Visa fullständig version : New Encyclopedia of Modern Bodybuilding - är den bra?
mistermr
2006-08-29, 16:43
Hej
Funderar på att köpa den här boken, är det ngn som har läst den och vill säga sin åsikt om den?
The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding
Författare: Arnold Schwarzenegger
mvh
Nitrometan
2006-08-29, 16:50
Leta upp en gammal upplaga av "The education of a bodybuilder" istället. Mycket roligare bok.
mistermr
2006-08-29, 16:52
Leta upp en gammal upplaga av "The education of a bodybuilder" istället. Mycket roligare bok.
Okej, det skall jag göra......
Men det besvarar inte trådens frågeställning.
Tack i förhand!
King Grub
2006-08-29, 16:52
Hej
Funderar på att köpa den här boken, är det ngn som har läst den och vill säga sin åsikt om den?
The New Encyclopedia of Modern Bodybuilding
Författare: Arnold Schwarzenegger
mvh
Knappast något för den som är ute efter korrekt och uppdaterad tränings- och kostlära, men fylld med inspirerande bilder.
mistermr
2006-08-29, 17:41
Knappast något för den som är ute efter korrekt och uppdaterad tränings- och kostlära, men fylld med inspirerande bilder.
Okej tack för svaret!
Är det den här som gäller istället?
Styrketräning : en anatomisk guide
mvh
kalle_banan
2006-08-29, 18:39
Okej tack för svaret!
Är det den här som gäller istället?
Styrketräning : en anatomisk guide
mvh
Den har jag o den sågar alla eftersom snubben säger att man kan träna innre bröstet och sånt.
Jag gillar Arnolds bok. Sjukt intressant och motiverar bra innan träning - ger även tips på en del nya övningar som man kan testa på och känna själv.
Den har jag o den sågar alla eftersom snubben säger att man kan träna innre bröstet och sånt.
Den är riktigt bra, strunta bara i att han skriver om inre och yttre bröst och övre och nedre mage.
Vilken typ av bok letar du efter?
mistermr
2006-08-29, 19:16
Vilken typ av bok letar du efter?
En bok som kombinerar näringslära samt träning.
mvh
mvh
Det har inte jag hittat någon bra ännu, Anatomiska guiden är hygglig som träningsbok där man presenterar olika övningar. Ska man gå igenom en övning ordentligt så krävs det betydligt mer info om varje enskild övning och varje del av lyftet, de beskrivningarna tenderar att bli lite tunglästa om man inte verkligen är intresserad av att bryta ner övningarna i detaljer.
För de flesta duger med andra ord den anatomiska guiden bra, man får tänka lite själv och bläddra runt lite på nätet för alternativa utföranden i vissa övningar vs bokens version. Att läsa Arnes tricepsartikel när man letar tricepsövningar och/eller utförande är ingen dum idé t ex.
King Grub
2006-08-29, 19:45
mvh
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0781777615&s=1
pragmatist
2006-08-29, 20:44
Typ hälften av det som står i Arnolds bok är felaktigt, men nog tusan är den inspirerande alltid. Dessutom kan nog Arnolds föreslagna träningsprogram ge folk en rejäl tankeställare om volym och frekvens - inget för latmaskar precis! :D
Arne Persson
2006-08-29, 21:10
Arnolds bok är super!
mistermr
2006-08-30, 16:49
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0781777615&s=1
Tack för tipset!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.