handdator

Visa fullständig version : Äta innan träning?

Boers
2006-09-04, 17:28
Testade att söka efter detta, utan något positivt resultat så här kommer frågan:
Ska man äta innan träningen? Isf hur lång tid innan träningen och vad?

Scratch89
2006-09-04, 17:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1756191&postcount=2

apa_ola
2006-09-04, 18:10
Testade att söka efter detta, utan något positivt resultat så här kommer frågan:
Ska man äta innan träningen? Isf hur lång tid innan träningen och vad?

Större mål mat bör väl inte ätas tätare in på träningen än tre, fyra timmar så det ine blir bråk om blodet mellan muskler och mage. Mindre mål mat går så klart bättre tätare inpå än flera timmar, och "mat" i dryckesform kan man ta ännu tätare inpå.

LadyInsane
2007-04-20, 21:41
BUMP!!!!

Jag jobbar till 14.30. Då äter jag på jobbet. När jag redan är inne i stan känner jag att det är enklare att dra runt en stund och sedan bege sig till gymmet, istället för att åka hem emellan.

Om jag ska styrketräna och äter ca 150 g kyckling + sallad och lite bakad potatis. Hur länge bör jag vänta innan jag tränar? I vanliga fall, som när jag tränar spinning/löpning äter jag 2-3 h innan träning, men är det någon skillnad vid styrketräning?

Ganymedes
2007-04-20, 21:43
BUMP!!!!

Jag jobbar till 14.30. Då äter jag på jobbet. När jag redan är inne i stan känner jag att det är enklare att dra runt en stund och sedan bege sig till gymmet, istället för att åka hem emellan.

Om jag ska styrketräna och äter ca 150 g kyckling + sallad och lite bakad potatis. Hur länge bör jag vänta innan jag tränar? I vanliga fall, som när jag tränar spinning/löpning äter jag 2-3 h innan träning, men är det någon skillnad vid styrketräning?

Lättare måltid: 1 timme. Tung måltid typ 3 timmar eller mer. Det kör jag på och känns bra. Har dessutom för mig att jag läst att det ska vara bra tidsangivelser här på forumet, men det kanske var någon annanstans.

Handcuff
2007-04-20, 21:45
BUMP!!!!

Träna när du känner att du orkar träna :thumbup:

LadyInsane
2007-04-20, 22:01
Lättare måltid: 1 timme. Tung måltid typ 3 timmar eller mer. Det kör jag på och känns bra. Har dessutom för mig att jag läst att det ska vara bra tidsangivelser här på forumet, men det kanske var någon annanstans.

Bra! Själv ser jag måltiden som en lättare lunch. Då borde jag kunna träna ca 1,5 h senare kanske. Tänkte mest att det kanske var bäst att träna direkt efter. :smash: Vet inte alltför mycket om tillvägagångsätten gällande styrketräning.....:D

LadyInsane
2007-04-20, 22:03
Träna när du känner att du orkar träna :thumbup:

Sounds good!:)