byggningen/bulkningen.

Målet/målen jag har är väl att öka i vikt, men på ett bra sätt. Vill vara uppe i runt 80 kg vid nyår iaf, just nu ligger min vikt mellan 72 och 76 kg, så förhoppningsvis ska det kunna gå ligga på runt 80 kg vid nyår. Okej, inte bara bra massa, det förstår jag är omöjligt men inte bara dålig för det. Ska inte byta till dålig kost utan snarare öka intaget av det bra, har varit dålig genom åren att ens få i mig ens de tre stora måltiderna.

Har alltid varit smal, kunnat äta så mycket jag har velat utan att det har märks, har jag trott iaf...Men sanningen är nog den att jag aldrig ätit nog mycket, under en längre tidsperiod iaf. Har inhandlat vassle- och kaseinprotein, och kreatin. Kommer först att köra med bara protein, eftersom jag inte gymmat något på över 2 veckor. Därefter påbörja kreatinintaget, för att se om det ger någon skillnad. Fotbollssäsongen är slut på 2 veckor, jag har fått timanställning på ett Call Center här i Piteå, med varierande arbetstider vilket kommer passa mig och min gymning optimalt. Hoppas jag.

Som sagt, själva träningen drar igång på måndag, då ska jag även försöka fixa lite bilder, så man har att jämföra med sedan. Kommer även försöka fixa något slags kostschema, ska börja använda mig av excelmallen osv. Känner mig verkligen taggad på att ta tag i gymningen och satsa helhjärtat på den, för att se om man kan bli lite mindre svag.

Alla kommentarer, åsikter, funderingar välkomnas, jag behöver all hjälp jag kan få. Keep it up.

shadowfire
2006-09-09, 17:55
Har ögonen på dig gosse! :whipped: :whipped:

davvvan
2006-09-10, 10:57
Har ögonen på dig gosse! :whipped: :whipped:

Tack, det behövs nog! Brukar alltid ha svårt ta tag i saker och ting, men nu är jag verkligen riktigt laddad till att göra nå vettigt i gymmet, inte bara såsa på.

Lite annan kompletterande info om mig: Spelar fotboll i Storfors AIK (Division 4 södra Norrbotten), så jag har bra kondition. Vi har tränat 3 ggr / vecka under sommaren och några mer under vinteruppehållet. Just nu har jag inte bestämt mig hur jag ska göra med vinterträningen då det gäller fotboll, vi brukar bara köra spel fram till jul, och därefter drar vi igång med den riktiga gristräningen, fys å löpning i massa blötsnö, halka och slå ihjäl sig osv... Men som det känns nu blir det 100% gymning fram till nyår iaf, sedan den 2a januari ska familjen iväg å fira att morsfarsan fyller 50 år så de blir 3 veckor i Thailand.

Mål med själva gymningen är att öka i allt, såklart. Även börja träna ben vilket jag varit usel på, kan hända att jag väntar någon vecka med det pga fotbollen. Bänkpress har jag maxat 85 i, även gjort något bra försök på 90. Knäböj har jag i princip aldrig tränat, är stel som fan, för korta muskler osv, så det känns väldigt labilt när jag kör den. Men jag har tänkt ta itu med både knäböjen och smidigheten, för ben känns om möjligt ännu viktigare än det andra. Marklyft har jag aldrig provat maxa i, tränat det bara någon måndag och har lyft 3x6 på 90 kg som mest.

Så egentligen blir det väl inga egentliga mål, då jag inte vet vad jag ska förvänta mig. Fast jag måste erkänna att 100 kg i bänkpress till nyår skulle sitta som ett smäck. Om det går återstår att se...

Längtar redan till passet imorrn! :n00b

Pumpitup
2006-09-10, 13:38
Detta ska bli skitkul att följa davvvan, du är i ungefär samma sits som mig.
Kör hårt är allt jag kan säga! :hbang:

davvvan
2006-09-11, 14:34
Detta ska bli skitkul att följa davvvan, du är i ungefär samma sits som mig.
Kör hårt är allt jag kan säga! :hbang:

Hade jag nog också tyckt vid första åsyn, men när du får se mitt pass jag avverkade idag så är du nog inte lika säker...Tappat rätt bra på mina 2,5 v uppehåll, känns de nu som iaf. Hela denna vecka kommer bli lugn, de blir lite högreps och känna sig för.

davvvan
2006-09-11, 14:40
11 dagar efter Sunny Beach, here we go.

Vaknade upp idag och letade fortfarande tryck...Resultatet blev ett riktigt pissigt pass i värsta nånting andan. Kan bara bli bättre.

Bänkpress

3x10 40 kg
3x10 50 kg - tungt?!

Dips

8 kv
5 kv
6 kv

Cablecrunches

3x15 65 kg

Kommentar: Kändes verkligen inget vidare, men skönt få första passet bortgjort iaf. De mesta var tungt och jag kände mig riktigt orkeslös. Skyller på att en efterhängsam förkylning inte riktigt velat ge mig sig ännu. På onsdag blir nästa pass, då rygg axlar som det ser ut nu. Lätt det med. Nu blir det att gå och slänga i sig massor med korv och makaroner, snart iväg på första dagen på jobbet. Lite nervös...Men bulka ska jag iaf! :eating:

Purren
2006-09-11, 14:44
Ska bli kul att följa detta! Du har typ samma utgångspunkt och mål som jag har, ska bli intressant att se hur det går. *flex*

shadowfire
2006-09-11, 16:50
kör hårt nu davveboy, du har väl inte dankat av då du roat dig på beachen! :whipped:

Pumpitup
2006-09-11, 17:40
Fan det är bara att bita ihop davvvan! Förstår din frustration över vikter och ork men det är inget du kan göra något åt nu mer än att ge järnet. Så förösker iaf jag resonera efter mitt låååånga uppehåll.

Hur kommmr du att dela upp kroppen? Gör du som mig och börjar med högreps eller chockar du kroppen direkt?

Btw, vad är det för jobb du börjat på?

Lycka till!

davvvan
2006-09-11, 22:06
CoxcombRed: Varför hittar jag ingen journal av dig? :)

shadowfire: Hehe, mycket möjligt faktiskt...Men det kan bara bli bättre iaf!

Pumpitup: Du har så rätt så, ja borde veta, varit i den situationen alldeles för många gånger om du frågar mig... Jag kommer att börja med högreppare först, hela denna vecka iaf. Sedan gå ner i reps och upp i vikt, dock inte chockhöja direkt utan kanske öka 1,25-2,5 kg / vecka, hellre lite i taget än 5 kg ena veckan å gå ner veckan därpå...Har ingen brådska efter resultaten direkt.

Jag har börjat på Excellent i Piteå, ett callcenter där jag sitter på den tekniska supporten för Bredbandsbolaget och svarar i telefon på DSL-frågor. Första dagen gick riktigt bra, var kul om du frågar mig. Men då fick ja inga puckhuvuden som är förbannade eller bara dumma i huvvet heller.

Btw, eftersom jag hoppas jag kör en liten bulk ska jag skriva in morgonvikten varje måndag för att se om det blir mindre dåligt nångång. Kan knappast bli sämre efter dagens vikt som låg på 71,6 kg. Hur dåligt det egentligen är får ni se på onsdag då jag ska försöka fixa lite bilder. Tills dess, hare gött.

Purren
2006-09-11, 22:40
Den kommer! Snart! Har vart på gång ett par gånger, har dock aldrig fått tummen ur röven och gjort klart det. Men nu ska vi fixa det! Kul när man ser andra med samma mål. :)

davvvan
2006-09-12, 11:42
CoxcombRed: Jag väntar med spänning!

Idag har då den, måste jag säga, pinsamma träningsvärken i brösten infunnit sig, men rätt skönt ändå. Skulle vilja passa på att påpeka att mycket med den här träningen jag kör nu, är att föbättra min kosthållning, och verkligen försöka äta nog mycket och helst mer mat än jag behöver. Det ligger nästan högt som själva styrketräningen.

Pumpitup
2006-09-12, 16:21
CoxcombRed: Jag väntar med spänning!

Idag har då den, måste jag säga, pinsamma träningsvärken i brösten infunnit sig, men rätt skönt ändå. Skulle vilja passa på att påpeka att mycket med den här träningen jag kör nu, är att föbättra min kosthållning, och verkligen försöka äta nog mycket och helst mer mat än jag behöver. Det ligger nästan högt som själva styrketräningen.

+1

krefre
2006-09-13, 13:35
kör hårt davvvan, bra pass idag med.

davvvan
2006-09-13, 13:56
Idag blev det ett relativt lätt rygg- och axelpass, kändes ändå bra, bättre än i måndags iaf.

Chins

3x3 KV - Jag är så jävla svag...

Marklyft

3x6 80 kg - Kändes hyfsat

Latsdrag med V-handtag

3x8 50 kg - Inga problem

Hantelrodd

3x6 22,5 kg - Första gången jag körde denna övning, kändes bra

Stående militärpress

1x6 20 kg
3x6 30 kg - Alldeles för lätt

Framåtlutande hantellyft

3x10 4 kg

Summa summarum ett hyfsat pass ändå, kroppen svarade bättre än i måndags som sagt. Nästa pass blir på fredag, då är det biceps/triceps som gäller.

shadowfire
2006-09-13, 15:25
Du har nästan identisk fysik med vad jag hade innan jag fick på mig massa späck.

Överlag så borde du ha samma mål som mig: öka i massa!
Du har väldigt låg BF-halt, så med din kropp hade jag inte slösat på kolhydraterna i varje fall, utan sett till att ladda rejält med kolhydrater innan passen och ombesörja med kolhydrater och protein, både genom kost o tillskott. Om du skulle lägga på dig +5% i underhudsfett så skulle det ändå se riktigt bra ut sedan om du samtidigt har fått på dig mer massa.

Nedre delen av bröstet såg bra ut, medans övre delen behöver massa smisk. Magen såg också bra ut, men i övrigt så är det bara o kötta som gäller. :whipped:

Pumpitup
2006-09-13, 15:35
Du har väldigt låg BF-halt, så med din kropp hade jag inte slösat på kolhydraterna i varje fall, utan sett till att ladda rejält med kolhydrater innan passen och ombesörja med kolhydrater och protein, både genom kost o tillskott. Om du skulle lägga på dig +5% i underhudsfett så skulle det ändå se riktigt bra ut sedan om du samtidigt har fått på dig mer massa.

Du har en riktigt bra grund för att börja bygga ordentligt.
Skulle tippa på att du har väldigt hög ämnesomsättning så det är bara att börja gaina och kötta hårt som fan!
Det ser med andra ord riktigt bra ut för framtiden :thumbup:

davvvan
2006-09-13, 21:31
Tack, att det fanns nån ljuspunkt var väl bra.

Shadowfire: Absolut, jag har skrivit det tidigare i någon post, tredje i denna tråd kanske, att just kosthållningen och att jag ska lära mig äta rätt och äta mer har nästan högre prioritet än själva träningen. Min BF-halt är väl i princip obefintlig, på gott och ont. Så absolut, leta massa är något jag verkligen försöker. Kan komma att ta lite tid men det får det göra, men målet är iaf att ligga runt 80 pannor runt nyår. Bröst har hittills varit den muskelgrupp som varit min bästa, och jag håller även med dig om övre bröst. Mage är jag inte speciellt stark i, där ser det nog bättre ut än vad det egentligen gör (läs anorektisk).

Pumpitup: Ja men grund har väl alla? :) Min ämnesomsättning är säkerligen alldeles för hög, men som sagt så har inte heller kostintaget varit det bästa för den delen. Men det ändras, f o m i måndag. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att öka i massa och i och med det även kunna träna riktigt hårt och bra. På måndag får vi se hur pass bra det gick denna vecka.

Så övrig info, imorgon är jag ledig från jobbet, så då hinner jag fara och träna fotboll, inte kunnat göra det något i veckan pga jobbet. Nästan så de känns dåligt förbränna massa kalorier på bara en träning... Hehe. Får helt enkelt trycka i mig ännu mer mat. Så imorrn är det bara vila, samla tryck till armpasset på fredag! :eating:

hio
2006-09-13, 22:07
HAhahahha, men nanting vad spe du är. Ät pöjk *popcorn*

Jag kanske inte är rätt man att säga det men men...

Ben på fredag och inte nå jävla armar! *flex*

davvvan
2006-09-14, 13:15
HAhahahha, men nanting vad spe du är. Ät pöjk *popcorn*

Jag kanske inte är rätt man att säga det men men...

Ben på fredag och inte nå jävla armar! *flex*

Working on it, tack ändå Jimmy. Kom från rätt person som du säger ;)

Noterbart idag är att korsryggen är ett enda stort härligt träningsvärkande område...Jag är verkligen otränad! Men just den träningsvärken är jag svag för, den är så SKÖN! =) Återstår dock att se hur fotbollsträningen ikväll påverkas av den.

PS. Någon mer än jag som tycker att Eiselts Vaniljkasein smakar förbannat jävla dåligt? :furious:

davvvan
2006-09-16, 10:48
Hade nå strul med Internet igår, så får skriva upp gårdagens gympass idag. Det blev ett lätt armpass.

EZ-curlstång

1x10 7,5 kg
1x10 17,5 kg
3x6 27,5 kg

Skivstångscurl

1x10 20 kg
3x6 25 kg

Liggande tricepsextension

1x10 17,5 kg
3x6 27,5 kg

Smal bänkpress

1x10 40 kg
3x6 50 kg

Kändes sisådär, blir att öka i allt till veckan. Först en helg i vilans tecken - bortsett nästsista seriematchen på söndag. Vinner vi den och den sista kan vi få kvala upp till division 3 :)

davvvan
2006-09-18, 15:06
Morgonvikt 73,4 kg +1,8 kg sen förra måndagen. Inte ätit så bra som jag har velat, så bevisade nog mest att jag låg på ett underskott efter suparveckan... Blir bättre iaf. Dagens gympass följer nedan.

Bänkpress - Lätt, orkade 2 set på 65 efter mina 3 på 60 så det blir nog 70 nästa gång.

1x10 20 kg
1x6 40 kg
3x6 60 kg
2x6 65 kg

Lutande bänkpress - Inte lika lätt, tog bra! Mest kört lutande hantelpress förut.

1x10 20 kg
3x6 50 kg

Dips - Aldrig gjort så många dips nångång tror jag. Kanske mer att ge i föregående övningar.

12xKV
8xKV
8xKV

Knäcrunches - Första var lite lätt så jag höjde, då blev det betydligt jobbigare.

1x15 65 kg
2x15 70 kg

Benlyft - Tar bra på min otränade mage.

3x15 0 kg

Sedan körde jag en övning i cable-maskinen, vet inte vad den heter. Man drar upp ett handtag med x antal kg sedan böjer man hela kroppen över åt motsatt håll, tränar obliques iaf. Första gången även den, tog bra vad jag kunde känna.

Obliques

3x10 50 kg

Bra pass idag ändå, det börjar ljusna lite i alla fall. :confused:

Pumpitup
2006-09-18, 15:47
Fan vilket fint pass du presterade idag! :thumbup:

Du verkar besitta en hel del styrka i bröstmuskulaturen, räknar ihop till 11 tunga arbetsset, well done! ;)

davvvan
2006-09-18, 22:16
Fan vilket fint pass du presterade idag! :thumbup:

Du verkar besitta en hel del styrka i bröstmuskulaturen, räknar ihop till 11 tunga arbetsset, well done! ;)

Tacl, kändes ändå bra! Men körde väl lite för lätt ändå, nåja, kommer ett nytt bröstpass på en vecka igen :) Ja, jo bröst är väl det jag är/var starkast i...Får försöka hålla ikapp med de andra "musklerna" med. Imorrn är jag ledig från jobbet och inge träning så det blir en riktig ätardag...Hoppas jag. *popcorn*

Pumpitup
2006-09-19, 09:04
Låter riktigt bra det, vad intar du för mat på ätardagen?

krefre
2006-09-19, 13:20
Det är gröt jag vill ha!

:eating:

keep it up my main man.!

davvvan
2006-09-19, 15:18
Låter riktigt bra det, vad intar du för mat på ätardagen?

Haha nä, tyvärr kan jag inte ha ätardagar. Kanske om jag svält i några veckor...Men jag har problem med att äta mycket, speciellt när jag är nyvaknad.

Nog om det, tänkte ge er lite mer info om hur det ser ut för mig. Jag har införskaffat Kolozzeum Pure Whey vassleprotein, 8 kg banan tyvärr. Var antingen det eller kokos då jag beställde så... *spy* Även 3 kg Eiselt Protec vanilj som smakar så jävla dåligt (även här var det enda alternativet), samt 1 kg Eiselt Kreatin. Upplägget jag kört med föregående vecka och resten av veckorna framöver är:

Träningsdagar: 1 vassle på morgon, 1 vassle+dextropur efter träning, 1 kasein före sängdags.

Icke-träningsdagar: 1 vassle på morgon, 1 kasein före sängdags.

Kreatinkuren ska jag inte påbörja förrän jag i alla fall kommit upp i de vikter jag lyfte för ett tag sedan, det kan dröja några veckor. Man måste låta muskelminnet ha sitt med...

Men det är svårt som fan få i sig det förbannade äckeljävla vaniljproteinet alltså, förstår inte hur det kan smaka så dåligt. Vill man bli fin får man lida pin!

Varit lite snack om cardio eller inte, fotbollsäsongen min tar alltså slut nu på söndag, och därefter blir det styrketräning för hela slanten. Det jag däremot inte har nämnt är att vi har en golden retriver hemma på fem pigga vårar hemma, Lucas. Han plus min timanställning tillsammans blir att jag går mellan 2 och 3 mil i veckan med hunden. Så lite cardio blir det visst ändå...Faan. *grr27*

shadowfire
2006-09-19, 17:30
Ser ingen anledning till o vänta med kreatinet, det är billigt skit ändå.
Sedan så vinner du en del på om du kan få i dig vassle typ 1h före träningen med. Jag tar typ vassle o kreatin 1h före, inte för att kreatinet hinner verka men trycker ut lite redan då iaf.

Danne
2006-09-19, 19:51
Piteå-invasion på gång :)

davvvan
2006-09-20, 14:44
shadowfire: Jo men var inte med tanke på priset, utan för att kunna se om det verkligen händer något när jag påbörjar kreatinkuren, rent styrkemässigt. Just nu håller jag ju bara på att försöka ta tillbaka det jag har tappat utomlands. Vassle däremot har jag fan inte råd med :P

Danne: Absolut! Gott om taniga grabbhalver häruppe... *rolleyes*

Så till dagens gympass, rygg & axlar. Jobbade 8-13 idag, steg upp 7 och var väl inte så vass. Följer nedan hursomhelst.

Chins - Fan va jag är svag!

3x3 KV

Marklyft - Bra, ökar med 5 kg till nästa gång med.

1x6 50 kg
3x6 85 kg

Hantelrodd - Ökade från förra gången, gick bra denna med, tror dock inte jag kan höja nästa. Får se.

1x10 12,5 kg
3x6 25 kg

Latsdrag med V-handtag - Bra pump i biceps på sista repsen... :/

3x6 55 kg

Militärpress - Funka fint, 2 sista repsen på sista setet var rätt tungt. Kan prova höja till nästa.

1x10 20 kg
3x6 35 kg

Framåtlutande hantellyft - Fan va jag är otränad!

3x10 4 kg

Shrugs

1x10 50 kg
1x3 100 kg - Här tappade jag greppet helt, provade med magnesiumoxid men det var ingen skillnad. Har så förbannat jävla dåligt grepp! Märkt av det lite i marken men inte något märkbart ännu, eftersom jag kör på såpass små vikter där. Måste fan köpa en gripper eller nåt :/

Så de var väl ett rätt okej pass, går lite framåt, sakta men säkert. Nu blir det käka något och sen är det fotbollsträning 17.30. En av de sista för i år....

:devil:

Laesk
2006-09-20, 15:21
Sedärja! En kopia i kroppsformen! En aning grövre armar bara...

Men hur orkar du köra hantelcurl precis innan latsdrag?

Annars kör hårt!

Pumpitup
2006-09-20, 16:08
Bra kämpat davvvan!
Fortsätter du så här så kommer du öka på hur lätt som helst i chins och marklyft. Så länge man ger allt så slutar det alltid bra, riktigt härligt med med höjning i marklyft nästa gång! :thumbup:

hio
2006-09-20, 22:22
Nu jävlat har jag gjort en ny journal och ska piska dig davvvvvvan.

En sak ska du veta grabben. Åt nyss 30 g cashewnötter och en sänkte en kasindrink, har jävligt bra tryck nu. Hhaha...

Jobb imorn & ben på fredag :thumbup:

davvvan
2006-09-21, 13:11
Laesk: Ärligt talat vet jag inte...Brukar köra sittande rodd, men har provat på hantelrodd två senaste gympassen. Hur tycker du att jag bör lägga upp själva ryggpasset? (Var inne och kolla i din tråd, så vet att du kan det där betydligt bättre än mig.)

Pumpitup: Tack, men chinsen är jag tveksam på, känns som att det går lika tungt gång efter gång. Marken har jag kört max 10 ggr så det känns som en övning som jag ska kunna öka endel i. Hoppas det iaf :)

hio: Härligt med en ny journal, den kommer va sprängfylld med toppresultat. På ett tag hoppas jag...Försök fixa in morgonvikterna med bara ;) Skönt med tryck, å skönt redan jobbat idag, jobbigt med 17-22, missar man Luleå-Skellefteå! APA

För övrigt så har jag grym träningsvärk i ryggen (som vanligt efter detta pass) men även biceps känner jag av...Känns som det är hantelrodden + latsdraget direkt efter, men vad vet jag *innocent*

Har ni några synpunkter på mitt träningsupplägg vad som kan förbättras osv, var inte rädda för att framföra er kritik. Den behövs! Till veckan ska jag göra om upplägget en aning, ska lägga in ben med då fotbollssäsongen tagit slut. Så jag funderar på: (Samma upplägg som hio kör, den grabben han kan!)

1:Bröst/Biceps/Triceps
2:Rygg/Axlar
3.Ben/Mage

Men tror ni det första passet funkar? Help me out. :Virro

hio
2006-09-21, 15:19
Jag tycker helt klart det upplägget fungerar. Det är klart att en tredagars-split ger lite längre pass, alternativet är ju att lägga till en till dag. Det är första passet som isf kan ta lite långt tid, brukar ta mellan 60-90 minuter för mig beroende hur intensivt jag kör. Alltså får du räkna med runt 2½ h ;) Biceps tar ju typ en kvart att köra i slutet av passet, då finns det mycket tid kvar att kötta bröst/triceps.

Tror jag testat det här upplägget med nån gång för länge sen, kanske kan vara nåt. Såg nu att det bara var en muskelgrupp som var flyttad, men whatever:

1. Bröst/Triceps
2. Rygg/Axlar/Biceps
3. Ben/Mage

Pumpitup
2006-09-21, 18:09
Jag ska också lägga om mitt schema p.g.a att det är för tungt att träna tunga bideps och rygg på samma pass, får bli ett rent armpass skulle jag tro. Nytt schema kommer upp på söndag.

shadowfire
2006-09-21, 21:42
Kör inte axlar dagen efter bröst. Skitdumt, axlarna tar cepestryk i pressarna för bröstet så de behöver absolut vila, särskilt framsida axlar. Om du nu inte har vilodagar mellan pass 1 o 2?

Ryggpasset ovan som du gjorde hade jag gjort om, jag hade lagt hantelpressarna sist i ryggpasset (före axlar) då det är en grisövning då resten av ryggen är slutkörd... den är helt grym o bara grisa slut sig i :D

hio
2006-09-21, 21:53
Kör inte axlar dagen efter bröst. Skitdumt, axlarna tar cepestryk i pressarna för bröstet så de behöver absolut vila, särskilt framsida axlar. Om du nu inte har vilodagar mellan pass 1 o 2?

Ryggpasset ovan som du gjorde hade jag gjort om, jag hade lagt hantelpressarna sist i ryggpasset (före axlar) då det är en grisövning då resten av ryggen är slutkörd... den är helt grym o bara grisa slut sig i :D
Får väl prata lite för davvvan och säga att han har vilodagar mellan pass 1 och 2, vi tränar vanligtvis mån,tis,ons. Alltså sånt här går att pussla med i oändlighet. Tycker du det skulle vara bättre att träna bröst och axlar på samma pass? Bra tryck i axlarna efter 9 set bröst... Svårt att få allt att stämma bra i en tresplit. I slutändan blir det väl renodlad SL-träning där det inte delas upp i specifika muskelgrupper som är bäst eller bumbis nybörjarschema för att man inte är förmögen att skapa ett eget :D

shadowfire
2006-09-21, 21:56
Får väl prata lite för davvvan och säga att han har vilodagar mellan pass 1 och 2, vi tränar vanligtvis mån,tis,ons. Alltså sånt här går att pussla med i oändlighet. Tycker du det skulle vara bättre att träna bröst och axlar på samma pass? Bra tryck i axlarna efter 9 set bröst... Svårt att få allt att stämma bra i en tresplit. I slutändan blir det väl renodlad SL-träning där det inte delas upp i specifika muskelgrupper som är bäst eller bumbis nybörjarschema för att man inte är förmögen att skapa ett eget :D
Men, ni tränar mån tis ons? Var är då vilodagarna?
Är pass 1 på måndagen och pass på onsdagen och pass 3 på tisdagen? :confused:

Det är så det borde vara isf... bröst mån, ben tis, axlar ons.

shadowfire
2006-09-21, 22:01
På en tresplitt hade jag kört:

Dag 1. Bröst/Biceps
Vila
Dag 2 Ben/Mage
Vila
Dag 3 Rygg/Triceps/Axlar
Vila
Vila
-------------------
Eller efter era mån/tis/ons:
Dag 1. Bröst/Biceps
Dag 2 Ben/Mage
Dag 3 Rygg/Triceps/Axlar
Vila
Vila
Vila
Vila
------------------
Att köra tricepsen på bröstpasset eller inte är en smaksak, men efter lite pressövningar så är tricepsen rätt så trött. Jag gillar isf att köra bicepsen istället på bröstpasset och trycka skiten ur dem istället.

Nu kör jag iofs triceps på bröstpasset, men då kör jag lättare högrepträning för triccarna och så kör jag ett separat armpass i veckan med tung armträning.

Tänk på att ryggövningarna köttar sönder bicepsen och att bröstövningarna köttar sönder tricepsen.

hio
2006-09-21, 22:26
Självklart menade jag vilodag mellan varje pass och att vi tränar mån,ons,fre. Klockan är för mycket och jag ska upp alldeles för tidigt.

Ska sova på saken!

davvvan
2006-09-22, 17:09
Idag var det armar som skulle mosas.

EZ-curl

1x6 27,5 kg
3x5 37,5 kg

Skivstångscurl

1x6 20 kg
3x6 30 kg

Hantelcurl

3x6 12,5 kg

1x6 27,5 kg
3x5 37,5 kg

Smal bänkpress

1x6 40 kg
3x6 60 kg

Pushdowns

2x6 35 kg
2x6 40 kg
1x6 45 kg

Bra pump för en tanig kille som mig!

Annars kul med alla diskussioner i min tråd om allt möjligt, mestadels träningsupplägg. Ja, vilodag mellan dag 1 och 2, samt mellan dag 2 och 3. Dvs:

1.Träna
2.Vila
3.Träna
4.Vila
5.Träna
6.Vila
7.Vila

Då jag var otydlig...Ska fundera på att lägga hantelrodden sist, verkade vettigt grisa ut det allra sista, för den tog bra som fan. Sjukt bra träningsvärk i ryggen och axlarna + biceps ännu...Nu en helg med vila och säsongens sista match, hoppas på ett bra avslut så att man kan köra igång med benträningen nästa vecka.

:Virro Kul jobba en fredagkväll btw...

davvvan
2006-09-22, 17:21
Kan tillägga att de mesta kändes bra och tungt, så räkna inte med några fortsätta stora ökningar i övningarna...Är nu uppe på det jag tog förut, och i endel övningar mer, så jag har tagit bestlutet att påbörja kreatinkuren nu på måndag så får vi se vart det leder...Hoppas på en mental boost iaf. Och viktmässigt *popcorn*

hio
2006-09-22, 17:23
Kul att jobba fre/lör/sön från morgon då :krampus

Men det är väl ett skäl att ligga hemma och suga på en proteindrink istället för att vara ute och synda ;)

davvvan
2006-09-22, 18:49
Kul att jobba fre/lör/sön från morgon då :krampus

Men det är väl ett skäl att ligga hemma och suga på en proteindrink istället för att vara ute och synda ;)

Haha! Morgon på helg är ju inte så jobbigt...Inte förrän väckaren ringer där runt 7-snåret iaf ;) Suga på en proteindrink? Är nog snarare något annat om jag känner dig rätt...Toffel.

krefre
2006-09-22, 23:24
Sitter just nu å smuttar på en go en. Protein drink såklart, vanilla flavour. Hoppas att säsongen i fotboll slutar snart davvan så du kan börja köra ben . Annars är det bara att :eating: :eating: å mera :eating: . Ses på måndag för bänkning!

davvvan
2006-09-25, 09:20
Säsongen slutade med en förlust, så nu är den definitivt slut iaf och man kan börja jobba på stickorna nedanför midjan. Plojträningar veckan ut, så detär inga problem, sedan tar gymmet över helt, dvs bara gymträning. Summering av förra veckan är att jag tränade bra, åt nästan sämre än förra veckan kändes det som. Glömmer alltid mat på jobbet osv...Enda jag känner att jag riktigt förbättrat är frukosten och kvällsmaten.

Morgonvikt v.39: 74,4 kg (+1kg) - Trots min bristande kosthållning. Kanske kan gå upp i vikt trots allt.

Senare idag blir det bröst och antingen biceps/mage eller biceps/triceps. Har inte riktigt bestämt mig för hur upplägget ska se ut.
Blir som sagt antingen

Pass 1:Bröst/Mage/Biceps
Pass 2:Rygg/Axlar
Pass 3:Ben/Triceps

eller

Pass 1:Bröst/Biceps/Triceps
Pass 2:Rygg/Axlar
Pass 3:Ben/Mage

eller kanske

Pass 1:Bröst/Biceps/
Pass 2:Rygg/Axlar/Triceps
Pass 3:Ben/Mage

Bröst i alla fall... Sen får vi se. Har även påbörjat en kreatinkur nu imorse, blir spännande att se om den hjälper till någonting *flex*

davvvan
2006-09-25, 14:43
Glöm det som stod i föregående inlägg om hur jag ska köra upplägget, blev framflyttat med en vecka, fotbollsträningarna håller i sig en vecka till, så blir samma upplägg denna vecka som de två föregående, men fredag kommer jag lägga in lite lätt ben för att känna mig för. Dagens pass blev således bröst och mage.

Bänkpress

1x10 40 kg
1x6 40 kg
3x6 70 kg - Kändes ändå bra! 72,5 nästa.

Lutande bänkpress

1x10 40 kg
3x5 55 kg - tuuungt

Dips - Jobbigt, men axlarna tog betydligt mer stryk nu.

KV+10 kg x7
KV+10 kg x7
KV+10 kg x8

Knäcrunches - Aptungt. Funderar på att sänka och utföra striktare nästa gång. Svag.

3x15 75 kg

Liggande benlyft

3x15 0 kg

Obliques med hantel

3x10 34,5 kg

Skönt pass, började kreatinkuren idag som sagt (tjatar så gott det går) och den gav lite mental fördel...Bra tryck idag! Längtar redan till onsdagens pass :)

hio
2006-09-25, 22:55
Bra bänkar idag davvvan, snart kommer hundringen ;)

krefre
2006-09-25, 22:57
Bra pass idag davvvan, jag tar dig snart i bänk fan va nice!

Nu är det bara att jobba på! å mindre :cryout:

:whipped: :whipped:

protein drink nu på kvällskvisten, glöm inte den goa vaniljen :eating:

Pumpitup
2006-09-26, 06:05
Jävligt fina bänkar o dips!! :hbang:

Du utvecklas ju hur snabbt som helst, kommer aldrig bli lika stark som dig :devil: :thumbup:

davvvan
2006-09-26, 08:38
Jävligt fina bänkar o dips!! :hbang:

Du utvecklas ju hur snabbt som helst, kommer aldrig bli lika stark som dig :devil: :thumbup:

Tack, det var förmodligen det bästa bröstpasset jag gjort. Hittills... *rolleyes* Kört 4or på 70 som bäst förut, samt 3or på 75. Spännande vad man kan träna på framåt årsskiftet om man lyckas hålla i det här...

Dipsen tog också bra, men som jag nämnde så kändes det rätt rejält i axlarna. Vill verkligen inte sabba dem så blir försöka stretcha ut bättre och mer rotatorcouffar osv...

Har ju legat efter, muskelminnet som jobbar. Äter liiite lite mer och så en gainer här å lite kreatin där. It's all in my head. Hörde däremot att fotbollslaget funderar träna flera veckor till utomhus på vår 3G-plan. Finns it en jävla jalapeño att jag gör det.

Peace :thumbup:

Pumpitup
2006-09-26, 13:38
Jajjemänsan det kommer att bli skitkul att se!
Men sätt inte upp för höga mål, då blir det lätt att man lessnar när det börjar ta emot. Bättre att bara jobba på pass efetr pass så kan man göra analyserna sedan. Lycka till iaf! ;)

davvvan
2006-09-26, 18:19
Jajjemänsan det kommer att bli skitkul att se!
Men sätt inte upp för höga mål, då blir det lätt att man lessnar när det börjar ta emot. Bättre att bara jobba på pass efetr pass så kan man göra analyserna sedan. Lycka till iaf! ;)

Bra sagt, men jag har inte satt några mål alls, mer än att gå upp i vikt. Så länge jag gör det är jag nöjd, om jag lyckas bli något starkare på kuppen är det i princip en bonus. Absolut, jag är väl inte den som sitter och dissekerar passet i efterhand set för set...Vet ganska bra var jag har mig och om det hade gått trycka ut mer osv... Blir ingen analys förrän 3 månader har gått ;) Tack för den konstruktiva kritiken ändock, kan vara nog så viktigt! :em:

hio
2006-09-26, 19:02
Precis som i verkliga livet, inga mål alls.

*slap*

;)

davvvan
2006-09-27, 22:39
Jaha idag blev det då rygg & axlar, var det tänkt först, sedan velade jag lite mellan ben kontra triceps, blev det sistnämnda. Dåligt med mat idag och 1,5 h fotbollsträning i benen före. Here we go!

Marklyft - Kändes bra, lite problem med greppen. Måste börja mecka med hur jag håller.

1x10 50 kg
3x6 90 kg

Chins - Förmodligen smartare köra den först, tänkte inte så långt idag...Nöter på iaf.

3x3 KV

Hantelrodd - Skippade latsdrag med V-handtag helt till förmån för denna idag, tog så fruktansvärt bra på latsen förra gången. Nästa pass är nog latsdraget med det med!

1x10 12,5 kg
2x6 25 kg
1x6 27,5 kg

Militärpress - Var rejält sliten i axlarna idag, bröstpasset sitter i och framförallt dipsen!

1x10 20 kg
1x6 35 kg
2x6 37,5 kg

Framåtlutande hantellyft - Striktare nu, tog bra.

3x10 4 kg

Rotatorcouffar med låg vikt - Äckligt skön övning, första gången jag provade den.

3x10

Liggande tricepsextension - Var rätt tungt idag faktiskt.

1x10 27,5 kg
3x6 37,5 kg

Smal bänkpress - Var sugen på att öka, kändes fan bra! Känns som att jag varit feg i denna övning förut.

1x10 40 kg
3x6 65 kg

Pushdowns med rep - Ville bara pumpa på lite innan drinken...Mmmm :)

1x6 35 kg
1x6 40 kg
1x6 45 kg

Så det var väl okej ändå passet, antar jag. Fick däremot höra att vi ska träna med fotbollen 2 ggr i veckan, måndag/onsdag i några veckors tid till... Så förmodligen blir det att köra bröst/biceps måndag, rygg/axlar/triceps onsdag och ben/mage fredag veckorna som kommer. För jag vill verkligen ta itu med benträningen! Nästa pass är fredag, då biceps och lite lätt komma-igång-med-ben-övningar. :whipped:

davvvan
2006-09-27, 22:43
Alternativt att jag kör ben på onsdagen och tar smällen under träningen eller under själva gymningen om jag tränat innan...Tane lugnt så gåne bra ;)

MilkmaN
2006-09-27, 22:51
Sjukt ojämn i styrka om man jämför fram och baksida...

Eller, väldigt mkt starkare i bänk än allt annat. Man tycker att du borde ta mer i militärpress och även en del tricepsövningar.

Pumpitup
2006-09-27, 23:00
Bra pass davve med tanke på att du hade en fotbollsträning i kroppen! ;)

KROM
2006-09-27, 23:10
Själv brukar jag hålla en hand mot kroppen och en från kroppen när jag kör marklyft, vet inte vad det heter :P

Förr när jag började köra på 100+ började jag köra med arbetshandskar från kappa! (sånna här tunna, ser typ ut som tjejhandskar, men det är inte det!) ;D det är good shit! lite bättre grepp och sen lossnar inte huden i händerna lika mkt... efter ryggpassen brukar alltid huden "under" knogarna, dvs i handflatorna lossnat från vassa stänger och v-handtag.

Att du har svårt att hålla fast stången på 90 kg låter dock lite tråkigt, men jag vet ju inte hör du kör marklyft. Testat tänka extra noga på att knipa ihop händerna när du lyfter? brukar funkar för mig när jag känner att greppet börjar svikta.

Annars ser det bra ut! lite ojämn styrka i fram- och baksida bara som MilkmaN säger. Bara å köra på tills du känner att du verkligen kan ryggövningarna och sen är det bara att börja mangla på så ökar du fort där också.

davvvan
2006-09-28, 09:26
Sjukt ojämn i styrka om man jämför fram och baksida...

Eller, väldigt mkt starkare i bänk än allt annat. Man tycker att du borde ta mer i militärpress och även en del tricepsövningar.

Absolut, bänkpress är enda övningen jag varit någorlunda bra i/tränast mest. Disco fo' life... Medveten om denna fördelning som är dålig, och försöker träna upp de andra muskelgrupperna med. Kan förmodligen göra på högre vikter nästa rygg/axlar/tricepspass, men skyller lite på att jag var sliten sen måndagens bröstpass. Kul med konstruktiv kritik dock, kan inte annat än hålla med! Har så jävla dåligt av de mesta, somligt ännu sämre t o m. Men jag jobbar så gott jag kan och det kan ju iaf inte bli sämre...Hoppas jag. Lång väg att gå. :Virro

davvvan
2006-09-28, 10:03
Pumpitup: Mm, precis. Hat fotboll.

KROM: Jo, och det gör inte jag, men ska börja göra det då jag har hört att det underlättar själva greppet vid marklyft bl a. Stort med handskar, något sånt lär jag inte behöva på flera år *cry* Har kommit fram till att jag har i princip inget grepp alls, finns det något bra tips på vad man kan göra för att förbättra det, bortsett från mental fokus ;) Gripper, omvänt grepp, magnesiumoxid, remmar? Japp, lite felprioriterat...Ska ta å försöka ändra så det blir bra skit. Nu blev de lite mat innan jag tynar bort i supportvärlden...Haj. :eating:

hio
2006-09-28, 11:14
Angående greppet tror jag bara det är lite perkele som saknas, se bara till att hålla i stången? *bs*

*whatever*

Ser bra ut kör hårt! *popcorn*

(yes, fick in tre smileys)

KROM
2006-09-28, 12:38
Pumpitup: Mm, precis. Hat fotboll.

KROM: Jo, och det gör inte jag, men ska börja göra det då jag har hört att det underlättar själva greppet vid marklyft bl a. Stort med handskar, något sånt lär jag inte behöva på flera år *cry* Har kommit fram till att jag har i princip inget grepp alls, finns det något bra tips på vad man kan göra för att förbättra det, bortsett från mental fokus ;) Gripper, omvänt grepp, magnesiumoxid, remmar? Japp, lite felprioriterat...Ska ta å försöka ändra så det blir bra skit. Nu blev de lite mat innan jag tynar bort i supportvärlden...Haj. :eating:

Jag vet inte då jag aldrig har behövt träna handlederna specifikt. Kör inte med remmar iaf... bättre att träna upp styrkan i handlederna än att köra med remmar och inte ha någon styrka alls i handlederna. Men träna dig själv på att du verkligen inte ska tappa greppet när du kör marklyft, ge fan i att låta stången glida ner ur händerna, tänk på det.

Pumpitup
2006-09-28, 13:31
Jag vet inte då jag aldrig har behövt träna handlederna specifikt. Kör inte med remmar iaf... bättre att träna upp styrkan i handlederna än att köra med remmar och inte ha någon styrka alls i handlederna. Men träna dig själv på att du verkligen inte ska tappa greppet när du kör marklyft, ge fan i att låta stången glida ner ur händerna, tänk på det.

Det ska jag tänka extra noga på idag! tack. :)

davvvan
2006-09-28, 18:47
Alltså hio, ja hat dä. Gym imorrn. *kissass*

KROM: Mm, kan vara nog så viktigt, det är bara nöta på så blir det ju bättre tillslut, än att köra med remmar och aldrig bli starkare som du säger. Är de sånt man får lära sig i lule eller? :D

Pumpitup: Gör ditt namn rättvisa! Malmö-Luleå på PPV förresten, taskig jävla första period...Utan Micke är det tunt framåt :/

Pumpitup
2006-09-28, 18:50
hehe :)

Jo kikade nyss på första jag med, BEDRÖVLIGT spel.

Nästan så att jag hellre sitter på kollo o surfar runt än ser sånt skit, hehe.

Men det är ännu upptakt av serien så nog vet jag vi hittar formen om en sisådär 5-10 omgångar.

KROM
2006-09-28, 18:51
davvvan: det enda man lär sig i lule är att fritid är någonting som endast finns utanför högskolevärlden.

hio
2006-09-28, 19:43
davvvan: det enda man lär sig i lule är att fritid är någonting som endast finns utanför högskolevärlden.
Wtf, säg inte så. Blir inte direkt taggad på att läsa vidare... *slap*

KROM
2006-09-28, 19:56
Wtf, säg inte så. Blir inte direkt taggad på att läsa vidare... *slap*

haha men jag kanske överdrev lite ;) men på vardagarna har jag fan inte mkt fritid, om man ska träna dvs...

skola hela dagarna i princip och därmellan brukar man lyckas klämma in träningen. Sen på kvällen är det middag och sen diska från lunch och middag och sen är det kaffe och sen sätta sig med matten och dylikt. Räcker dock att sitta kanske 1-2 timmar om dagen om man räknar från första föreläsningen, vilket jag inte har gjort ;) så jag sitter några dagar då och då och typ 4-5 timmars-pass ;D

Sen när man bor själv måste man ju göra jävlat allt själv så man är ute på ärenden nästan varenda dag också. Dagen brukar bestå av skola, träning, matlagning, diskning, städning, se 1-2 avsnitt från några serier och plugga. Men samtidigt känns det inte som att jag har så mkt att göra att jag stressar ihjäl mig, känns bara som man alltid har någonting att göra, som egentligen oftast känns ganska bra, men det blir väl värre när tentorna börjar närma sig, då får man väl skippa träningen veckan före eller nått.

davvvan
2006-09-29, 19:25
Idag var det biceps + lätt ben som gällde. Med lätt innebär få övningar och lågt antal repetitioner ;) Hehe

EZ-curl - Tungt och bra, känns som det kanske hellre är i de andra övningarna jag ska höja nästa gång, men ska prova här med.

1x10 27,5 kg
3x6 37,5 kg

Skivstångcurl - Ökade med 5 kg här, bra pump. Kanske kan höja.

1x10 20 kg
3x6 35 kg

Hantelcurl - Seriöst och allvarligt första gången jag orkade köra på denna vikt, kändes så jävla bra, tror jag kört på 12,5 kg sedan jag började gymma...Typ. Övermod hoppas jag att jag slipper inför nästa pass :naughty:

3x6 15 kg

Benpress - Lastade rätt mycket ändå, uppvärmningen kändes bra, men ville lasta mer så gjorde det...Benen som spaghetti efteråt ungefär. Spännande se träningsvärken imorrn.

1x10 100 kg
3x6 140 kg

Vadpress - Tungt för en vänsterback utan vristspänst.

1x10 40 kg
3x6 80 kg

Passet kändes helt okej, jobbade 8-13 även idag och hade väl inte ätit så bra men lyckades ändå öka i respektive bicepsövningar, i antal repetitioner kontra vikt. Blev bara två benövningar idag, på onsdag blir det desto fler.

Fått schemat för nästa vecka, jobbar längre dagar, uppemot 7-8 timmar från mitt på dagen/eftermiddagen till sent på kvällen, vilket medför att jag missar veckans fotbollsträning, som i sin tur leder till att nästa vecka ser upplägget ut som följer:

Måndag: Bröst/Biceps
Onsdag: Ben/Mage
Fredag: Rygg/axlar/triceps

Nu en helg med bara vila...Inge fotboll eller nåt att tänka på. Skönt :thumbup:

Pumpitup
2006-09-29, 20:48
Fint pass davvan, skönt att du slipper tänka på fotboll nu under den mörka hösten. DÅ ska nog ökningarna i gymmet kunna komma som på ett brev med posten ;)

Ska försöka tangera ditt bicepspass imorrn eller söndag, tror nog att det ska kunna vara möjligt trots att jag är svagast i värden i biccarna :cryout:

davvvan
2006-10-01, 16:03
Pumpitup: Hoppas kan man ju alltid! Å mina biceps pissar du på, de kan jag lova.

Annars flyter helgen på lugnt och fint...Ätit lite sämre än tänkt i och med att jag sover bort halva dagarna, kan för övrigt nämna att mina ben inte har varit speciellt kontaktbara nu i helgen. Mör som fan. Sitter och försöker ladda upp inför bröstpasset imorrn som känns spännande.

Adios :cool:

Pumpitup
2006-10-01, 16:33
Haha nej då, jag är så jävla svag i biceps, näsan så att man vill stå i skamvrån när man kör sina biccövningar :em:

Skönt med lugna helgen, bröst för mig imorrn också, lycka till!

davvvan
2006-10-02, 08:22
Välkommen i klubben! Det positiva med det är att det inte kan bli sämre iaf... *innocent*

Morgonvikt v.40: 77,2 kg (+2,8 kg)

Hmm... Får inte riktigt ihop den där ekvationen, min lekmansgissning är att det är mycket inblandat. Men likväl roligt! Ska gå och äta frukost, bröst & biceps runt 13.00 idag. Då ska de mosas :whipped:

davvvan
2006-10-02, 08:26
EDIT: Mycket vätska inblandat. Just got to love those editfunctions going on for just three minutes and stuff. Cred.

davvvan
2006-10-02, 16:06
Bröst biceps, dåligt tryck idag, sovit dåligt ätit dåligt. Just nu sitter jag på jobbet och det är varmt som fan och jag är less och har ont i huvudet!

Bänkpress - Fail på sista. *****.

2x6 72,5 kg
1x5 72,5 kg

Lutande bänkpress - Hade snedfördelad vikt, min "träningskompis" la på mer på en sida....Tack Jimmy. Trasig delta.

2x5 57,5 kg
1x6 57,5 kg

Dips - Axlarna går snart sönder.

3x7 KV+10 kg

EZ-curl

1x6 37,5 kg
1x5 37,5 kg - fail :(
1x6 37,5 kg

Skivstångscurl - Tungt och bra.

3x6 35 kg

Hantelcurl - Tungt och bra, konstig teknik med vänster.

3x6 15 kg

Hyfsat pass, lite lessen över fail i bänken och i EZ-curlen. Men ökade ju ändå jämfört med förra så det duger väl. Ben och mage onsdag, yammie! :D

hio
2006-10-02, 16:34
Lutande bänkpress - Hade snedfördelad vikt, min "träningskompis" la på mer på en sida....Tack Jimmy. Trasig delta.

*kissass*

Pumpitup
2006-10-02, 16:58
Tycker att du presterade ett skitbra pass!

Du ökade på en hel del övningar sedan sist va?

prime^
2006-10-02, 18:20
Kör du skivstångscurl med eller utan stödet man har under scottcurlen?
Ser grymt bra ut annars! :thumbup:

davvvan
2006-10-02, 19:45
hio: Ja älsk dä :kinky:

Pumpitup: Ökade i vanlig och lutande bänk, sedan i antalet repetitioner på EZ-curlen. Om jag inte missminner mig, orkar inte klicka bakåt och kolla.

prime^: Utan stödet, isf hade jag skrivit scottcurl om jag kört med ;) Går inte fuska lika bra med ryggen med stöd :naughty:

1 h 15 min kvar av dagens arbetspass, fan va jag är hungrig! Lutar mot en drive-in på Max alltså...

davvvan
2006-10-02, 22:03
EDIT: Ökade it ett skit i bicepsövningarna, minskade snarare i och med failen där i mitten. FIASKO *cry*

Pumpitup
2006-10-03, 06:15
EDIT: Ökade it ett skit i bicepsövningarna, minskade snarare i och med failen där i mitten. FIASKO *cry*

Nej inga sådana tankar, you're the man och det vet du!
Alla som jobbat vet att man "kan" ha en dålig dag på jobbet. Biccarna är med andra ord inget att deppa över, du ökade i en massa andra övningar ändå! :hbang:

prime^
2006-10-03, 11:59
prime^: Utan stödet, isf hade jag skrivit scottcurl om jag kört med ;) Går inte fuska lika bra med ryggen med stöd :naughty:

EDIT: Ökade it ett skit i bicepsövningarna, minskade snarare i och med failen där i mitten. FIASKO
Haha jo, men va tvungen o fråga =)
Äääääh, bara som du inbillar dig.. Nästa gång ökar du!

davvvan
2006-10-03, 22:37
Ingen fara, bara kul med lite aktivitet i tråden :) Haha om de vore så väl...Har som kortsiktigt mål att öka på varje pass på något sätt iaf, hittills funkar det. Imorrn blir det då ben + mage, ska dra igenom alla benövningar å försöka få till tekniken i dem, vissa blir det nya gången osv...Även dra igång klassikern knäböj som jag har problem med pga styv som en 80-åring...OBS! Inget skämt. OBS! Har fixat nå vanliga stretchövningar för ben som jag hade tänkt dra igång med i veckan men har det blivit av? Nää... Upp med disciplinen och köra hårt, då kanske det här leder nånstans! :hbang:

Pumpitup
2006-10-04, 06:34
Vi vill se dig i gymmet, sluta dega börja knega! :D

davvvan
2006-10-05, 16:45
Pumpitup: Säger jag med. Blev inget pass igår pga lång arbetsdag (13.15-22.00) så vi körde idag. Var det tänkt, blev bara en av mina två vapendragare som infann sig avtalad tid...Luktar toffelhjälte LÅNG väg. Fan va dåligt. Hursomhelst, första benpasset på 2-3 år, kanske 5e totalt:

Knäböj - Var mycket teknikträning idag, försökte gå så långt jag kunde och min mate sa det var 90 grader + lite mer så det kändes bra. Blir att skynda långsamt här, kändes bra på de vikter jag körde idag men kan givetvis höja.

1x20 20 kg
1x10 40 kg
1x10 50 kg
1x10 60 kg

Benpress - Djupa och tunga, kände av knäböjen.

3x6 100 kg

Benspark - Tungt men ska nog inte köra denna nästa pass, quadriceps får nog med smisk ändå!

3x6 30 kg

Bencurl - Riktig dålig maskin på vårt gym, men den funka väl...För lätt.

3x6 30 kg

Stela marklyft - Svår få till, tror inte jag körde rätt. Bra stretch i hamstrings men tog rätt bra i korsryggen med, iaf första. Saknade min kunnige vän hio...

3x6 50 kg

Stående vadpress - Tungt och bra!

3x6 80 kg

Avslutade detta med seriös stretching av alla kroppens muskler nedanför midjan, kändes riktigt bra. Var nästan roligt träna ben idag, längtar redan till nästa pass. Vila imorgon och rygg/axlar/tricepspasset är förvisat till lördagen. Puss på er alla :naughty:

hio
2006-10-05, 20:32
Sorry att jag missade passet, tränade senare under dagen istället. Var så grymt skönt att sova.

Skönt att du börjat träna ben nu igen! Du är typ redan starkare än mig i det så. Ser bra ut kör hårt!

davvvan
2006-10-05, 20:44
Np! Det är jag inte, men tack för att du försöker.

Kom ju på nu att fan, var är magträningen från idag?! Vad är det som händer?? *screwy* Dum i huvvet på riktigt... Blir ett maffigt pass lördag:

Rygg
Axlar
Triceps
Mage

Börjar bli gammal tror jag...:Virro

davvvan
2006-10-06, 19:53
Fan va trist jobba en fredagkvälll...Ätit dåligt som fan idag med :( Slarvat med både protein kreatin och mat hela veckan, känns som passet imorrn kommer gå skit... Shit happends. Hoppas bara att alla mina träningskamrater dyker upp, blir så mycket roligare och mer motiverande då *flex*

-Niklas-
2006-10-06, 19:58
Bara att ta nya tag nästa vecka!! Har med slarvat lite :( Skippade ryggpasset idag, ist drog jag in till stan o käkade pizza :( Men tar de passet imorgon ist.
När endå dagen är förstörd kan jag lika gärna förstöra den hellt så ska nu kolla på film med lite kompisar o röka vattenpipa o häva i mig lite fesjumna öl.

Men imorgon börjar jag om igen som om inget hade hänt :D

Trevlig helg förresten ;)

Pumpitup
2006-10-06, 20:00
Fan va trist jobba en fredagkvälll...Ätit dåligt som fan idag med :( Slarvat med både protein kreatin och mat hela veckan, känns som passet imorrn kommer gå skit... Shit happends. Hoppas bara att alla mina träningskamrater dyker upp, blir så mycket roligare och mer motiverande då *flex*

Joo usch. Inte kul att jobba lördagmorgen heller =/

Jag tror det kommer gå bra imorrn bara du ser till o äter rejält när du kommit hem.

hio
2006-10-07, 17:41
Hur gick det davvvvan? Tretimmars pass?

davvvan
2006-10-07, 18:37
Det blev som så att magträningen denna vecka for nånstans långt borta åt helvete, samt att triceps blir smiskat 2 ggr nästa vecka, måndag och fredag... Passet idag gick rätt bra och följer nedan:

Chins - Fan va kul öka här!

1x6
1x5
1x4

Marklyft - Fick ta nytt grepp på sista, kändes bra. 100 nästa.

1x10 50 kg
3x6 95 kg

Sittande rodd - Inga problem. Möjligtvis hantelrodd istället men fan den tar så länge ;)

3x8 70 kg

Latsdrag med V-handtag - Höja till nästa.

3x6 55 kg

Militärpress - Tveksamt till att de två sista på tredje setet skulle vara godkända, mycket rygg där. Annars tungt och bra.

1x10 20 kg
3x6 40 kg

Framåtlutande hantellyft - Skön övning, inge höja här inte.

3x10 6 kg

Arnerotator - Ack så nödvändigt.

3 set

Sidolyft - Pissövning, men ska försöka ta tag i den ändå.

2x10 6 kg

Ökade i chins (GÖTT) och mark (trevligt) iaf...Bytte lite övningar på ryggen där, har inte riktigt bestämt mig vilka jag ska köra. Ser gärna hantelrodden med i leken. Skulle bara testa sidolyft i slutet på skojs skull, första setet kändes bra men andra högg de till som fan i höger axel, så då slutade jag med det. Köre lite mer arnerotator efter det och nu känns det bra, men hann ändå få en funderare över hur axlarna egentligen mår. Stretching behövs! :whipped:

Vad skulle ni rekommendera att jag kör för axelövningar? Tycker jag kör alldeles för få... Nej nu iväg å se Sverige-Spanien, 1-1 tror vi på! :thumbup:

krefre
2006-10-08, 00:18
Bra pass davvan, mindre mössa nästa gång å mer pump så ska du se att det går din väg!

Synd att min högerarm inte funkar så jag kan outlifta dig nästa vecka *grr*

Jobba på! :whipped: :whipped:

å ät mer! :eating: :eating:

shadowfire
2006-10-08, 11:42
Bra pass davvan!... du ökar ju finfint och nu börjar marken ta sig med!.. latsdraget likaså!.. :thumbup:

hio
2006-10-08, 11:50
Börjar ju ta sig nu...

Bra jävla chins!

(bättre än mina iaf)

davvvan
2006-10-08, 13:32
krefre: Kan inte annat än instämma me dig :) Fan fixa skiten i underarmen å skaffa journal, fler än jag och hio borde få se dina maffiga pass!

shadowfire: Tack, känns riktigt roligt faktiskt när man ökar så sakteliga...Hehe, min rygg är som en helt outforskad ocean, fylld av möjligheter ;)

hio: Men för dig med kanske! Jo fan chinsen gick bra idag men när jag väger mig imorrn så får vi nog svaret på den gåtan...Kostintaget i veckan har varit LÅGT. Disciplinen är var :confused:

davvvan
2006-10-09, 07:14
Man måste bara älska måndagar...Jobbar 8-14.30 hela veckan bortsett från onsdag och lördag då jag är ledig, sov bara 4 h inatt, inte så vass på att vända tillbaka dygnet tyvärr *grr* Blir att ta sig en powernap då man kommer hem, därefter är det fotbollsträning 18.30 och sedan gym därpå innehållandes bröst,biceps och lätt triceps var det tänkt.

Morgonvikt v.41: 78,0 kg (+0,8 kg)

Rätt nöjd över att ha ökat, inte ätit bra förrän nu sista dagarna...I veckan ska jag försöka äta bra och börja STRETCHA! Kom in i matchen *slap*

Pumpitup
2006-10-09, 07:15
Jävligt fint rygg/axel-pass, nu börjar chinsne bli riktigt fina dessutom!

Fyfan vad jag känner mig kass när jag inte kunnat träna på hela helgen, kroppen känns som ett jävla russin. Hade jag inte haft kollo o träningsintresserade polare så hade jag kunnat trappa ner träningen efetr en sån här "tung" helg...

Jag utlovar därför ett pass ikväll :)

KROM
2006-10-09, 09:09
davvvan going for the beefcake!

hio
2006-10-09, 10:29
Vikten ökar stadigt ser jag!

Keep it up :thumbup:

davvvan
2006-10-09, 22:22
Fan va ni kryddar, ja är så helvetes svag och det ska ni alldeles strax få läsa om. Först lite wajn om att jag bara sovit 4 h, sjuk träningsvärk i underarmar och biceps sen mitt hittills bästa ryggpass. Även 2 timmar fotbollsträning just innan och jobbat idag. Såja, nu kommer passet... :naughty:

Bänkpress - Tungt och bra, siktar på 5or eller 6or nästa pass.

1x20 20 kg
1x10 50 kg
3x4 75 kg

Lutande bänkpress - Tungt, försöka göra 6or nästa pass.

1x20 20 kg
3x5 60 kg

Dips - Överraskade mig själv positivt här, kändes bra!

2x8 KV+15 kg
1x6 KV+15 kg

EZ-curl - Tungt och bra, 2 sista repsen var nog inte godkända. Började här känna enorm pump. Strikt!

3x6 37,5 kg

Skivstångscurl - Grisade mig igenom första passet det gick OK, andra och tredje slet jag så fruktansvärt, trodde underarmarna + biceps trodde jag skulle få åderbrock eller nå jävla skit.

1x6 35 kg
2x5 35 kg

Hantelcurl - Valde att sänka här vilket visade sig klokt, vid det här laget var armarna i det närmaste paralyserade. Sjuk pump! Är jag såhär svag? Taskigt.

3x6 12,5 kg

Nöjd med bröstavdelningen, biceps däremot...Skyller som sagt på att ryggpasset från i lördags sitter i, osv osv till oändligheten... Ska bli spännande som om armarna lyder imorgon, för just nu tror jag de har svällt 5 cm. Kvällsmackor + protein och kreatin sen är det sängen och låta musklerna jobba :hbang: Skönt med vilodag imorrn!

davvvan
2006-10-11, 12:59
Ben, nyss vaken ingen frukost...Deff i Piteå.

Knäböj - Dålig teknik och tryck...Men det kommer väl!

1x10 40 kg
1x10 50 kg
3x6 70 kg

Benpress - Bra djup, höjer nog till nästa.

3x6 100 kg

Bencurl - Jobbigt bra.

1x10 30 kg
3x6 40 kg

Liggande bencurl - Tar riktigt bra.

3x6 40 kg

Stela marlyft - Tar lite i korsryggen då jag kör denna, känns även mest som jag stretchar hamstrings...Är det på sin plats eller gör jag något solklart fel? Slickar kroppen med stången upp som nedgång, men stel i hamstrings som fan.

1x20 20 kg
3x8 50 kg

Stående vadpress - Brutalt bra :thumbup:

5x6

Knäcrunches - Bra pump i magen nu...

1x15 65 kg
4x15 70 kg

Ingen vidare uppladdning men gick ändå rätt bra, ska försöka höja i lite mer övningar till nästa gång. Nu blir det dusch och massor av mat. Fan va jag slarvar. :eating:

davvvan
2006-10-11, 15:41
Stående vadpress - Brutalt bra :thumbup:

5x6

5x6 80 kg ska det givetvis stå!

KROM
2006-10-11, 15:50
biffjävel

Pumpitup
2006-10-11, 16:19
Hojja vad du matar på, kul att se! :thumbup:

davvvan
2006-10-11, 21:30
KROM: Du förväxlar mig med min vän Jimmy. Vilken lirare :D

Pumpitup: Jag gör mitt bästa iaf, träningen går bra och känns väldigt rolig och motiverande, däremot kosthållningen dalar... Men tack för lite positiva vibbar, kan man aldrig få för nog av :)

Kan även tillägga att jag har grym träningsvärk i benen, först av fotbollsträningen i måndags (2 h), sedan benpasset idag + att vi hade fotbollsträning 1,5 h idag...Spännande morgondag :booty:

(Sorgligt men sant så har jag fortfarande träningsvärk i biceps & underarmar...Fan slappna av, det är ju rygg igen på fredag :devil: )

Och nu lite kvällsmat sen säng, 8-14.30 imorrn. Pöss på alla trevliga kolloiter :thumbup:

hio
2006-10-12, 16:16
KROM: Du förväxlar mig med min vän Jimmy. Vilken lirare :D
*kissass*

Dagens pass?

davvvan
2006-10-12, 16:40
hio: LÄS *slap*

Idag var det inte tänkt att gymma men min vän John (qubie) fick iväg mig ändå. Så blev enbart triceps, hyfsad intensitet och tryck.

Smal bänkpress - Bra tryck här idag! 65 gick jättebra, 70 var inte så tungt som jag hade trott. Blir nog att höja till nästa, om jag inte kör triceps sist i ett rygg/axlar/triceps pass dvs...

1x20 20 kg
1x10 40 kg
1x6 65 kg
2x6 70 kg

Liggande tricepsextension - Brutalt för triceps. Kommer aldrig kunna öka här, är så förbannat jobbigt varje gång.

3x6 37,5 kg

Pushdowns - Sämst på pushdowns, inte kört det mycket skakade som en stammande 12-åring typ...Första setet. Andra och tredje gick bättre, bra kontakt i triceps.

1x10 30 kg
3x6 50 kg

Kändes som sagt hyfsat, kanske inte mosade de lika mycket som jag hade velat men ville spara lite till rygg/axlarpasset imorrn...De blir grymt *popcorn*

hio
2006-10-12, 17:34
Ska du träna rygg imorn?

Körde du pushdowns med rep eller vanligt?

KROM
2006-10-12, 17:39
Hem till Pite till helgen, biffning fredag kväll i Piteå. Bara kolla efter någon byggnad där det flyger vikter så vet ni vars jag är ;D

hio
2006-10-12, 17:40
Hem till Pite till helgen, biffning fredag kväll i Piteå. Bara kolla efter någon byggnad där det flyger vikter så vet ni vars jag är ;D
Låter nice! Blir det tränings på heden eller i stan?

KROM
2006-10-12, 17:42
Låter nice! Blir det tränings på heden eller i stan?

Blev träning på kappa ifall farsan eller brorsan orkar följa med, annars försöker jag smyga in på SAIK gratis :em:

Brorsan är för övrigt sjukt jävla biff, 3-4 år till så är man lika biff, sen äre bara att jag blir 5 cm kortare så ser vi ut som tvillingar!

qubie
2006-10-12, 18:20
Blev träning på kappa ifall farsan eller brorsan orkar följa med, annars försöker jag smyga in på SAIK gratis :em:

Brorsan är för övrigt sjukt jävla biff, 3-4 år till så är man lika biff, sen äre bara att jag blir 5 cm kortare så ser vi ut som tvillingar!

Din broder är sjukt biff! :bow:

Pumpitup
2006-10-12, 18:29
Helvete vad stark du är i triceps, du utklassar mig med hästlängder! :bow:

davvvan
2006-10-12, 21:20
KROM: SAIK fredag efter middagen då?

Älskar att ni diskuterar i min tråd så den blir bumpad hela tiden btw... :naughty:

Pumpitup: Huvve, jag råkar vara lite mindre dålig i bänk än vad jag är i det andra, har inget med triceps att göra, lika svag där som i allt annat *cry*

Pumpitup
2006-10-12, 21:30

Älskar att ni diskuterar i min tråd så den blir bumpad hela tiden btw... :naughty:

Pumpitup: Huvve, jag råkar vara lite mindre dålig i bänk än vad jag är i det andra, har inget med triceps att göra, lika svag där som i allt annat *cry*

Men vafan, 70kg i smalbänk är brutalt bra!

KROM
2006-10-12, 21:39

japp :P

davvvan
2006-10-12, 22:46
Men vafan, 70kg i smalbänk är brutalt bra!

Säger han som inte ens kör smal bänk ;) Det är inte så stor skillnad i styrka smal kontra vanlig bänk som man tror, har upptäckt det nu senaste veckorna och gått från att träna på 50 till 70 kg på lite mer än en månad... Våga för att vinna :) Nu blir det sängen så jag orkar äta ordentligt med mat imorrnbitti så jag inte tynar bort!

:sleep:

KROM: Akta kodlåset bara ;)

KROM
2006-10-12, 22:49
Säger han som inte ens kör smal bänk ;) Det är inte så stor skillnad i styrka smal kontra vanlig bänk som man tror, har upptäckt det nu senaste veckorna och gått från att träna på 50 till 70 kg på lite mer än en månad... Våga för att vinna :) Nu blir det sängen så jag orkar äta ordentligt med mat imorrnbitti så jag inte tynar bort!

kodlås? :cryout:

Pumpitup
2006-10-13, 06:34

Jaså? jag skulle då inte satsa en hundring på att jag ens klarar en 6a på 60kg. Har testat övningen förut och jag gillar den inte så jättemycket, kör hellre tricepsextension. Dessutom så har det blivit naturligt att smalbänken går bort i och med att jag allt som oftast kört bröst/tri på samma dag, för enformigt att bara ligga på bänken och pressa :)

hio
2006-10-13, 20:45
Tränat nåt idag? Slappe!

davvvan
2006-10-14, 00:00
hio: Arå, fö helvete. Ett pissljummet pass strax efter middagen...Gott med pizza!

Chins - Tappade en rep på varje set jämfört med förra, dåligt med tryck...

1x5 KV
1x4 KV
1x3 KV

Marklyft - Klarade två sista repsen med nöd och näppe, kändes onödigt tungt. Tog om greppet 2-3 gånger totalt också...KASS :(

1x10 60 kg
3x6 100 kg

Hantelrodd - Detta däremot kändes bra, så jag ökade till 34 kg. Sket i latsdraget denna gång men nästa vecka är det tillbaka igen.

1x6 27,5 kg
2x6 34 kg

Stående militärpress - Tungt och bra, lite mör sedan tricepspasset igår.

1x10 20 kg
3x6 40 kg

Framåtlutande hantellyft - :thumbup:

3x10 6 kg

Arnerotator - *kissass*

3 set

Ökade ändå i marklyften och hantelrodden så det var väl bra. Besviken över att minska i chinsen men var inte riktigt på hugget idag...Har bestämt mig för att prova en 4-dagarssplit nästa vecka som ser ut som följande:

Dag 1:Bröst/Biceps
Dag 2:Ben
Dag 3:Vila
Dag 4:Axlar/Triceps
Dag 5:Rygg
Dag 6 & 7:Helg (Vila)

Rykande färskt från hio's journal, han testade i veckan och tyckte det kändes bra, så är bara tvungen prova... Känner redan nu ryggen är hyfsat mör, tror på en sanslös träningsvärk imorrn på min hårt ansatta svaga kropp.

PS. Tricepspasset igår KÄNNS.

Glad helg *flex*

hio
2006-10-14, 00:34
Kul att du hänger på samma schema :thumbup:

Synd att vi jobbar så olika tider bara... *cry*

Bra militärpress & hantelrodd!

Pumpitup
2006-10-14, 08:12
Härligt pass davvan, är riktigt imponerad över hantelrodden och m-p! :thumbup:

Sen tycker jag inte att du ska haka upp dig för mycket på hur det går i chinsen för där kan det verkligen svänga mycket fårn gång till gång.
Det enda jag brukar tänka på innan chinspassen är att inte stoppa i mig något stort mål mat direkt före, exempelvis pizza *screwy* :D

Kul med nytt schema, se för fan till så att du o hio kan träna tillsammans, båda ni verkar grymt motiverade, kan alltså bara sluta på ett sätt, succé!

shadowfire
2006-10-14, 11:00
riktigt bra davvan, nu är vi på samma vikter i rodden.. o marklyftet börjar ta sig för dig med!... way to go man!

davvvan
2006-10-14, 15:24
hio: Går it låta bli ta efter en sådan beefcake!

Pumpitup: Tack, hantelrodden gick riktigt fint idag, militärpressen var ungefär som samma passet :) Okej, de lät vettigt, kanske svårt bulka och öka i chins samtidigt... *screwy* Jo fan det är kul, däremot så jobbar vi, iaf nu, så fruktansvärt olika som det bara går. Hoppas på bättre tider framöver!

shadowfire: Har ju läst och lärt mig av den bäste ;) Jo marken har tagit sig lite och hoppas det fortsätter göra det, har väl kanske kört mer en 10-12 ggr totalt så har väl en hel del att förbättra där, främst i tekniken. Jag jobbar så gott jag kan :D

Kul att folk skriver, berömmer, kritiserar och influerar en...Idag känns min rygg som en stor saftig biff, en härlig känsla :thumbup: Ska bara fortsätta ladda upp, så kör vi igång med bröst biceps på måndag igen.

shadowfire
2006-10-14, 15:25
visst är det gott med träningsvärk och pump i ryggen!:.. gillar verkligen den känslan, särskilt i latsen... jag går nästan o spänner latsen på jobbet på dagarna bara för o känna träningsvärken.. ;)

Pumpitup
2006-10-14, 15:28
visst är det gott med träningsvärk och pump i ryggen!:.. gillar verkligen den känslan, särskilt i latsen... jag går nästan o spänner latsen på jobbet på dagarna bara för o känna träningsvärken.. ;)

Hehe nu får du banne mig ge dig. j*vla tärningsnarkoman! :D

shadowfire
2006-10-14, 15:40
Hehe nu får du banne mig ge dig. j*vla tärningsnarkoman! :D
hahahhah! det hör inte till vanligheten att bli kallad det!:. ;)

Pumpitup
2006-10-14, 15:51
hahahhah! det hör inte till vanligheten att bli kallad det!:. ;)

Hehe! nä det kan jag förstå efter att ha följt din journal, från gymhatare till gymråtta ;)
Men det är bara att du vänjer dig för du är en stor förebild för många av oss yngre, du har visat att allt är möjligt!

Förlåt davvan för att jag spammar sönder din tråd, men du får fan acceptera lite spam under din vilodag! :D

qubie
2006-10-14, 19:18
Hehe! nä det kan jag förstå efter att ha följt din journal, från gymhatare till gymråtta ;)
Men det är bara att du vänjer dig för du är en stor förebild för många av oss yngre, du har visat att allt är möjligt!

Förlåt davvan för att jag spammar sönder din tråd, men du får fan acceptera lite spam under din vilodag! :D

Han är nog så jvla nöjd man kan bli... Tro mig *popcorn*

davvvan
2006-10-16, 09:40
Lugna puckar grabbar, som Pumpitup sa, man får väl ta det under vilodagarna... Å qubie, sluta snacka massa dynga :D

Morgonvikt v.42: 79,8 (+1,8 kg) :eating:

Ätit lite bättre i veckan än förra, att ökningen blev så pass stor har nog med maten i helgen att göra...Då har jag verkligen frossat i mig kalorier!

I veckan jobbar jag tis,ons,tors,fre, 15.30-22 så det blir gympass runt 12-1 någongång. Annars är målen samma som alla andra veckor, äta mer och bättre och BÖRJA STRETCHA benen.

Fotbollsträning ikväll, var tvungen lägga in lite cardio...:booty:

Pumpitup
2006-10-16, 10:23
Lugna puckar grabbar, som Pumpitup sa, man får väl ta det under vilodagarna... Å qubie, sluta snacka massa dynga :D

Morgonvikt v.42: 79,8 (+1,8 kg) :eating:

Ätit lite bättre i veckan än förra, att ökningen blev så pass stor har nog med maten i helgen att göra...Då har jag verkligen frossat i mig kalorier!

I veckan jobbar jag tis,ons,tors,fre, 15.30-22 så det blir gympass runt 12-1 någongång. Annars är målen samma som alla andra veckor, äta mer och bättre och BÖRJA STRETCHA benen.

Fotbollsträning ikväll, var tvungen lägga in lite cardio...:booty:

Låter som ett bra upplägg, positivt också att du växer rent viktmässigt, lättare att öka i alla övningar då, förutom chins :)

så så, masa dig nu till gymmet och släng upp kollos fetaste pass! :thumbup:

prime^
2006-10-16, 13:18
Säger han som inte ens kör smal bänk ;) Det är inte så stor skillnad i styrka smal kontra vanlig bänk som man tror, har upptäckt det nu senaste veckorna och gått från att träna på 50 till 70 kg på lite mer än en månad... Våga för att vinna :)
Är du allvarlig? Kör du i smith då? Har alltid trott att d vatt stor skillnad på dessa :em:

qubie
2006-10-16, 13:42
Är du allvarlig? Kör du i smith då? Har alltid trott att d vatt stor skillnad på dessa :em:

Det beror på hur smalt/brett du håller i respektive övning och även hur pass mkt du svankar i smalbänk och eventuellt tar hur mkt hjälp du tar av din egen kropp. Om man verkligen bestämmer sig för att hålla riktigt smalt för att enbart aktivera triceps och sätta upp fötterna på bänken så kommer du troligtvis ta mindre i smalbänk kontra vanlig bänk.

Pumpitup
2006-10-16, 13:50
På tal om triceps.
Vilken tycker ni är den bästa "basövningen" för triceps, liggande tricepsextention eller smalbänk?

Personligen föredrar jag det första alternativet då jag tycker man får bättre kontakt samt att det är en längre rörelsebana i utförandet.

qubie
2006-10-16, 14:04
På tal om triceps.
Vilken tycker ni är den bästa "basövningen" för triceps, liggande tricepsextention eller smalbänk?

Personligen föredrar jag det första alternativet då jag tycker man får bättre kontakt samt att det är en längre rörelsebana i utförandet.

Liggande tricepsextentions är en riktigt, riktigt bra övning för just kontakten och träffa hela det långa tricepshuvudet. Man kan dock hantera bra mkt mer vikt i smalbänk men där har jag och säkert många mer problem med att axlarna knakar lite..:furious:

davvvan
2006-10-16, 15:29
Oj, sweet med lite aktivitet i tråden då man är på gymmet och pumpar ut sig!

prime^ qubie & Pumpitup: Jag håller just där det "räfflade börjar", det är ju räfflat i mitten, sen blankt och sedan räfflat börjar, dvs jag håller pekfingrarna närmast det blanka möjligt. Personligen kan jag inte hålla något smalare, däremot ligger jag inte kloss mot bänken och har fötterna på den, så visst hjälper jag till med resten av kroppen som qubie duktigt påpekar. Går träna på flera olika sätt, och detta passar mig bäst. Har ALDRIG upplevt att jag inte fått träningsvärk dagarna efter ett tricepspass.

Håller med er om att liggande tricepsextensionen är bästa övningen, tar så grymt bra på hela tricepshuvudet! Sedan att det är litet är inte så mycket göra åt, bara pumpa på :)

davvvan
2006-10-16, 15:39
Idag var det bröst och biceps som förhoppningsvis skulle få sig en ordentlig körare. Valde att träna nu före fotbollsträningen istället för efter för att förhoppningsvis kunna prestera bättre.

Bänkpress - Kändes bra, gick sjukt bra! Kul att äntligen börja komma upp i vikterna, 77,5 nästa.

1x10 40 kg
1x6 50 kg
3x6 75 kg

Lutande bänkpress - Första setet körde jag 60 på, sedan kom jag på att det var dags att höja, så därför ser det ut såhär. Ska testa på 65 nästa.

1x20 20 kg
1x6 60 kg
2x6 62,5 kg

Dips - Brutalt sjukt bra och tungt. Under bulken lär jag knappast behöva köra på mer extrakilon än 15, ökar ju vanliga vikten med så att säga.

3x8 KV+15 kg

EZ-curl - Körde första och det gick bra, så testade höja till andra som också gick bra. Blir 3x6 på 40 kg nästa gång.

1x6 37,5 kg
2x6 40 kg

Skivstångscurl - Tungt och grisigt, kanske kanske höja till 37,5 nästa.

3x6 35 kg

Hantelcurl - Detta däremot gick inte så tungt, ska nog prova höja. Vill höja i allt alltså, gäller hålla sig på jorden...

3x6 15 kg

Summa summarum gick passet väldigt bra, speciellt bröstövningarna som vanligt. Bänken gick väldigt lätt och en höjning till nästa pass är mer regel än undantag. Nu kratta lite löv sen mat och fotbollsträning. Sorry Pumpitup att det inte blev fetaste passet på kolo, ge mig två livstider så :D

Pumpitup
2006-10-16, 16:01
Inte behöver du ursäkta dig, du gjorde ju ett jävligt bra pass om du frågar mig! :hbang:
Bänken, lutande, dips, stångcurlen, ja allt gick väldigt bra, fan du ökade ju i allt! NU vill jag se nya bilder på dig också, du verkar ha blivit riktigt grovf!

KROM
2006-10-16, 16:11
biffjävel som ökar varje gång, gjorde jag också före nollningen... efter det har allt gått åt helvete :(

Nästan så att jag ska göra en egen träningsjournal när jag har kommit igång med träningen igen

Pumpitup
2006-10-16, 16:13
biffjävel som ökar varje gång, gjorde jag också före nollningen... efter det har allt gått åt helvete :(

Nästan så att jag ska göra en egen träningsjournal när jag har kommit igång med träningen igen

Ja visst är han! *grr27* :)

Det är klart du ska det!
btw, vad läser du till?

hio
2006-10-16, 17:19

:thumbup: Gör det!

Ska iväg och träna nu, ska om dig i bänken davvvan... *slap*

Om några år :D

Har nyss käkat palt, grymt tryck.

prime^
2006-10-16, 17:27
Pumpitup: Hittills hade jag sagt liggande tricepsextentions, men idag säger jag dips för fy fan vilken träningsverk jag har just nu :P

Davvan: Hmm hur smalt e d om man räknar med brösten? För jag har inget räfflat i mitten på min stång :P

Grymt pass dock! Jävla norrlänning :devil: :bow:

hio
2006-10-16, 20:57
prime: Jag brukar köra smalbänk axelbrett (kanske lite smalare), känns bäst så. Men då är jag ju inte så jävla bredaxlad heller ;)

davvvan
2006-10-16, 20:58
Pumpitup: Tack, det kändes som sagt riktigt bra med :) Hmm, tror du får vänta runt 2 månader till, då först blir det nya bilder & nya mått. Som avtalat i denna tråd från början. Om inte ödets nyck slår till dvs...

KROM: Haha men vafan, dåligt om ja inte skulle öka så svag som jag är...Joo sväng upp en journal ffs, vill ju läsa om dina bedrifter :D

hio: Du drar ju mig till jul ffs, hel axel, kostintag som motsvarar ett mindre afrikanskt land och bra jävla palttryck... :(

prime^: Okej, men lite smalare än axelbredden kanske, ska mäta imorrn så jag också får reda på det! Tack, gick som sagt kanon. Haha, säkert inte...Dum insnöad norrlänning däremot *rolleyes*

Bulkabulkabulka :eating:

shadowfire
2006-10-16, 20:58
grymma bänk davvan!

KROM
2006-10-16, 21:39
Ja visst är han! *grr27* :)

Det är klart du ska det!
btw, vad läser du till?

civilingenjör i industriell ekonomi, själv?

davvvan
2006-10-16, 23:08
Idag slog det mig (som shadowfire påpekade) att jag gått upp 8,2 kg på ~ en månads tid, vilket är fruktansvärt mycket. Visserligen låg jag på 71,6, motför min "normala" vikt på 75 kg men ändå. 4-5 kg på en månad är för mycket att gå upp, det enda som händer är att man blir "fet", då jag verkligen inte är det, men allt jag går upp blir mest i fett än i muskler. Så ska försöka jobba mig upp till 80 och ligga där stabilt fram till nyår och pumpa hårt som fan!

Tycker det är sjukt svårt med kosten, äter inte mycket mer än tidigare, tycker jag iaf, men ändå ökar jag i snitt 2 kg/vecka. Visserligen väger jag mig på måndagar, då helgerna enbart består av vila och massa kalorier. Funderar om jag ska ta och lägga in ett löppass på egen hand för att motverka detta faktum att jag håller på att gå och bli onyttig? Vill öka, men kanske max 1-2 kg på de 10 veckor som är kvar till julafton, samtidigt i styrka och muskler. Enda anledningen till att jag ökat nu är kanske den sjuka viktökningen som skett? Jag är trött och spekulerar i det mesta, men alltid bra höra andras åsikter.

Alltså, ska göra det klart, jag är INTE fet. Tycker fortfarande jag är alldeles för smal, enda skillnaden nu jämfört med förut är väl att magen blivit lite lite större. Funderar om jag ändå inte ska ta några bilder för att kunna jämföra, nu blir jag ju nästan besviken på mig själv.

Fortsättning följer, efter en god natts sömn :)

prime^
2006-10-16, 23:25
Idag slog det mig (som shadowfire påpekade) att jag gått upp 8,2 kg på ~ en månads tid, vilket är fruktansvärt mycket. Visserligen låg jag på 71,6, motför min "normala" vikt på 75 kg men ändå. 4-5 kg på en månad är för mycket att gå upp, det enda som händer är att man blir "fet", då jag verkligen inte är det, men allt jag går upp blir mest i fett än i muskler. Så ska försöka jobba mig upp till 80 och ligga där stabilt fram till nyår och pumpa hårt som fan!

Tycker det är sjukt svårt med kosten, äter inte mycket mer än tidigare, tycker jag iaf, men ändå ökar jag i snitt 2 kg/vecka. Visserligen väger jag mig på måndagar, då helgerna enbart består av vila och massa kalorier. Funderar om jag ska ta och lägga in ett löppass på egen hand för att motverka detta faktum att jag håller på att gå och bli onyttig? Vill öka, men kanske max 1-2 kg på de 10 veckor som är kvar till julafton, samtidigt i styrka och muskler. Enda anledningen till att jag ökat nu är kanske den sjuka viktökningen som skett? Jag är trött och spekulerar i det mesta, men alltid bra höra andras åsikter.

Alltså, ska göra det klart, jag är INTE fet. Tycker fortfarande jag är alldeles för smal, enda skillnaden nu jämfört med förut är väl att magen blivit lite lite större. Funderar om jag ändå inte ska ta några bilder för att kunna jämföra, nu blir jag ju nästan besviken på mig själv.

Fortsättning följer, efter en god natts sömn :)
Men jag tycker nog inte 80 kg för 186 cm e för mkt! Försök bara o lägga dig på denna nivån konstant, så du ligger på lite kaloriöverskott så kan du springa bort under tiden :)

hio
2006-10-17, 07:53
Snälle davvvan, visserligen har du gått upp 8 kg inom en relativt kort tidsrymd, men alla dessa klagomål om att du äntligen börjar göra det kan bara skapas av den som i halvvuxen ålder börjat äta och inser att de har en kropp.

Din vikt är fullt normal liksom många andras som är av samma längd och kön som dig. Din vikt från start låg på 71 glykogentömda kilon, vilket då resulterade i en viktuppgång som i runda slängar kanske ligger på 3 kg, bara för att fylla på kroppen med vätska och näring.

Sen effekten utav din nystartade kreatinkur, som både du och jag vet, har effekten att binda vatten - därav en uppgång på kanske 4 kg i samband med ett nämnvärt högre kolhydratintag. Summa summarum har du alltså gått upp 950 g fett och 50 g muskler.

hio

hio
2006-10-17, 07:54
*bs* *slap* *popcorn* *flex* :hbang:

Pumpitup
2006-10-17, 08:03
civilingenjör i industriell ekonomi, själv?

Åhh fan, cred till dig!
Tekniskt basår, tunga grejer.

Snälle davvvan, visserligen har du gått upp 8 kg inom en relativt kort tidsrymd, men alla dessa klagomål om att du äntligen börjar göra det kan bara skapas av den som i halvvuxen ålder börjat äta och inser att de har en kropp.

Din vikt är fullt normal liksom många andras som är av samma längd och kön som dig. Din vikt från start låg på 71 glykogentömda kilon, vilket då resulterade i en viktuppgång som i runda slängar kanske ligger på 3 kg, bara för att fylla på kroppen med vätska och näring.

Sen effekten utav din nystartade kreatinkur, som både du och jag vet, har effekten att binda vatten - därav en uppgång på kanske 4 kg i samband med ett nämnvärt högre kolhydratintag. Summa summarum har du alltså gått upp 950 g fett och 50 g muskler.

hio

Med tanke på dessa aspekter så är din viktuppgång fullt NORMAL!
Tack för denna info hio, du är en klok man nu.
Så så davvve, nu är det bara kötta på utan att tänka, det är då det går som bäst! :hbang:

hio
2006-10-17, 08:20
Åhh fan, cred till dig!

Med tanke på dessa aspekter så är din viktuppgång fullt NORMAL!
Tack för denna info hio, du är en klok man nu.
Så så davvve, nu är det bara kötta på utan att tänka, det är då det går som bäst! :hbang:
Fördelningen hur mycket han gått upp i fett/muskler var så klart lite ploj.

Men resten är fan pure truth *kissass*

KROM
2006-10-17, 08:29
Åhh fan, cred till dig!

Ah då går du med micke andersson från Piteå, eller?

Pumpitup
2006-10-17, 08:34
Ah då går du med micke andersson från Piteå, eller?

Nej inte vad jag vet iaf =)
Vi är två st TB-klasser.

KROM
2006-10-17, 08:37
Nej inte vad jag vet iaf =)
Vi är två st TB-klasser.

ah ok, måste vara skönt att värma upp med tekniskt basår? :cool:

vad hade du tänkt välja nästa år då?

Pumpitup
2006-10-17, 09:20
ah ok, måste vara skönt att värma upp med tekniskt basår? :cool:

vad hade du tänkt välja nästa år då?

nää faktikst inte, det känns pissjobbigt.
Det är egentligen på tok för högt tempo men det är väl bara att vänja sig. Funderar på väg&vatten, men först och främst måste jag klara detta :)

KROM
2006-10-17, 09:30
nää faktikst inte, det känns pissjobbigt.
Det är egentligen på tok för högt tempo men det är väl bara att vänja sig. Funderar på väg&vatten, men först och främst måste jag klara detta :)

Jo tempot känns lite överväldigande just nu, men det släpper nog när man har kommit in i det. Man är ju så jävla van att slappa sig igenom skolan :P

davvvan
2006-10-17, 09:38
Näe, ja tycker inte heller att 80 pannor är något att hänga i julgranen, är knappt någon skillnad på min undernärda kropp :( Alltså hio ja hat dä, fan va ja la upp för den där... Apa. Tycker de blev mycket kryddande igårkväll, huvudsaken är ju att man mår bra och att träningen går bra ;)

(Sjukt bra rim)

Ben idag, hoppas det går bra. Hade grymma problem med benhinnorna på gårdagens träning, de svällde upp efter några minuter bara...Tog riktigt ont. Men tjurig så man är så försökte man lira ändå, var väl inte bästa träningen i mitt liv kanske :D

Pumpitup
2006-10-17, 09:47
Jo tempot känns lite överväldigande just nu, men det släpper nog när man har kommit in i det. Man är ju så jävla van att slappa sig igenom skolan :P

haha det är nog där skon klämmer för många av oss :em:

davvvan
2006-10-17, 15:02
Been...Kände av benhinnorna något, + allmänt seg (förkylning)... Älskar att klaga före jag lägger upp ett pass :D

Knäböj

1x20 20 kg
1x10 50 kg
5x6 70 kg

Benpress

3x6 100 kg

Benspark

3x6 40 kg

Liggande bencurl

3x6 40 kg

Stela marklyft

3x8 50 kg

Stående vadpress

5x6 80 kg

Avslutade det hela med ordentlig stretchning av ben och vader, riktigt skönt. Stretchade även rätt bra igår efter fotbollsträningen, sweet. Känns som att det är i veckan jag äntligen tar itu med stretchingen :D

Ska prova att höja i det mesta till nästa gång, men idag hade jag inte bra tryck... Sry :/

Pumpitup
2006-10-17, 15:13
Tungt att köra ben dagen efter fotboll, cred till dig som orkar! ;)

Streching är viktigt, känner att jag måste börja med det jag också, speciellt för rygg och triceps.

davvvan
2006-10-17, 16:06
Tungt att köra ben dagen efter fotboll, cred till dig som orkar! ;)

Streching är viktigt, känner att jag måste börja med det jag också, speciellt för rygg och triceps.

Tack, känns ändå rätt bra köra ben dagen efter, man blir sådär grisigt mör dagen efter benpasset (läs imorrn) :D

Snälle hio, visserligen är du i gott sällskap med alla trådar om "hjälp jag har skolios/ett kortare ben/inte bredaxlad nog/fett runt (fyll i kroppdel)- trådar som bara kan skapas av den som i halvvuxen ålder inser att de har en kropp.

Din axel är fullt normal och många kan som du få den att glida ur sitt läge. Detta beror, tvärs emot vad du verkar tro, på att axeln hänger fritt. Det är alltså inte en sluten kulled som håller den utan endast små muskler och ligament som hindrar överarmsbenet att glida ned i handflatan på dig. En del har sladdriga fotleder, andra knän och återigen andra kan roa dig i timmar medans ni dricker öl med att vrida fingrarna på de mest äckliga vis. Dina axlar tillhör förmodligen den rörligare sorten av alla normalvuxna axlar. Let it be, eller bli utbrytarkung med tvångströjor som specialitet.

Lizard

Var bara tvungen att ta bort lite av all cred hio fick för sitt uttalande, detta postades till honom för inte så länge sedan pga hans axelproblem...Vid intresse skickar jag länk till den tråden ;)

Puss hio *kissass*

hio
2006-10-17, 16:37
Tack, känns ändå rätt bra köra ben dagen efter, man blir sådär grisigt mör dagen efter benpasset (läs imorrn) :D

Var bara tvungen att ta bort lite av all cred hio fick för sitt uttalande, detta postades till honom för inte så länge sedan pga hans axelproblem...Vid intresse skickar jag länk till den tråden ;)

Puss hio *kissass*
Vad har det med saken att göra egentligen? :confused:

Visserligen gjorde jag en parodi (inte för att jag vill förlöjliga Lizard på något sätt, bara för att vi internt haft roligt åt inlägget) på det inlägget, men buskapet är fortfarande detsamma.

"Hej jag heter David och har tränat på gym i 3 månader. Jag har ätit skitdåligt (deffat) senate halvåret varav senaste veckan har jag inte ätit alls när jag och mina polare var i Sunny Beach, nu börjar jag dock komma upp i min vanliga vikt igen. Samtidigt som jag började äta ordentligt startade jag en kreatinkur och smällde i mig massor vatten. Hjelp jag har gått upp 8 kg på 1 månad och mina abs är inte alls lika markerade som förut, tycker ni jag ska deffa???!!!111"

Fick bara en sån feeling när jag läste inlägget, sorry :naughty:

davvvan
2006-10-17, 16:41
Vad har det med saken att göra egentligen? :confused:

Visserligen gjorde jag en parodi (inte för att jag vill förlöjliga Lizard på något sätt, bara för att vi internt haft roligt åt inlägget) på det inlägget, men buskapet är fortfarande detsamma.

"Hej jag heter David och har tränat på gym i 3 månader. Jag har ätit skitdåligt (deffat) senate halvåret varav senaste veckan har jag inte ätit alls när jag och mina polare var i Sunny Beach, nu börjar jag dock komma upp i min vanliga vikt igen. Samtidigt som jag började äta ordentligt startade jag en kreatinkur och smällde i mig massor vatten. Hjelp jag har gått upp 8 kg på 1 månad och mina abs är inte alls lika markerade som förut, tycker ni jag ska deffa???!!!111"

Fick bara en sån feeling när jag läste inlägget, sorry :naughty:

Tror flertalet av läsarna fick intrycket av att du var vis, det stämmer visserligen men någon måtta får det vara ;) Var väl snarare hej bla bla 8 kg 1 vecka, tycker ni att viktuppgången på runt ~2 kg fett / vecka är hälsosam eller bör jag åtgärda detta? Å mina abs är fan så markerade... :booty:

:thefinger

hio
2006-10-17, 16:43
Börja träna och sluta snacka skit.

Puss.

;)

shadowfire
2006-10-17, 17:34

hio
Du är väl i halvvuxen ålder och är väl rätt så nybörjare på kost och träning vad jag förstått? Intressanta "visdomsanalyser" isf.
Särskilt kopplingen kreatin och viktökning på 4kg samt 50g muskler. Källa på det? Eftersom du är så "påläst" så vet du självklart vilka negativa effekter en för snabb viktuppgång har dessutom?

Att öka 10kg på en månad är inte problem för ngn människa, lite supersize me så är man där. Sedan att man blir ett mentalt vrak och ett fetto är ju en annan femma.

Kreatin skapar ingen enorm viktökning heller för den delen, det är inte direkt en 10-litershink med vatten som kroppen binder.

Visst är det kul o se att kilona på vågen ökar, men ha fokus på kvalitétsmassa istället och se till att hålla en normal viktökning. Man bygger inga extra muskler bara för att man ligger på ett för högt kaloriöverskott, man blir bara fetare o fetare och får kämpa mer för att bli av med det sen. Lägg dig på en nivå som känns bra och vill du ligga på kaloriöverskott så gör det med måtta.

Pumpitup
2006-10-17, 18:15
Älskar denna journal, den är jävligt underhållande + att ägaren i fråga presterar bra resultat! Vad mer kan man begära?

:hbang:

KROM
2006-10-17, 18:37
Älskar denna journal, den är jävligt underhållande + att ägaren i fråga presterar bra resultat! Vad mer kan man begära?

:hbang:

sex? :naughty:

mirrranda
2006-10-17, 18:57
sex? :naughty:

Sånt får man inte begära. *slap*

Man kan be :D

KROM
2006-10-17, 19:27
Sånt får man inte begära. *slap*

Man kan be :D

kanske är så för dig, men inte för mig! :Virro

hio
2006-10-18, 10:02
Du är väl i halvvuxen ålder och är väl rätt så nybörjare på kost och träning vad jag förstått? Intressanta "visdomsanalyser" isf.
Särskilt kopplingen kreatin och viktökning på 4kg samt 50g muskler. Källa på det? Eftersom du är så "påläst" så vet du självklart vilka negativa effekter en för snabb viktuppgång har dessutom?

Att öka 10kg på en månad är inte problem för ngn människa, lite supersize me så är man där. Sedan att man blir ett mentalt vrak och ett fetto är ju en annan femma.

Kreatin skapar ingen enorm viktökning heller för den delen, det är inte direkt en 10-litershink med vatten som kroppen binder.

Visst är det kul o se att kilona på vågen ökar, men ha fokus på kvalitétsmassa istället och se till att hålla en normal viktökning. Man bygger inga extra muskler bara för att man ligger på ett för högt kaloriöverskott, man blir bara fetare o fetare och får kämpa mer för att bli av med det sen. Lägg dig på en nivå som känns bra och vill du ligga på kaloriöverskott så gör det med måtta.
Tänk dig en utmärglad davvvan nyhemkommen från partystället Sunny Beach. Näringen under veckan har huvudsakligen kommit från det vätskedrivande giftet alkohol som har inmundigas i ett stekande solsken. Eventuellt har det slunkit ner en biff till middag som lika gärna kan ha tagit samma väg upp under kvällen...

...Nämen seriöst, visst är det möjligt att davvvan gått upp 8 kg under en månad under dessa förutsättning, utan att lägga på sig nämnvärt mycket fett - även om jag nu kryddat upp det en smula. Ser han ju själv med egna ögon, så mycket fettvikt skulle märkas. Men du kanske har bättre insyn i davvans liv?

Angående det där 50 g muskeltillväxt skrev jag som sagt att det var en plojgrej, och av egen erfarenhet vet jag att de flesta går upp några kilo av kreatin. Hela inlägget hade inte en helt seriös ton, det var egentligen bara buskapet jag ville ha fram. Något Super Size Me tycker jag verkligen inte det är.

;)

qubie
2006-10-18, 12:09
Hio: Du är den du är

prime^
2006-10-18, 12:27
Heja davvvan! Sikta på 10 kg nästa månad!! ;)

Pumpitup
2006-10-18, 12:32
Davvan goes biff, heja heja! :whipped:

davvvan
2006-10-18, 16:42
Mycket skitsnack i denna journal just nu, kanske det som ger den ett hyfsat underhållningsvärde... Sitter på jobbet just nu, jobbar delat pass idag (8-13 & 17-22)....Jobbigt *screwy* Är hungrig, blir snart ta någon av alla optimala mackor jag har med mig.... :D

Bra träningsvärk i bröst/biceps + ben/vader... Axlar & triceps imorrn *flex*

davvvan
2006-10-19, 15:24
Ätit dåligt igår och idag...sitter på jobbet nu och är hungrig å less. FM 2007 kom ut igår så... *slap* Passet innehöll ett PB iaf.

Stående militärpress

2x10 20 kg
1x6 40 kg
1x6 42,5 kg
1x6 45 kg

Framåtlutande hantellyft

3x10 6 kg

Sidolyft

3x10 6 kg

Drag till hakan i cc

2x10 40 kg

Rotatorcouffar

Zzzz....

Smal bänkpress

1x10 20 kg
1x10 40 kg
3x6 70 kg

1x10 7,5 kg
3x6 37,5 kg

Pushdowns

1x10 30 kg
1x6 55 kg
2x6 60 kg

Segt men höjde i militärpressen och pushdowns iaf...Har inget tryck :( Måste äta BRA nu! Glömde maten nu på jobbet också, förbannat...:furious:

Pumpitup
2006-10-19, 15:42
Fy satan vilka vikter du är uppe på nu, är mäkta impad över m-pressarna, smalbänken och extensionsen ! :hbang:

Du har höjt dej rätt rejält sen återkomsten från soliga stranden va?
Skulle vara kul att se några konkreta siffror på viktökningar.

prime^
2006-10-19, 18:20
Ätit dåligt igår och idag...sitter på jobbet nu och är hungrig å less. FM 2007 kom ut igår så... *slap* Passet innehöll ett PB iaf.

Stående militärpress

2x10 20 kg
1x6 40 kg
1x6 42,5 kg
1x6 45 kg

Framåtlutande hantellyft

3x10 6 kg

Sidolyft

3x10 6 kg

Drag till hakan i cc

2x10 40 kg

Rotatorcouffar

Zzzz....

Smal bänkpress

1x10 20 kg
1x10 40 kg
3x6 70 kg

1x10 7,5 kg
3x6 37,5 kg

Pushdowns

1x10 30 kg
1x6 55 kg
2x6 60 kg

Segt men höjde i militärpressen och pushdowns iaf...Har inget tryck :( Måste äta BRA nu! Glömde maten nu på jobbet också, förbannat...:furious:
Inte bra o träna men inte äta mycket sen :nono:
Fast, du får gärna göra d så jag kommer ikapp dig lite grann =)Militärpressen såg förbannat bra ut iaf! :thumbup:

davvvan
2006-10-19, 18:55
Inte bra o träna men inte äta mycket sen :nono:
Fast, du får gärna göra d så jag kommer ikapp dig lite grann =)Militärpressen såg förbannat bra ut iaf! :thumbup:

Säger jag med...Inte så jävla nöjd med middagen heller. Grillkorvmeny innehållandes balle då såklart samt 0,4 dec utspädd Fanta, avrundade detta med att trycka i mig en hel pistagelängd utan pardon. Hade inte med mig mat som sagt så drog förbi Shell en sväng, bara halvtimmes lunch :( Sitter här och är i det närmaste hungrigare...VILL HEM OCH ÄTA MAT OCH DRICKA PROTTE *cry*

prime^
2006-10-19, 19:12
Säger jag med...Inte så jävla nöjd med middagen heller. Grillkorvmeny innehållandes balle då såklart samt 0,4 dec utspädd Fanta, avrundade detta med att trycka i mig en hel pistagelängd utan pardon. Hade inte med mig mat som sagt så drog förbi Shell en sväng, bara halvtimmes lunch :( Sitter här och är i det närmaste hungrigare...VILL HEM OCH ÄTA MAT OCH DRICKA PROTTE *cry*
Haha, d e nu jag vill påstå att du har blivit en riktig träningsnisse.. När man vill hem o käka mat o dricka protte :D:D

hio
2006-10-20, 07:26
Pistagelängd :hbang:

Kör hårt på ryggpasset idag!

qubie
2006-10-20, 11:06
Pistagelängd :hbang:

Kör hårt på ryggpasset idag!

Önskar man kunde få lite uppmuntran till träningen av dej, du stöttar bara fetdavvvan!*grr27*

davvvan
2006-10-20, 15:35
:D tack hio.

Rygg/mage idag, gymmade med qubie och det gick fint :thumbup:

Chins

1x6
1x5
1x4

Marklyft

1x20 20 kg
3x6 105 kg

Latsdrag med V-handtag

3x6 60 kg

Hantelrodd

3x6 34 kg

Knäcrunches

2x15 70 kg
3x15 75 kg

Liggande benlyft

3x15 0 kg

Kommentarer: Riktigt bra pass idag, tilllbaka på lika många chins som förrförra gången. Så man kan säga att jag ökade i chins, marklyft, latsdrag och knäcruches.

PS. Pumpitup: Några konkreta siffror är så jobbigt ta fram, men några jätteökningar är det inte, inte jämfört med vad som komma skall iaf... :hbang: :whipped:

shadowfire
2006-10-20, 15:43
marklyft!:bow:

Pumpitup
2006-10-20, 16:07
Fan chinsen börjar ta sig riktigt bra, gött!

Kan bara instämma med skuggan, marklyften är riktigt fina, 110kg nästa gång ;)

Det blir inget supa för dig heller denna helg! :naughty:

davvvan
2006-10-20, 18:44
shadowfire: Japp, riktigt go å köttig övning :) Har lite problem med greppet, tror jag fick ta om greppet 5 ggr av 6 möjliga på sista setet...Men det tar ungefär 0,2 sek att göra det så det är inga problem. Successivt blir nog även det bra! Just 105 gick betydligt lättare än 100 förra gången... :D

Pumpitup: Mjo, tillbaka på bästa höjderna iaf :) Hehe, hoppas formkurvan håller i sig lite till iaf!

Faktiskt så blir det att supa i helgen, lessen grabbar men jag är så jävla katabol...Avslutning med fotbollen lördag, har ett sjukt sug efter alkohol så de var som en omöjlig ekvation att låta bli...Lovar att ladda kolissar & tryck söndag för att leverera bästa bröstpasset hittills :bow:

Go'kväll!

prime^
2006-10-21, 12:51
Rygg/mage idag, gymmade med qubie och det gick fint :thumbup:

Chins

1x6
1x5
1x4

Marklyft

1x20 20 kg
3x6 105 kg

Latsdrag med V-handtag

3x6 60 kg

Hantelrodd

3x6 34 kg

Knäcrunches

2x15 70 kg
3x15 75 kg

Liggande benlyft

3x15 0 kg

Kommentarer: Riktigt bra pass idag, tilllbaka på lika många chins som förrförra gången. Så man kan säga att jag ökade i chins, marklyft, latsdrag och knäcruches.

PS. Pumpitup: Några konkreta siffror är så jobbigt ta fram, men några jätteökningar är det inte, inte jämfört med vad som komma skall iaf... :hbang: :whipped:
ser bra ut!
Vill också köra chins men klarar inte många, känns så dumt då =(
Vilken stor skillnad d va på dina marklyft, för 20 sen 105 :) Inte bättre o ta 50 några gånger före man hoppar på 105? Kanske inte e lönt :confused:

hio
2006-10-21, 12:52
Dra en riktigt barkfylla nu ikväll så du inte kan öka i bänken på måndag iaf.

Då kanske jag har någon chans att komma ikapp i år.

:Virro

Pumpitup
2006-10-21, 13:24

+1 ! :D

shadowfire
2006-10-21, 14:18

iofs har jag satt några av mina PB'n då jag varit bakis... skaplig kolhydratladdning med alkohol ;) ... dock är väl slutresultatet kanske inte så bra, men ändå.

davvvan
2006-10-22, 21:35
Sitter nu och känner mig mest slö...Ska ta och försöka få i mig rejält med mat nu och sedan en god natts sömn så jag kan stiga upp tidigt och hinner äta 2 mål mat innan kl 13. Bröst & biceps imorrn!

Pumpitup
2006-10-23, 06:49
Sitter nu och känner mig mest slö...Ska ta och försöka få i mig rejält med mat nu och sedan en god natts sömn så jag kan stiga upp tidigt och hinner äta 2 mål mat innan kl 13. Bröst & biceps imorrn!

Ingen träning igår!? wtf...!!?

davvvan
2006-10-23, 09:28
Ingen träning igår!? wtf...!!?

Haha, men ge dig! Var är kollen? Träning mån,tis,tors,fre, vila helg... ;)

Morgonvikt v.43: 80,4 (+0,6 kg)

Känns alltid som jag äter bra/dåligt i perioder, har varit mycket ledigt på helgerna så just då är det lättare få i sig mer mat. Tycker det är skönt att se revbenen börja försvinna så smått i spegeln...Gäller bara omvandla det till lite muskler också :D (YES ÖVER 80 KG!!! FYFAN VA GRYMT!)

Jobbar 15.30-22 i veckan också, med undantag för torsdag då jag är ledig och fredag då jag jobbar 8-14.30, så de blir ena goa pass mitt på dagen hela veckan...Optimalt :thumbup:

qubie
2006-10-23, 10:05
Haha, men ge dig! Var är kollen? Träning mån,tis,tors,fre, vila helg... ;)

Morgonvikt v.43: 80,4 (+0,6 kg)

Känns alltid som jag äter bra/dåligt i perioder, har varit mycket ledigt på helgerna så just då är det lättare få i sig mer mat. Tycker det är skönt att se revbenen börja försvinna så smått i spegeln...Gäller bara omvandla det till lite muskler också :D (YES ÖVER 80 KG!!! FYFAN VA GRYMT!)

Jobbar 15.30-22 i veckan också, med undantag för torsdag då jag är ledig och fredag då jag jobbar 8-14.30, så de blir ena goa pass mitt på dagen hela veckan...Optimalt :thumbup:

Det är bara du pallrar dig upp tidigare så jag kan köra halva passet med dig fittnisse, jag jobbar 13.15-22.00 mån-fre *grr*

Pumpitup
2006-10-23, 11:44
träna vid 10-11 tiden då, det vore optimalt för då hinner ni käka lunch innan ni drar på jobbet. Och så till att käk en stadig frulle också. :eating:

davvan: my bad, får du inte absinens av att vila en HEL j-vla helg? :)

qubie
2006-10-23, 14:58
Bra tryck idag? Ojsan, du kom ju dig inte iväg till gymmet pga bilen startade ej pga vi har för kallt i Piteå :devil:
Leta trycket till 22.20 istället, då kör vi davvvan ;)

Pumpitup
2006-10-23, 15:01
Bra tryck idag? Ojsan, du kom ju dig inte iväg till gymmet pga bilen startade ej pga vi har för kallt i Piteå :devil:
Leta trycket till 22.20 istället, då kör vi davvvan ;)

HAHAHAHAAHAHAHAAHA Gött! :laugh: :laugh:

Tar han tåget ikväll eller? :D

davvvan
2006-10-23, 19:21
Klockan är runt 13.30 denna härliga höstvinterdag. Han har varit i samspråk med sina jämnåriga kamrater Jimmy och Joakim tidigare under dagen och det har slagit fast att det ska och träna i Hedens gym runt just halv ett. Det tar ungefär 5 minuter att köra den drygt 5 km långa sträckan för David, som även denna dag är något försenad. Ett tunt snötäcke ligger på den karga backen och en frisk och kylig vind slår emot David när han öppnar ytterdörren. Han kastar en blick mot termometern, den står på minus fem grader. Trunken är packad och klar, proteindrinken är nyss tillredd, shakern var fortfarande blöt efter morgonens proteindrink och David fick torka ur den med en handduk så att inte bananvasslet och druvsockret skulle klumpa sig.

Väl framme vid bilen får David gå runt på passagerarsidan, lägga in trunken på ena sätet och häva sig in för att öppna utt förardörren, som vanligt. Väl inne i bilen upptäcker han att motorvärmaren inte går, och att bilen är iskall. "Inga problem" tänker David, det är ju bara några minusgrader ändå, och det är ju en Volvo han kör. Han kilar runt den översnöade bilen, kliver in och vrider om nyckeln. "Måååh måååh" låter bilen. David provar att starta upp den igen, sedan ytterligare ett par gånger. Tillslut låter inte ens bilen. En lång ramsa som hade fått även den bäste att vika ner sig mot detta uppretade ting.

...Därefter följde många telefonsamtal, febrilt letande av startkablar, bateriladdare och dylikt. Tog mig iväg till jobbet iaf, efter att bilens batteri fått laddat i en timme ungefär. Sjukt mycket tryck i kroppen, som jag ville bli av med. Kändes, och det säger jag ärligt, jobbigt att inte få fara till gymmet å kötta av sig detta, var så laddad för detta pass. Märker med det att jag verkligen blivit en gymnörd, träningen tar en stor del just nu och jag trivs med det! Även beslutat att gymma med min vän John nu efter jobbet, stort av han =) Ska bli gött kötta av sig...Kanske inte lika bra tryck som imorse men de ska bli brutalt!

:D

EDIT: Inget tåg, moderaterna vägrar ju fixa Norrbottniabanan... På både gott & ont!

Pumpitup
2006-10-23, 19:33
Otroligt rolig läsning, högklassigt skrivet, låt detta bli dagens insändare imorgon? :D

davvvan
2006-10-24, 12:41
Blev inget pass igår, pga skadegörelse har de bytt ut kodlåset mot kort+kodlås...Får se om man lyckas förhandla fram ett kort. Spelar ju trots allt fotboll för klubben... Nåväl, blev bröst/biceps idag och det var ett pass som kändes lite konstigt. Håll till godo :em:

Bänkpress - 3x4 på 80 var inte så tungt som jag hade trott, ska nog försöka 5or eller 6or nästa pass. 100 före nyår here I come... *screwy*

1x10 20 kg
1x10 40 kg
1x6 60 kg
3x4 80 kg
1x4 82,5 kg

Därefter hade jag tänkt köra lutande bänkpress i vanlig ordning sedan det seriösa gymmandet tagit över, lastade på 65 (körde 3x6 62,5 förra om jag inte minns fel) och lyfte. Efter 2 lyft var jag helt slut, sänkte ner till 60 och körde ytterligare 2 lyft. Visserligen tömde jag mig bra på bänken men ändå... Gick över till lutande hantelpressar, gick bättre.

Lutande hantelpress

1x8 22,5 kg
2x8 25 kg

Därefter hade jag tänkt pumpa dips, var rejält slut så körde utan vikt, 10 snabba lätta sen högg de lite i axeln och då ville jag inte riskera något *rolleyes*

EZ-curl

3x6 37,5 kg

Hantelcurl

1x7 15 kg
2x6 15 kg

Scottcurl

Låga vikter, grisigt som fan, jag och John tagga varann till max...TUNGT

Hantelcurl igen!

1x12 15 kg

Var tvungen hitta mer pump...

Ett bra pass, bänkpressen går sjukt bra, känns som jag borde ta mer än mitt PB på 85 nu. Lutande vetefan vad som hände, går nog nästan över till hantelpressen där istället...Sjukt skön! Dipsen kommer jag igen nästa gång, biceps var väl lite sisådär men har grym jävla pump i armarna nu!!! :eating: sen jobb!

PS. Funderar köpa sport-BH, pecsen sväller för varje dag ;)

prime^
2006-10-24, 18:18
Blev inget pass igår, pga skadegörelse har de bytt ut kodlåset mot kort+kodlås...Får se om man lyckas förhandla fram ett kort. Spelar ju trots allt fotboll för klubben... Nåväl, blev bröst/biceps idag och det var ett pass som kändes lite konstigt. Håll till godo :em:

Bänkpress - 3x4 på 80 var inte så tungt som jag hade trott, ska nog försöka 5or eller 6or nästa pass. 100 före nyår here I come... *screwy*

1x10 20 kg
1x10 40 kg
1x6 60 kg
3x4 80 kg
1x4 82,5 kg

Därefter hade jag tänkt köra lutande bänkpress i vanlig ordning sedan det seriösa gymmandet tagit över, lastade på 65 (körde 3x6 62,5 förra om jag inte minns fel) och lyfte. Efter 2 lyft var jag helt slut, sänkte ner till 60 och körde ytterligare 2 lyft. Visserligen tömde jag mig bra på bänken men ändå... Gick över till lutande hantelpressar, gick bättre.

text..

Scottcurl

Låga vikter, grisigt som fan, jag och John tagga varann till max...TUNGT

text..

PS. Funderar köpa sport-BH, pecsen sväller för varje dag ;)
Bänken ser bra ut :bow:
Vad tog du på scottcurlen? Jag vill ju jämnföra *grr27*
Hahahha, d borde finnas ha sport-BH för killar =D

Pumpitup
2006-10-24, 18:19
Hur i h-lvete bär du dig åt för att öka så satans mycket i bänken? du ökar ju för fan hur lätt som helst, känns som att du lika gärna kan lägga på 100kg redan till nästa pass, du lär ju orka 5x3 utan problem!

Nä men seriöst, sjukt fina ökningar. du har ju gått från 70x5 till 80x5 på typ två veckor, så jävla bra gjort!

Är det kreatinet? :)

davvvan
2006-10-24, 19:07
prime^: Tack! Nja alltså...Kanske nästa pass, om det är lite mer då... :D Tror du hade skrattat rätt rejält åt mig ;) Absolut, men inte att jag behöver det... :(

Pumpitup: Ingen aning, psykologisk krigsföring?! Ja eller några veckor, vet inte exakt...Kanske en månad? Kreatinet tror jag har del i framgången, helt klart. Kan ju tillägga att jag varit förkyld och hostat senaste veckorna men att det inte har påverkat min gymning nämnvärt. Skönt :booty:

Fan vad jag bulkar...Där ligger framgångarna!

Pumpitup
2006-10-24, 19:19
Låter förbannat bra, fortsätt jobba på bigboy!:hbang:

shadowfire
2006-10-24, 19:21
ser nice ut!... bra bänk där... bilder på strutarna dina? :naughty:

prime^
2006-10-24, 19:21
prime^: Tack! Nja alltså...Kanske nästa pass, om det är lite mer då... :D Tror du hade skrattat rätt rejält åt mig ;) Absolut, men inte att jag behöver det... :(

Pumpitup: Ingen aning, psykologisk krigsföring?! Ja eller några veckor, vet inte exakt...Kanske en månad? Kreatinet tror jag har del i framgången, helt klart. Kan ju tillägga att jag varit förkyld och hostat senaste veckorna men att det inte har påverkat min gymning nämnvärt. Skönt :booty:

Fan vad jag bulkar...Där ligger framgångarna!
Sääääääg! Låt mig skratta åt dig i en övning, du skrattar ju åt mig i bänkpress :D Du borde iaf! haha

Skriv upp hur du äter en normal dag? Ifall framgångarna ligger i din bulkning, så here i come!

qubie
2006-10-24, 20:56
Sääääääg! Låt mig skratta åt dig i en övning, du skrattar ju åt mig i bänkpress :D Du borde iaf! haha

Skriv upp hur du äter en normal dag? Ifall framgångarna ligger i din bulkning, så here i come!

Du kan ju även nämna hur det går i alla bicepsövningar då man oftast kör scottcurlen sist för att ta ut sig maximalt. Davvvan körde alltså 3x6 EZ-Curl, hantelcurl och sen scottcurl, man tappar lite styrka faktiskt på vad man kör först respektive sist som övning

prime^
2006-10-24, 22:25
Du kan ju även nämna hur det går i alla bicepsövningar då man oftast kör scottcurlen sist för att ta ut sig maximalt. Davvvan körde alltså 3x6 EZ-Curl, hantelcurl och sen scottcurl, man tappar lite styrka faktiskt på vad man kör först respektive sist som övning
Vänta här nu, va d dig jag frågade? Dessutom så förstod du inte skämtet i inlägget så kan du ju läsa om d tills du gör d.. Vilken surpuppa :MrT:
Och för att du ska sluta sura så tror jag ändå att Davvvan tar ungefär som mig trots han kört 2 bicepsövningar redan.. Jisses :confused:

qubie
2006-10-24, 22:36
Vänta här nu, va d dig jag frågade? Dessutom så förstod du inte skämtet i inlägget så kan du ju läsa om d tills du gör d.. Vilken surpuppa :MrT:
Och för att du ska sluta sura så tror jag ändå att Davvvan tar ungefär som mig trots han kört 2 bicepsövningar redan.. Jisses :confused:

Var meningen som att du skulle ta det som ett *kissass* men du tog det som ett *slap* förlåt :Virro

Pumpitup
2006-10-25, 06:47
Var meningen som att du skulle ta det som ett *kissass* men du tog det som ett *slap* förlåt :Virro

Såja nu är ni vänner igen, keep on :kinky: :)

prime^
2006-10-25, 11:34
Hmm ja då ber jag om ursäkt, jag misstolka dig då *kissass* :naughty:

Tjuckot
2006-10-25, 11:43
jag känner kärleken och värmen spira här? o_0

:D

davvvan
2006-10-25, 12:28
Pumpitup: Arå, ska försöka! Tur att ni och alla andra som skriver i den här tråden peppar mig, verkligen upplyftande läsa :)

prime^: Nästa pass om det involverar scottcurl lovar jag att skriva, var lugn, du ska få skratta åt mig :D

qubie: *kissass*

Tjuckot: Absolut, i denna tråd frodas kärleken... Fastän det var tänkt att det var styrka som skulle utvecklas *screwy*

:MrT:

davvvan
2006-10-25, 12:40
B som i beeen. Skippade benspark och raka marklyft då jag känner att, i den förstnämnda, inte får ut, den andra, inte har rätt teknik som i sin tur att jag inte får ut något av att köra den. Så funderar köra såhär med alternativt fler set. Fortsättning följer nedan!

Knäböj

1x10 20 kg
3x6 70 kg
2x6 75 kg

Benpress

3x6 110 kg

Liggande bencurl

1x8 45 kg
3x6 50 kg

Stående vadpress

5x6 90 kg

Hyfsat pass, ingen frukost då jag försovde mig, så trycket var väl sådär... Blir nog att höja i det mesta till nästa. Förmodligen blir det att fortsätta enligt detta program men att utöka antalet set då. Eftersom jag är för stel och dålig för stela marklyft samt att benpressen på vårt gym inte känns alltför lysande. Det var all konstruktiv kritik för mig idag, nu blir det mat :eating: och jobb :(

:thumbup:

davvvan
2006-10-25, 15:04
ser nice ut!... bra bänk där... bilder på strutarna dina? :naughty:

Fan skuggan glömde ju dig totalt när jag sammanfattade allt skitsnack...Klart du ska få se strutarna! Men du får ge dig tåls som alla andra, (*screwy* ) blir inga bilder förrän mitten av december :D

Då 3 månader gått, nya bilder & mått.

:cool:

KROM
2006-10-25, 15:32
Fan skuggan glömde ju dig totalt när jag sammanfattade allt skitsnack...Klart du ska få se strutarna! Men du får ge dig tåls som alla andra, (*screwy* ) blir inga bilder förrän mitten av december :D

Då 3 månader gått, nya bilder & mått.

:cool:

slutet av december istället ffs! så man får se julkaggeN^^

Pumpitup
2006-10-25, 15:45
Skönt o se att du ligger i med träningen hulken. skit i tekniken, det är bara att kötta :hbang:

davvvan
2006-10-25, 18:08
KROM: Krydd it! Ska ändå va så bulkad i december så ;)

Pumpitup: Haha jo men fan, måste ju ta nånting med också :D Å just ben tycker jag är svårt träna... Men rätt skönt =)

Axlar/triceps imorrn, gött mos! :thumbup:

Pumpitup
2006-10-25, 18:48
Axlar/triceps imorrn, gött mos! :thumbup:

Låter nice, har du några specilla mål med träningen, höjning i någon övning et.c?

davvvan
2006-10-25, 19:23
Låter nice, har du några specilla mål med träningen, höjning i någon övning et.c?

Ska köra 3x6 42,5 militärpressen hade jag tänkt, kanske höja något i smalbänk och tricepsextensionerna...Resten sparar jag till imorrn :naughty:

davvvan
2006-10-26, 13:21
Axlar/triceps. Tog lite extra tid komma igåmg, höll på å mixtra med att programmera mitt kort ill gymmet (äntligen), så det blev lite ont om tid för qubie som började jobba 13.15. Själv är man ledig idag... :D Provade även maxa bänken innan riktiga passet drog igång, blev några personbästan!

Bänkpress - :thumbup:

1x10 50 kg
1x1 90 kg - PB
1x1 95 kg - PB

Stående militärpress - Kändes bra, ska nog prova 5or på 45 nästa.

1x10 20 kg
3x6 42,5 kg

Sidolyft

3x10 6 kg

Framåtlutande hantellyft - Höjning och omjustering i teknik.

1x10 6 kg
2x8 10 kg

Rotatorcouffar

3 set

Smal bänkpress

2x6 72,5 kg
1x5 72,5 - fick lite hjälp på sista av hio :D trodde skallen skulle sprängas

Liggande tricepsextension - Böt till rak stång från EZ.

1x10 20 kg
1x6 30 kg
2x6 35 kg

Pushdowns - Inte så superstrikta men fan va det tog!

1x8 50 kg
2x8 55 kg

Efter bänkpressen kändes det som att det kvittade hur resten gick men jag blev extra laddad. Först PB med 5 kg och sedan med 5 till! Nu börjar målet med 100 kg före nyår närma sig, otroligt kul! Resten av passet gick bra det med, ökade i det mesta. Har fortfarande grym träningsvärk sen mina tidigare pass i veckan, bra tryck =)

qubie
2006-10-26, 13:28
Du är sjukt stark nu :bow:

Pumpitup
2006-10-26, 15:15
Vilka jävla reultat du gjorde idag!! :thumbup:
95kg i bänkpress är sjukt bra! You are the f*cking God of benchpress!

Och allt annat var också suveränt, du är min idol! :hbang:

prime^
2006-10-26, 16:12
Axlar/triceps. Tog lite extra tid komma igåmg, höll på å mixtra med att programmera mitt kort ill gymmet (äntligen), så det blev lite ont om tid för qubie som började jobba 13.15. Själv är man ledig idag... :D Provade även maxa bänken innan riktiga passet drog igång, blev några personbästan!

Bänkpress - :thumbup:

1x10 50 kg
1x1 90 kg - PB
1x1 95 kg - PB

Stående militärpress - Kändes bra, ska nog prova 5or på 45 nästa.

1x10 20 kg
3x6 42,5 kg

Sidolyft

3x10 6 kg

Framåtlutande hantellyft - Höjning och omjustering i teknik.

1x10 6 kg
2x8 10 kg

Rotatorcouffar

3 set

Smal bänkpress

2x6 72,5 kg
1x5 72,5 - fick lite hjälp på sista av hio :D trodde skallen skulle sprängas

Liggande tricepsextension - Böt till rak stång från EZ.

1x10 20 kg
1x6 30 kg
2x6 35 kg

Pushdowns - Inte så superstrikta men fan va det tog!

1x8 50 kg
2x8 55 kg

Efter bänkpressen kändes det som att det kvittade hur resten gick men jag blev extra laddad. Först PB med 5 kg och sedan med 5 till! Nu börjar målet med 100 kg före nyår närma sig, otroligt kul! Resten av passet gick bra det med, ökade i det mesta. Har fortfarande grym träningsvärk sen mina tidigare pass i veckan, bra tryck =)
95? Seriöst jävla biff.. Du o pumpit får nog sluta snacka med mig så ni inte får en klen-stämpel över er :) Ser sjukt bra ut :bow:

p_kungen
2006-10-26, 16:28
Ser somsagt riktigt bra ut!
Du är äckligt likt mig i både kropps och styrkestats. Är också 19, 186 och väger mellan 72-76 :P

davvvan
2006-10-26, 19:37
qubie: DUJA! Fan va du ska pissa imorrn i marken, ska bli kul att beskåda :)

Pumpitup: Tack, verkligen kul närma sig 100 kg tillslut! Nja, de föll mest i skuggan av det som verkligen spelar någon roll... Bänkpressen *flex*

prime^: Om du fortsätter mata på såhär så kommer det bli riktigt bra. Du ökar ju varje pass... :thumbup:

p_kungen: Kul du hittat hit =) Tack och japp, har kollat in din journal och ser vissa likheter...Fast du är ju mycket starkare än mig :) 100 bänk och lätt dessutom, sjuka pecs!

(Jag försöker gå upp i vikt nu, 80,4 i måndags, annars stämde ju längden iaf *whatever* )

Pumpitup
2006-10-26, 20:15
Längtar redan efter ditt riktigt bänkpress, förväntar mig att du reppar på 85kg! :hbang:

davvvan
2006-10-26, 22:24
Pumpitup: Ptroo, sakta i backarna gosse lilla! Nästa pass blir det 5or eller 6or på 80 (förhoppningsvis), passet därefter blir det att träna på 85. Skynda långsamt... Eller så tror jag bara att jag är bättre än vad jag egentligen är. Skit samma :D

Hade jävligt lite och göra, hittade en benbild som togs i samband med de bilder på mig som återfinns på sidan 2. Av någon outgrundlig anledning utelämnades mina maffiga ben :Virro Så jag är inte mer man än att jag står för mina stickor! Fotboll i 12-13 år, ishockey i 10 år samt ett fåtal benpass byggde dessa bjässar... :laugh:

33962

Chaan
2006-10-27, 03:12
1x1 90 kg - PB
1x1 95 kg - PB

Jaså minsann

Tog du det ganska plötsligt efter ett par månaders träning... om jag hajar 1:a posten rätt så låg du på 85+ kg då nånstans och plötsligt går du upp rejält alltså...

Hrmm intressant som Yoda skulle säga

Pumpitup
2006-10-27, 06:44
Vilka balkar till ben! :D

Du måste ha en enorm överkropp med tanke på att du lagt på dig 10 nya kilon sen denna bild :)

Tjuckot
2006-10-27, 07:43
personbästa i bänken är alltid brutalt skönt :D

hio
2006-10-27, 10:19
Hahhahaha, fan vilka stockar alltså :hbang: Bara att bo i knäböjen nu....

Inte för att mina är grövre men...

Chaan: Vad är det som är intressant? Jag ser inget onormalt med den utvecklingen.

Edit: Menade inte att vara otrevlig, undrar bara allmänt hur du tänker.

Chaan
2006-10-27, 14:52
Ok

Jag kom in mitt i och det ser ut som han tog både 90kg och 95kg helt plötsligt efter 6 veckor i den här tråden.

Som sagt jag vet inte varför detta inträffade, han kanske inte har provat 90 innan. Onormalt menar jag inte att det är men intressant. Man kunde ju tänka sig att han gjorde +5kg efter 3 veckor och +5kg till efter ytterligare 3.

Själv har jag lite av samma grej för mig. Började otränad i våras. Tränade maj till oktober utan ökning - ökar nu.

hio
2006-10-27, 15:05
Ok

Jag kom in mitt i och det ser ut som han tog både 90kg och 95kg helt plötsligt efter 6 veckor i den här tråden.

Som sagt jag vet inte varför detta inträffade, han kanske inte har provat 90 innan. Onormalt menar jag inte att det är men intressant. Man kunde ju tänka sig att han gjorde +5kg efter 3 veckor och +5kg till efter ytterligare 3.

Själv har jag lite av samma grej för mig. Började otränad i våras. Tränade maj till oktober utan ökning - ökar nu.
Okok.

I ditt första inlägg lät det lite som "PREPP!?!?!?!?!1111one, du har ökat 10 kg i bänk wtf omg".

Sanningen är nog den att han inte maxat så mycket förut, men det är svårt för dig att veta.

Chaan
2006-10-27, 15:11
Okok.

I ditt första inlägg lät det lite som "PREPP!?!?!?!?!1111one, du har ökat 10 kg i bänk wtf omg".

Sanningen är nog den att han inte maxat så mycket förut, men det är svårt för dig att veta.

Näe den tanken slog mig inte förrän du frågade.

Om du menar det där "Jaså minsann" så syftar det på ungefär "åh nej ytterligare en i viktklassen under mig som bänkar mer" *grr27*

davvvan
2006-10-28, 01:05
Grabbar: Jepp, SJUKA ben. Vill köra ben varje pass när jag ser den bilden... *cry* Å bänken, de är ju det enda jag är mindre dåligt i.

Chins - Första setet gick kanon, andra och tredje fick jag lite hjälp på 2 + 1 sista av qubie. Dåligt :(

1x8 kV
1x6 KV
1x5 KV

Marklyft - Sjukt dåligt grepp, tappa nästan stången på sista repet. Men ryggen orkar iaf!

1x10 50 kg
3x6 110 kg

Latsdrag med V-handtag - Letade kontakt idag, alldeles för mycket lats som jobbar... Får fundera vidare! 45 var kontakt i lats men för lätt.

2x6 55 kg
1x6 45 kg

Hantelrodd - Här grisa vi som fan och taggade varann till max...Var inte vackra reps på slutet av sista setet men fan va PUMP! :whipped:

2x6 34 kg
1x10 34 kg

Knäcrunches - Bra kontakt, tar mycket bättre än 75. Perfekt!

5x15 70 kg

Liggande benlyft - Även här riktigt bra kontakt!

3x15 KV

Sitter nu vid datorn, trött less och tränignsvärk i hela kroppen nästan. Varit en brutal vecka, med träningen som med övrigt. Dagen började fint med att jag tog fel på när jag började, var stensäker på 15.30 men vaknade 8.45 av att de undrade varför jag inte var på jobbet (började tydligen 8). Så blev ingen frukost, några mackor då ja sluta runt 4, pizza middag och sen gym som gick bra, de gjorde det faktiskt. Sedan har det ju varit snöoväder idag, kommit 2-3 decimeter här i Piteå kanske + att det är sjukt halkigt. Jag tog mig ut för vår långa infart, men inte tillbaka, så har skottat, puttat, lagt ut plankor, gasat, SVURIT i en timme ungefär nu men får ändå inte upp biljäveln för den lilla backen med knappt märkbar lutning. Orka inge mer, helt utpumpad och slut som artist. Blir optimala mackor + protte sen ska de bli så jävla skönt att sova :D Längtar redan! Pöss

shadowfire
2006-10-28, 01:24
Hahhahaha, fan vilka stockar alltså :hbang: Bara att bo i knäböjen nu....

Inte för att mina är grövre men...

Chaan: Vad är det som är intressant? Jag ser inget onormalt med den utvecklingen.

Edit: Menade inte att vara otrevlig, undrar bara allmänt hur du tänker.
Klart som fan man lyfter på hakan om man inte följt hela tråden eller vet vem snubben är. Resultatet är ju kanon på så pass kort tid, davve är ju er bodenfolk hur lätt som helst.

shadowfire
2006-10-28, 01:25
hur fan kan du bara köra på 110kg i marklyft, men du bänkar nästan 100?... skärpning, lite väl mkt bröstträning luktar det! ;)

Pumpitup
2006-10-28, 07:46
wtf!? Nu är du snart kungen av chins också!
Måste lägga på ett kål känner ja :)

ps. är det pizzorna som är hemligheten?.ds

Chaan
2006-10-28, 08:39
hur fan kan du bara köra på 110kg i marklyft,

3*6 :MrT:

davvvan
2006-10-28, 19:59
Stefan "skuggan" Nilsson: Jag jobbar ju på det! Höjt marken med 5 kg för varje pass sedan satsningen för snart 2 månader sedan, ge det lite tid :) Ryggen orkar, greppet sviktar...Men ska ej köra med remmar då jag behöver träna upp greppet/underarmar då jag inte tränar det separat. Optimalt ^^, Fast fan, discobyggare är vi väl allhopa, allihopa...

Pumpitup: Men larwl på dig! Åt dåligt som fan igår så det var på bekostnad av bulken jag klarade 8 st :( Förbannat. Haha precis, måste vara pizzorna... :bumbi

Chaan: Kul du hittat hit, och jag håller med dig, med tanke på att jag reppade på 90 för snart 2 månader är jag grymt nöjd med 110 i marken nu, ska fortsätta höja med 5 kg/pass så länge det går, så det kan bara bli bättre :D

Fy för i fan för att jobba en lördagkväll... :smash:

Har fortfarande SJUK träningsvärk, nu mest i ryggen, axlar, underarmar och triceps. Påfrestar pressa kroppen hårt, me like =)

davvvan
2006-10-30, 10:39
Morgonvikt v.44: 80,8 (+0,2 kg)

Slutat med kreatin tappat lite vätska kanske, ger it ett skit ta det. Har lagt ett maxtak i vikt runt 84-85, men tror knappast jag kommer upp i de trakterna. Bröst/biceps runt ~13.30 idag, väl mött! =)

qubie
2006-10-30, 11:56

Slutat med kreatin tappat lite vätska kanske, ger it ett skit ta det. Har lagt ett maxtak i vikt runt 84-85, men tror knappast jag kommer upp i de trakterna. Bröst/biceps runt ~13.30 idag, väl mött! =)

Sjuk bulk! *popcorn*

Lycka till på dagens pass :)

Pumpitup
2006-10-30, 13:03

Vafan, klart du ska ta krea, träningen går ju skitbra för din del!

Varför riskera att tappa lite i styrka p.g.a utebliven kreatin=bulk? :D

prime^
2006-10-30, 16:07
Inget pass idag davvvan? Såhär lång vilotid brukar du väl inte ha? :O

davvvan
2006-10-30, 17:08
Äh vafan kreatin är bara mentalt, får väl prova köra en doseringen igen längre fram om it annat :) Jodå, klart det kommer ett pass, läs nedan!

Bänkpress - Kändes bra, sista repset var så jävla tungt fick jobba som fan för att få upp den! lågrep på 85 nästa.

1x20 20 kg
1x10 50 kg
3x6 80 kg

Lutande hantelpress - Siktade högt, slutade lågt... Blir nog 8or på 25 nästa, eller 6or 27,5 beroende på formen.

1x6 27,5 kg
1x5 27,5 kg - Fick hjälp på sista, helt slut!
1x6 25 kg

Dips - Sänkte från 15 kg för 2 veckor sedan, var ändå brutalt tungt. Bulken ;)

1x8 KV+10 kg
1x9 KV+10 kg
1x8 KV+10 kg

EZ-curl - Tungt, blev rejält mör efter 40 kg.

1x6 37,5 kg
2x6 40 kg

Skivstångscurl - Pump som fan i biceps och underarmar, svinga som fan första men fick sänka till 32,5 sedan, orkade helt enkelt inte.

1x6 35 kg
2x6 32,5 kg

Hantelcurl - Provade höja, var inte vackert men tog likväl för det. 6or nästa.

2x5 17 kg
1x6 17 kg

Summa summarum ett bra pass, bänken går som alltid bra, annars blandade jag väl lite, tråkigt sänka i skivstångscurlen men vafan, får väl försöka köra på 35 nästa. Sitter nu på jobbet och skakar typ i armarna, helt sjukt...SKÖNT :D