Visa fullständig version : Meningen med att dejta?
Whistler
2006-08-30, 08:59
Mhmm... Joho. Så var man på bio igår.
Tisdagar kanske inte är en ultimat dejtingdag, men efter att ha träffats i lördag och trafiken gått i snitt 1.5 sms per timme i båda riktningarna sedan måndag morgon, så kändes det som om det inte var någon idé att vänta till helgen.
Så hon frågade om vi kunde träffas, jag svarade att jag hade ett par biocheckar som snart gick ut.
Fortsatte SMS:a resten av dagen, massa gull och trevligheter. Sen träffas vi, hon verkar nervös som fasen och sade det också, men jag tyckte mest det var gulligt. Så vi käkar lite, sitter och pratar om allt möjligt och kommunikationen funkar åt båda hållen och sen går vi till filmen. En del trevliga viskningar i öronen under filmen, men sen typ halvvägs igenom så händer något. Resten av kvällen var hon... ja, vad? Avvikande från ämnet?
Erbjöd sig att skjutsa mig hem, då hon kört och jag gått dit. "Ah, bra - ett tecken på intresse, det kan ju inte gå fel". Jag bodde ändå bara knappt tio minuters gång från bion, så det var ju inte avståndet hon skjutsade mig för. Kommer hem, frågar om hon känner för att hänga med in en stund (friskt vågat, hälften vunnit), men nä, hon ska upp tidigt imorgon (trots att hon är ledig utöver en enda lektion på komvux...*rolleyes*), så jag fiskar efter en kyss istället. Förväntade mig inte att få den, ville mest se var gränsen gick, så jag inte trampar över den för fort när det väl gäller. Hon säger "inte på första dejten och ler lite" och så småpratar vi lite och säger godnatt.
Jag skickar ett sött sms när klockan slagit tolv, med förklaringen att jag skulle ju faktiskt höra av mig "imorgon". Gav henne pluspoäng för att hon sade ifrån, för jag uppskattar att veta vart gränserna går och så skrev jag att jag hoppades vi träffas snart igen. Har inte fått svar än...
Den här lilla skithistorien åsido... Vad fasen är meningen med att dejta?
Jag satte mig ned och tänkte efter. Jag har aldrig varit en på en dejt eller tagit hem någon som jag inte kunnat tänka mig att träffa fler gånger. Liksom jag tänker att jag aldrig någonsin skulle kyssa någon jag inte kan tänka mig att ha sex med, tänker jag mig att jag aldrig skulle dejta någon jag inte är beredd att ha förhållande med.
Vad jag försöker säga är nog följande: Om man inte vågar gå hela vägen, varför tar man då första steget in på stigen? Nu snackar jag givetvis inte om att jag ville ha någon att sova med inatt, även om det varit trevligt, jag menar bara att det kändes... knepigt.
Varför dejtar man? Jag märker direkt om jag funkar ihop med en person, och hittills har jag aldrig blivit överbevisad till att ogilla någon jag gillade från början eller tvärt om.
Du var för på. Om hon måste spendera hela dejten med att sätta gränser och säga nej är det inget kul. Du tvingade henne att mota bort dig. Det kommer bita dig i röven.
Orsaken till varför man dejtar kan ju vara att ta reda på om det är någon man vill träffa igen och kanske inleda något med? Hur ska man veta det innan man träffats några gånger?
Meningen med att date:a? Tja, våldtäckter är så neandertal på något sätt.
:D
Jag säger som Mini, du var för på.
Nu tror bruden du bara vill ligga.
Coldsmith
2006-08-30, 09:20
Ja jag säger då det. Bli bög. Mycket lättare :D
backflash
2006-08-30, 09:23
Varför dejtar man?
För att det är det enda som ger filmindustrin pengar genom biograferna numer? Om det hade rört sig om bilar så hade någon sparkat lite däck och köpt ett m-test för att försäkra sig om kvaliteten. Det fungerar visserligen inte alltid, men man kan slippa de som har blivit skruvade alltför mycket eller är i behov av dyrbara reparationer. Som vi såg i fallet så är påstridiga försäljare ingen garanti att köpet går igenom. Och vissa bilar vill man helt enkelt inte ha efter provturen ... Känn dig som en lada samara typ :(
"För på" när? Vad jag uppfattade det som var att mitt i filmen utan att Whistler försökt något verkade hon tappa intresset.
"För på" när? Vad jag uppfattade det som var att mitt i filmen utan att Whistler försökt något verkade hon tappa intresset.
"frågar om hon känner för att hänga med in en stund"
"så jag fiskar efter en kyss istället"
Hon vill ju inte hänga på upp, sen att hon ger dig ett svepsjäl är en självklarhet.
Men de där fiska efter en kyss är bad.
Då lär han ha viskat något knasigt. En annan möjlighet är att hon ville se filmen? Att hon blev nervös för sin andedräkt? Att hans var dålig? (Skulle även förklara den uteblivna kyssen.)
Jag tror faktiskt inte hon tappade intresset mitt i filmen bara sådär utan anledning. Hon erbjöd sig ju att köra hem honom.
Han missar givna vinkar om att backa och lugna sig lite. Ändå går det iväg ett SMS så snart klockan gått över midnatt. Det kan få den mest offensiva tjej att dra öronen åt sig.
Då lär han ha viskat något knasigt. En annan möjlighet är att hon ville se filmen? Att hon blev nervös för sin andedräkt? Att hans var dålig? (Skulle även förklara den uteblivna kyssen.)
Jag tror faktiskt inte hon tappade intresset mitt i filmen bara sådär utan anledning. Hon erbjöd sig ju att köra hem honom.
Han missar givna vinkar om att backa och lugna sig lite. Ändå går det iväg ett SMS så snart klockan gått över midnatt. Det kan få den mest offensiva tjej att dra öronen åt sig.
Jag tycker tjejen gav en rätt tydlig signal redan med att inte följa med upp, allt efter det är inte direkt till hans fördel.
Dessutom har vi bara ena halvan av historien, det är lätt att borsta av den lite innan man lägger ut den på nätet, hon har säkert en helt annan variant som hon drar med tjejpolarna över en skvallerfika idag :)
Haha, var det DU Whistler? Hon sov med mig, men du kan säkert få henne i helgen. Jag ska ut då. :)
Hade du din penis uppstoppad i popcornen? Detta kan ibland vara negativt på första dejten. Tjejer är jobbiga på det sättet.
Hade du din penis uppstoppad i popcornen? Detta kan ibland vara negativt på första dejten. Tjejer är jobbiga på det sättet.
Nejdå, det är bara du som lider brist på vidsynda tjejkompisar. :)
Antingen är man för laid back eller så är man för på!
Eller så lyckas man finna balansen någonstans eller (som Coldsmith påpekar) så blir man bög! :laugh:
Whistler
2006-08-30, 09:52
Haha, var det DU Whistler? Hon sov med mig, men du kan säkert få henne i helgen. Jag ska ut då. :)
Ahh, på så vis? ;)
Nope, I don't do it that way. :Virro
Du var för på. Om hon måste spendera hela dejten med att sätta gränser och säga nej är det inget kul. Du tvingade henne att mota bort dig. Det kommer bita dig i röven.
Orsaken till varför man dejtar kan ju vara att ta reda på om det är någon man vill träffa igen och kanske inleda något med? Hur ska man veta det innan man träffats några gånger?
Hmm, jo, du kan ha rätt. Men som jag skrev tidigare så vet jag i princip alltid vad jag kan tänka mig med en person efter bara några minuter etc etc, och det känns knepigt att hon var så på under måndagen och tisdagens SMS:ande och sen att det tvärdog mitt under dejten. Jag var kanske lite för avslappnad och "hej, vi kan väl bete oss som om vi känt varandra hela livet?", drar själv åt mig öronen när folk beter sig så ibland.
Meningen med att date:a? Tja, våldtäckter är så neandertal på något sätt.
:D
Våldtäkt har jag ingen erfarenhet av, och tur är väl det, men andra tjejer jag har träffat och haft förhållanden med har alltid sagt klick mer eller mindre direkt. Typ träffats på någon gemensam verksamhet, setts någon kväll senare, spenderat natten ihop, upptäckt en månad senare att man fortfarande spenderar natten ihop etc etc... Det här nog första gången jag egentligen dejtar. Kan förklara varför jag inte vet hur man ska bete sig.
Dessutom har vi bara ena halvan av historien, det är lätt att borsta av den lite innan man lägger ut den på nätet, hon har säkert en helt annan variant som hon drar med tjejpolarna över en skvallerfika idag :)
Och ja... Så är det säkert. Varför kan folk inte bara vara ärliga, raka och säga vad de tycker och vill direkt? Varför måste man hålla på och smyga?
Bögar dejtar också?
Tror inte det, men Coldsmith kanske kan svara på det :thumbup:
Glenner_84
2006-08-30, 10:03
Har aldrig gått ut nånstans första gången när jag träffat en tjej, kan bli så jävla stelt då. Brukar alltid bjuda hem dom istället, Sitta i soffan å hänga på varandra ist, laga lite gott käk, svepa en filt om tjejen. På Bio bara är en massa luffare å småglin omkring som bara förstör stämningen. *grr27*
Whistler
2006-08-30, 10:14
Har aldrig gått ut nånstans första gången när jag träffat en tjej, kan bli så jävla stelt då. Brukar alltid bjuda hem dom istället, Sitta i soffan å hänga på varandra ist, laga lite gott käk, svepa en filt om tjejen. På Bio bara är en massa luffare å småglin omkring som bara förstör stämningen. *grr27*
Nej, och det var ungefär det jag insåg nu. Var dock inga luffare och småglin omkring. Men jag har aldrig misslyckats hemma i filmsoffan.
Rättelse:
Nu vet bruden att du bara vill ligga.
Whistler
2006-08-30, 10:44
Rättelse:
Hmm, tråkigt att folk får det intrycket. Självklart vill jag ligga, men BARA? Absolut inte, jag är ute efter någon att ha ett förhållande med, sex utan förhållande är temporärt underhållande som bäst, och inte det jag är ute efter.
shadowfire
2006-08-30, 10:54
1) Gå på bio är typ det sämsta man kan göra i början av en date. Fokuset ska vara på varandra i en avslappnad miljö, inte på en film. Det är lätt att den ene känner att den andre är mer intresserad av filmen än personligheten. Bio är ett bra komplement möjligen då man har träffats 7-8 ggr och börjar känna sig bekväma med var man har varandra.
2) Du var för på och risken är att hon nu uppfattar dig som väldigt mycket på, även med sms osv. Vore jag dig skulle jag ligga lågt ett litet tag och låta det hela sjunka in, sedan göra ett ödmjukt "approach" och låta henne vara bollförare ett tag.
... nej, vinkvällar i en soffa är det som fungerat bäst för min del. Avkopplat, avslappnat, fokus på varandras personlighet osv.
Sedan det med o kyssa eller inte, min erfarenhet iaf är att går man för fort fram o typ kör vuxencardio o hela kitet direkt så övergår allt till en KK-relation... eller ett 10-tal dates där man har vuxencardio tills man stupar, sedan går man skilda vägar... så vill man ha något seriöst så är det till o vara lugn o fin i början :)
Jodå allt va fint tills du åt upp alla popcornen och jag kände något hårt mot höften *spy*
Whistler
2006-08-30, 12:06
Äh, jag skiter i det här. Jag går i celibat igen...
Ungtuppen
2006-08-30, 12:15
Du var för på.
Hon var "på" för att se om hon kunde få dig .. "klängig".
Tänk alltid att det är du som är priset.
Och nej, tjejer är aldrig raka och ärliga.
Pepparkakssmurfen
2006-08-30, 12:31
Bio suger som dejtaktivitet,fattar inte varför folk envisas med att dejta på bio,man ser inte varandra, kan inte tala med varandra,det enda man gör är att man kollar på nån film och får pruttmage av lösgodiset.
Coldsmith
2006-08-30, 12:56
Tror inte det, men Coldsmith kanske kan svara på det :thumbup:
Hehe.. vi dejtar. Men det är så mycket enklare än att dejta en fånig brud.
Man träffas och ser snabbt om det funkar. Inga löjliga bimbo-spel som den tuttbärande penislöse varelsen har läst om i senaste Frida.
Det funkar fint att ha sex första kvällen, det funkar fint att vara lite på, det funkar fint att skicka sms innan de tre dagarna har gått osv.
Killar rules...
Skulle aldrig stå ut med att dejta en tjej igen. NEVVAH!
Whistler
2006-08-30, 12:58
Hmm, jag tror jag har kommit fram till problemet. Eller kärnan i problemet rättare sagt.
Ponera följande filosofi:
Jag flörtar inte med någon jag inte är beredd att dejta, jag dejtar ingen jag inte är beredd att kyssa rakt upp och ned på plats, jag kysser ingen jag inte är beredd att ligga med vid första bästa tillfälle och jag ligger inte med någon jag inte är beredd att ha ett förhållande med.
Slutresultatet blir då indirekt att så fort någon flörtar med mig och jag upptäcker att jag är intresserad tillbaka så vet jag att jag mycket väl skulle vara beredd att vakna i hennes säng dagen därpå, och dagen efter det, och dagen efter det...
Då kan det ju bli skrämmande om man dejtar någon som har inställningen "Jag går på dejten och ser om det kanske funkar, då kanske vi kan kyssas och om kyssen funkar så kanske vi kan ha sex, och om sexet funkar så kanske vi kan fortsätta dejta och då kanske vi till slut hamnar i ett förhållande".
Hänger ni med på skillnaderna?
Coldsmith
2006-08-30, 13:00
Hmm, jag tror jag har kommit fram till problemet. Eller kärnan i problemet rättare sagt.
Jag flörtar inte med någon jag inte är beredd att dejta, jag dejtar ingen jag inte är beredd att kyssa rakt upp och ned på plats, jag kysser ingen jag inte är beredd att ligga med vid första bästa tillfälle, jag ligger inte med någon jag inte är beredd att ha ett förhållande med.
Slutresultatet blir då indirekt att så fort någon flörtar med mig och jag upptäcker att jag är intresserad tillbaka så vet jag att jag mycket väl skulle vara beredd att vakna i hennes säng dagen därpå, och dagen efter det, och dagen efter det...
Då kan det ju bli skrämmande om man dejtar någon som har inställningen "Jag går på dejten och ser om det kanske funkar, då kanske vi kan kyssas och om kyssen funkar så kanske vi kan ha sex, och om sexet funkar så kanske vi kan fortsätta dejta och då kanske vi till slut hamnar i ett förhållande".
Förstår precis vad du menar.
Men du förstår. Tjejer är ett annat släkte. Dom läser Frida (motsvarande bibeln) och där står det att dom måste ta allt i steg. Ty dom är för svagsinta för att tänka själv. Och i Frida står det att dom ska ta allt i steg, och om killen gör på det ena viset ska dom reagera på ett visst sätt osv osv. :Virro Dom är inte riktigt kloka helt enkelt ;)
Förstår precis vad du menar.
Men du förstår. Tjejer är ett annat släkte. Dom läser Frida (motsvarande bibeln) och där står det att dom måste ta allt i steg. Ty dom är för svagsinta för att tänka själv. Och i Frida står det att dom ska ta allt i steg, och om killen gör på det ena viset ska dom reagera på ett visst sätt osv osv. :Virro Dom är inte riktigt kloka helt enkelt ;)
Tror FRIDA är en tidning för tjejjen mellan 12-15 år...god dammit....
Jag säger som Mini, du var för på.
Nu tror bruden du bara vill ligga.Det var väl det han ville, annars kunde han ju umgåtts med en polare istället, eller druckit öl.Ja jag säger då det. Bli bög. Mycket lättare :D:D
Hur funkar det i bögkretsar då? Brunkräm, uppknäppt skjorta och vifta lite på rumpan? Eller stryk det sista?
Coldsmith
2006-08-30, 15:35
Tror FRIDA är en tidning för tjejjen mellan 12-15 år...god dammit....
Och det ligger kvar tills dom fyller 34 år skaffar en brudklänning "just in case"
Ja du Whistler, som historien förtäljer så ser jag ingen mening alls med den där dejten ... :devil:
Coldsmith
2006-08-30, 15:38
Hur funkar det i bögkretsar då? Brunkräm, uppknäppt skjorta och vifta lite på rumpan? Eller stryk det sista?
Man träffas och har trevligt helt enkelt. Inga spel, inga fjanterier.
Som att träffa en kompis fast med lite tillbehör *flex* .
Han jag var ihop med i ett år och ett halvt, vi hade sex första dejten och det var då inga problem. En tjej hade sagt:
"nämen.. vi hade sex första dejten så det här går inte.. hejdå.. nu blockerar jag dig på alla sätt jag kan för du får aldrig mer prata med mig... men jag får förstås höra av mig till dig.. för jag har två tuttar.. tihi"
Man träffas och har trevligt helt enkelt. Inga spel, inga fjanterier.
Som att träffa en kompis fast med lite tillbehör *flex* .
Han jag var ihop med i ett år och ett halvt, vi hade sex första dejten och det var då inga problem. En tjej hade sagt:
"nämen.. vi hade sex första dejten så det här går inte.. hejdå.. nu blockerar jag dig på alla sätt jag kan för du får aldrig mer prata med mig... men jag får förstås höra av mig till dig.. för jag har två tuttar.. tihi"
Å jag som trodde att man satte på sig läderkläderna och sina assless chaps och bara gick in på läderklubben! [Blue Oyster]:devil:
Sen var det bare å hugga in!
Sex on teh first date! :booty:
Coldsmith
2006-08-30, 15:43
Å jag som trodde att man satte på sig läderkläderna och sina assless chaps och bara gick in på läderklubben! [Blue Oyster]:devil:
Sen var det bare å hugga in!
Sex on teh first date! :booty:
Haha.. ja vissa kanske kör så :D
Jag föredrar att spara mina chaps till storhelgerna ;)
Jag flörtar inte med någon jag inte är beredd att dejta, jag dejtar ingen jag inte är beredd att kyssa rakt upp och ned på plats, jag kysser ingen jag inte är beredd att ligga med vid första bästa tillfälle och jag ligger inte med någon jag inte är beredd att ha ett förhållande med.
Men det kanske är just det här som gör att du skrämmer iväg tjejen.
Hon vill lära känna dig och tycker du verkar vara en hyvens kille och du har redan stakat iväg er framtid ända tills ni har barnbarn.
Man kan ju bli rädd för mindre.
whistler: hur lärde ni känna varandra?
Whistler
2006-08-30, 15:51
Men det kanske är just det här som gör att du skrämmer iväg tjejen.
Hon vill lära känna dig och tycker du verkar vara en hyvens kille och du har redan stakat iväg er framtid ända tills ni har barnbarn.
Man kan ju bli rädd för mindre.
Njae, barnbarn är lite starkt. Jag har också inställningen att ett förhållande kan ta slut när som helst, det jag menar är bara att jag inte går på en dejt med någon jag inte kan tänka mig ett förhållande med.
Jag ska hålla mig till filmsoffan i fortsättningen... Fast som mitt ex sade: Då kommer ni ju bara ha massa sex, du måste lära känna henne först!
Verkar inte finnas några bra sätt.
whistler: hur lärde ni känna varandra?
Hon var på krogen där jag jobbar i lördags. Kom fram och snackade halva kvällen trots att jag var upptagen med att kolla leg i kön och inte kunde ge henne så mycket uppmärksamhet som jag ville. Sen råkade vi träffas när jag gick hem efter passet och då bestämde vi oss för att träffas igen.
Coldsmith
2006-08-30, 15:54
[QUOTE=Whistler]Njae, barnbarn är lite starkt. Jag har också inställningen att ett förhållande kan ta slut när som helst, det jag menar är bara att jag inte går på en dejt med någon jag inte kan tänka mig ett förhållande med.
Jag ska hålla mig till filmsoffan i fortsättningen... Fast som mitt ex sade: Då kommer ni ju bara ha massa sex, du måste lära känna henne först!
Verkar inte finnas några bra sätt.
[QUOTE]
Att ha sex är också ett sätt att lära känna varandra på :).
Tycker då jag. Man måste ju få veta vad man har att se fram emot.:cool:
Liten Men Fet
2006-08-30, 16:50
Problemet är att tjejer verkar ha fruktansvärt svårt att veta vad dom vill, och säger dom något så ska man ta det med en nypa salt.
Jag dejtade en tjej en gång vilket ledde till att hon tyckte jag skulle komma med henne hem och få fika och kolla på katterna. Trots att jag är allergisk mot katter tänkte jag var schysst och hänga på.
Väl hemma hos henne så hånglade hon upp mig lite, jag var då snäll nog att säga att jag nog inte var så intresserad av något förhållande varvid hon blev sur och sa att jag minsann inte skulle tro att jag skulle få något sex ikväll.
Lite förvånad sa jag att det visste jag väl för jag hade inte haft någon dylik plan. 5 minuter senare kastar hon av sig kläderna och brottar ner mig.
En annan erfarenhet är att man inte ska visa att man tycker om någon tjej för då är man för lättfångad och intresset avtar snabbt.
Var ett svin så går det nog bättre, var dryg och elak var vad som helst men var aldrig för snäll.
Att ha sex är också ett sätt att lära känna varandra på :).
Tycker då jag. Man måste ju få veta vad man har att se fram emot.:cool:
Ja, jag ser då inget problem med detta, men det är ju inte alla som delar den synen! :devil:
whistler: hon "råkade" gå hem samma tid som dig;) .vem skulle inte vilja gå hem med en bitig dörrvakt*flex*
Shit! Jag skall bli bög. :hbang:
Shit! Jag skall bli bög. :hbang:
Har du drömt om mina rattar och min trunk igen?
Har du drömt om mina rattar och min trunk igen?
Nja, du verkar svårflörtad i sängen. :(
Jag vill ha en kille som ser ut som en tjej, känns som en tjej, beter sig som en tjej men vill ha sex på killvillkor! Omg, jag vet PRECIS vem jag skall ragga på här på forumet!
Yankee, here I come! :)
Yankee vill bara ha sex på tjejvillkor :/
kan ni inte starta en bögtråd istället för att sabba whistlers fina dating tråd*slap*
kan ni inte starta en bögtråd istället för att sabba whistlers fina dating tråd*slap*
Är inte dejting till för alla? *popcorn*
Är inte dejting till för alla? *popcorn*
jo fan sorry det är det ju:Virro .fel av mig:bow:
Alla dessa förutfattade meningar om hur tjejer och killar är nu igen.
Mitt ex och jag hade sex i flera timmar på första dejten och följande månaderna spenderades väl i princip bara med samma sysselsättning. Vi var tillsammans i fyra och ett halvt år. Inga konstigheter. Jag är tjej och det gick hur bra som helst.
Tricklev
2006-08-30, 17:47
Så du har varit på en dålig dejt och hela din syn på mänskligheten faller under?
Så du har varit på en dålig dejt och hela din syn på mänskligheten faller under?
Kanske inte är hans första, men kanske den dejten som fick "bägaren att rinna över" till den grad att det kräver en post på Kollo? :D
Ungtuppen
2006-08-30, 18:02
Problemet är att tjejer verkar ha fruktansvärt svårt att veta vad dom vill, och säger dom något så ska man ta det med en nypa salt.
Jag dejtade en tjej en gång vilket ledde till att hon tyckte jag skulle komma med henne hem och få fika och kolla på katterna. Trots att jag är allergisk mot katter tänkte jag var schysst och hänga på.
Väl hemma hos henne så hånglade hon upp mig lite, jag var då snäll nog att säga att jag nog inte var så intresserad av något förhållande varvid hon blev sur och sa att jag minsann inte skulle tro att jag skulle få något sex ikväll.
Lite förvånad sa jag att det visste jag väl för jag hade inte haft någon dylik plan. 5 minuter senare kastar hon av sig kläderna och brottar ner mig.
En annan erfarenhet är att man inte ska visa att man tycker om någon tjej för då är man för lättfångad och intresset avtar snabbt.
Var ett svin så går det nog bättre, var dryg och elak var vad som helst men var aldrig för snäll.
Hon testade dig, ville se om du skulle börja gnälla över det eller bara acceptera. Hon ville se om du var needy, du snodde hennes hoop och hon slängde sig över dig.
Det där fungerar varje jävla gång. "Du vill bara ****** mig" -"nej jag vill inte ha nå jävla sex med dig för i helvete" .. sen är dom efter en hela tiden.
När dom blir intresserad av en, och man inte visar nåt tillbaka, då gör dom verkligen ALLT för att få en intresserad. Trying to win ya over.
backflash
2006-08-30, 18:18
du snodde hennes hoop och hon slängde sig över dig.
Seriöst, hade någon snott min rockring hade jag också slängt mig över dem *grr*
Ungtuppen
2006-08-30, 18:40
Seriöst, hade någon snott min rockring hade jag också slängt mig över dem *grr*
:bow:
backflash
2006-08-30, 18:46
:bow:
*kissass*
Det kan ha varit att hon lekte med dig. Människor gör sådant ibland för att få lite självbekräftelse. Dock så hoppas vi ju inte ppå det, så vi stryker den hypotesen för tillfället.
Hypotes 2: Det kan ju ha varit att hon helt enkelt insåg att båda började bli för heta på gröten (jag vet inte vad ni viskade om) och då bestämde sig för att tagga ner litegrann och sen visste inte riktigt vilken nivå hon ville lägga sig på och det blev lite för mycket.
Hypotes 3: Hon kanske hade flirtat med någon annan och fick skuldkänslor när hon insåg vilken fin kille du egentligen är, och då började hon känna sig som ett as.
Hypotes 4: Hon fick nys om du att du var medlem på Kollo och såg din fetish för kycklingfileér :(
Jag får inte till det så ofta, men jag tycker att du gjorde några balldrag. Ska emellertid träna nu..Skriver sen.
http://www.flashasylum.com/db/files/Comics/Dave/comicdaterape1.png (http://www.explosm.net/comics/636/)
Cyanide & Happiness @ Explosm.net (http://www.explosm.net/)
Där har du svaret, på 5 sekunder har du gått genom listan och bestämt dig om du vill eller inte. Därefter försöker du bara få av henne trosorna.
Whistler
2006-08-31, 02:32
Där har du svaret, på 5 sekunder har du gått genom listan och bestämt dig om du vill eller inte. Därefter försöker du bara få av henne trosorna.
Helst vill jag få av henne BH:n också, men jo, du kan nog ha rätt.
Jag har dock extrema problem med att vara "svinig" och att "inte bry mig", eftersom jag troligtvis är den snällaste pojken på jorden. Eller i alla fall i Jönköping. Jag får skuldkänslor när jag inte pratar med mina fiskar tillräckligt mycket...
(Och ja, jag åt faktiskt upp den där kycklingfilén. Jag slänger inte fina proteiner i fettsnål förpackning.)
Alla dessa förutfattade meningar om hur tjejer och killar är nu igen.
Mitt ex och jag hade sex i flera timmar på första dejten och följande månaderna spenderades väl i princip bara med samma sysselsättning. Vi var tillsammans i fyra och ett halvt år. Inga konstigheter. Jag är tjej och det gick hur bra som helst.Dags att tömma PM-boxen ännu? :D
High1ander
2006-08-31, 07:42
Dejting e djavulens verk.
Jag e sa javla glad att jag slipper halla pa med sadant tjafs, trots jag e i dejtingens land nummer 1, USA.
E man har i USA sa e dejtande nagot man maste trana pa. Har en tjejkompis som dejtar valdigt mycket i bada Sverige o USA, om jag nagonsin tanker borja dejta seriost. Sa tanker jag fraga henne om tips, och sen tanker jag kora blind-dates innan jag dejtar nagon jag verkligen vill dejta. An sa lange e inte Sverige lika hemskt som USA, but we are gettin' there my fellow swedes.
Min asikt e att "dejting" e till for de man traffar pa stan, eller klubbar, som man inte kanner via kompisar, jobb, skola, etc. De man kanner via jobb, kompisar, skola, etc. kanns som att "dejta" e inget jag skulle gora, jag skulle forsoka "umgas" att fa det "casual" sa det inte e na. "Ohhh, jag ska pa dejt nu, oohhh jag e sa nervos" for bada parterna.
Sen gar man pa "dejt" med nagon sa vet man redan att personen e intresserad. Tjejer (antar jag generellt) gar inte pa en dejt for att traffa en kompis, de gar for att traffa en potentiell kille for antingen engangligg eller forhallande.
Allt vad det heter "vanta 2 dagar med att ringa" och andra lekar e till for folk som bara e osakra. FFS e man over 20 eller sa e man fan vuxen och ska kunna saga om man tycker om nagon eller inte, om inte, ja da e det sa omogna sa man inte vill ga in i ett forhallande med dem.
Visst jag kan forsta de som vill ha "spanning" och "inte desperata", men vafan, kom igen nu...
Whistler
2006-08-31, 10:52
Sen gar man pa "dejt" med nagon sa vet man redan att personen e intresserad. Tjejer (antar jag generellt) gar inte pa en dejt for att traffa en kompis, de gar for att traffa en potentiell kille for antingen engangligg eller forhallande.
Huvudet på spiken... Så vad förväntade hon sig egentligen? Bah...
håller med helt, du är grym mini :)
Jag tycker highlanders svar var bra, hade ju varit enklare med det ;)
Niclaaas
2006-08-31, 14:25
Allt vad det heter "vanta 2 dagar med att ringa" och andra lekar e till for folk som bara e osakra. FFS e man over 20 eller sa e man fan vuxen och ska kunna saga om man tycker om nagon eller inte, om inte, ja da e det sa omogna sa man inte vill ga in i ett forhallande med dem.
:thumbup: helt enkelt
Whistler
2006-08-31, 16:08
...vilket stämmer ganska bra in på min filosofi som jag postade ovanför.
Metal_boy_
2006-08-31, 17:45
Få fett på sylen?
Killar är antingen för snabba med att ta första steget eller på tok för långsamma. Vi fattar ju aldrig vad ni menar plus att ni kan vara lite skrämmande både när ni är för på och om man sedan stöter på en kille som inte försöker hela tiden sen så tror man att de saknar intresse.
henke_in_training
2006-08-31, 18:21
Killar är antingen för snabba med att ta första steget eller på tok för långsamma. Vi fattar ju aldrig vad ni menar plus att ni kan vara lite skrämmande både när ni är för på och om man sedan stöter på en kille som inte försöker hela tiden sen så tror man att de saknar intresse.
http://balans.istheshit.net/
men allvarligt, ta lärdom och försök igen, finns mer fisk i sjön.
http://balans.istheshit.net/
men allvarligt, ta lärdom och försök igen, finns mer fisk i sjön.
Jag behöver inte mer fisk :hbang:
henke_in_training
2006-08-31, 22:17
Jag behöver inte mer fisk :hbang:
vissa är nöjda när de fångat gammelgäddan, andra fiskar vidare :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.