Visa fullständig version : amerikansk såpa med green beret, seals etc?
shadowfire
2006-08-30, 19:09
Är det någon som vet vad jag menar då jag söker efter namnet på såpan som gick i USA för några år sedan (kanske går fortfarande?). Fyra olika lag tävlande och bodde i en "camp", har för mig det var Navy Seals, Green Beret, Marines och L.A.P.D. Massa fysövningar och uppdrag som skulle genomföras o förlorande laget fick rösta hem någon....
Vad heter serien? :confused:
Coldsmith
2006-08-30, 19:45
Vilka vann :P
Låter som en JÄKLA tuff serie!
MasterChief
2006-08-30, 20:34
Har LITE svårt att föreställa mig en TV-serie där aktiva SEALs skulle ställa upp. Inte Gröna Baskrar heller för den delen...
Har LITE svårt att föreställa mig en TV-serie där aktiva SEALs skulle ställa upp. Inte Gröna Baskrar heller för den delen...
Elitsoldater brukar vara anonyma, iallafall är SAS och SSG det.
Fredrici
2006-08-30, 20:46
Elitsoldater brukar vara anonyma, iallafall är SAS och SSG det.
Alla länder som har elitstyrkor brukar ha ett eller flera förband med anonym personal. Tex FSK (norge), GSG9 (tyskland), dom 2 svenska SSG och SIG. De amerikanska osv..
Pudzianovski
2006-08-30, 20:49
Jag vet inte om ni diskuterat det tidigare i tråden, men brukar inte elitsoldater vara anonyma? :confused:
shadowfire
2006-08-30, 20:50
Det var aktiva, bland annat var det en menig som skämde ut sig skapligt. Det var rätt tufft o se då de var duktiga inom olika grenar. LAPD var rätt hårda med, särskilt i CQC. De både utbildade varandra inom olika grenar o sen körde de scenarios med simfire-utrustning.... typ VIP osv. Sedan fick de rösta ut den som tillfört minst till laget osv..
Fredrici
2006-08-30, 20:52
Jag vet inte om ni diskuterat det tidigare i tråden, men brukar inte elitsoldater vara anonyma? :confused:
Jo det är en av tankarna bakom att ha ett elitförband som kan sättas in före, under en kommande konflikt. Elitförbandens uppgifter är inte alltid att spränga sönder saker och skjuta osv. Utan att skaffa underrättelser. Information som kan ha en stor betydelse. Detta görs då enklare om personalen är "hemlig" dvs anonym.
Coldsmith
2006-08-30, 20:53
Hrm. Antar att dom suddade ut deras ansikten då?
Du tänker inte på dom här serierna om SAS som gått?
Pudzianovski
2006-08-30, 20:53
Jo det är en av tankarna bakom att ha ett elitförband som kan sättas in före, under en kommande konflikt. Elitförbandens uppgifter är inte alltid att spränga sönder saker och skjuta osv. Utan att skaffa underrättelser. Information som kan ha en stor betydelse. Detta görs då enklare om personalen är "hemlig" dvs anonym.
Skojar du eller?
Fredrici
2006-08-30, 21:06
Skojar du eller?
Är du ironisk nu eller? Om du är allvarlig så skojar jag inte.
Pudzianovski
2006-08-30, 21:09
Är du ironisk nu eller? Om du är allvarlig så skojar jag inte.
Jag var ironisk för 2 timmar sen då 2 pers redan innan dig berättat att de var anonyma.....
Fredrici
2006-08-30, 21:10
Jag var ironisk för tre timmar sen då 2 pers redan innan dig berättat att de var anonyma.....
Aha okej, trodde du kanske hade missat det flera ggr.. :D
Är det någon som vet vad jag menar då jag söker efter namnet på såpan som gick i USA för några år sedan (kanske går fortfarande?). Fyra olika lag tävlande och bodde i en "camp", har för mig det var Navy Seals, Green Beret, Marines och L.A.P.D. Massa fysövningar och uppdrag som skulle genomföras o förlorande laget fick rösta hem någon....
Vad heter serien? :confused:
Jag vet exakt vilken du menar
Combat Missions! :)
shadowfire
2006-08-30, 21:13
Hrm. Antar att dom suddade ut deras ansikten då?
Du tänker inte på dom här serierna om SAS som gått?
Nej, det var en såpa. Laddade hem massa goa avsnitt genom nätet men nu har jag tappat dem i en hdkrash o kan fan inte komma på vad såpan hette... aja, ska googla fram dem... det var den bästa såpa jag sett iaf.
Ansiktena var inte suddiga nej, men å andra sidan så vad hindrar dem från att framträda i media?.. blir ju reklam för förbanden med samtidigt.
Ansiktena var inte suddiga nej, men å andra sidan så vad hindrar dem från att framträda i media?.. blir ju reklam för förbanden med samtidigt.
"Hej vi är dom superduper-hemliga amerikanska specialstyrkorna, vi brukar vara bakom fiendens linjer och samla ovärderlig information om allt och alla. Nu ska ni få se en dokusåpa om oss."
Ganska så säker på att många av de som var med inte var aktiva längre inom sina områden.
En av killarna som var med i serien blev ju senare dödad i irak som merc. Bränd och hängd under bro har jag för mig...
shadowfire
2006-08-30, 21:24
lol, benämning på aktiv behöver inte vara att man är krigsplacerad och nej det är inte troligt att dessa herrar ryckte ut på uppdrag veckan efter de blivit utröstade i dokussåpan... men det är inte första gången de framträder i media, så SÅ hemliga är de inte.
Combat missions skrev jag att serien hette om du missa det på förra sidan shadowfire :P
shadowfire
2006-08-30, 21:32
Combat missions skrev jag att serien hette om du missa det på förra sidan shadowfire :P
aaaaaah! det var det nog... deltaforce, rangers, lapd och seals va?.. googlar som en galning nu :P
shadowfire
2006-08-30, 21:35
camp windstorm.. så hette den... fan jag googlade som en dåre på "camp" men allt jag kunde komma på var "camp malloy".... fan inte samma sak.. :P
Gillade avsnittet i combat missions då helikoptern krashade o piloten skulle räddas...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.