Visa fullständig version : Vikt och muskler!
Hejsan!
Jag är en kille på 17 år som precis börjat på gym!
Tänkte ta lite om min bakrund angående träning,
Har sportat hela mitt liv, det jag hållt på med längst är fotboll och handboll.
Men nu till saken, har haft jätte stora problem med vikten i hela mitt liv.
Men jag har inte tänkt på det så mycket, med tanke på att jag alltid hängde med i dom andras tempo, inte vart mobbad, och hade alltid jätte bra vänner.
Men nu inför detta sommarlov så tog jag tag i det, jag förstod alla hälsorisker med fetma.
Så nu under sommaren har jag gått ner 18 KG, vilket jag är stolt över.
Och nu har jag börjat träna på gym med 2 stycken kompisar.
Jag vill ha tips på övningar jag ska köra på gymmet för att förbränna så mycket fett som mycket, men också få starkare kropp?
Tack på förhand, beggan!
Man styrketränar inte för att bränna fett.
Kroppsfett minskning= Viktminskning = Kaloriunderskott
Se till att ät och drick färre kalorier än vad du förbränner... styrketräning hjälper till med förbränning, så här finns en del övningar :
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071
Hur lång är du och hur mycket väger du i dagsläget?
Krilleh, så du menar att om man löper, roddar och kör på steppmaskinen så bränner man inte fett ?
Tack så mycket för övningarna.
Just nu är jag 1.87 och väger 117.
Krilleh, så du menar att om man löper, roddar och kör på steppmaskinen så bränner man inte fett ?
Jo visst menar han det, bara det att de 3 aktiviteterna inte räknas styrketräning.
som sagt, kaloriunderskott. Om du inte motionerar mycket nu så ut och gå på morgonen innan frulle kanske kan vara något för dig.
Teal, det värsta är att jag redan går upp klockan 6.
Jag har tänkt på det också, men är inte sugen på att gå upp klockan 5 :/
Jag har läst om sånna där olika pulver och grejjer, kan ni rekomendera något som skulle passa mig ?
Tack så mycket för övningarna.
Just nu är jag 1.87 och väger 117.
styrketräning skrev jag. inte nå fjolliga steppmaskiner ;)
Sorry mitt fel, visst det kan verka fjolligt. Men innan man börjar bygga muskler så antar jag att man ska bort med sina övervikt, blir lite svårt att få musklerna att synas annars?
Rätta mig om jag har fel :sleep:
Sorry mitt fel, visst det kan verka fjolligt. Men innan man börjar bygga muskler så antar jag att man ska bort med sina övervikt, blir lite svårt att få musklerna att synas annars?
Rätta mig om jag har fel :sleep:
Eller så bygger man först och drar bort hullet sen?
Okej Okej.
Hur ska jag gå tillväga då?
Lite tips tack?
Tack på förhand.
Okej Okej.
Hur ska jag gå tillväga då?
Lite tips tack?
Tack på förhand.
Du kan köra två helkroppspass (styrketräning) och tre konditionspass
ex.
Måndag: Helkropp
Tisdag:kondition
Onsdag:vila
Torsdag:Helkropp
Fredag: Kondition
Lördag: Vila
Söndag: Kondition
Rör på dig lite varje dag, även på vilodagarna. Ta en promenad, cykla lugnt osv.
Eller så bygger man först och drar bort hullet sen?
Mm, effekten blir mycket grymmare på så sätt. Jag gick ner i vikt och blev "normal" när jag var runt 14-15. Började vid 16 års ålder att träna på gym, då hade jag lagt på mig en del vikt innan, och under träningen la jag nog på mig ännu mer fettvikt, eller så är det musklerna som tryckt ut fettet så att jag ser större ut.
Men iallafall så håller jag på att deffa nu och det jag hunnit med hittills har sett så jävla bra ut att jag blir kär i mig själv när jag kollar i spegeln. Måste flexa lite så fort jag ser en spegel.
Så om du bygger en del muskler nu och sedan deffar bort fett-övervikten till nästa sommar så ska du se att du kommer bli helnöjd med dig själv. Skulle tro att du redan besitter en del muskler eftersom du kunde hänga på dina kompisar bra även fast du hade så pass mycket övervikt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.