Winternal
2006-08-30, 08:34
Vad tycks om nya Maiden? Jag tycker det är en förvånande vital insats av dem, tycker de har slarvat rätt mkt på senare skivor. Visst innehåller även "Dance Of Death" några riktigt bra låtar, men mycket skit. "A Matter Of Life And Death" (fick tag i den igår) känns redan som en mkt mer helgjuten produkt. Omedelbara favoriter är "Brighter than a thousand suns", "These colours don't run", "The longest day", "The Piligrim" och även den lite lugnare "Out of the shadows" som doftar "Revelations" om introt. Den senare delen av skivan är lite mer ojämn tycker jag, där blandar de dåliga partier med väldigt bra grejor. Kanske kommer in bättre i låtarna allt eftersom, dock.
Angående de musikaliska insatserna tycker jag framför allt den är tajtare än de två senaste, inga tok-ökningar av Nicko och man hör väldigt lite "slarv". Sen utöver det tycker jag redan nu att Dickinson gör sin bästa sånginsats ända sedan "Seventh Son Of A Seventh Son", och det säger ju inte lite. Imponerande.
Lyssnade hela kvällen igår och nu går skivan varm på jobbet. Vad tycker ni? Är det jag som överreagerar eller ÄR skivan för jävla bra? :hbang:
Angående de musikaliska insatserna tycker jag framför allt den är tajtare än de två senaste, inga tok-ökningar av Nicko och man hör väldigt lite "slarv". Sen utöver det tycker jag redan nu att Dickinson gör sin bästa sånginsats ända sedan "Seventh Son Of A Seventh Son", och det säger ju inte lite. Imponerande.
Lyssnade hela kvällen igår och nu går skivan varm på jobbet. Vad tycker ni? Är det jag som överreagerar eller ÄR skivan för jävla bra? :hbang: