Visa fullständig version : äta mindre på vilodagar?
jag undrar om man kan göra som så att man äter som vanligt dom dagarna man tränar ca 4ggr veckan, och så ligger man på kaloriunderskott dom dagarna man inte tränar.är det helt galet eller fungerar det? alltså för att både lägga på sin muskler/bli starkare och minska fettet på vilodagarna
Longshot
2006-08-31, 18:29
Ja det är helt knasigt. Du bygger inga muskler när du tränar
Varför inte äta så mycket du behöver istället för att ligga underskott *innocent*
Musklerna växer inte när du tränar utan när du vilar. Det smartaste är då att tillgodose kroppen med bra näring när musklerna skall växa.
Vila + mat = Muskler
Är själv dock lite slarvig med denna kombination. En god påminnelse.
Varför inte äta så mycket du behöver istället för att ligga underskott *innocent*
minska magmåttet lite tänkte jag
Jacky: är det verkligen så viktigt att äta mkt kolhydrater dom dagarna då man vilar? proteiner är ju alltid viktigt
Cerberus
2006-08-31, 20:30
minska magmåttet lite tänkte jag
Jacky: är det verkligen så viktigt att äta mkt kolhydrater dom dagarna då man vilar? proteiner är ju alltid viktigt
ja det är det, kolhydrater är främsta energikällan för intensivt arbete och är det ENDA bränsle hjärnan accepterar(i normalt tillstånd).
Äter du för lite kolhydrater kommer bara mer av ditt protein-intag bli kolhydrat vilket e onödigt.
Kanske lite off topic, men är det fördelaktigt att ta en protein/malto shake efter sitt cardiopass på 30 min på vilodagen?? Jag tänker om det är bra att äta mkt kolhydrater på vilodagen så kan man ju passa på att inta en del av dessa efter cardion?
Kanske lite off topic, men är det fördelaktigt att ta en protein/malto shake efter sitt cardiopass på 30 min på vilodagen?? Jag tänker om det är bra att äta mkt kolhydrater på vilodagen så kan man ju passa på att inta en del av dessa efter cardion?
Kan lika bra komma från riktig mat när det gäller kondition!
ja jag tänkte precis på det. Man kan ju inta lite mjölk, banan +lite vassle
King Grub
2006-08-31, 21:45
Dom allra, allra flesta studier på kolhydratintag efter träning i syfte att åstadkomma snabb återhämtning rör just konditionsträning, inte styrketräning. Det går utmärkt att använda en gainer i det syftet, men det kanske inte är det lämpligaste vid en hård diet där man behöver säkerställe behovet av näringsämnen och vill ha något mer mättande.
Jag har en fråga i samband med denna topic:
Säg att jag är på diet. Och säg att
Vore det bäst att äta 1500kcal på vilodagar och 2500kcal på styrketräningsdagar eller vore det bättre att äta 1800kcal på vilodagar och 2200kcal på styrketräningsdagar?
Jag har alltid filosoferat så att det är de dagar man tränar man behöver mkt mer mat, men det kanske är under vilofasen, så att uppbyggnaden sker bättre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.