handdator

Visa fullständig version : Webshopsreklam?

Damien Thorne
2006-09-06, 19:21
Varnas även moderatorer som länkar till webshopar?

Isåfall kan ni ge Allan en hel del varningar :D

För i denna länksamling så finns det en hel del länkar till konkurerande webshopar:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=25204

:banned :thefinger

tossefar
2006-09-06, 19:42
Inte en enda av länkarna är till en webshop som säljer kosttillskott. Är du full?

Pez
2006-09-06, 19:48
Varnas även moderatorer som länkar till webshopar?

Isåfall kan ni ge Allan en hel del varningar :D

För i denna länksamling så finns det en hel del länkar till konkurerande webshopar:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=25204

:banned :thefinger
Vad är det du opponerar dig emot? Vari ligger ditt "gruskorn i skon" sas?
Om du istället för att fåna dig försöker presentera ditt problem så blir det nog lättare att bemöta/besvara ev. problem/fråga.

Tack på förhand.

Damien Thorne
2006-09-06, 20:07
Vad är det du opponerar dig emot? Vari ligger ditt "gruskorn i skon" sas?
Om du istället för att fåna dig försöker presentera ditt problem så blir det nog lättare att bemöta/besvara ev. problem/fråga.

Tack på förhand.

Problemet ligger i att jag länkade till några av länkarna i den där länksamlingen. Jag trodde att eftersom Allan länkat till de där sidorna så var det okej att jag också gjorde det. (Jag har blivit varnad och avstängd tidigare när jag länkat till träningsprogram och instrktionsvideos som innehöll länkar till en webshop. Och det ville jag undvika efter det.)

Dom blev raderade av någon moderator pga att vissa av dom innehöll reklam till webshopar.

Det var länkarna till styrkeutrustning. Men jag har även sett att fler av länkarna innehåller reklam/länkar till webshopar.

Damien Thorne
2006-09-06, 20:23
Inte en enda av länkarna är till en webshop som säljer kosttillskott. Är du full?

Dessa sidor innehåler webshopar som säljer kosttillskott

Utländska sidor om kost o träning
länk #1 bodybuilding (Denna sida fick jag en varning för när jag länkade till)
länk #2 abcbodybuilding

Svenska sidor om kost o träning
#7 zonecapone

Utrustning för styrkelyft och tyngdlyftning
#4 crainsmuscleworld
#6 voimaharjoittelu

Ant
2006-09-09, 12:47
Jag är sugen på ett svar angående vad som gäller egentligen.

Yankeee
2006-09-09, 14:44
Jag är sugen på ett svar angående vad som gäller egentligen.

När folk påpekar fel mods har gjort brukar tråden antingen försvinna, ignoreras eller om man har tur så kommer en lam argumention som inte på långa vägar ger något svar :)

Allan
2006-09-09, 15:05
Om det ligger olämpliga länkar i länksamlingen går det bra att skicka ett PM. De länkarna var helt OK när de lades upp, och det har tipsats av aktiva medlemmar om sånt vilket gjort att en del också försvunnit. Sedan är det upp till modsen och ägaren att bestämma om någon faktiskt kan få hänga kvar ändå. Regeln är inte alls glasklar - så vid tveksamheter messar man en moderator som får säga bu eller bä. Klarare så?

allan

Ant
2006-09-09, 17:05
Om det ligger olämpliga länkar i länksamlingen går det bra att skicka ett PM. De länkarna var helt OK när de lades upp, och det har tipsats av aktiva medlemmar om sånt vilket gjort att en del också försvunnit. Sedan är det upp till modsen och ägaren att bestämma om någon faktiskt kan få hänga kvar ändå. Regeln är inte alls glasklar - så vid tveksamheter messar man en moderator som får säga bu eller bä. Klarare så?

allan

Japp!

Yankeee
2006-09-18, 15:29
Rätt kul nu med nya annonsera som konstant visar reklam för andra webshoppar :)

Simon.
2006-09-18, 15:35

Vi håller på och testar, får se om dom blir kvar.

Yankeee
2006-09-18, 15:36
Vi håller på och testar, får se om dom blir kvar.

Google-ads är bättre än det som var förut iallfall. Inte alls lika störigt. Inte för att jag såg de förra, men när jag gjorde det var de störiga :)

Pudzianovski
2006-09-18, 15:54

Haha...:D :thumbup:

Nina L
2006-09-18, 16:01
Vi håller på och testar, får se om dom blir kvar.Glöm inte bort att anpassa dem efter forumets design, annars ser det fult ut.

Får ni pengar om vi klickar lite så kan vi ju göra det för att vara snälla. :D

Förresten. Skall inte länkarna öppnas i ett nytt fönster?

Rengör dina blodkärl
Oral Chelation rensar din kropp på giftiga metaller och fria radikaler
www.hemligt.com :laugh:

Simon.
2006-09-18, 16:13
Det går dock inte att anpassa Adsense annonser så mkt, färgsättningen går att ändra, det kommer att ske senare. Filtrering av annonserna kommer också att ske, dvs dom absolut närmsta konkurrenterna kommer att filtreras bort. Men detta är bara smågrejer, det största arbetet med att sätta in denna typ av annonser var att göra dom svårare att blockera, och det krävdes en del arbete... Nu funkar det rätt bra mot dom vanligaste Adblockers:na. :cool:

tossefar
2006-09-18, 23:46
Nu funkar det rätt bra mot dom vanligaste Adblockers:na. :cool:
ORLY? Jag såg varken de gamla annonserna eller de nya googleadsen. Kör standardadblock till firefox.

Simon.
2006-09-19, 07:15
ORLY? Jag såg varken de gamla annonserna eller de nya googleadsen. Kör standardadblock till firefox.

Nej, på en standard Adblock installation i Firefox (med javascript aktiverat) så syns alltid dom nya annonserna, om dom inte syns hos dig har du nån icke-standard inställning i din webläsare eller Adblocker.