handdator

Visa fullständig version : Svt 01:00 - Fitnessfreaks

carloskar
2006-09-06, 21:40
Fitnessfreaks
Tid: 01:00-01:30

Dansk dokumentärserie från 2004. Om vår tids beroenden. Del 2 av 3. Malene, 27 år och Ulrik, 31 år, tränar på gym flera timmar dagligen. Varje dag är minutiöst planerad för att tiden ska räcka till för arbete, träningspass och måltider i rätt tid. Varje avvikelse från schemat väcker irritation. Repris från 2005. Även 7/9.

Hoppas den är bra, kommer nog försova imorgon också :cryout:

NiXPhoenix
2006-09-06, 21:43
Blir till att se reprisen, imorrn 1700 ska den visas. Eller så kanske jag borde spela in, det är lättast... Hmm
Tycker det verkar intressant av texten att döma.

NBT
2006-09-06, 22:17
Tack för tipset!

carloskar
2006-09-06, 22:35
NiXPhoenix, ja, se där, den går redan imorgon igen. Då spar jag mig nog tills dess :)

NBT, hoppas att det inte blir en björntjänst bara, den kanske är kass :Virro

Wennerberg
2006-09-07, 00:18
Helt vanliga motionärer ju, killen gör 5x70 i bänk, tjejen vet jag icke

Kwon
2006-09-07, 00:25

Han är dock spinningmästare.

Wennerberg
2006-09-07, 00:30
Han är dock spinningmästare.
Master of spinningtrix!

p_kungen
2006-09-07, 00:41
Tyckte inte det var speciellt konstigt eller extremt, kanske att träningen gick före allt annat. Men sämre beroende finns ju..

Dav0d
2006-09-07, 00:56
Tycker kvinnan var relativt patetisk.

1: "Kan inte bo eller vara med någon för träningen tar all tid."

Sa inte hon att hon bara tränade 1-2 timmar ? Jag tränar 3-4 timmar per dag och har absolut all tid till en partner plus mer.

2: "Man vill bara komma hem vara avslappnad och decka ner i soffan."
Om man inte kan göra det är man fan inte tillsammans med någon som förstår en eller är omtänksam. Om jag vore tillsammans med någon skulle hon gärna få komma hem, möka & rapa på vägen till soffan. Ta en gainer och prutta sig till söms. Skulle inte ha några problem med att ge henne lite "Time of her own" och om hon begär massage. Varför inte ge det ?

Nåja tycker själva klaga på träningen för man inte kan ha förhållande är patetiskt. Som sagt jag tränar i snitt 3-4 timmar varje dag och har inga problem.

Dessutom tjejen var ju bara helt inne i att se bra ut och helt utseende fixerad. Tyckte dock killen var rätt person till programmet, han var en ren träningsnarkoman som var beroende på en bra och hög nivå. Hans synpunkter och erfarenheter var mer intressanta.

Dav0d
2006-09-07, 00:58

Killen tränade 7-8 timmar spinning i veckan och cyklade ute hela tiden inkl hans 5-6 timmar styrketräning (inte imponerade styrkestats dock). Vadå vanlig motionär, var tränar du ?

Wennerberg
2006-09-07, 01:22
Killen tränade 7-8 timmar spinning i veckan och cyklade ute hela tiden inkl hans 5-6 timmar styrketräning (inte imponerade styrkestats dock). Vadå vanlig motionär, var tränar du ?
Han motionerar... Motionär. Trodde det skulle handla om någon känd fitnessprofil, men my mistake. Var jag tränar? Vad spelar det för roll?

Cilia
2006-09-07, 09:41
Han motionerar... Motionär. Trodde det skulle handla om någon känd fitnessprofil, men my mistake. Var jag tränar? Vad spelar det för roll?
men nu bestämmer ju du att det enda som är träning är med vikter?
det finns ju annan typ av träning med

Wennerberg
2006-09-07, 11:23
men nu bestämmer ju du att det enda som är träning är med vikter?
det finns ju annan typ av träning med
Absolut. Var väl lite gnällig igår. Motionsträning är också en form av träning.

TrasMannen
2006-09-07, 11:55
Dom sänder inte denna på svt.se?

Dav0d
2006-09-07, 13:02

Det var en sarkastisk fråga eftersom du uttryckte honom som "vanlig motionär". Om han är "vanlig" där du tränar måste du träna på ett jäkla ställe där alla i toppen är samlade. Själv tycker jag hans spinning var väldigt imponerande, slutet på passet och han verkade inte ens trött. Samt att han konstant cyklar ute vilket bevisar att han bara älskar skiten och lever för det.

Kwon
2006-09-07, 13:10

Vanlig och vanlig. Grym kondis hade han ju.

Jag tror du (och många andra) har blivit avtrubbade av att se för mycket Blood n Guts alt Greg Valentino-filmer, så jag tror många förväntade sig något riktigt extremt? :devil:

Wennerberg
2006-09-07, 13:51
Vanlig och vanlig. Grym kondis hade han ju.

Jag tror du (och många andra) har blivit avtrubbade av att se för mycket Blood n Guts alt Greg Valentino-filmer, så jag tror många förväntade sig något riktigt extremt? :devil:
Helt rätt, väntade mig fatkistk nå¨got annat men ÄH jag sket istället och höll på med en ny film :)

carloskar
2006-09-07, 16:28
Den var inge vidare!

:banned

pragmatist
2006-09-07, 16:34
Var det bara jag som tyckte de såg rätt alldagliga ut bägge två för några som tränar 20 timmar i veckan?

Rätt upplyftande att se att det finns människor som är hundra gånger större narcissister än jag själv, i och för sig. Snubben pratade om sig själv i tredje person. :D

Slartibartfast
2006-09-07, 16:39
Var det bara jag som tyckte de såg rätt alldagliga ut bägge två för några som tränar 20 timmar i veckan?

Precis min tanke. Jag tränar fan inte ens tre timmar i veckan och har bättre fysik än den fjollan.

Kwon
2006-09-07, 16:50
Precis min tanke. Jag tränar fan inte ens tre timmar i veckan och har bättre fysik än den fjollan.

Är ju skillnad på träning och träning också, du arbetar ju med vinklar! :D

Slartibartfast
2006-09-07, 16:51
Är ju skillnad på träning och träning också, du arbetar ju med vinklar! :D

det är ju iofs helt sant. :D

Jet
2006-09-07, 19:59
Kan väl bara sammanfattas med att det viktiga är inte hur länge man är på gymmet, utan vad man väl hittar på när man är där.....