handdator

Visa fullständig version : Jag har flyttat!

skaparn
2006-08-31, 14:33
Jag känner, efter att just har fått igång bredbandet från ett bolag med liknande namn, ett visst behov av att berätta detta för er.

Numera titulerar jag mig stockholmare, närmare bestämt solnabo. Det är nästan hur kul som helst, jag har en helt ny karta att brotta ner. Har iallafall vistats i de flesta delarna i norr som täcks av den karta jag har som går upp till Täby. Det är dock en bit till innan "vistats" byts till "har god kännedom om", har varit vilsen ett antal gånger och slutat upp med cykeln på ställen där man inte vill färdas 17:00.

Och för de som legat sömnlösa över att jag ska rösta ja i frågan om trängselskatt kan lugna sig med att jag inte var skriven här 30 dagar före valdagen, det är nämligen just denna dag och var man är skriven då som avgör var man har rösträtt.

Kwon
2006-08-31, 14:38
VÄLKOMMEN HIT SKAPARN!

OJ VAD DET KOMMER BLI MYCKET TOKHOLMSFESTER NU! :hbang:

mathor
2006-08-31, 14:41
Var i Solna bor du, och varför flyttade du hit?

skaparn
2006-08-31, 14:44
Var i Solna bor du, och varför flyttade du hit?

Just bredvid pendeln. Efterhandskonstruktionen lyder att jag flyttade hit för att det är mysigt men ändå väldigt nära stan. Närmare sanningen är nog att det var här jag fick ett bra erbjudande om lägenhet, även om det förstnämnda stämmer. Dessutom är det mycket bra träningsmöjligheter norr/nordväst om stan.

mathor
2006-08-31, 14:46
Just bredvid pendeln. Efterhandskonstruktionen lyder att jag flyttade hit för att det är mysigt men ändå väldigt nära stan. Närmare sanningen är nog att det var här jag fick ett bra erbjudande om lägenhet, även om det förstnämnda stämmer. Dessutom är det mycket bra träningsmöjligheter norr/nordväst om stan.

Frösunda eller Hagalund? Det finns för övrigt två pendeltågsstationer i Solna: Solna Station och Ulriksdal. Ett hett tips är att inte träna i Vasalundshallen. Du har nära med 515 till Odenplan och Delta.

Cilia
2006-08-31, 14:46
Välkommen till rätt del av landet, bättre kan det inte bli.
även om Solna inte är Stockholm *eg*

mathor
2006-08-31, 14:48
Välkommen till rätt del av landet, bättre kan det inte bli.
även om Solna inte är Stockholm *eg*

Väl talat. Solna stad är en helt annan stad än Stockholm.

Yankeee
2006-08-31, 14:50
Frösunda eller Hagalund? Det finns för övrigt två pendeltågsstationer i Solna: Solna Station och Ulriksdal. Ett hett tips är att inte träna i Vasalundshallen. Du har nära med 515 till Odenplan och Delta.

Han ska träna på stk *slap*

Cilia
2006-08-31, 14:52
aahhh Hagaparken på morgnarna är inte att leka med. Jag joggar förbi inte långt ifrån dig.

skaparn
2006-08-31, 14:55

Lantistorsk #1.

Jag ska i fortsättningen akta mig för att referera till saker i singularis som vore det endast en station i hela Solna...

Var jag ska fortsätta min bodybuildingkarriär är fortfarande skrivet i stjärnorna, det enda som talar för Vasalund är att de har en bassäng. Det som talar mot är att priset är motsvarande ett mindre lands BNP och öppettiderna är lite snålt tilltagna.

mathor
2006-08-31, 14:56
Lantistorsk #1.

Jag ska i fortsättningen akta mig för att referera till saker i singularis som vore det endast en station i hela Solna...

Var jag ska fortsätta min bodybuildingkarriär är fortfarande skrivet i stjärnorna, det enda som talar för Vasalund är att de har en bassäng. Det som talar mot är att priset är motsvarande ett mindre lands BNP och öppettiderna är lite snålt tilltagna.

Det är alltid fullproppat med folk också. Badvakts-Ali som strosar runt är dock ett plus.

skaparn
aahhh Hagaparken på morgnarna är inte att leka med. Jag joggar förbi inte långt ifrån dig.

Jag sprang där förra veckan, sen lyckades jag förstås springa fel på vägen tillbaka. Med nord/nordväst menade jag snarare cykling bort mot Ekerö och alla de platser med ett namn innehållande "skå".

Yes
Välkommen till civilisationen, rätt sida om stan dessutom. :thumbup:

Cilia
2006-08-31, 14:59
Jag sprang där förra veckan, sen lyckades jag förstås springa fel på vägen tillbaka. Med nord/nordväst menade jag snarare cykling bort mot Ekerö och alla de platser med ett namn innehållande "skå".
ååhh ekerö jaha, det var en bra bit du kom då.
men det är inte så lätt att komma vilse på den ön.
finns ju bara ett fåtal vägar *L*

Yankeee
2006-08-31, 15:02
När ställer du upp?

http://www.sundbybergmultisport.se/uu/

mirrranda
2006-08-31, 15:49
Kvinnliga segraren på 45km kom in på 5.57...next april då jäklar :devil:

Yankeee
2006-08-31, 15:50
Kvinnliga segraren på 45km kom in på 5.57...next april då jäklar :devil:

Grymt om du ställer upp :thumbup:

mirrranda
2006-08-31, 15:56
Jag har funderat på det sedan förra april och om det inte krockar med något annat tufft (+ att jag såklart måste känna mig förberedd för uppgiften) så kommer jag stå på den där startlinjen. Ännu en möjlighet till att pressa sig till det yttersta :)

Det blir dock inte 75km, är alldeles för rädd för att skada mig för all framtid..men 45 känns som en mycket rimlig sträcka :hbang:

skaparn
2006-08-31, 15:57
När ställer du upp?

http://www.sundbybergmultisport.se/uu/

O fy fasen, det där låter vansinnigt kul. Undrar om jag ska trappa upp löpningen kanske, för det är ju terräng och det är ju bra underlag för mina ben. Fast 75 var blodigt, kanske den kortare distansen. Ställ upp du, så kan jag ju inte vara sämre.

mathor
2006-08-31, 15:58
Jag har funderat på det sedan förra april och om det inte krockar med något annat tufft (+ att jag såklart måste känna mig förberedd för uppgiften) så kommer jag stå på den där startlinjen. Ännu en möjlighet till att pressa sig till det yttersta :)

Det blir dock inte 75km, är alldeles för rädd för att skada mig för all framtid..men 45 känns som en mycket rimlig sträcka :hbang:

Har du sprungit i Ursvik i snö tidigare? Testa ett varv på 15km i snö först där är ett tips!

mirrranda
2006-08-31, 16:01
Inte i snö men i lera och regn. Du får det att låta som om jag hoppat på uppgiften utan att fundera över det. Som jag ser det har jag möjlighet att slå 5.57, förra årets vinnare. Varför? Jo jag sprang 42km på 3.56. Det ger mig alltså hela två timmar extra tid för snö, slask, kläder, pannlampa och 3km. Dessutom skulle jag inte springa i ett snöursvik först vid tävlingen utan efter ett antal träningspass med samma miljö.

Så tack för tipset, men det har jag redan tänkt på :)

mathor
2006-08-31, 16:03
Jag tror säkert du har funderat på det, men jag har bittra erfarenheter själv av snölagret där, så jag tänkte vara solidarisk och dela med mig av dem. Du kommer säkert prestera bra.

mirrranda
2006-08-31, 16:05
har du sprungit? :D

mathor
2006-08-31, 16:06
En gång i tiden var jag sådan ja. Sett bambi?

mirrranda
2006-08-31, 16:08
Aaa, såklart *rolleyes* ?

mathor
2006-08-31, 16:09
Tänk på den när du väljer skor.

Yankeee
2006-08-31, 16:22
O fy fasen, det där låter vansinnigt kul. Undrar om jag ska trappa upp löpningen kanske, för det är ju terräng och det är ju bra underlag för mina ben. Fast 75 var blodigt, kanske den kortare distansen. Ställ upp du, så kan jag ju inte vara sämre.

45 är väl troligast, första gången iallafall. Håller mitt knä är det inte omöjligt att jag ställer upp.

mini
2006-08-31, 16:47
Jamen välkommen då.
Som sagt - Delta ligger bra till.

Noodles
2006-09-01, 07:34
Hur kommer det sig att du flyttar söderut? Fått ett diffust jobb som framtidskonsult med ansvar för arbetsmarknadspolitiska åtgärder på AMS? Synd att du inte fick jobbet hos din drömarbetsgivare Radiotjänst i Kiruna.

T-train
2006-09-01, 08:10

Shit...då är vi nästan grannar:MrT:

skaparn
2006-09-01, 23:10
Hur kommer det sig att du flyttar söderut? Fått ett diffust jobb som framtidskonsult med ansvar för arbetsmarknadspolitiska åtgärder på AMS? Synd att du inte fick jobbet hos din drömarbetsgivare Radiotjänst i Kiruna.

Ja, det var ju osis... Jag har närmare till de fräcka jobben här nere, och gillar dessutom Stockholm. Bodde ett par år i Göteborg men där kan man ju inte vistas, den staden har alla storstadens nackdelar utan att ha dess fördelar.

T-Train: Håll ögonen öppna efter lyckra och kolfiber, då kan det vara jag, även om jag sett att allt fler börjar klä sig ändamålsenligt vid cykling här.

skaparn
2006-09-15, 16:47
Tänkte i brist på särskilt mycket att göra just nu, uppdatera denna tråd lite.

Jag har

- Lärt mig norra Stockholm ganska hyfsat och avverkat Trafikkontorets Cykelkartas norra del

- Kommit på att Hjulsta inte är Akalla och hoppat av i en station som visade sig vara stängd bara för att sent på kvällen se tåg efter tåg passera utan att stanna. Till slut stannade ett tåg så jag fick åka med lokföraren till Sundbyberg som var öppet så att jag kunde byta tåg

- Åkt på kryssning mellan Ekerö och Slagsta

- Tjyvåkt tunnelbana

- Byggt upp mina muskler i skivstångslokal, både Delta och Frescati

- Ätit på Bronco's Bar. Hoa Hoa driver inte den krogen längre fick jag veta, jag blev besviken.

Jag har inte

- Lärt mig södra delen av stan. Det ska inte ta 1,5h att cykla från Solna till Hammarbybacken

- Skaffat mig en cykel som jag vågar ta in till stadens kärna. Det är ju alldeles för nära för att man ska trängas med folk på tunnelbanan bara för att åka de fyra kilometer det är till St Eriksplan

- Ätit korv på Günthers sen jag flyttade hit. Det var alltid en highlight när jag förut bara var på besök

Lillgrabben
2006-09-15, 19:09
Hur trivs du i hufvudstaden, bra eller mindre bra?

Eller har du inte hunnit känna efter hur det känns riktigt ännu?!

Allan
2006-09-15, 19:24

Ehum...han bor inte i huvudstaden. Solna är en egen stad. Platsen för det enda lag som enbart kallas AIK för övrigt....

allan

mathor
2006-09-15, 19:47
Ehum...han bor inte i huvudstaden. Solna är en egen stad. Platsen för det enda lag som enbart kallas AIK för övrigt....

allan

Mycket riktigt. Solna borde få sig ett eget län.

Baha
2006-09-15, 19:50
Mycket riktigt. Solna borde få sig ett eget län.

finns det inte dom som vill att solna tom skulle tillhöra åland?

mathor
2006-09-15, 20:02
finns det inte dom som vill att solna tom skulle tillhöra åland?

Åland borde tillhöra Solna. Solna borde bli en egen nation.

Baha
2006-09-15, 20:03
Åland borde tillhöra Solna. Solna borde bli en egen nation.

Free Solna , 200 år av förtryck

skaparn
2006-09-16, 08:21

Nja, det är väl inte lätt säga något definitivt efter en knapp månad, men jag gillar Stockholm och har alltid gjort. Att bo i förort är inte så dumt det heller, billigt utan att vara särskilt långt från stan.

skaparn
2006-09-16, 08:24
Free Solna , 200 år av förtryck

Det där låter som nåt. Jag skulle gärna gå med i någon sorts frihetsrörelse, då det finns alldeles för få radikala våldsmän som är beredda att dö för sin sak. Det verkar vara en sådan fin gemenskap i de där sekteristiska klubbarna.

Baha
2006-09-16, 09:00
Det där låter som nåt. Jag skulle gärna gå med i någon sorts frihetsrörelse, då det finns alldeles för få radikala våldsmän som är beredda att dö för sin sak. Det verkar vara en sådan fin gemenskap i de där sekteristiska klubbarna.

Detär nog ingen överdrift att säga att du hamnat i sveriges västbanken.

var det lätt att få en lgh där, köpte du en?