handdator

Visa fullständig version : Vikten är konstig

shut teh face
2006-09-08, 08:05
Förra fredagen: 110.0
Idag: 110.0

Jag har ätit 1500-2000 kcal om dagen. Är det möjligt att samla på sig vätskenivåer hit och dit 1.5 kg på en vecka, som dessutom ligger kvar?

Kan vågen vara sönder, den hamnar ju precis på exakt samma siffra idag igen, den var på exakt samma igår också.. Hmm.

Förra helgen när jag åt över 1 kg grönsaker så blev jag lite knasig i magen och har faktiskt haft problem med nr 2 på toaletten sedan dess, vad bör man äta för att åtgärda det isf?

shut teh face
2006-09-08, 08:18
Edit died.

Ett klargörande; finns det någon som helst chans att jag går upp i vikt när jag äter cirka 2000 kcal när förbränningen är upp emot 3100? Min gissning är nej. Att vågen ger bra resultat är ju viktigt om man vill se att dieten FUNKAR, men i detta fall så borde jag väl kunna köra på utan att vara rädd att jag gör något fel? :confused: Skräckscenariot är ju ifall man kör en diet 1 månad som inte visar sig ge några resultat alls. :(

nutz
2006-09-08, 18:31
Du kommer absolut att gå ner i vikt, ja.

Bullshitvarning:
Troligen står vågen kvar på samma ställe därför att det tydligen är vanligt att man går upp något kg i början.. är inte säker på det där riktigt och vet inte vad det beror på, men om jag inte missminner mig så beror det på en rubbad vätskebalans, att man samlar på sig lite mer av vad-det-nu-är i "reserv" eller nått sånt.

willis
2006-09-08, 18:50
Lita på spegeln :thumbup:

muffe85
2006-09-09, 00:06
du varierar en massa kilo per dag, specielllt med vikt på 110kg. själv ligger jag på 103kg så jag vet. skillnaden mellan nyäten, oskiten och vätskefylld och oäten, storsketen och uttorkad är typ 4-5kg för mig :P

jag varierar iaf 1-3kg hela tiden utan överdrifter

pekka
2006-09-11, 11:43
Ska du lita på vågen så väg dig på morgonen före frukost t.ex. efter morgonkisset. Varje gång.

Väger du mer veckan därpå och har ätit typ jättelite så tänk på om du åt t.ex. salt eller mat som innehåller salt ;) dagen före vilket ska binda vätska i kroppen och du väger mer. T.ex. var du bakis igår *slap* så väger du fortfarand mer idag pga all vatten du tryckte i dig i går :)

Cerberus
2006-09-11, 12:59
Använd vågen bara som en kompass, exakt mått på form är den verkligen inte! Varierar 0.5kg-1kg(normalt) beroende på hur jag ätit dagarna innan.