handdator

Visa fullständig version : Krav Maga

tigerofsweden
2006-08-29, 11:04
Någon här som pysslar med Krav Maga som skulle kunna berätta lite hur roligt/givande det är?! Funderar på att ge det en chans till hösten :)

Wennerberg
2006-08-29, 11:07
Har bara testat det, och det lilla jag testade gav mycket och var skoj. En kompis till mig har gått på det ett jävla tag nu och han tycker det är riktigt roligt.

Longshot
2006-08-29, 11:16
Jag har sysslat med Krav Maga och det är mycket bra för självförsvar.
Jag gillade det inte men det var givande :thumbup:

tigerofsweden
2006-08-29, 11:22
Jag har sysslat med Krav Maga och det är mycket bra för självförsvar.
Jag gillade det inte men det var givande :thumbup:

Skulle man kunna få fråga varför du inte gilla de? :)

Dav0d
2006-08-29, 11:26
Jag har testat Krav Maga ett par gånger och jag tyckte det var fjanteri. Teknikerna man använder kopplas inte in i verkligheten. Därför föredrar jag Vale Tudo. Oftast är också Vale Tudo klubbar mycket mer inne på hårdare träning med stora träningsnarkomaner. Beror självklart på vad man gillar.

Me_Myself
2006-08-29, 11:33
Jag har också testat några ggr.
Det var jättekul och jag var rent död efteråt.
Som självförsvar ska det var bra, man tränar lite i verkliga situationer som i bilar, i parker osv..

Longshot
2006-08-29, 12:22
Skulle man kunna få fråga varför du inte gilla de? :)

Jag gillar inte våld. Jag gick inte utbildningen frivilligt då det var en del av min militärutbildning.

kharon
2006-08-29, 15:00
Både militära versionen och vanliga.

Vad kan jag säga, det är effektivt som försvar vid korvkiosken eller på väg hem från krogen en fredagskväll om man inte kan fly direkt eller helt undvika situationen. Poff! Smock! Springa iväg...

Träningen är säkert roligare än MMA, för "vanliga människor" i alla fall; man tränar olika situationer, olika ställen, olika förhållanden, vapen o.s.v. Knappast kommer man att behöva största delen av det någonsin, antagligen skulle man inte kunna försvara sig mot vad som helst heller utgående från det man tränat.

Åtminstone i de klubbar jag tränat i så var kutymen att man naturligtvis i första hand ska undvika situationen, både förebyggande och undvikande, och hur man kan försöka gå till väga för att slippa handgemäng om en situation skulle dyka upp...

I ringen står KM ju knappast någon chans mot vale tudo utövare, men det säger väl sig själv.

De gånger man träffar såna som har Master grader så förbluffas man av hur satans hårda de är. Eyal Yanilov ffs!

Do not fuck with Eyal!
http://www.kravmagaacademy.no/elements/eyal.jpg

Glenner_84
2006-08-29, 16:34
Både militära versionen och vanliga.

Vad kan jag säga, det är effektivt som försvar vid korvkiosken eller på väg hem från krogen en fredagskväll om man inte kan fly direkt eller helt undvika situationen. Poff! Smock! Springa iväg...

Träningen är säkert roligare än MMA, för "vanliga människor" i alla fall; man tränar olika situationer, olika ställen, olika förhållanden, vapen o.s.v. Knappast kommer man att behöva största delen av det någonsin, antagligen skulle man inte kunna försvara sig mot vad som helst heller utgående från det man tränat.

Åtminstone i de klubbar jag tränat i så var kutymen att man naturligtvis i första hand ska undvika situationen, både förebyggande och undvikande, och hur man kan försöka gå till väga för att slippa handgemäng om en situation skulle dyka upp...

I ringen står KM ju knappast någon chans mot vale tudo utövare, men det säger väl sig själv.

De gånger man träffar såna som har Master grader så förbluffas man av hur satans hårda de är. Eyal Yanilov ffs!

Do not fuck with Eyal!
http://www.kravmagaacademy.no/elements/eyal.jpg

Är inte insatt i kamsporter men har börjat intressera mig det sista. Någon som har en bra länk om Vale Tudo här i Sverige eller kan förklara lite om det? får gärna skicka PM så jag inte kapar tråden.

DS, vet att det finns Google. vill höra från någon som är aktiv :D

kharon
2006-08-29, 17:19
Är inte insatt i kamsporter men har börjat intressera mig det sista. Någon som har en bra länk om Vale Tudo här i Sverige eller kan förklara lite om det? får gärna skicka PM så jag inte kapar tråden.

DS, vet att det finns Google. vill höra från någon som är aktiv :D

Känner tyvärr inte till Vale Tudo scenen i Sverige så bra då jag inte bor i Sverige...

Kanske detta kan vara något?
http://www.budo.se/vara_idrotter/shootfighting.shtml

Här är också lite om Krav Maga från samma site.
http://www.budo.se/vara_idrotter/krav_maga.shtml

Tricklev
2006-08-29, 17:50
Jag har testat Krav Maga ett par gånger och jag tyckte det var fjanteri. Teknikerna man använder kopplas inte in i verkligheten. Därför föredrar jag Vale Tudo. Oftast är också Vale Tudo klubbar mycket mer inne på hårdare träning med stora träningsnarkomaner. Beror självklart på vad man gillar.

Så självförsvarskampsporten är fjanteri, medans tävlingskampsport (med alldeles för mycket brottning för "riktigt" slagsmål), är manliga grejjer det?

Edit: Krav Maga verkar kul, låt oss inte ta diskussionen längre än så, då blir den bara töntig.

tigerofsweden
2006-08-29, 18:00
Edit: Krav Maga verkar kul, låt oss inte ta diskussionen längre än så, då blir den bara töntig.

Tycker också det får sätta punkt för min tråd :) Tack för alla synpunkter och eftersom det överlag va positivt så ska jag iallafall prova :thumbup:

Kwon
2006-08-29, 18:35
Tycker också det får sätta punkt för min tråd :) Tack för alla synpunkter och eftersom det överlag va positivt så ska jag iallafall prova :thumbup:

Det skadar aldrig att ha lite Krav Maga-kunskaper Tiger!

Jag tycker dock att du skall satsa mer på byggning och träna BJJ och MT.