handdator

Visa fullständig version : när blir det jeans tvättdags?

viktor88
2006-09-01, 00:18
hur länge tycker ni man kan ha ett par jeans utan att tvätta dom?

Och tshirt? de tycker ja man kan ha 3 dar tills tvättning, vad tycker ni?

mini
2006-09-01, 00:23
Jeans - tills det är dags att tvätta. Vet inte hur länge, några dagar?
T-shirt - en dag.

Arf Pingvin
2006-09-01, 00:23
Jeans. När de är skitiga. Kanske jag som är en lortgris men jag tänker faktiskt inte på det.

T-shirt. Ny varje dag.

viktor88
2006-09-01, 00:25
vet inte hur man gör poll men det skulle va roligt och se hur ofta ni byter era kläder. nån kan ju göra en poll på de =)

Dav0d
2006-09-01, 00:30
3 dagar med samma t-shirt ? Kanske missuppfattade det och du menade jeans istället.
Jag snittar 2 t-shirtar per dag... Jeans beror på hur mycket jag använt dem.

viktor88
2006-09-01, 00:32
3 dagar med samma t-shirt ? Kanske missuppfattade det och du menade jeans istället.
Jag snittar 2 t-shirtar per dag... Jeans beror på hur mycket jag använt dem.

nee ja missuppfatta de inte :P

antonio
2006-09-01, 00:36
hur länge tycker ni man kan ha ett par jeans utan att tvätta dom?

Och tshirt? de tycker ja man kan ha 3 dar tills tvättning, vad tycker ni?

jeans ? tills dom börjar lukta ?

tshirt, beror på hur svettig man är, jag byter nog var 3:e dag..minst.

/A

myggan
2006-09-01, 00:47
Jeans skall inte tvättas.

Tshirt.. jadu, när jag använder absolut torr så kan jag ha tshirten ett tag. Beror ju helt på vad man gör i den såklart.

*Flash*
2006-09-01, 01:06
Jeans tvättar jag väldigt ofta, kan iofs bero på att jag är duktig på att få dit fläckar på dom (speciellt på ett par ljusa jag har:D ).
Bara ett par som blivit söndertvättade hittills, självfallet ett par av mina favoriter där man numera kan skåda lite av rumpan alternativt trosorna*cry*

T-shirts brukar jag sällan ha på mig mer än en dag, beror iofs lite på hurpass äcklig/illaluktande/smutsig den blivit:naughty:

n1tro
2006-09-01, 01:15
har tpy inte tvättat mina jeans på 1 år, de luktar inte

Loke
2006-09-01, 01:24
Jag har ibland haft ett par jeans i typ två veckor. Vanligtvis blir det dock en vecka.

T-shirt byter jag varje dag. Man kan självklart ha samma t-shirt längre än så, men vaffan, lika bra att byta. Beror lite på årstid också.

Perscitus
2006-09-01, 02:39
När de är smutsiga. T-shirt tycker jag är lite larvigt med hur ofta en del tvättar dem, sålänge de inte luktar svett ser jag inte varför man ska tvätta. Btw, spotade dig häromdagen i uppsala Flash!

ugglan
2006-09-01, 02:52
Tvättar aldrig jeans, vädrar eller badar dom. T-shirts tvättas efter en användning, såvida inte linne burits under

Garnax
2006-09-01, 05:41
Jeans ska tvättas så sällan som möjligt...

Alla andra plagg använder man 1 dag och sen byter, inte för
att allt blir smutsigt på en dag men jag gör iaf så...

blasr
2006-09-01, 06:09
T-shirt byter jag varje dag och jeans har jag på mig i några dagar.

aliquis
2006-09-01, 06:17
Jeans skall inte tvättas.

Tshirt.. jadu, när jag använder absolut torr så kan jag ha tshirten ett tag. Beror ju helt på vad man gör i den såklart.Jag förstår inte varför jeans inte skall tvättas? Utöver att vara grymt obekväma och opraktiska skall de dessutom vara äckliga?

mela
2006-09-01, 06:32
Jag tvättar mina jeans efter 3-4 dagar ungefär.. tror jag. Tighta jeans tvättas oftare eftersom de förlorar passformen och töjs ut rätt så fort.

Tshirt? En dag, max. Sällan jag har ett och samma plagg en hel dag.

Noodles
2006-09-01, 06:54
T-shirt har jag max en dag innan jag tvättar. Jeans brukar väl vara några dagar.

T-train
2006-09-01, 07:03
Jeans, max 3 användningar innan de tvättas..T-shirst o toppar används 1 dag.

Pepparkakssmurfen
2006-09-01, 07:07
T-shirt: 1-2 dagar
Jeans: 1månad

Cilia
2006-09-01, 07:15
Jeans kastas i tvätten varje eller varannan vecka beroende på hur mycket jag har använt dom. Har dom sällan varje dag.

T-shirt oftast en dag men kan använda den 2 dagar beroende på hur länge den användes första dagen. Jag tycker fortfarande vi har en renlighetsnojja men det har jag sagt förrut. Kan också använda en t-shirt på träning om jag har haft den till vardags men oftast har jag särskilda träningskläder.

Underbyxor använder jag sällan en hel dag men det beror på träning. Det kan gå tre par för mig på ett dygn. Men det tycker jag är segt.

Nina L
2006-09-01, 07:27
har tpy inte tvättat mina jeans på 1 år, de luktar inte*spy* *spy*

Jeans: efter ~7 dagars användning
T-shirt/linne: efter 2-3 dagars användning (Jak svettas knapt.)

High1ander
2006-09-01, 07:32
Tvattar ca en gang eller varannan vecka alla mina klader. Maste kopa mera klader, har bara ca 2 resvaskor klader har i Amerikat.

Jeans avands da ca 3-6 ganger innan de tvattas, allt annat e max en dag.

ReNligHEet E eN dYGd!

raQblad
2006-09-01, 07:37
Vad är så fel med att tvätta jeans, undrar jag med?

Själv tvättas jeans, och annat man har på benen, varje eller varannan vecka. Underkläder bytes varje dag, och en T-shirts livslängd beror på om man använder absolut torr eller ej. Från en till tre dagar alltså.

Fed up
2006-09-01, 08:04
Anledningen till att man inte ska tvätta jeans är att man vill ha en snygg slitning på dem. Man vill inte att de ska blekna jämnt över hela byxan utan få snygga veck-slitningar och slitas på knäna och rumpan.
Mina cheap monday-jeans krymper dessutom varje gång jag tvättar dem och de är redan tighta som fan, så där får man ligga lågt.

Jag tvättar mina jeans så sällan jag kan, men eftersom jag dels är en gris som spiller på mig hela tiden och jobbar på dagis så blir det ändå ibland.

tshirtar tvättar jag efter en dags användning.

Långärmade kan jag använda ett par dar, beroende på omständigheterna. Luktar de åker de ju i tvätten såklart.

King Grub
2006-09-01, 08:06
Klart man måste tvätta sina byxor, jeans eller inte. Även om man inte tycker dom är smutsiga utanpå, är det ju svettig hudkontakt på insidan. Säg att man har sina jeans 8 h om dagen i ett år utan att tvätta dom - *spy*

qwerty1
2006-09-01, 08:09
Jeans = 1 månad ca(byter dock mellan 4-5 par jeans)
Tshirt = 1 gång sen tvätten

Bronkitkorv
2006-09-01, 08:14
Klart man måste tvätta sina byxor, jeans eller inte. Även om man inte tycker dom är smutsiga utanpå, är det ju svettig hudkontakt på insidan. Säg att man har sina jeans 8 h om dagen i ett år utan att tvätta dom - *spy*
Nej varför skulle man säga det, ingen här har väl sagt att dom har sina jeans mer än ett par veckor. Neh det låter vi vara osagt...

Jag har alltid bara ett par favorit jeans av någon anledning så dom blir inte tvättade alltför ofta, kanske 3 gånger på hela sommaren. Men jag har dom inte JÄMT på mej och ofta slänger jag dom i tvätten men kommer på att jag måste ha dom en dag till eller nåt. Till slut tvättar min fru dom åt mej.

Tolkia
2006-09-01, 08:25
Tvättar kläder gör man när de är smutsiga (vilket man som regel både känner och ser)?

Jag har inte riktigt fattat vitsen med den här "endagarsregeln"; är något skitigt är det skitigt, är något rent så är det rent? När det gäller vad omgivningen skall ha för åsikt om en så kan jag tycka att de människor som har energi och tid att lägga på att registrera huruvida folk har samma t-shirt på sig två dagar i rad har liiiiite för lite att fylla sin tid med och kanske skulle må bra av lite intellektuell stimulans ...?

High1ander
2006-09-01, 08:34
Tolkia, jag personligen tycker om att vara "ren" da jag e med andra manniskor. Visst, en T-shirt kanske inte luktar efter bara en dag (fast har i California sa gor de garanterat de). E jag sjalv sa kan jag ha svettig och flackiga klader. Men jag tanker inte utsatta andra oskyldiga manniskor for min eventuella svettlukt. :)

Sen nar jag tvattar, sa finns det sa gott med plats kvar, for bara kallingar o strumpor tar inte upp sa mycket plats, sa varfor inte tvatta klader som man bara anvant en dag, aven om de inte luktar (om man bortser fran slitage)?

chidde
2006-09-01, 09:02
en gång hade jag ett par jeans som jag inte hade tvättat på cirkus 6 månader!! riktigt sköna var dem

det var aldrig så att dem luktade eller nåt sånt, jag kände för att testa och efter det har det inte riktigt varit samma sak

nu använder jag knappt jeans, nu har jag mjukisbyxor... jobbkläder... mjukisbyxor... jobbkläder osv

Noodles
2006-09-01, 09:04
Tvättar kläder gör man när de är smutsiga (vilket man som regel både känner och ser)?

Jag har inte riktigt fattat vitsen med den här "endagarsregeln"; är något skitigt är det skitigt, är något rent så är det rent? När det gäller vad omgivningen skall ha för åsikt om en så kan jag tycka att de människor som har energi och tid att lägga på att registrera huruvida folk har samma t-shirt på sig två dagar i rad har liiiiite för lite att fylla sin tid med och kanske skulle må bra av lite intellektuell stimulans ...?

Jag har extremt dålig koll på vad folk hade för kläder dagen innan och brukar inte bry mig om det. Däremot måste jag byta t-shirt efter en dag eftersom jag tar hänsyn till min omgivning (Absolut torr fick jag utslag av).

FreCKo
2006-09-01, 09:16
t-shirt byter jag när jag duschar (varje dag), jeans... Ptja, morsan tvättar dom då och då, har ingen aning om hur ofta, men det blir väl 1-2ggr/månad...

L-Sami
2006-09-01, 09:20
Jeans tvättar jag när de börjar lukta illa eller är smutsiga.
T-Shirt använder jag bara 1 x sen åker den till tvättkorgen.

hum
2006-09-01, 09:33
T-shirt bytes varje dag. Skulle säkert kunna använda samma i två dagar, men jag slänger dom alltid på golvet när jag klär av mig och sen känns dom ju smutsiga :)

Har ett par jeans som jag inte tvättat på några månader men de används bara på jobbet. Jobbar på slitningen *screwy*

Snake
2006-09-01, 09:44
Törs aldrig tvätta mina, då får jag aldrig på mig dom igen :em:

Tolkia
2006-09-01, 10:35
Tolkia, jag personligen tycker om att vara "ren" da jag e med andra manniskor. Visst, en T-shirt kanske inte luktar efter bara en dag (fast har i California sa gor de garanterat de). E jag sjalv sa kan jag ha svettig och flackiga klader. Men jag tanker inte utsatta andra oskyldiga manniskor for min eventuella svettlukt.
Jo, det är inte riktigt så illa att jag inte fattar att man vill vara fräsch (tro det eller ej, men det gör t.o.m. jag). Men ibland verkar det som om folk aldrig funderar på om kläderna (eller de själva) är rena/fräscha utan går efter något slags det elfte budet: "Du skall icke bära ett plagg mer än en dag" eller något, och det begriper jag inte riktigt. Att jag tycker att det är fullt normalt och synnerligen vettigt att byta/tvätta kläder varje dag eller för den delen femtioelva gånger varje dag om det är påkallat känns det nästan som om jag inte skulle behöva påpeka ...

bluelight
2006-09-01, 10:43
Jeans, vääääldigt sällan, tills dom börjar lukta eller få fläckar, ett par månader? Håller på och sliter ett par jeans också, så dom ska jag inte tvätta alls på jättelänge!

T-shirtar varje dag.

Tricklev
2006-09-01, 11:29
T-shirts, 1 dag.
Byxor/jeans 2 dagar. (Anvädningsdagar)

Sebbe_H
2006-09-01, 11:41
T-shirt
Kallingar ______ 1 dag
Strumpor
Tröjjor

Jeans ______ ibland

egge
2006-09-01, 11:56
Svettas mycket så t-shirts använder jag oftast 2-3 olika per dag, sen åker de i tvätten.
Jeans tvättas väl i snitt efter 5-7 användningsdagar, ibland oftare, ibland mer sällan. Luktar de obehagligt så åker de i tvätten.

myggan
2006-09-02, 14:38
Vad är så fel med att tvätta jeans, undrar jag med?

Det är inget fel i det, men jag föredrar och vädra jeansen om det nu behövs. Jag tvättar väldigt sällan.

http://manolo.se/?p=311

Empe
2006-09-02, 15:04
Många här verkar VÄLDIGT fjantiga och överkänsliga. Dessutom måste vissa här bo i lägenhet då det skulle kosta multum att tvätta så ofta som ni byter kläder.

Själv använder jag t-shirts i 2-3 dagar, men självklart tvättas den om den känns skitig eller luktar illa.

Jeans används ungefär 5 dagar innan de tvättas. Och ja, jag skiter i hur fan mina jeans slits. Brats sliter jeans. Män använder sina.

*Flash*
2006-09-02, 15:12
Lite svårt att låta bli att tvätta byxorna ofta för min del, även om jag inte får fläckar på dom så brukar dom töja ut sig såpass att passformen blir dålig rätt fort =/

Noodles
2006-09-02, 16:58
Många här verkar VÄLDIGT fjantiga och överkänsliga. Dessutom måste vissa här bo i lägenhet då det skulle kosta multum att tvätta så ofta som ni byter kläder.

Själv använder jag t-shirts i 2-3 dagar, men självklart tvättas den om den känns skitig eller luktar illa.

Jeans används ungefär 5 dagar innan de tvättas. Och ja, jag skiter i hur fan mina jeans slits. Brats sliter jeans. Män använder sina.

För mig är det helt nödvändigt att byta t-shirt efter en dag. Jag bor i lägenhet men har egen tvättmaskin. Den lilla extra elräkningen kan jag nog överleva. Ser man bara till att tvätta fulla maskiner blir det inte så ofta heller.

Tröjor och andra plagg som inte är direkt mot kroppen kan man självklart ha längre.

sissa
2006-09-02, 17:03
brukar inte ha på mig jeans mer än typ 2 tillfällen innan de tvättas. och de behöver inte ha blivit smutsiga, men de tappar passformen tycker jag. alla kläder sitter snyggast när de är nytvättade.

Kurash
2006-09-02, 17:06
Nån gång i månaden kan man väl tvätta sin jeans.Tycker dom blir så äckligt stela o tighta när man tvättar dom, dom ska va lite flottiga.

jakke
2006-09-02, 17:06
brukar inte ha på mig jeans mer än typ 2 tillfällen innan de tvättas. och de behöver inte ha blivit smutsiga, men de tappar passformen tycker jag. alla kläder sitter snyggast när de är nytvättade.
skojjar du?
För mig passar inga kläder när dom är nytvättade.

Empe
2006-09-02, 17:18
skojjar du?
För mig passar inga kläder när dom är nytvättade.

Så du tvättar aldrig dina kläder? Eller köper du nya när dom som du använt blivit smutsiga?