handdator

Visa fullständig version : Varför ligger det skor på vägen?

thomast
2006-09-01, 17:35
Kära bullen,
jag har under min tid som bilförare upptäckt att det ligger ohyggligt mycket skor på vägen, i väggrenen eller i diket.

Varför?

Metal_boy_
2006-09-01, 17:40
Det är väl nån jävla toffel.

HÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!

hum
2006-09-01, 17:42
Har jag aldrig sett. :confused:

rQx
2006-09-01, 17:57
Alltid när någon blir kidnappad åker en sko av

Kwon
2006-09-01, 17:57

HÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!

:)

Stoltz
2006-09-01, 17:58

HÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!

Hahhahahaha! Riktigt kul :D

Krokodil
2006-09-01, 18:08
Jag har sett att många hänger en gammal sko på kulan till dragkroken, kanske de ramlar av ibland?

*Flash*
2006-09-01, 18:16

HÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!
:laugh:

Goddaniel
2006-09-01, 18:57
Något jag undrar är varför man ibland ser skor upphängda på elledningar, till exempel mellan gatlampor.

He-man
2006-09-01, 19:07
Något jag undrar är varför man ibland ser skor upphängda på elledningar, till exempel mellan gatlampor.
Ja det är något man ser rätt ofta faktiskt, har ingen aning om varför folk kastar upp sina skor i linor och ledningar överalt :confused:

bluelight
2006-09-01, 19:12
Ja det är något man ser rätt ofta faktiskt, har ingen aning om varför folk kastar upp sina skor i linor och ledningar överalt :confused:

Minne efter ett par fina skor? :laugh:

fat_joe
2006-09-01, 19:20

Är det inte när man fått scora första gången man ska kasta upp dom ?

egge
2006-09-01, 19:24

I USA gör barnen ibland så för att retas med andra barn, inge vidare snällt.

Empe
2006-09-01, 19:26
Är det inte när man fått scora första gången man ska kasta upp dom ?

Och gå barfota hem från bruden? För man vill ju inte ha sina gamla skor hängandes i en gatlykta utanför huset. Alltså väntar man tills man är hos bruden. Eller menar du allra första gången man scorat?

thomast
2006-09-01, 19:29
I USA gör barnen ibland så för att retas med andra barn, inge vidare snällt.

Jag har för mig att det hänger ihop med den amerikanska gängkulturen, när någon dör kastar man upp den dödes skor i hans "block". Jag kan dock ha fått det hela om bakfoten.

Empe
2006-09-01, 19:33
Jag har för mig att det hänger ihop med den amerikanska gängkulturen, när någon dör kastar man upp den dödes skor i hans "block". Jag kan dock ha fått det hela om bakfoten.

Var det därför fritt hängande ledningar blev fördbjudna i Compton? :D

Cilia
2006-09-01, 19:36
Jag har också sett skor och undrat.
Hur kommer man ens i den situationen att skon kan åka ut?

Piranha
2006-09-01, 19:40
Jag har också sett skor och undrat.
Hur kommer man ens i den situationen att skon kan åka ut?

Jag har en teori, vid rådande bostadsbrist i detta land så råder det panik på boende åt våra ungdomar, som således får ta bilen ut i naturen för att göka loss lite, och när man ligger där i baksätet så är det lätt man tappar ut en sko eller stumpa eller annat klädesplagg, bara det att kläder ofta blåser bort rätt snabbt men en lite tyngre sko ligger kvar.

Anabolic mfl kan nog verifiera min teori.

Cilia
2006-09-01, 19:42
Jag har en teori, vid rådande bostadsbrist i detta land så råder det panik på boende åt våra ungdomar, som således får ta bilen ut i naturen för att göka loss lite, och när man ligger där i baksätet så är det lätt man tappar ut en sko eller stumpa eller annat klädesplagg, bara det att kläder ofta blåser bort rätt snabbt men en lite tyngre sko ligger kvar.

Anabolic mfl kan nog verifiera min teori.
men jag menar att dom ligger på motorvägar så din teori faller tyvärr.
men väntade bara på att ngn skulle föreslå göka *L*
oväntat att det blev du *g*

egge
2006-09-01, 19:44

Intressant, låter ju faktiskt troligt, sneakers är väl lite av en "statussymbol" inom gängkulturen. Snorisarna i skolan hade nog inte dödat någon (hoppas jag):D

Piranha
2006-09-01, 19:46
Intressant, låter ju faktiskt troligt, sneakers är väl lite av en "statussymbol" inom gängkulturen. Snorisarna i skolan hade nog inte dödat någon (hoppas jag):D

Låter lite långsökt ifs, men Zone Capone kanske vart land å rike runt å kastat skor.

thomast
2006-09-01, 19:47

Hittade lite mer information.

http://urbanlegends.about.com/cs/factoids/a/sneakers.htm

egge
2006-09-01, 19:49
Låter lite långsökt ifs, men Zone Capone kanske vart land å rike runt å kastat skor.

Wtf, dödar han småbarn också*cry*

Piranha
2006-09-01, 19:50
Wtf, dödar han småbarn också*cry*

Självklart inte, men han har resten av "gäng kittet".

egge
2006-09-01, 19:54
"Either they're meant to increase visibility for low-flying aircraft, frighten rattlesnakes away, or just for the hell of it." -And we have a winner!*flex*

Eller?

"I'll admit to being a former shoe thrower. After getting a new pair of sneakers, it was a common ritual in my neighborhood to tie the shoelaces of your old pair together and throw them up on the telephone wires. What else are you going to do with your old pair of sneakers?"

Taririi
2006-09-01, 20:04
Kära bullen,
jag har under min tid som bilförare upptäckt att det ligger ohyggligt mycket skor på vägen, i väggrenen eller i diket.

Varför?

Hitchhiker's lament:

Allt som är kvar av dem är skorna.

Mörka nätter och ensamma tonåringar. Lifta till en ny stad, bort från allt.

Att börja ett nytt liv. Oändliga möjligheter väntar.

Att be en främling om skjuts. Framtiden väntar. Fel.

Ingen kommer ihåg vad de hette eller vilka de var. Tiden har suddat bort alla minnen och nu återstår endast skorna.

Allt som är kvar av dem är skorna...

Taririi
2006-09-01, 20:05
Jag ångrar inget.

Bronkitkorv
2006-09-01, 21:15
Har ni inte läst Stephen king Höstdåd eller vilken av dom 4 det var.... "Han vart påkörd så ini helvete så han tappade skorna"

Den som hette Stand by me som film version.