Visa fullständig version : Vad jobbar ni med?
Vad jobbar ni med?? Något jobb som har funkat bra med träning och kosthållning? Eller dåligt:) ...
tossefar
2006-08-28, 23:52
Inget alls. Det fungerar ganska bra med träning och kost.
Vad jobbar ni med?? Något jobb som har funkat bra med träning och kosthållning? Eller dåligt:) ...
Jag har flex så jag kommer tidigt på mina dagar jag inte tränar, och går till gymmet tidigt de dagar jag tränar.
Kosten är enkel, jobbar på kontor så det är bara att gå till fikarummet och hämta sin lunch/mellanmål när man vill.
Jobbar som planerare/arbetsledare för mekanikerna på Bilia i Malmö.
Så länge jag har mat med mig funkar det bra, men lunchen är för kort för att hinna gå iväg och handla något.
Tränar alltid direkt efter jobb, tar 2 minuter att gå till gymmet från jobb, så det är helt ok.
Börjar jobba 7.30 varje dag, så det blir inte okristligt tidigt att gå upp för att köra morgoncardio innan jobb heller! :sleep:
På lastvagnar eller person bilar? Vi kanske har samma arbetsgivare?
Med matlådor, planering och målmedvetenhet så fungerar ALLAjobb bra med träning och kosthållning. Så länge man inte överarbetar allt för mycket. Men jobbar man kring 40-50h per vecka så går allt bra.
Det enda jag kan tänka mig är riktigt tunga slitsamma jobb gör att träningen blir lidande.
Jobbar själv som projektledare, det är endast när jag reser mycket i jobbet som det kan bli liiite svårt att hålla en strikt diet.
Sofia4_4
2006-08-29, 07:15
eget företagare.
inga problem att placera träning och mat i rätt tid, av rätt sort och i rätt mängd.
Jag har ett servicejobb som innebär att jag sitter/står i lucka under hela min arbetsdag. Kosten kan ibland bli lidande då det är svårt att gå ifrån och äta om det är mycket.
Träningen funkar det bra med, det går alltid att klämma in ett pass antingen före eller efter.