handdator

Visa fullständig version : Deff hjälp!

TomX
2006-09-05, 20:07
Tjena alla nybörjare och proffser.

Har börjat en deff och undrar följande

Jag spenderar 10 timmar på jobbet varje dag och då börjar jag 14.00
innan dess hinner jag gå en promenad på ca: 80min och slurpar i mig
lita fett från rapsolja och lite vatten.
efter det käkar jag en portion Havregröt 250gr keso och liten proteindrink

klockan 10 är jag klar med frukosten och har 2,5 timme på mig innan jobbet.
hur kan jag utnyttja denna tid till deffens fördel.

På jobbet förbränner jag ca:2000Kcal
och mina måltider är nästan bara vassleprot och keso och kycklin eller fisk, försöker äta var tredje timme på jobbet.

Bör jag äta mer kolhydrater- snabba eller långsamma under jobbpasset
bör jag äta fett under jobbpasset ihop med kolhydraterna eller proteinerna.

på kvällen när jag kommer (1 timme innan sängdags) käkar jag mest keso med funlight.

Skulle någon kunna spika ihop någon bra kost plan under den tiden jag är på jobbet. eller kolla över mina vanor.

vad behöver jag mer och mindre.
vissa dagar kan jag känna mig lite trött.
men annars är det bra med piggheten.

Dricker 6 koppar kaffa per dag.
Blandar min prottedrink med snabbkaffe.

jobbet är stående i ca: 8 timmar 5 ggr i veckan

skriv in några tips!:eating: :bow:

tips på uppigande produkter so är bra för fettförbräningen.
P.S Är duktig på att glömma äta på jobbet D.S

mangemani
2006-09-05, 20:22
skriv in några tips!:eating: :bow:

vad du än gör,tänk inte så mycket.
låt ej deff nojjorna bryta ner dej och låt framförallt inte kroppen "lura" dej.
det är nog dom 3 nyttigaste råden jag kan ge.

TomX
2006-09-05, 20:30
Lite suddigt svar, men tackar ändå!;)

regus
2006-09-05, 20:31
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Har du läst den?

Mycket bra om deffning.

regus
2006-09-05, 20:36
På jobbet förbränner jag ca:2000Kcal
och mina måltider är nästan bara vassleprot och keso och kycklin eller fisk, försöker äta var tredje timme på jobbet.

Du bör äta mer kolhydrater och/eller fett i dina måldtider om dom består av vassleprotein, keso och kyckling.

Bör jag äta mer kolhydrater- snabba eller långsamma under jobbpasset
bör jag äta fett under jobbpasset ihop med kolhydraterna eller proteinerna.

Ja blanda alla tre, glöm inte grönsakerna! ;)

mangemani
2006-09-05, 21:26
Lite suddigt svar, men tackar ändå!;)

du kommer förstå vad jag menar när du kommit en bit in i deffen;)

TomX
2006-09-05, 22:26
Okej, är det så lite svar man får på en sådan otrolig viktig fråga, det gäller liv o död!
komigen är det all ni har!

:banned

krilleh
2006-09-05, 22:37
Okej, är det så lite svar man får på en sådan otrolig viktig fråga, det gäller liv o död!
komigen är det all ni har!

:banned

jasså? är du så fet *whatever* Då lär nog en bantning va svaret.

nutz
2006-09-06, 10:26
Vi kan absolut inte svara på huruvida du behöver äta mer eller mindre, och för den delen är det lika svårt att säga vad du bör äta mer av(fett eller kolhydrat), det är helt upp till dig. Det är omöjligt att göra några säkra påståenden grundade på din text.

muffe85
2006-09-06, 15:10
blanda gärna kasein med vassleproteinet för att minska proteinnedbrytningen vilket i sin tur leder till antagligen mycket mindre muskelförlust under bantningen/deffningen eller vad du nu vill kalla det.

Men som tidigare talare sagt... tänk inte för mycket.

några bra måttstockar enligt mig:
få i dig protein med jämna mellanrum, exempel var tredje timma. (helst blandat vassle + köttprotein/mejeriprotein)

Få även i dig en del fett och en del kolhydrater med jämna mellanrum.
Ligg inte på för lågt Kcal-underskott, det blir ofta då för psykiskt jobbigt.

Ät smart. dvs ät främst produkter med lågt näringsinnehåll. det gör att du får äta "mycket", men får ändå inte i dig så mycket Kcal. ett bra exempel på detta är många sallader.

TomX
2006-09-07, 00:05
tack för svaret muffe. det är typ det jag försöker, jag jobbar som kock och det där med näringslära kan jag bra, men man blir så jäkla trött på att äta på jobbet efersom jag ser mat hela tiden o arbetar med det, så man glömer äta själv,

TomX
2006-09-07, 00:20
Vad tycker ni om det vassle proteinet jag har skaffat.

är det ultimata för deffningen eller har ni något bättre att rekomendera.
Verkar lite lite protein. eller, men det har väldigt bra sammansättning av aminosyrorna
Svensktkosttilskott

PRO WHEY är muskelökande formula baserad på vassleprotein av mycket hög kvalité. Vassle har det högsta biologiska värdet, innehåller högst andel BCAA - mycket viktiga aminosyror för bodybuilders - och har en mängd andra funktionella fördelar. Det är viktigt att tillföra protein till din dagliga kost, eftersom det är svårt att få i sig tillräckliga mängder från vanlig mat. Vassleprotein är den proteinkälla som är bäst att inta direkt efter träningen.

Med PRO WHEY kan du öka muskelmassan och styrkan, öka fettförbränningen, förbättra uthålligheten, imunförsvar och kroppens produktion av antioxidanter.

Doseringsanvisning: Blanda en skopa (25g) av PRO WHEY med 300 ml vatten eller mjölk. Drick efter träningen, på morgonen och under dagen för att öka ditt dagliga proteinintag.

Näringsinnehåll per portion (25g):
Protein: 16,2 g
Kolhydrat: 6,9 g
Fett: 1,8 g

Ingredienser: Ultrafiltrerat vassleproteinkoncentrat, maltodextrin, kakaopulver (chocolate), xanthan gum, chokladaoromer (chocolate), vaniljaromer (vanilla), aspartam*. *Källa till fenylalanin