Visa fullständig version : Hjälp
Zhycklone
2006-08-30, 21:34
Tjena :) Jag är en kille på 18 år som har börjat träna lite...
Jag är 185-190 cm lång och väger 72,4 kilo... Det jag undrar över är hur jag ska gå upp 15 kilo i vikt utan att bli fet samtidigt som jag måste bli av med putmage + fett på magen? någon som har någon goda råd?
tackar för svar :)
King Grub
2006-08-30, 21:36
Du har alldeles för optimistiska förväntningar.
15 kilo muskler kan du räkna med att det tar X antal år att ordna.
Du kan i praktiken inte öka i muskelmassa och få bort kroppsfett samtidigt överhuvudtaget.
Bestäm dig för vad som är viktigast för dig för tillfället och satsa på det, annars blir det varken hackat eller malet.
Att deffa/banta och bygga muskler samtidigt, effektivt, är inte möjligt för normalindividen.
alexsingh
2006-08-30, 21:43
lägg upp en bild på dig
[QUOTE=Zhycklone]Tjena :) Jag är 185-190 cm lång och väger 72,4 kilo... QUOTE]
Väger du 72 kilo och är 190 cm lång antar jag att du är ganska smal just nu.
Som Grub sa, det går inte att bygga muskler samtidigt som du deffar, (det går, fast det går mycket långsamare).
Men det betyder inte att du behöver lägga på dig så du tillslut ser ut som en knubbig valross.
Zhycklone
2006-08-30, 22:14
Jag sa aldrig att jag skulle deffa heller... jag undra bara om det var möjligt... Det tar säkert lång tid... Jag får heller äta gott med mat och sen träna 3-4 gånger i veckan... eller är jag helt vilse?
King Grub
2006-08-31, 04:43
Jag sa aldrig att jag skulle deffa heller
"jag måste bli av med putmage + fett på magen? "
Då måste du deffa/banta. Du kan inte bara få bort fett på magen. Detta kräver ett energiunderskott, och då får du svårt att öka många gram i muskelmassa.
är du riktigt otränad är det inga problem att lägga på dig muskler samtidigt som du blir av med fett.
Träna hårt med hög intensitet på gymet så ska du se att saker o ting börjar hända. Naturligtvis måste du vila o äta bra också.
mvh /max
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.