Visa fullständig version : SM i AF!
Lite i senaste laget kanske.
Men är det någon från forumet (förutom Anna B) som skall dit månne?
Tävlar gör iallafall:
Anmälningar till SM i Athletic fitness 2006
Damer –165 (6 st)
Maria Andersson, Coachonline Karlstad
Cecilia Berg, Team Fairing Stockholm
Helena Forsén, IKSU Fitness Umeå
Tini Gardebrand, Getfit Karlstad
Johanna Hietala, Hedemora AK
Anoma Marasinghe, MM Sports Göteborg
Damer +165 (6 st)
Anna Ambjörnsson, Coachonline Karlstad
Anna Bergli, Getfit Karlstad
Behira Goli, Team Gymbolaget Linköping
Anna Källberg, Workoutcenter Gävle
Malin Oslak, Bodyfitness Gym & Health Club Bandhagen
Amélie Wejle, KFUM Central Gym Stockholm
Herrar –180 (16 st)
Said Alghifary, MM Sports Göteborg
Patrik Andersson, Team Gymbolaget Linköping
Keith Carlsson, Team ************* Trollhättan
Johan Gustafsson, Team Zone Gävle
Petter Jonsson, Kalmar Fitness Center
Pierre Kärfstedt, Kristinehamns A&BK
Johan Malm, Team ************* Trollhättan
Tim Nygren, Team ************* Trollhättan
Christian Ohlsson, Team Gymbolaget Linköping
Lucio Pelaez, Form & Fitness Malmö
Jimmy Rosengren, Athletic Malmö
Torbjörn Swedin, Team ************* Trollhättan
Martin Svensson, MM Sports Göteborg
Anders Tengvert, Getfit Karlstad
Rookie Westin, IKSU Fitness Umeå
Zacke Wirén, MM Sports Göteborg
Herrar +180 (19 st)
John Avsan, Fitnessgruppen Järfälla
Benjamin Basic, Athletic Malmö
Daniel Berg-Bruksås, Team Budo o Fitness Sundsvall
Peo Berqvist, Team Budo o Fitness Sundsvall
Peter Blomdahl, Alex Fitness Center Karlskrona
Daniel Eriksson, Maximize Stockholm
Richard Gustafsson, Enköpings Styrkelyftarförening
Mattias Hagelin, Kalmar Fitness Center
Henrik Lindh, Forshaga AK
Jimmy Lövgren, Team Optimum Nutrition Fellingsbro
Johan Moström, Säters Atletklubb
Marcus Nola, Gym Nutrition Carpe Diem Strängnäs
Patrik Nyberg, Alex Fitness Center Karlskrona
Jesper Näsström, IKSU Fitness Umeå
Robert Olsson, Burlövs Styrka Arlöv
Ako Rahim, Fitnessgruppen Järfälla
Seth Ronland, Team ************* Trollhättan
Robert Sjöberg, Form & Fitness Malmö
Fredrik Wettergren, Team PowerBar Sundsvall
AFanatic
2006-09-07, 21:46
Ja vad säger man, bra källor man har. Amélie på scen igen. :hbang:
Jag hade tänkt åka, får se hur det blir nu när biljetter till SM i BB är bokade. Annars hade det varit jättekul att se Anna och Team Gymbolaget och heja fram dom. :thumbup:
Varför är vissa namn i kursiv stil?
Ironbabe
2006-09-08, 08:28
Varför är vissa namn i kursiv stil?
Han vill säkert bara förbrylla oss vår käre Jörgen *screwy*
Jag hade först en teori om att det var såna som hade tävlat förra året eller nåt :confused:
Synd att AF håller på o dör ut som sport! Bara 5-6 st tjejer i varje klass är skittrist *grr* (nästan så man funderar på att deffa i två veckor o ställa upp hahahaha)
AFanatic
2006-09-08, 09:02
Synd att AF håller på o dör ut som sport! Bara 5-6 st tjejer i varje klass är skittrist *grr* (nästan så man funderar på att deffa i två veckor o ställa upp hahahaha)
Därför försöker jag promota AF så fort det är läge. :thumbup:
Klart du ska ställa upp tjejen! :D
Han vill säkert bara förbrylla oss vår käre Jörgen *screwy*
Jag hade först en teori om att det var såna som hade tävlat förra året eller nåt :confused:
Njae så kan det inte vara. Sen kanske Jörgen har tänkt peka ut tilltänkta favoriter, men där har han missat en del :)
Kom igen Tina du hinner! Ställer du upp så kör jag också SM :D
Njae så kan det inte vara. Sen kanske Jörgen har tänkt peka ut tilltänkta favoriter, men där har han missat en del :)
Typ så var det ja.
Jo, jag vet att jag har missat en del favoriter. Jag skrev inlägget i all hast.
Ironbabe
2006-09-08, 20:30
Afan: Ställ upp du oxå vet ja..Du är ju i princip tävlingsklar nu jue :hbang:
Ogge: Same for u Oskar ;) Men det är lite fusko jue, du har deffat några veckor längre än mig *grr27*
Jörgen: Du har missat den självklara favoriten *cry* IRONtheBABEofBABES..(dont u love me any longer :em: )
Ogge: Same for u Oskar ;) Men det är lite fusko jue, du har deffat några veckor längre än mig *grr27*
Jo men jag har inget lite energiknippe som får mig aktiv dynet runt, desutom så är du i bättre form än mig nu :)
OnT så kankse det finns en öppning att åka på SM, vi får se.
Vi hade lite poseringsgenomgång för de som ska tävla för Team Gymbolaget idag, intressant :cool:
Jörgen: Du har missat den självklara favoriten *cry* IRONtheBABEofBABES..(dont u love me any longer :em: )
You are always my favourite. :)
AFanatic
2006-09-08, 20:56
Afan: Ställ upp du oxå vet ja..Du är ju i princip tävlingsklar nu jue :hbang:
:laugh:
Knarkar du? *screwy*
Ironbabe
2006-09-08, 21:28
:laugh:
Knarkar du? *screwy*
Jag äter rocky road glass just nu..det kan klassas som knark, jag är iaf beroende :bow:
Sluta mörka formen...du är schhhnyyyyggg ;)
no1fitness
2006-09-09, 02:42
Lite i senaste laget kanske.
Men är det någon från forumet (förutom Anna B) som skall dit månne?
JP. :D
Anna Bergli, Getfit Karlstad
Anders Tengvert, Getfit Karlstad
:hbang: :hbang:
Mitt tips med någon bubblare.
Korta Damer:
1. Anoma Marasinge.
2. Maria Andersson
Långa Damer:
1. Amelie Weile
2. Anna Bergel
3. Behira Gohli
Korta Herrar:
1. Anders Tengvert
2. Tim Nygren
Långa Herrar:
1. Fredrik Wettergren
2. Seth Ronland
3. Jimmy Lövgren
Mer än så vågar jag inte tippa, segrarna i alla klasser utom långa är det låga odds på. I övrigt känns det som det är Wettergrens tur i år.
Nu är det bara upp till Er andra att bevisa att mitt tips är åt helvete fel..:thumbup:
Ironbabe
2006-09-09, 11:05
Mitt tips med någon bubblare.
Korta Damer:
1. Anoma Marasinge.
2. Maria Andersson
Långa Damer:
1. Amelie Weile
2. Anna Bergel
3. Behira Gohli
Korta Herrar:
1. Anders Tengvert
2. Tim Nygren
Långa Herrar:
1. Fredrik Wettergren
2. Seth Ronland
3. Jimmy Lövgren
Mer än så vågar jag inte tippa, segrarna i alla klasser utom långa är det låga odds på. I övrigt känns det som det är Wettergrens tur i år.
Nu är det bara upp till Er andra att bevisa att mitt tips är åt helvete fel..:thumbup:
Jag är benägen att hålla med dig här Mats :D Fast ett litet snesteg i hinderbanan eller ett reps bortdömt här eller där kan kora en helt otippad vinnare!! Isch vad spännande... Det är på tävlingsdagen allt avgörs, inte innan på ett träningsforum eller journal! Den bästa atleten som lyckats med diet, träning o formtoppning kommer stå överst på pallen :hbang:
LYCKA TILL ALLA! MÅ BÄSTE KVINNA/MAN VINNA
Jörgen: Du har missat den självklara favoriten IRONtheBABEofBABES..(dont u love me any longer )
IRONtheBABEofBABES :laugh: Vad härlig du är vännen :) Själv tycker jag förövrigt det är bra att du inte ställer upp på SM, nu behöver jag inte ha ångest över vem jag ska heja på ;) Nu kan jag ju med gott samvete fortsätta att heja på No1! Go No1 go :hbang: :D
Jag är benägen att hålla med dig här Mats :D Fast ett litet snesteg i hinderbanan eller ett reps bortdömt här eller där kan kora en helt otippad vinnare!! Isch vad spännande... Det är på tävlingsdagen allt avgörs, inte innan på ett träningsforum eller journal! Den bästa atleten som lyckats med diet, träning o formtoppning kommer stå överst på pallen :hbang:
Visst är det så... det som gör det hela så spännande.
no1fitness
2006-09-09, 16:38
I min klass kommer det vara fysikornden som kommer avgöra vem som vinner. Amelie vinner antagligen styrkan och jag vinner hinderbanan. :)
Spännande minst sagt vilka som kommer i den första särbedömningen.*popcorn*
formula4shape
2006-09-09, 18:23
Heja Henrik Lindh i långa klassen. Min kompis det :love:
Ser ut som att han prickar formen bra till tävlingen. Hoppas på att jag hinner komma och titta!
no1fitness
2006-09-09, 18:45
Nu kan jag ju med gott samvete fortsätta att heja på No1! Go No1 go :hbang: :D
Tack. :D
no1fitness
2006-09-09, 22:38
Jag håller inte med om nästan något. :D
Det fina med denna hinderbanan är ju att ett felsteg inte förstör allt som de två senaste åren. Man kan hinna ikapp om man är stark och uthållig. :thumbup:
Ok, jag kan sträcka mig till att hålla med om att ett reps här och där i styrkan kan vara lite avörande. :D
Ironbabe
2006-09-10, 08:55
Jag håller inte med om nästan något. :D
Det fina med denna hinderbanan är ju att ett felsteg inte förstör allt som de två senaste åren. Man kan hinna ikapp om man är stark och uthållig. :thumbup:
Ok, jag kan sträcka mig till att hålla med om att ett reps här och där i styrkan kan vara lite avörande. :D
Du är för söt Anna.. ;)
Johan Gustafsson - 46 chins....
http://www.johan-gustafsson.com/
Johan Gustafsson - 46 chins....
http://www.johan-gustafsson.com/
Jisses, det där var inte illa. Synd att det inte var filmat ifrån andra hållet så man ser hur mycket han är över med hakan. Jäkligt grymt dock!
Jisses, det där var inte illa. Synd att det inte var filmat ifrån andra hållet så man ser hur mycket han är över med hakan. Jäkligt grymt dock!
Det är säkert inte mycket han är över med. Men känner jag Johan rätt så är han noga med utförandet även på träning, så hakan är säkert över med några millimeter.
Ingen som har några rapporter att bjuda på? De har precis börjat med styrkeronden.
*uppdate*
Nu har jag erhållit lite information ifrån Karlstad.
Det var många som var missnöjd med bedömningen vid dipsen. Domarna räknade tydligen inte högt och det verkade vara svårt för utövarna att veta vad de skulle ändra på. Men det är preliminära uppgifter så det får vi väl höra mer om i efterhand.
Amelie Weijle hade tydligen dundrat iväg med en jäkla massa chins och dips.
De två manliga tävlande ifrån Team Gymbolaget; Christian Ohlsson och Patrik Andersson slutade 10:a respektive 11:a.
Det verkar desvärre vara lite med publik, mest närmast sörjande :(
Jag återkommer med mer info så fort jag hör någonting.
Amelie vann, no1 tvåa iaf.
Synd att anna inte vann bara :) :love:
Korta tjejer
1a Maria A
2a Anoma M
Långa tjejer
1a Amelie W
2a Anna B
Korta killar
1a Anders T
2a Johan G
4a Rookie W
Långa killar
1a Seth
2a Fredrik W
Tengen fick sitt efterlängtade SM-guld och Seth Lyckades försvara sitt. Det ska bli skoj att se hur jämnt det var i striden mellan Amelie och Anna.
Resultat finns här.
http://body.se/content/tavlingar/artikel.asp?CID=912
no1fitness
2006-09-23, 21:31
Tack Spank. :love:
Det var jämnt mellan mig och Amelie, i alla fall poängmässigt. Sedan var vi lite överlägsna i varsin gren. Hon i styrkan ( speciellt i chinsen där hon gjorde 27 chins :bow: ) och jag i hinderbanan.
Jag gjorde 18 chins *grr* fick 2 bortdömnda och 29 dips.
Hon gjorde 27 chins och 32 dips tror jag det var.
I hinderbanan vann jag med tiden 2.00 och hon fick tiden 2.19.
Hon vann i alla fall den första fysikronden med nästan klara domarsiffror. I den andra vet jag inte hur det gick med domarpoängen individuellt, dock vann hon den också.:thumbup:
Grattis igen Amelie och jag hoppas vi möts på NM om en månad. :naughty:
när ska vi få se bilder?
Här finns filmer: http://www.swedegym.com/
Bilder kommer nog upp snart på en annan sida som jag tror var där. Dock är det också en webshop så jag måste höra mig för med modsen.
Nu är man äntligen hemma efter en slitig helg.
Trots några missöden (som aldrig kommer att upprepas) så blev det en bra tävling.
Några imponerande resultat fick vi se. Amelies chins och dips och Annas totala utklassning i hinderbanan (det var bara två som slog hennes tid av alla deltagarna, damer som herrar), otroligt imponerande resultat av båda.
Var det självaste Jörgen som modererade juryn?
Första tävlingen jag sett och fan va imponerad man blev.:hbang:
Nästan så jag blir sugen på att börja med styrketräningen igen.
Var det självaste Jörgen som modererade juryn?
Första tävlingen jag sett och fan va imponerad man blev.:hbang:
Nästan så jag blir sugen på att börja med styrketräningen igen.
Serverade dom kaffe heter det. :D Men ja, det var självaste jag.
Visst är det roligt att kolla på tävling live. Mycket bättre än att göra som så många andra som sitter och ugglar framför datorn och skriker efter resultat. :D
Serverade dom kaffe heter det. :D Men ja, det var självaste jag.
Visst är det roligt att kolla på tävling live. Mycket bättre än att göra som så många andra som sitter och ugglar framför datorn och skriker efter resultat. :D
Ja det var absolut inte den sista tävlingen jag såg.
Servera kaffe och känna på fitnesstjejernas höfter, det måste göras det också;)
Får man fråga vad det var för missar du gjorde?
Dipsbedömningarna kändes inte alltid helt hundra förresten.
Ja det var absolut inte den sista tävlingen jag såg.
Servera kaffe och känna på fitnesstjejernas höfter, det måste göras det också;)
Får man fråga vad det var för missar du gjorde?
Dipsbedömningarna kändes inte alltid helt hundra förresten.
Kul att du fick mersmak. Just AF-tävlingar är välidgt roliga för publiken, mycket som händer och det är lätt att förstå varför resultatet blir som det blir.
Det är det bästa med jobbet. Och att man kan få dom att göra precis som man vill. Iallafall sålänge dom är på scenen. :D
Det handlade om informationsmissar från min sida. Dom kommer jag inte att göra om.
Jag tittade inte på dipsen alls faktiskt, jag var upptagen med annat, men jag har hört fler som har påpekat det. Och det är något som vi kommer att kolla på.
AFanatic
2006-09-27, 22:22
Jag har sett lite bilder, med betoning på just lite, från tjejernas klasser. En del står som de är med i BF och några har inte händerna så att de nuddar låren.
Hur hårt bedöms (in)korrekt posering?
Jag har sett lite bilder, med betoning på just lite, från tjejernas klasser. En del står som de är med i BF och några har inte händerna så att de nuddar låren.
Hur hårt bedöms (in)korrekt posering?
Jag jagade dom tävlande med det där ganska mycket.
Det finns en risk att tom bli diskad när huvuddomaren sagt till en tävlande för många gånger. Vissa tävlande är dåliga på att posera korrekt, det är inte till deras fördel.
no1fitness
2006-09-29, 22:08
Det finns en risk att tom bli diskad när huvuddomaren sagt till en tävlande för många gånger. Vissa tävlande är dåliga på att posera korrekt, det är inte till deras fördel.
Jag tycker det är dåligt av de tävlande att inte följa gällande regler.
Alla vet hur man ska stå, men hälften struntar i det. Man ser ju större ut på scenen om man "viftar ut" armarna...
Men vad krävs egentligen för att bli diskad ? De tävlande som bryter mor reglerna får ju vara kvar i tävlingen ändå.
AFanatic
2006-09-29, 23:18
Jag tycker det är dåligt av de tävlande att inte följa gällande regler.
Alla vet hur man ska stå, men hälften struntar i det. Man ser ju större ut på scenen om man "viftar ut" armarna...
Men vad krävs egentligen för att bli diskad ? De tävlande som bryter mor reglerna får ju vara kvar i tävlingen ändå.
Framför allt när det gäller ett SM. Det ser inte speciellt seriöst ut och kan inte den nivån hållas så tror jag att det är färre som känner lusten att ställa upp på en tävling där line:en ser så spridd ut att man ibland tror att det är en nybörjartävling...om man bortser från en del tävlandes ytterst vältränade kroppar. Och sker det heller inga markeringar från domarna (skärper sig inte tävlanden diskas dom), utan att det finns ngn "låt gå" -tendens drar det ner nivån ytterligare.
Sporten är ju redan på nedåtgående som det är.
no1fitness
2006-09-29, 23:38
Framför allt när det gäller ett SM. Det ser inte speciellt seriöst ut och kan inte den nivån hållas så tror jag att det är färre som känner lusten att ställa upp på en tävling där line:en ser så spridd ut att man ibland tror att det är en nybörjartävling...om man bortser från en del tävlandes ytterst vältränade kroppar. Och sker det heller inga markeringar från domarna (skärper sig inte tävlanden diskas dom), utan att det finns ngn "låt gå" -tendens drar det ner nivån ytterligare.
Sporten är ju redan på nedåtgående som det är.
Håller med dig !
Förra årets SM var jag den enda på lineupen som stor med händerna mot kroppen.
Som som jag förstått det så får man stå så om man typ skärper sig annars...Och om fler står så så är det "ok".
Jobbigt med så luddiga regler. *slap*
Håller med dig !
Förra årets SM var jag den enda på lineupen som stor med händerna mot kroppen.
Som som jag förstått det så får man stå så om man typ skärper sig annars...Och om fler står så så är det "ok".
Jobbigt med så luddiga regler. *slap*
Reglerna är inte luddiga. Det är tillämpandet av dom som brister. Något som ligger på dom tävlande. Sen är det upp till huvuddomaren att säga till om dom tävlande inte sköter sig. Jag sade till åtskilliga tävlande att posera ordentligt, hotade två tävlande med att åka av scenen om dom inte skärpte sig (vilket dom gjorde). Vi har faktiskt blivit mycket hårdare på hur det poseras på scenen om man jämför med tidigare år. Tydligen räcker det inte. Jag har inte hört några klagomål på poseringarna under årets SM annat än era. Till NM så blir det ännu bättre hoppas jag. :)
no1fitness
2006-09-30, 21:52
Reglerna är inte luddiga. Det är tillämpandet av dom som brister. Något som ligger på dom tävlande. Sen är det upp till huvuddomaren att säga till om dom tävlande inte sköter sig. Jag sade till åtskilliga tävlande att posera ordentligt, hotade två tävlande med att åka av scenen om dom inte skärpte sig (vilket dom gjorde). Vi har faktiskt blivit mycket hårdare på hur det poseras på scenen om man jämför med tidigare år. Tydligen räcker det inte. Jag har inte hört några klagomål på poseringarna under årets SM annat än era. Till NM så blir det ännu bättre hoppas jag. :)
Vi långa damer skötte oss bra. Av vad jag sett så var det endast en-två tävlande som inte höll händerna mot kroppen vid alla kvartsposeringar. Iofs borde ju alla gjort det.
I korta klassen av vad jag sett på kort så var det minst en som absolut inte följde reglerna på den biten. Men det var kanske en av dem som du varnade. :)
Jag klagar inte :) , jag bara poängterar att regler skall väl följas och att de tävlande får ta och skärpa sig eller byta till BF där man får ha händerna långt ut från kroppen i poseringarna.
Bra att du inte ger dig utan varnar folk som inte sköter sig korrekt !:thumbup:
Vi långa damer skötte oss bra. Av vad jag sett så var det endast en-två tävlande som inte höll händerna mot kroppen vid alla kvartsposeringar. Iofs borde ju alla gjort det.
I korta klassen av vad jag sett på kort så var det minst en som absolut inte följde reglerna på den biten. Men det var kanske en av dem som du varnade. :)
Jag klagar inte :) , jag bara poängterar att regler skall väl följas och att de tävlande får ta och skärpa sig eller byta till BF där man får ha händerna långt ut från kroppen i poseringarna.
Bra att du inte ger dig utan varnar folk som inte sköter sig korrekt !:thumbup:
Överlag skötte sig dom flesta bra.
Jag tog det inte som negativ kritik. :) Naturligtvis skall alla tävlande följa reglerna. Är det något som vi i domarpanelen brister på så vill vi gärna höra det så att vi kan förbättra oss till nästa gång.
no1fitness
2006-09-30, 22:43
Överlag skötte sig dom flesta bra.
Jag tog det inte som negativ kritik. :) Naturligtvis skall alla tävlande följa reglerna. Är det något som vi i domarpanelen brister på så vill vi gärna höra det så att vi kan förbättra oss till nästa gång.
Bra. :)
Jag tyckte domarna skötte sig bra, förutom att de satte mig som tvåa i fysikronden :D.
Men om jag ska klaga lite så var bedömningen i dipsen lite si och så med djupet för vissa tävlande faktiskt. Fast styrkedomarna får alltid klagomål på sig hur duktiga de än är.
Ironbabe
2006-10-01, 09:58
Menar du så här ;) *rolleyes*
AFanatic
2006-10-01, 11:16
Svårt att bedöma utifrån bilder också, man vet ju inte i vilket ögonblick bilderna är tagna. Precis som Ironbabe så fint demonstrerar ovan...:D
Det är iaf bra att man vet vad som gäller och att ni har blivit hårdare med bedömningen av poserandet.
no1fitness
2006-10-01, 21:43
Menar du så här ;) *rolleyes*
När jag postade den bilden första gången i min journal så skrev jag att Urban måste tagit den precis när jag ställer upp mig.
Du som var där vet ju att jag stod enligt reglerna. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.