Visa fullständig version : Ensam hemma.
Är 15 och ska vara ensam hemma i 2 veckor! Har flera kilo kyckling att leva på, men stekt kyckling + potatis kommer nog bli ganska segt efter ett tag. Finns det något sätt att variera utan att dra i för mycket kolhydrater/fett?
*popcorn*
Brooklyn
2006-08-30, 17:11
kycklingwok är lätt + gott...
King Grub
2006-08-30, 17:55
Gå till biblioteket och låna en vanlig kokbok.
http://www.google.se/search?q=recept&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official
Wennerberg
2006-08-30, 18:19
man kan väl laga kyckling på lika många sätt som det finns kycklingar
www.arla.se finns massa bra recept
www.tasteline.com
www.google.se :)
Wikner89
2006-09-27, 20:02
jag vet hur du känner dig så jag ska ge dig ett tips....
1 Kyckling filé
1 Lime
Lite olja
Lite krydder som du gillar
Lägg kycklingen i en platspåse och pressa i limen. Ha på en skvätt olija och lite kryddor som du gillar, citron peppar passar bra. Låt kycklingen dra i blandningen i ca 10 minuter sedan lägger du den i en ugnssäker form. Krydda lite mer med t.ex salt och vitlöks krydda. Låt stå i ugnen i ca 30 minuter på 200 grader.
Tillbehör:
1 dl parboiled ris
en halv gul lök
en kött buljongtärning
en färsk champinion
Hacka löken och champinionen och fräs det i smör tillsammans med riset.
Häll på vatten och koka det som vanligt ris. Ha i buljong tärningen när vattnet kokar.
Bon Apetité
jag vet hur du känner dig så jag ska ge dig ett tips....
1 Kyckling filé
1 Lime
Lite olja
Lite krydder som du gillar
Lägg kycklingen i en platspåse och pressa i limen. Ha på en skvätt olija och lite kryddor som du gillar, citron peppar passar bra. Låt kycklingen dra i blandningen i ca 10 minuter sedan lägger du den i en ugnssäker form. Krydda lite mer med t.ex salt och vitlöks krydda. Låt stå i ugnen i ca 30 minuter på 200 grader.
Tillbehör:
1 dl parboiled ris
en halv gul lök
en kött buljongtärning
en färsk champinion
Hacka löken och champinionen och fräs det i smör tillsammans med riset.
Häll på vatten och koka det som vanligt ris. Ha i buljong tärningen när vattnet kokar.
Bon Apetité
Mor lagade detta idag, smakade gott :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.