handdator

Visa fullständig version : Övning för att bli bredaxlad.

egon
2006-09-04, 18:29
Som topic, skulle vilja ha tips på övningar för att bygga breda axlar. Även muskeln mellan axlarna och nacken om ni förstår vad jag menar.... Orkar ni beskriva övningen säg bara namnet så kollar jag övningsbanken :)

Liten Men Fet
2006-09-04, 18:31
Som topic, skulle vilja ha tips på övningar för att bygga breda axlar. Även muskeln mellan axlarna och nacken om ni förstår vad jag menar.... Orkar ni beskriva övningen säg bara namnet så kollar jag övningsbanken :)

Generellt stor och bred rygg. Rejäla axlar på det och för att det inte ska se konstigt ut rejäla bröstmuskler.
Är nog hela överkroppspaketet egentligen.

King Grub
2006-09-04, 18:31
Det är många års hård och tung axelträning som bygger axlar. Alla slags pressar, drag till hakan (upright rows) och lyft åt sidan (side laterals).

Din axelbredd påverkas också mycket av din skelettstruktur, som du i din tur inte kan påverka.

Shrugs, drag till hakan och marklyft aktiverar trapezius bra.

egon
2006-09-04, 18:59
Det är många års hård och tung axelträning som bygger axlar. Alla slags pressar, drag till hakan (upright rows) och lyft åt sidan (side laterals).

Din axelbredd påverkas också mycket av din skelettstruktur, som du i din tur inte kan påverka.

Shrugs, drag till hakan och marklyft aktiverar trapezius bra.

Lyft åt sidan har jag kört en del, men fick mest ont i armarna av det. Dom andra övningarna, vad står dom som i övningsbanken? Sen när man ska träna axlar för att bygga muskler, ska man köra tunga få reps eller lite lättare men fler?

strongmomme
2006-09-11, 16:10
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071