Visa fullständig version : hur mycket fläsk måste jag ta bort? (bild)
Tycker att mängden fläsk på mig har överskridit den tillåtna gränsen. Vill få fram definitionerna igen.. dom fanns där i somras ju :(...
tror ni att 2 kilo mindre fläsk gör en synbar skillnad? Vad skulle ni uppskatta att jag blir tvungen att ta bort (hypotetiskt) om jag skulle bli riktigt deffad med blodådror på magen? har aldrig deffat förut så jag har dålig uppfattning om hur mycket ett kilo fett gör...
Bygg upp några kilo muskler till istället! Deffa är det sista du ska göra...
Vänligen,,,
Petrus
Håller med tinner(för ovanlighetens skull!).
Slöseri med tid som kunde spenderats med att bygga kvalitet om du deffar.
Jag tror 2 kg räcker fär att få fram det du vill. Ser ingen anledning för dig att börja deffa dock.
Originally posted by Grahn
Håller med tinner(för ovanlighetens skull!).
Slöseri med tid som kunde spenderats med att bygga kvalitet om du deffar.
Herregud Grahn!!! :eek: Är du sjuk? :D
Vänligen,,,
Petrus
Originally posted by Tinner
Herregud Grahn!!! :eek: Är du sjuk? :D
Vänligen,,,
Petrus
Vet inte...kanske borde kolla tempen :P
Håller oxå med alla.....du behöver ju absolut inte deffa nåt... Fortsätt att bygga mer massa istället!
Mvh *har nyss käkat ett paket bacon å pasta*
och hur länge ska man vänta tills man kan börja deffa? :rolleyes:
100kilo?
neee.. jag är inte ute efter nån jättekropp..och vill att kroppen ska se bra ut (hyffsat iaf) året runt.. så det är dags att bli av med lite fläsk...
2 kilo låter bra.. borde gå att ordna...
NÄR man ska börja deffa beror inte på vikten, utan hur det ser ut i spegeln!
Av bilden att döma behöver du inte deffa! Lite mer muskler så syns det lílla ännu mindre. Det är MYCKET svårt att få fram blodådrorna på magen,,, framförallt under en längre period. Dessutom är det inte bra för kroppen att ligga på den lilla fett% under en längre tid.
Vänligen,,,
Petrus
Nu är det ju inte så att han frågar om ni tycker att han ska lägga på sig mer massa eller inte. Utan hur mycket han behöver ta bort för att få fram definitionerna igen. Tycker att det borde vara upp till honom själv att avgöra om han vill ha mer muskler eller inte.
Håller med Totte.
Ni är för byggfixarerade. Vill han deffa bort lite så låt honom göra det. Det han frågar är ju hur mkt som borde bort. Dock så kan jag inte riktigt svara exakt på hur mkt som ska bort i fettvikt... så himla mkt är det ju inte iaf, ett par kilon bara antar jag.
Han frågade ju så vi svarade.
Vi har inte tänkt HINDRA honom att deffa så vitt jag vet utan gav bara våra åsikter.
Originally posted by Grahn
Han frågade ju så vi svarade.
Vi har inte tänkt HINDRA honom att deffa så vitt jag vet utan gav bara våra åsikter.
Denna gången håller jag med dig Grahn! (Fan, nu måste jag ta tempen...):D
Vänligen,,,
Petrus
Det är väl bara att deffa tills du är nöjd
Niclaaas
2003-01-19, 12:45
håller med heroinegirl......kör på tills du är nöjd.
tinner: hur lågt kan man gå utan att det ska bli skadligt för kroppen efter ett längre tag?
Man ska inte fastna i bulkträsket...:nono:
Se bara hur det gick för niclaas...en mycket sorglig historia :cryout: :cryout:
Originally posted by Nate
Håller med Totte.
Ni är för byggfixarerade. Vill han deffa bort lite så låt honom göra det. Det han frågar är ju hur mkt som borde bort. Dock så kan jag inte riktigt svara exakt på hur mkt som ska bort i fettvikt... så himla mkt är det ju inte iaf, ett par kilon bara antar jag.
tack!
kul att se att några svarar på frågan iaf :)
Får faktiskt hålla med ovanstående.. Detta rör sig om 2 kg fett för att killen ska känna sig nöjd till beachen :D
Och som allt annat här i livet så är det mkt lättare när man är nöjd. Det är ju trots allt bara 1 månads lättare deff 2 kg
Varför deffa om du inte har något under som kommer fram?? Men visst, deffa på du, jag ska inte hindra dig...2 kilo borde få fram revbenen ytterligare lite...Så kör hårt!
Originally posted by Bamse79
Varför deffa om du inte har något under som kommer fram?? Men visst, deffa på du, jag ska inte hindra dig...2 kilo borde få fram revbenen ytterligare lite...Så kör hårt!
inte har något under?... tror att du har förblindats lite av för mycket tittande i B&K och mr Olympia :).
Jag utgick från bilden du lagt ut i början...Men jag kanske misstog mig...
Instämmer med Bamse här ovan. Kötta på dig lite först.
men suck.
Människor har olika ideal. Era ideal ger troligen avsmak hos mig. Frågan var inte huruvida ni tyckte att jag levde upp till era ideal, utan hur mycket fläsk det var till "deff".
Ni kanske tycker att man ska ligga på 95kilo muskler innan man kan börja deffa, själv tycker jag att man bara ser komisk ut då (Personligen vill jag ligga runt en 75kg deffad, kanske lite mer. Men jag vill inte vara tjock fram tills dess). Jag skulle dock aldrig komma med såna kommentarer om/när ni lägger upp bild eller ställer en fråga på forumet.
Så jag måste fråga er, varför kommer ni med såna här kommentarer istället för att svara på min fråga?
Är det ren välvilja? Eller är det självhävdelse?
Jag tar LCohens parti i det här.
alla på det här forumet tränar inte för att bli så lik ett nötkreatur som det bara går, han sade ju att han ville att kroppen skulle se hyffsat bra ut året runt och han kände nu att han ville bli av med lite fett varpå han lade ut en bild här för att få reda på uppskattningsvis hur mycket.
då är det en jävla dålig stil av er att börja klanka ner på honom.
svara på frågan istället och håll inne med kritiken.
btw
3 kilo fett kanske, vet inte riktigt men ungefär där kanske.
Bobbokrull
2003-01-20, 20:55
Om man lägger upp en bild så får man trots allt vara beredd på att få "kritik". Personligen så tycker jag inte att folk här inne har klankat ner på honom....de har väl bara sagt vad de tycker och vad de själva skulle göra i hans situation? Bara för att alla inte prisar hans kropp så är det väl inte att kapa honom vid fotknölarna? Alla har rätt att tycka...
Men vill du går ned i vikt...börja med kontinuerliga morgonpromenader och lägg upp kosten på ett vettigt sätt (standardsvar). Då är du nog snart nere i 75 kilo....men du får vara beredd att offra lite av det "tryck" du har i kroppen då du besöker gymmet.
Originally posted by Bobbokrull
Om man lägger upp en bild så får man trots allt vara beredd på att få "kritik". Personligen så tycker jag inte att folk här inne har klankat ner på honom....de har väl bara sagt vad de tycker och vad de själva skulle göra i hans situation? Bara för att alla inte prisar hans kropp så är det väl inte att kapa honom vid fotknölarna? Alla har rätt att tycka...
Men vill du går ned i vikt...börja med kontinuerliga morgonpromenader och lägg upp kosten på ett vettigt sätt (standardsvar). Då är du nog snart nere i 75 kilo....men du får vara beredd att offra lite av det "tryck" du har i kroppen då du besöker gymmet.
jag ställde en tydlig fråga, väldigt FÅ har svarat på den, istället har man kommenterat att jag ska bulka upp mig, vilket är motsatsen till vad jag vill. Sen att säga att jag bara har revben under är att kapa mig och klanka ner. Tycker inte du?
jag äter proteiner till frukost (pulver) och cyklar i en 50 min i 10min-intervaller... sen äter jag en "vanlig" frukost och försöker hålla en proteinrik diet samtidigt som kalorierna hålls nere....
Bobbokrull
2003-01-20, 21:43
Vissa kanske var lite väl finkänsliga då de kommenterade din bild....det stämmer. Men att få fram blodådrorna på magen är inte gjort över en helg...då måste du nog tappa typ x kg fett...och då kan jag lova att du skulle känna dig tunn :D
(x=mer än 2 kg)
Men lycka till med deffen!....och återkom gärna med mer bilder allt eftersom dieten fortskrider.
Originally posted by Bobbokrull
Vissa kanske var lite väl finkänsliga då de kommenterade din bild....det stämmer. Men att få fram blodådrorna på magen är inte gjort över en helg...då måste du nog tappa typ x kg fett...och då kan jag lova att du skulle känna dig tunn :D
(x=mer än 2 kg)
Men lycka till med deffen!....och återkom gärna med mer bilder allt eftersom dieten fortskrider.
tack!
nu ska jag inte i det här steget få fram blodådror på magen.. ska ha lite mer på kroppen innan dess.. men jag vill få fram definitioner som fanns i somras men inte finns nulängre.
ska hålla er uppdaterade under min lilla deff.. :bpump:
Men vad i... det jag tror de flesta menar är att en "deffad" person utan muskler ser ut som ett benrangel, oavsett vilket ideal man har. Jag menar inget illa, givetvis. Det är bara min (och många andras) åsikt och om du anammar den är din ensak.
Originally posted by Munter
Men vad i... det jag tror de flesta menar är att en "deffad" person utan muskler ser ut som ett benrangel, oavsett vilket ideal man har. Jag menar inget illa, givetvis. Det är bara min (och många andras) åsikt och om du anammar den är din ensak.
Ja vill du anse att jag inte har några muskler så är det ju upp till dig. De som varit med mig anser dock inte det. Men vill du kalla mig benrangel så kan ju jag kalla dig fetto eller fläskkorv...
jag kanske inte är ett bodybuilderämne, men att säga att jag inte har några muskler eller säga att jag är benrangel är lite väl lågt, men mår du bättre av att hävda dig själv så visst. Gör det, men njutning av självgodhet och självhävdelse är en illusion, fast har man inget annat att hålla fast vid så....... :rolleyes:
För övrigt så anser du antagligen att Brad Pitt är ett benrangel i fight club.. trots att många, både killar och tjejer, anser att den kroppen är ett ideal. Du, och många andra, måste nog vakna upp till verkligheten och inse att alla inte har 100kg som ett ideal, tvärtom.
Okej, jag tar tillbaka min åsikt, vill inte skapa osämja. Deffa du om du vill, punkt slut.
Folk får väl se ut som de vill. Men du använder faktiskt en BB term när du säger deffa så förvänta dig svar som utgår ifrån att du pysslar med det.
Nåja lycka till med att nå dina mål.
Flygplan
2003-01-21, 23:03
Jag har sett din ryggbild oxå, där ser man att du inte har mer än 4-5% BF, anledningen till att du inte är nöjd med din framsida är att där är för lite muskler. Att du vill gå ner i vikt verkar faktiskt som anorexi.
Originally posted by Flygplan
Jag har sett din ryggbild oxå, där ser man att du inte har mer än 4-5% BF, anledningen till att du inte är nöjd med din framsida är att där är för lite muskler. Att du vill gå ner i vikt verkar faktiskt som anorexi.
haha.. hrm.. harkel..
ryggbilden du hänvisar till är inte nytagen.. tyvärr.. den är nog från sommaren.. då var jag nöjd med mängden fett.. inte nu.... om du tänker på min träningsjournal-tjosan så är de två nedre ryggbilderna nytagna... du ser ganska tydligt att mängden fett har ökat en god bit.. men är det bara 4-5%BF på de andra ryggbilderna? låter lite.. trodde det skulle vara mycket mer..
vad brukar en "deffad" person ha? bodybuilder-deffad?
anorexi.. snälla...:D.. alltså.. jag vill bli av med det lilla överflödiga fettet för det har lagt sig på magen.. i övrigt vill jag gå upp i vikt... :muscle:
Men för fan!
4 % body fat är så jävla lite att inte ens stora killar som tävlar har det. Var bara tvungen att skriva det.
Originally posted by stybb
Men för fan!
4 % body fat är så jävla lite att inte ens stora killar som tävlar har det. Var bara tvungen att skriva det.
tyckte väl det..
Flygplan
2003-01-21, 23:58
Originally posted by stybb
Men för fan!
De flesta BBs ligger runt 3-4% vid tävling. Har du äns sett hans ryggbild?
Flygplan
2003-01-21, 23:59
lcohen.. Okej, trodde bilderna var tagna samtidigt. Mitt fel.
lcohen.. Okej, trodde bilderna var tagna samtidigt. Mitt fel.
jag tror att jag har varit otydlig och inte skrivit det.. så det är egentligen mitt fel :angel:
De flesta BBs ligger runt 3-4% vid tävling. Har du äns sett hans ryggbild?
De flesta klarar inte att ligga så lågt som 5% BF någon längre tid utan att må fysiskt dåligt, det är extremt slitsamt för kroppen. Sen tror jag inte du inser hur lite det är... faktiskt. :rolleyes:
/pez
Om jag skulle svara på huvudfrågan i denna post så tror jag inte att två kilo kommer göra någon enorm skillnad. Det brukar alltid vara mer än man från början trott. Vill du bki av med fettet så rör på sdig och ät nyttigt och lite mindre mat. När du sedan känner dig nöjd så kan du ju höja matintaget lite.
Hur mycket fett du skall tappa för att få rutor på magen är svårt att säga då det är individuellt på vilken % som de syns. Dessutom är det indiviuellt var fettet tas först ifrån.
Du kan ju börja med att se hur mycket du har gått upp sedan den tiden då du tyckte att du var i bra form. Sedan har du givetvis byggt en del muskler sedan dess så lägg på några kilo och vips!
Dock skall du vara försiktig med att deffa för hårt då det även bryter ned musklerna. Ta det i lagom takt och bygg sedan upp den fysik du vill ha utan att bulka för mycket så kan du hålla en bra form året om.
Lycka till!
ok här får du ett ärligt svar .. skulle du deffa till tävlingsform hade det nog inte varit mycket kvar av dig .. det är alltid mer än man tror ... du skulle nog få ta bort iaf 9-10 kg trots att du inte på något vis är tjock men det är den bittra sanningen vad gäller att bli stenhård ... fettet sitter inte bara under huden utan även insprängd i musklerna och det är ALLTID mer än man tror
men du skulle definitivt se bra ut efter att ha deffat bort 2 kg men långt långt långt från tävlingsform
Originally posted by Janna
ok här får du ett ärligt svar .. skulle du deffa till tävlingsform hade det nog inte varit mycket kvar av dig .. det är alltid mer än man tror ... du skulle nog få ta bort iaf 9-10 kg trots att du inte på något vis är tjock men det är den bittra sanningen vad gäller att bli stenhård ... fettet sitter inte bara under huden utan även insprängd i musklerna och det är ALLTID mer än man tror
men du skulle definitivt se bra ut efter att ha deffat bort 2 kg men långt långt långt från tävlingsform
jag ska inte tävla.. verkligen inte ;).. det skulle bara vara pinsamt för alla...
vill bara få framn lite mer definitioner.. inte bli sådär jättehård.. för så hårt tänker jag inte plåga mig man måste få ha kul också :cheers:
men så det ser lite bättre ut.. raggmässigt :angel:
The Dwag
2003-01-23, 10:15
Jag tycker att du skall försöka att träna efter dina egna mål och förutsättningar mm. Alla vill inte vara stora som hus, eller orkar äta för att väga så mycket. Anpassa din kost och träning efter vad som passar dig och din inställning. Det räcker gott och väl att ha en kropp med lite muskler på och en normal fett vikt. Man ser i alla fall bättre ut än 80% av befolkningen i Sverige då ! Träning är inte en hobby det är en livsstil och en konst det handlar inte om vem som är störst eller bäst.. det handlar om vem som står upp sist när slaget är över. Jag har sett folk komma och gå under min tid på gymmet. Träningen skall inte vara ett tvång, man skall kunna äta en chips om man vill, gå på McDonald’s , köpa pizza dricka öl, ta en månads vila om man är utbränd osv. Tränar du,vilar och äter bra nyttig mat.... så kan du äta junkfood- lite då och då utan det påverkar dina resultat.
Kör hårt och Lycka Till
Bra surr! :cheers:
Riktigt bra inställning! Delar den helt med dig.
Jag håller med dig till 100% The Dwag.
bra skrivet Dwag :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.