Visa fullständig version : Fre kväll, va händer?
Fre kväll, alltid lite ångestladdat att vara själv då.
Saknar familjen och vännerna i GBG, dom få vänner jag har här i Jönköping är alla bortresta. Så ja sitter här och äter godis och känner mig allmänt nere faktiskt.
Vad gör ni då? Något roligare hoppas jag...
Lägger in 2 partybilder för att påminna mig själv om att det inte e bra att dricka...
http://img408.imageshack.us/img408/9176/ssl10276iw8.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/4240/ssl10279rv6.jpg
Har läst 4kapitel ur en FEK bok =(.. Slö tittar på 4:an samtidigt.
Steven Seagal-film på 3an!!!! :hbang:
Jag tänkte faktiskt också på det tidigare, men det blev helt enkelt ingenting ikväll.
Tog en öl med min nya klass igårkväll så det är lungt, har fortfarande ett leende på läpparna sen det :)
san-andreas-kväll över hos dissector om mina kläder hinner torka
Ja fyfan, sitter här hemma och ruttnar.
MasterChief
2006-09-08, 21:59
Sett klart på "So you think you can dance". De är sjukt bra på att dansa. Blev så nyfiken på vem som skulle vinna så jag var tvungen att dra ner finalen från nätet. Nu väntar kudden och frugan i sängen. :D
Well, just nu borstar jag tänderna. Ska strax ta en dusch och krypa ner mellan mina nytvättade lakan och förhoppningsvis sova underbart skönt. Bara grannen avslutar sin förfest med allsång någon gång....
Helena B
2006-09-08, 22:05
Jag är nere och hälsar på familjen för första gången sen i påskas :) Blir inte så sen sänggång, ska upp imorgon och dela ut valsedlar.
Ska dock läsa ett kapitel ur min högst intressanta bok "Preventiv medicin i teori och praktik" innan jag somnar, rekommendera den boken :thumbup:
Annars blir det mys med familjen och vänner hela helgen.
Steven Seagal-film på 3an!!!! :hbang:
Den filmen där han byter nya grälla jackor hela tiden..? Tror det är 15 byten eller nåt sånt.
Jobbar lite, pular lite, TVn står och puttrar i bakgrunden och middag med kycklingfilé och saffranscremé-pasta halvägs genom magsäcken. Om en stund ska jag göra ett nytt seriöst försök att klura ut något klokt sätt att flytta min telefonbok ur den gamla och in i den nya telefonen. Innan Dead Wood på fyran alltså.
Lizard
6 kapitel i FEK-boken avslutas med sammanfattningen att sunt förnuft är det bästa:Virro
Har haft tvättid till 22, sonen har lite feber efter vaccinationen så han sover järnet nu efter att ha varit mammig, har budat till mig vinterkläder till grabben på tradera, sambon har ätit upp all mat (nästan, gjorde lasagnetter för 4 pers å det är bara 1 liten pers kvar) och jag har just konstaterat att jag knappt hunnit äta något själv å sitter här med ett glas yoghurt..
Å nu kom sambon å frågade om jag ville lägga om hans tå.. (nageln typ borta).
Jag kan inte sätta fingret på det, men fredagskvällarna är inte riktigt vad de brukade vara? :confused: :D
(Ni behöver inte tro mig, men jag STORMTRIVS faktiskt.. ok, det där med tån är lite äckligt - men samtidigt är jag ju marinerad i kärlek här hemma:n00b :love: , å imorrn är det bara soft å ett glas vin på kvällen!)
Jag kan inte sätta fingret på det, men fredagskvällarna är inte riktigt vad de brukade vara? :confused: :D
I so feel you! När ja bodde i gbg och sthlm så var frekvällen något man längtade efter hela veckan, det hände ALLTID något. Gosh nu får ja ångest och sakna GBG känsla som sjutton!! Jag e gammal, jag e deprimerad. *gråta en skvätt*
Nordenator
2006-09-08, 22:14
Ta död på förkylningens sista grepp med 9+ timmar sömn efter lite "A Feast for Crows" av George R.R. Martin. Sett filmen "Slither" som var.. skum. Inte dålig, men inte bra. Två polare stack mitt i, en stannade kvar och tyckte ungefär som mig. Rekommenderar den inte, men den piskar iaf The Hills Have Eyes (remake) :>
Det enda jag vet är att jag inte tänker räkna på vad aftonens yoghurt och musli-intag uppgått i kcalwise.... :laugh: Missbruksvarningstext på paketen ffs!! :em:
Lellan: Det låter helmysigt. Speciellt biten med nageln :D
I so feel you! När ja bodde i gbg och sthlm så var frekvällen något man längtade efter hela veckan, det hände ALLTID något. Gosh nu får ja ångest och sakna GBG känsla som sjutton!! Jag e gammal, jag e deprimerad. *gråta en skvätt*
Gaska upp sig! Passa på att ta en skön hemmakväll med dig själv för en gångs skull. Och sluta tänk på att det är jobbigt, sånt brukar leda till att det känns jobbigt. Tänk istället på att du har det rätt bra, behöver inte lyfta ett finger och du har dessutom hela helgen framför dig! Gör lite varm chokolad, fixa en ostmacka eller två och kryp ned i soffan under en filt. Kom sen och försök påstå att du är deprimerad.;)
Gud va vackert det är med norska förresten
Jag har ätit tacos och snart kollat klart på Tusenbröder säsong ett. Jävla ångestserie.
I kväll är det lungt, har varit inne en sväng i Gävle med några kompisar. Nu ligger jag i en kompis soffa. Sovdags snart, ska upp tidigt i morrn och åka till Åland då blir det fest.
Gud va vackert det är med norska förresten
Norrsken menar du väl? Norska?? :Virro
Städar, med ett öga på TV:n. Grym match av Sharapova! :love:
Jag har bara softat och tagit det lugnt ikväll precis som jag hade önskat mig. Ätit lite och kollat reprisen av nattens NFL match (amerikansk fotboll) mellan Miami Dolphins-Pittsburgh Steelers som, Steelers vann. Tänker snart hoppa in i badkaret. Inte så ofta jag har tid eller lust med det men ibland måste man ta hand om sig själv också. när man är helt slut i kroppen av veckans träning och jobb. :)
Har spelat poker med världens blodsockerfall, var riktigt grinig emellanåt. Dock slutade jag på +2,5€, så lite nöjd är jag väl ändå. Sedan hann jag också snaska lite skräpmat på donken och skratta i goda vänners lag, innan jag cyklade hemåt det iskalla regnet. Nu tänker jag sitta här tills jag blir riktigt jäkla dåsig och trött, det är så himla skönt att lägga sig att sova då.
Jag har varit och tränat tidigare, för att sedan komma hem och käka en god brakmiddag. Sedan har jag fram tills nu suttit och spelat lite Max Payne, det är ju faktiskt sjukt kul det spelet! Hade nästan glömt bort vilket bra och COOLT spel det ändå är.
Nu hade jag tänkt steka mig ett par burgare och sedan kanske se lite Deadwood eller så.
Pratat med damen... varit ut en sväng med en kompis.. Och nu sitter jag och pratar med damen igen.. Men snart är det sängen... Gud så skönt..
Ja... inte är det kul att sitta och ha tråkigt en fredagskväll.. Hade gärna vart i jkpg och ätit godis :em:
grisbil3n
2006-09-08, 23:39
Sprungit en vända o ätit en jävla massa, känner inget behov av att vara ute o ränna. Läsa bok är en tillräckligt stimulerande kvällssyssla.
Tänker snart hoppa in i badkaret. Inte så ofta jag har tid eller lust med det
:Virro
SJälv var man ner på den lokala fritidsgården och underhöll kidsen lite.
shadowfire
2006-09-08, 23:47
såg Poseidon i hemmabion o softade bara...
när du blir äldre så kommer du upptäcka att det bästa med fredagar är när det just inte händer något...
Man får komma hem, ta på sig mysisarna, spilla upp sin favoritwhisky o slå på lite go trance, känna att man avverkat ännu en arbetsvecka... luta sig tillbaka i fåtöljen, sparka av sig skorna o njuta av virren i lugn o ro...
Finns fan inget bättre än softa fredagar...
shadowfire
2006-09-08, 23:50
Kom på att jag lät som introt till en gammal offspringskiva... SMASH
Så jävla nostalgi!.. 90-talet o gymnasiet liksom...
aaaaaaaah hittade lyrics..
"ahhhhh, it´s time to relax,
and you know what that means,
a glass of wine, your favourite easy chair,
and of course this compact disc playing and your home stereo.
So go on, indulge yourself,
that´s right, kick off your shoes, put your feet up,
lean back and just enjoy the melodies.
After all, music soothes even the savage beasts."
Ja... inte är det kul att sitta och ha tråkigt en fredagskväll.. Hade gärna vart i jkpg och ätit godis :em:
5mil...move it..godiset är snart slut..
5mil...move it..godiset är snart slut..
Save some!!! *skyndar*
Frossat och spelat frostbiten gitarr.
mirrranda
2006-09-09, 02:43
Ätit sushi med en vän och fikat i 5 h :D
Benpass, sen slöat, sett senaste X-menfilmen, sovit några timmar. Ska sova mer snart igen.
I'm the juggernaut, bitch!
Ryska_raketen
2006-09-09, 07:08
La mig kl 20.
Bra broder. Ja slog på stort, eftersom ja fyllde år. La mig 22.
På sin födelsedag kan man gott lyxa till det lite.
Living on the edge ser jag.
Somna kring åtta-nio tiden tror jag. Hunnit käka två frukostar sedan jag steg upp 0600 i alla fall =)
åkte tåg hem från boden mellan 1745-0100 så jag hann inte med så mycket förutom att jag läste skyddsvakthandboken på tåget
Benpass, sen spenderades kvällen med att äta.
Somnade till forensic detectives på discovery.
( en helt vanligt fredag mao )
Bar flyttkartonger i 3h sen åt jag en hel del tacos.
åkte tåg hem från boden mellan 1745-0100 så jag hann inte med så mycket förutom att jag läste skyddsvakthandboken på tågetHar ni behövt läsa en sådan bok? Vi behövde aldrig göra det =)
Fast du kanske går någon bevaknings-tjänst?
Har ni behövt läsa en sådan bok? Vi behövde aldrig göra det =)
Fast du kanske går någon bevaknings-tjänst?
det måste ni nog göra senare isf för det ingår i allas GSU att man ska ha gått skyddsvaktsutbildning å för att gå den måste du ha gjort praktiskt/teoretiskt skyddsvaktsprov.
det måste ni nog göra senare isf för det ingår i allas GSU att man ska ha gått skyddsvaktsutbildning å för att gå den måste du ha gjort praktiskt/teoretiskt skyddsvaktsprov.Vi har gjort proven.
Vi har gjort proven.
hur klara ni det utan att läsa nått?
hur klara ni det utan att läsa nått?Mycket muntlig genomgång. Vi har haft kvällstjänst nästa varje kväll.
Men varför ör du i JKPG då??? Kom tillbaks och lek med oss andra i GBG nu genast! Här e vi alla goa gôbbar! :cool:
åkte tåg hem från boden mellan 1745-0100 så jag hann inte med så mycket förutom att jag läste skyddsvakthandboken på tåget
Gör du lumpen i boden?
Isåfall kan du be dina lumparpolare hålla käften på nätterna.. Ni låter ju som en flock höga åsnor när ni vandrar genom stan..
Men varför ör du i JKPG då??? Kom tillbaks och lek med oss andra i GBG nu genast! Här e vi alla goa gôbbar! :cool:
inget händer här fan ;)
inget händer här fan ;)
Nä det e sant iofs, same-same, men man kan ju alltid låtsas i fyllan och villan på helgnätterna. ;)
Gör du lumpen i boden?
Isåfall kan du be dina lumparpolare hålla käften på nätterna.. Ni låter ju som en flock höga åsnor när ni vandrar genom stan..
vart bor du?:D Vi har bara hunnit med att se stan en gång så skyll intepå min pluton iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.