Visa fullständig version : Är Paul S:r en bra chef?
Krokodil
2006-09-03, 08:34
Ni kollar väl på American chopper på discovery? Något som slår mig när man ser på det programmet är att pappa Teutels ledarstil är något högljudd och godtycklig.
Nå, skulle ni kunna jobba i ett sånt klimat?
http://designbyjoyce.com/paulsr/photos1/machinery.jpg
Ni kollar väl på American chopper på discovery? Något som slår mig när man ser på det programmet är att pappa Teutels ledarstil är något högljudd och godtycklig.
Hyffsat bra chef tycker jag, de är rätt värdelösa Junior och Mikey ibland.
Någonting säger mig att både han och deras lilla verksamhet ser helt annorlunda ut när kamerorna är borta. Dessutom så beter han sig bara så mot sina söner, han har ju tydligt ett annat förhållningssätt till andra anställda.
Men kontentan är, som han framställs i serien så skulle jag inte vilja ha honom som chef.
Thorwaldsson
2006-09-03, 09:19
Läste en intervju med Junior där han frågades ut om bland annat jobbet och relationen till sin far. Kommer ihåg att svarade något i klass med (ej ardagrant) "Det skrivs lite här och var att min far är socialt oförmögen och att han är en dålig far. Såna påståenden gör mig så förbannad. Jag skulle inte kunna önska mig en bättre farsa än just han. Visst, stämningen på jobbet kan bli lite högljudd ibland, men man måste skilja på hur man är på jobbet och hur man är som person. Jag och min far har en väldigt bra relation till varandra, men det kommer inte fram så bra i serien."
Med andra ord: Jag tror nog att Senior är helt okey större delen av tiden.
Det dom visar på sändnigarna är säkert ihopklippt för att det ska verka mer dramatiskt också.
better__bodies
2006-09-03, 12:03
Han är nog inte så hård, dom klipper nog bara in alla godbitar så sreien ska bli populär och flera vill se. Det är ju bråk dom flesta vill se.
Sen skulle jag vilja ha han som chef bestämd å allt min chef jag har är fjollig vågar inte säga så mycket.
Han kan vara orättvis ibland, även om jag inte sett serien sen gilette biken :P
bear.flowertwig
2006-09-03, 13:20
Skulle aldrig orka med såna människor mer än en vecka.
Är ju tyvärr samma sak med Monster Garage. Intressant och inspirerande men det förstörs delvis av att folk är så hopplöst mycket white trash och allmänt socialt inkompetenta.
Arf Pingvin
2006-09-03, 13:35
Framställs nog värre än det är, han spelar lite för kameran dessutom tror jag. Jag får bara lust att byta kanal när han börjar som värst. Det är inte roligt, uttjatat...
Skulle aldrig kunna ha någon sån som chef. En chef ska kunna motivera alla beslut rationellt. För att jag säger det, för att jag är chef etc är aldrig giltiga skäl.
Pepparkakssmurfen
2006-09-03, 18:40
Han är en riktig tönt.
Wennerberg
2006-09-03, 18:42
Han är en riktig tönt.
*screwy*
Jag tror det mest är spel för galleriena för att folk ska titta på skiten.
Sonen skulle lätt kunna driva ett eget företag annars med han Vinnie för det är ju dom som gör cyklarna trots allt.
Han är säkert en kanonchef, tar ut sitt crew på grejjer emellanåt för att dom ska få byta miljö osv.
Detta med aggressionerna är nog mycket show..
Pepparkakssmurfen
2006-09-03, 18:46
*screwy*
Vad menar du?
Wennerberg
2006-09-03, 19:44
Vad menar du?
Vad menar du själv? Vadå tönt?
Det där med att Jr kan driva företaget betvivlar jag ej. Men det var hans pappa som startade företaget med sina egna händer och Jr skall vara glad att han fått den chansen han fått.
Spel för galleriet, dem sitter säckert och dricker té efteråt och pratar om Pappans prestation i programmet.
Och ja jag skille gärna ha en sådan chef, hellre en som säger till vad han vill ha än en som säger "mja detta ordnar sig säkert med tiden"
Jag har jobbat för en chef som Paul Sr förrut, och det var inget vidare.
Peter-N1
2006-09-04, 02:03
Skulle varken vilja ha honom som chef eller farsa.
Det är omöjligt att veta hur han är som chef, det är en show allting, vad som händer bakom kameran har vi inte en aning om, det är där han kliver in som den person och chef han egentligen är. När kamerorna rullar är han en showare, precis som alla andra i garaget.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.