Visa fullständig version : Vad jobbar ni med?
Vad jobbar ni med?? Något jobb som har funkat bra med träning och kosthållning? Eller dåligt:) ...
tossefar
2006-08-28, 23:52
Inget alls. Det fungerar ganska bra med träning och kost.
Vad jobbar ni med?? Något jobb som har funkat bra med träning och kosthållning? Eller dåligt:) ...
Jag har flex så jag kommer tidigt på mina dagar jag inte tränar, och går till gymmet tidigt de dagar jag tränar.
Kosten är enkel, jobbar på kontor så det är bara att gå till fikarummet och hämta sin lunch/mellanmål när man vill.
Jobbar som planerare/arbetsledare för mekanikerna på Bilia i Malmö.
Så länge jag har mat med mig funkar det bra, men lunchen är för kort för att hinna gå iväg och handla något.
Tränar alltid direkt efter jobb, tar 2 minuter att gå till gymmet från jobb, så det är helt ok.
Börjar jobba 7.30 varje dag, så det blir inte okristligt tidigt att gå upp för att köra morgoncardio innan jobb heller! :sleep:
På lastvagnar eller person bilar? Vi kanske har samma arbetsgivare?
Med matlådor, planering och målmedvetenhet så fungerar ALLAjobb bra med träning och kosthållning. Så länge man inte överarbetar allt för mycket. Men jobbar man kring 40-50h per vecka så går allt bra.
Det enda jag kan tänka mig är riktigt tunga slitsamma jobb gör att träningen blir lidande.
Jobbar själv som projektledare, det är endast när jag reser mycket i jobbet som det kan bli liiite svårt att hålla en strikt diet.
Sofia4_4
2006-08-29, 07:15
eget företagare.
inga problem att placera träning och mat i rätt tid, av rätt sort och i rätt mängd.
Jag har ett servicejobb som innebär att jag sitter/står i lucka under hela min arbetsdag. Kosten kan ibland bli lidande då det är svårt att gå ifrån och äta om det är mycket.
Träningen funkar det bra med, det går alltid att klämma in ett pass antingen före eller efter.
Morgoncardio funkar oftast, men då jag har första skiftet går jag hemifrån 05.15, och det är tufft nog att ställa om sig för att gå upp så tidigt utan att lägga till en timma cardio. Tur att det inte behöver vara på morgonen man utövar den.
kontorsjobb.
visst kan jag hitta ursäkter för att maten inte funkar men tyvärr är sanningen den att det är helt upp till mig själv och att den falierar beror på att jag har dålig diciplin och inget annat
Programmerare. Äter oftast lunch ute på restaurang. Funkar utmärkt med träningen så länge jag inte jobbar över för mycket.
Skywalker
2006-08-29, 08:51
Jobbar med lastbilar på lite udda tider 15:30 - 00:15, så man kan vara lite sliten i kroppen om man har tränat och hafft en tung dag på jobbet.
Men träningen är nog det som gör att kroppen inte går sönder helt och hållet, har bara konstiga arbetsställningar och tunga lyft. Maten är inga problem, löser det med matlådor och proteindrinkar. Allt går bara man vill.
brevbärare..
Maten funkar väl så där.... Börjar kl 0700... fika kl 0900... Och lunch kring kl 1300 om man har tur... Så de är ett kanska stort hopp från fika och lunch.,.. Brukar ta med mig några frukter på turen.
s_himself
2006-08-29, 09:01
Driver en Mr.CAP station. Jobbar 10-13 timmar per dag och hinner inte träna och svårt att sköta maten.
Jobbar i laboratoriet för ett företag som tillverkar plåtfärger.
Börjar kl 07.30 och slutar 16.00. Raster 09.30 och 14.30. Lunch kl 12. Funkar kanonbra med kost och träning.
Pluggar. Har två-tre lektioner i veckan. Otroligt svårt med maten :D
vildängel
2006-08-29, 10:38
Jobbar som instruktör på ett gym. Så när jag slutar jobbet är jag redan framme på gymmet, så det funkar rätt bra :)
Whistler
2006-08-29, 10:42
Jobbar som ordningsvakt.
Halvknepiga tider, då mitt gym inte öppnar förrän 14:00, men det löser sig.
Mat funkar bra, har med mig lunchlådor och proteindrinkar till jobbet. Mina kollegor i diverse befattningar är inte glada åt det, men who cares? Äta bör man annars... förtvinar man.
Journalist, frilans (spec. datorer och spel). Planerar arbetstiden själv, så länge jag bara håller deadline.
Lillgrabben
2006-08-29, 10:49
Jag jobbar här: Rönnskärsverken (http://www.boliden.com/www/en/BolidenEn.nsf/c3567de84afaa493c1256f5d003b566e/538d04f37dbe127dc1256ddc005133c4).
Jag arbetar som drifttekniker, jobbar med: elkraftsproduktion, fjärrvärmeproduktion, matarvattenbehandling, tryckluftsproduktion till verket, kylvattenproduktion osv.
Arbetet går mkt bra att kombinera med träningen. Jag jobbar kontinuerligt 3-skift - jobbar 7 dagar & är ledig 4-5 dagar beroende på vilket skiftsvit jag är inne i.
På lastvagnar eller person bilar? Vi kanske har samma arbetsgivare?
Personbilar! :)
jobbar med IT och har flextider vilket underlättar när man vill dra till gymmet innan alla andra anländer
NiXPhoenix
2006-08-29, 11:55
Intressant att läsa om hur andra kombinerar maten (och träningen) med jobbet.
Med matlådor, planering och målmedvetenhet så fungerar ALLAjobb bra med träning och kosthållning. Så länge man inte överarbetar allt för mycket. Men jobbar man kring 40-50h per vecka så går allt bra.
Det enda jag kan tänka mig är riktigt tunga slitsamma jobb gör att träningen blir lidande.
Jobbar själv som projektledare, det är endast när jag reser mycket i jobbet som det kan bli liiite svårt att hålla en strikt diet.
Väldigt upplyftande inlägg! :)
Men det där med resor, uuh, kan tänka mig att det kan vara väldigt jobbigt på många sätt.
Själv går jag på högskolan och har inte så jättemycket skoltid, det funkar rätt bra. Tog upp lite problematik i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71099 tidigare, men fick till svar att jag inte behövde oroa mig alltför mycket. Fast det gör jag i alla fall, har tänkt fortsätta skynda mig fram och tillbaka och undvika dötid utan mat.
kvällar på statoil. 15-21 och 16-24. Perfekt. Får alltid gymmet för mig själv på förmidagar. Spela sin egen musik på stereon is teh shit!
+småätanded ut cashewnötlådan.
För tillfället är jag arbetslös, kändes ju ändå rätt skönt att bli det lagom till sommaren så jag ser det bara som en lång och trevlig semester än så länge. Däremot börjar jag bli less på att gå hemma nu, bristen på pengar är ju inte heller så kul.
Jobbar som ordningsvakt.
Halvknepiga tider, då mitt gym inte öppnar förrän 14:00, men det löser sig.
Mat funkar bra, har med mig lunchlådor och proteindrinkar till jobbet. Mina kollegor i diverse befattningar är inte glada åt det, men who cares? Äta bör man annars... förtvinar man.
Varför bryr de sig om du tar med dig proteindrinkar och mat till jobbet, det borde väll inte störa någon? *screwy*
Jobbar på ett datalager. 11-19 .Har möjlighet till raster i stort när jag vill. Funkar bra med kosten. Hinner äta tre måltider under en 8 dagars dag :) Hinner med en löp pass innan jobbet också utan att behöva stressa. Stiger upp vid 09:00 ..20min löpning, hinner duscha efter det, käka . Det tar en kvart med cykel till jobbet.
Hinner träna också på kvällen, oftast vid 21.
.
Bumpelibump *popcorn* :thumbup:
På mitt senaste jobb (mejeri -ansvarig/-chef(låter bättre :naughty: ) i livsmedelsbutik där det ingick en satans massa tunga lyft och stress funkade det faktiskt hur bra somhelst med återhämtningen iallafall. Sålänge man fick sina raster som man skulle, omkring var tredje-varfjärde-timme. Väldigt slut i kroppen(och huvvet) efter en dag dock..
Ska börja som säljare härnäst, tror det blir mkt skönare.
*duckar för bollträn..* Nej inte telefonförsäljare :D
Jobbar som instruktör på ett gym. Så när jag slutar jobbet är jag redan framme på gymmet, så det funkar rätt bra :)
Mm jag skulle också vilja :)
Jobbar på kontor och måste säga att det gör att jag sköter mina matvanor och även träningsvanor mkt bättre än på helgen lr semestern. Det blir ett dagligt rullande schema: frukost hemma 07,30, frukost kl. 09,30 på jobbet, lunch 12,00, sedan fika med frukt 15,00 sedan träning, de dagar jag tränar, direkt efter jobbet. Kommer hem vid 18,00-tiden och då blir det middag, sen något litet på kvällen innan läggdags.
Helger och semestrar däremot är värre för mig, då missköter jag mig lättare...
jag är drinkmixer :)
och vi får en officiell rast där man kan äta
ibland är personalmaten så pass sunkig så man spyr innan man har ätit *spy* de säger att det ska bli bättring på det men jag har inte märkt av det ännu. fast desserterna har varit riktigt goda de senaste gångerna :thumbup:
efter den rasten finns det möjlighet till att gå upp igen och ta en snabb macka eller proteintillskott. så har jag upplevt det iallafall, eftersom rökare får lov att gå upp och ta en snabb cigg) det är precis som action säger, med lite målmedvetenhet och planering ska det inte vara några problem
edit: ibland när köket är snälla brukar vi få nattmat, sist blev det 250g ribeye med pommes *mmm*
Jobbar på kontor och måste säga att det gör att jag sköter mina matvanor och även träningsvanor mkt bättre än på helgen lr semestern. Det blir ett dagligt rullande schema: frukost hemma 07,30, frukost kl. 09,30 på jobbet, lunch 12,00, sedan fika med frukt 15,00 sedan träning, de dagar jag tränar, direkt efter jobbet. Kommer hem vid 18,00-tiden och då blir det middag, sen något litet på kvällen innan läggdags.
Helger och semestrar däremot är värre för mig, då missköter jag mig lättare...
Precis samma sak för mig. När jag jobbar har jag otroligt mycket lättare att sköta kosten än när jag är ledig. Allt blir så mycket mer strukturerat.
Precis samma sak för mig. När jag jobbar har jag otroligt mycket lättare att sköta kosten än när jag är ledig. Allt blir så mycket mer strukturerat.
It's all about self-discipline
Så länge jag har mat med mig funkar det bra, men lunchen är för kort för att hinna gå iväg och handla något.
Tränar alltid direkt efter jobb, tar 2 minuter att gå till gymmet från jobb, så det är helt ok.
Börjar jobba 7.30 varje dag, så det blir inte okristligt tidigt att gå upp för att köra morgoncardio innan jobb heller! :sleep:
betyder det att du bossar över män?
hur ser dem på den saken? trivs dem?
hur ser deras min ut när dem ber dig skruva loss en mutter de har försökt få loss på en halvtimme?
Pepparkakssmurfen
2006-08-29, 15:04
betyder det att du bossar över män?
hur ser dem på den saken? trivs dem?
...
Välkommen till 2000-talet,chidde!
Elektriker, jobbar oftast borta på jobb, byter stad/ställe från vecka till vecka, jobbar över för att kunna åka hem tidigare, skitsvårt att träna då man är borta, sen har man då oftast 3 dagar hemma, då orkar man inte gymma.
Peacekeeper
jaha, kul, är de inte rätt ovanligt med manliga dagisfröknar?
Industri. Har bara en fika och en lunch vilket suger. Nio timmar med två raster = *screwy*
Elektriker, jobbar oftast borta på jobb, byter stad/ställe från vecka till vecka, jobbar över för att kunna åka hem tidigare, skitsvårt att träna då man är borta, sen har man då oftast 3 dagar hemma, då orkar man inte gymma.
Ondcirkel det där...
Glenner_84
2006-08-29, 16:04
Maskinskötare på ett glasbruk 2dagar 05.54-13.54, 2dagar 14.54-21.54, 2dagar 21.54-05.54. Sen ledig 6 dagar och om igen. JObbar dock 6 -ledig 2 hela Juni/Juli/aug.
Fungerar bra antar jag, har min första 6dagarsledighet efter sommaren nu, Manövererar en maskin som formar det smälta glaset. Har det extremt varmt. 2st 30min raster med tre timmars mellanrum gör att man får i sig mat när det behövs. rätt tungt arbete vilket gör att man håller igång.
Jobbar på Note(vi gör massor med grejer till Ericsson), började i Torsdags och trivs hur bra som helst
pluggipluggar till arkitekt
Glenner_84
2006-08-29, 16:14
Grattis till det nya jobbet!!
Jag jobbar som byggnadsplåtslagare. Går väl ganska bra att hålla kosten under arbetstid om man vill. Träna gör man efter jobbet.
Jobbar på lager fungerar utmärkt med maten och träningen.
Jobbar på volvo som montör. Funkar hur bra som helst med kosten å träningen
Pluggar, så det funkar bra eftersom vi oftast bara har föreläsningar från 9-12 eller 13-16 :) Livet som student är nice, undrar hur det kommer gå sen när man är fördigutbildad om ett år :/
shadowfire
2006-08-29, 17:10
Jobbar som chef och personalcoach inom bank/finans.
Fonkar sådär med maten, luncherna är OK men annars är det lite som på börsen på dagarna så jag kan sällan få i mig mellanmålen som jag borde. Därav måste jag hem o käka något innan jag kan ta mig till ett gym.
Tillhör faktiskt kategorin som går hem, tar på sig mysisarna och lagar en lättare middag och softar, för att sedan svira om och knalla till gymet mellan 20-21:00. Tydligen inte många som har den disciplinen. :cool:
Tråkiga är att jag är nästan ensam på jobbet som tränar o jag kan bara tänka mig vad kärringarna skulle surra om ifall jag kom till jobbet med vitt pulver i en plastbehållare en dag...
NiXPhoenix
2006-08-29, 17:34
Tråkiga är att jag är nästan ensam på jobbet som tränar o jag kan bara tänka mig vad kärringarna skulle surra om ifall jag kom till jobbet med vitt pulver i en plastbehållare en dag...
Är du chef så är det väl inga problem, gör som du vill bara du inte misshagar dina överordnade. Åtminstone nån av de där tanterna borde handla i naturläkemedelsaffärer ibland, proteinpulver säljs ju där.
shut teh face
2006-08-29, 17:38
Från fulla poäng i diverse ekonomikurser läser jag just nu internationell ekonomi. Går en och en halv dag vilket funkar utmärkt.
Jag har eget företag så jag bestämmer själv. Funkar mkt bra för min egen del . :)
Kundtjänst..
funkar perfekt, sitter still hela dagarna =)
äta kan man göra när man vill :D
Timmerman. Äter hela tiden.
allan
jag står i receptionen på ett gym samt kör styrkeinstruktioner för grupper och enskilda. Kan ta raster lite då och då oftast blir det dock inga längre men försöker väl äta så mkt jag hinner.
Tyvärr.. *screwy*
Tekniker..o oftast går det att styra maten...dock är jag hos kund emellanåt o det är inte alltid läge att plocka upp en protte eller tjafsa om lunchen. Som tur är är jag inte ute hos kund allt för ofta.
Tyvärr.. *screwy*
vad var det i mitt inlägg som du inte förstod? läser du det jag quotade tidigare kanske du förstår att det egentligen inte handlade om männens vara eller icke vara i barnomsorgen.
Systemtekniker. Jobbar på sjukhus med en billig matsal där man får ta maten själv (ja det klart att jag tar tills dom stirrar argt på mig) :devil:
jag står i receptionen på ett gym samt kör styrkeinstruktioner för grupper och enskilda. Kan ta raster lite då och då oftast blir det dock inga längre men försöker väl äta så mkt jag hinner.
har du nåt liknande jobb till gymtt? :)
Det verkar som ett par här inne jobbar inom Volvo concernen. (Volvo Cars räknas inte, det är Ford)
Ska kanske tillägga att jag jobbar på Volvo i Japan. Om ni på Volvo concernen har e-mail adress kan ni lätt hitta mig, jag är den enda Lars i Japan.
vad var det i mitt inlägg som du inte förstod? läser du det jag quotade tidigare kanske du förstår att det egentligen inte handlade om männens vara eller icke vara i barnomsorgen.
Vad förstod jag inte?? Jag skrev tyvärr sedan jag tycker det är tråkigt att det finns så få manliga dagisfröknar! *slap*
har du nåt liknande jobb till gymtt? :)
har kontaktat honom ;)
Nja det vet jag inte, på min avdelning är vi över 130 män men inga kvinnor.
Vad förstod jag inte?? Jag skrev tyvärr sedan jag tycker det är tråkigt att det finns så få manliga dagisfröknar! *slap*
varför rolleyes efter tyvärr om det bara var ett rakt och enkelt "tyvärr"?
Nja det vet jag inte, på min avdelning är vi över 130 män men inga kvinnor.
just kidding, drog en parallell till dagis med all bekämpning av små terrorister som det innebär
varför rolleyes efter tyvärr om det bara var ett rakt och enkelt "tyvärr"?
Rolleyes är denna *rolleyes* .
Babsie tyckte bara det var konstigt att det var så få manliga dagisfröknar.
Ja det är konstigt! *screwy*
Rolleyes är denna *rolleyes* .
Babsie tyckte bara det var konstigt att det var så få manliga dagisfröknar.
Ja det är konstigt! *screwy*
sant, my mistake. det förklarar ju iofs inte användningen av *screwy* . kanske är jag som övertolkar användningen av vissa smileys men ser inte på nåt sätt att den kan passa in i svaret på mitt inlägg här
sant, my mistake. det förklarar ju iofs inte användningen av *screwy* . kanske är jag som övertolkar användningen av vissa smileys men ser inte på nåt sätt att den kan passa in i svaret på mitt inlägg här
Hon tyckte alltså inte att posten hon svarade på var konstig, utan att det var konstigt att det inte fanns fler manliga dagisfröknar! :)
Man, it's screwy/weird/strange! etc osv
Hon tyckte alltså inte att posten hon svarade på var konstig, utan att det var konstigt att det inte fanns fler manliga dagisfröknar! :)
Man, it's screwy/weird/strange! etc osv
Mysteriet klarnar :)
Sen är det ju en annan fråga varför det är så konstigt att det inte finns fler manliga dagisfröknar men de får jag ta med henne.
TheSQUAT
2006-09-01, 11:59
Ekonom med avdelningsansvar. Leder en liten grupp på 6 pers. Reser periodvis rätt mkt i jobbet. Tvåbarnsfar ska oxå tilläggas. Generösa flextidsregler gör att det funkar bra med träningen. Resandet är inte heller något problem eftersom gym finns på de flesta ställen dit jag åker. Mina (i gruppens ögon) något udda kostvanor är accepterade sen länge.
Pluggar, så det funkar bra eftersom vi oftast bara har föreläsningar från 9-12 eller 13-16 :) Livet som student är nice, undrar hur det kommer gå sen när man är fördigutbildad om ett år :/
Studenttiden var den bästa träningsperioden - man kunde åka hem och äta rätt mat, sova mycket och träna typ precis när man ville.
Nu jobbar man, äter dåliga luncher (smörgåsar vanligtvis och det är ändå rätt bra kost för att vara England då flertalet tar en cola och en chipspåse*whatever* ).
Jag slavar dock på kontor 9-17 så de e träning efter jobbet.
Longshot
2006-09-01, 12:32
Nu jobbar man, äter dåliga luncher (smörgåsar vanligtvis och det är ändå rätt bra kost för att vara England då flertalet tar en cola och en chipspåse*whatever* ).
Haha japp! När en polare var i England tog han tåget en tidig måndagmorgon, och blev väldigt förvånad när han fick se vad dem fint kostymklädda arbetarna åt till frukost. Den bestod av coca-cola, snickers, chips, nötter etc :D
Doktorand med rätt stor frihet, så det är inga problem att kombinera med träning utom möjligen på resor eller när det är möten och skit förlagda kvällstid.
Haha japp! När en polare var i England tog han tåget en tidig måndagmorgon, och blev väldigt förvånad när han fick se vad dem fint kostymklädda arbetarna åt till frukost. Den bestod av coca-cola, snickers, chips, nötter etc :D
Japp, det värsta är att det smittar av också. Nu kan jag faktiskt köpa sånt skit själv, dock inte till frukost men typ till mellanmål. Den största anledningen till det är dock att det är förbannat svårt att hitta nyttiga saker att äta - man får ta med frukt och sånt själv till jobbet - det går inte att köpa här på jobbet och då har vi ändå en bra matsal-restaurang-mojäng.
Sen är engelsmännen betydligt fetare överlag än svenskar och de har ingen hemkunskap i skolan och vet ofta inte alls hur man lagar mat. Det är 9 fall av 10 mikromat i färdiglådor så att säga som man köper från affären - som pasta eller lasange med en jäkla massa fett i, ris etc som äts till middag om det nu inte är mackor där med....England är ett litet halvamerika - stora problem med fetma.
jobbar på kundservice för Dagens Nyheter, jobbar 2h-pass sedan fika eller lunch, funkar perfekt, gymmet 300m härifrån med.
Lasse Kongo
2006-09-01, 12:51
Mitt jobb gör det rätt omöjligt att både träna och äta känns det som, men jag försöker göra det bästa av allt...
Jag jobbar inte alls. Jag pluggar. Lite jobbigt iom att vi inte får äta på föreläsningarna om dom är 3-4h långa :(
Jag jobbar inte alls. Jag pluggar. Lite jobbigt iom att vi inte får äta på föreläsningarna om dom är 3-4h långa :(
:confused: Vad är det för konstig regel? Jag brukade äta en frukt eller en macka på föreläsningarna. Kaffe har man också sörplat en del. Har nog aldrig haft en föreläsare som förbjudit förtäring. Har tom sett folk äta pizza.
:confused: Vad är det för konstig regel? Jag brukade äta en frukt eller en macka på föreläsningarna. Kaffe har man också sörplat en del. Har nog aldrig haft en föreläsare som förbjudit förtäring. Har tom sett folk äta pizza.
Vår mattelärare förbjuder mat och dryck - han kanske kan acceptera en vattenflaska. Sedan beror det på vad det är för föreläsning och vart vi är. Är vi i simulatorn eller bland motorerna är de extra hårda.
Tricklev
2006-09-01, 13:03
Sista året i gymnasiet, har så korta dagar så mat är inget problem.
Mela: Det ska jag fråga Öien om.
Vår mattelärare förbjuder mat och dryck - han kanske kan acceptera en vattenflaska. Sedan beror det på vad det är för föreläsning och vart vi är. Är vi i simulatorn eller bland motorerna är de extra hårda.
Är det samma mattelärare som förbjuder politiska yttringar?
Föreläsningar på 3-4 timmar utan något att äta skulle göra mig rejält grinig (värre än vanligt). Två timmar brukar vara smärtgränsen.
Nuförtiden styr jag mina arbetstider själv och kan äta och träna när det passar. När jag hade fasta arbetstider under sommaren var det inga problem att gå ifrån och ta något att äta när magen kurrade.
Fettecke
2006-09-01, 13:09
truckförare
börjar 06.00
rast 08.00
lunch 10.00
rast 12.30
slutar 14.00
Är det samma mattelärare som förbjuder politiska yttringar?
Föreläsningar på 3-4 timmar utan något att äta skulle göra mig rejält grinig (värre än vanligt). Två timmar brukar vara smärtgränsen.
Nuförtiden styr jag mina arbetstider själv och kan äta och träna när det passar. När jag hade fasta arbetstider under sommaren var det inga problem att gå ifrån och ta något att äta när magen kurrade.
Samma lärare ja. Har inte honom något nu första perioden men ska ha honom i maskin sedan tydligen. Och åka till Köpenhamn med honom.
Det blir jobbigt med kläderna för att nästan alla tshirts jag har är MUF tshirtar :D
truckförare
uppfyller verkligen de associationer man får när man hör Svenstavik
:)
Helena B
2006-09-01, 13:16
Studerar på HIG och arbetar på ICA Maxi. Om jag bara kan lära mig säga nej så ska jag väl hinna träna också. Önskar ibland att dygnet hade flera timmar.
-Niklas-
2006-09-01, 13:26
gör inte ett piss nu efter studenten, någon som vill anställa mig? :naughty:
gör inte ett piss nu efter studenten, någon som vill anställa mig? :naughty:
det är nog bäst att du tömmer pm-boxen
mirrranda
2006-09-01, 13:38
Sista året på gymnaiset varvat med 2 st 6hpass på restaurang ons + lördag. Lägg till 4 långa löppass och 2 gympass så kan man räkna ut att jag inte har mycket fritid :D
Du sitter och pluggar på rasterna också eller?
Trädgårdsförman...har regelbundna och täta raster, fast styr dagen rätt mycket själv.
När jag jobbar som Ordningsvakt är det värre.. :MrT:
Träning krockar inte med jobbet...det krockar med mitt liv!
Du sitter och pluggar på rasterna också eller?
Ibland gör jag faktiskt det, om det behövs.
Ibland gör jag faktiskt det, om det behövs.
Ett tips: Om det är en liten rast på 15 minuter rekommenderar jag verkligen att du kopplar av och ser till att röra på dig. Min första vecka på Chalmers fick jag panik när alla satt kvar och räknade på rasterna. Jag var en av få som såg till att göra något annat. Den lilla pluggtid du får på rasten kompenserar inte för den ökade koncentration vilan ger. Konstigt nog var det många av de mest nitiska som hoppade av tidigt. Det dröjde nästan hela första året innan folk blev lite mer avslappnade.
Ryska_raketen
2006-09-01, 15:58
Jobbar som grovis, lol.
Börjar 06.30 kör till 16.15
Rast 08.45-09.15 Lagad mat
Rast 11.15-11.30 lagad mat
Rast 13.30-14.00 lagad mat
Mat runt 16.15 i form av prottedrink osv.
inga prob.
Nu kanske jag blir tjatig med historier om England men det är roligt med skillnader mellan länder. Jag märker att många skriver om de raster de har på jobbet - det finns inte alls i England.
De jobb jag haft i Sverige eller när jag besöker stockholmskontoret så går man ju ofta iväg och sätter sig o fikar i 10-15 minuter - oavsett om det är kontors- eller "röra på sig"-jobb
Här tar man max en kopp kaffe själv och sörplar vid skrivbordet. Raster borta från skrivbordet finns inte och man skulle nog bli sedd som otroligt lat om man tog raster någon annanstans.
Ett tips: Om det är en liten rast på 15 minuter rekommenderar jag verkligen att du kopplar av och ser till att röra på dig. Min första vecka på Chalmers fick jag panik när alla satt kvar och räknade på rasterna. Jag var en av få som såg till att göra något annat. Den lilla pluggtid du får på rasten kompenserar inte för den ökade koncentration vilan ger. Konstigt nog var det många av de mest nitiska som hoppade av tidigt. Det dröjde nästan hela första året innan folk blev lite mer avslappnade.
Idag fick jag brand i maskinrummet på simulatorn. Så jag var tvungen att starta upp allt igen för att komma ikapp med de andra så att jag fatta vad läraren prata om. Det är sånna grejor. Matten lämnar jag direkt :D
Metal_boy_
2006-09-01, 17:30
Dräng.
just kidding, drog en parallell till dagis med all bekämpning av små terrorister som det innebär
Tycker att din beskrivning var ganska träffsäker faktiskt. :D
Nu kanske jag blir tjatig med historier om England men det är roligt med skillnader mellan länder. Jag märker att många skriver om de raster de har på jobbet - det finns inte alls i England.
De jobb jag haft i Sverige eller när jag besöker stockholmskontoret så går man ju ofta iväg och sätter sig o fikar i 10-15 minuter - oavsett om det är kontors- eller "röra på sig"-jobb
Här tar man max en kopp kaffe själv och sörplar vid skrivbordet. Raster borta från skrivbordet finns inte och man skulle nog bli sedd som otroligt lat om man tog raster någon annanstans.
det där låter jobbigt. lunchen då?
Pepparkakssmurfen
2006-09-01, 20:58
Finns inget gott att äta i hela England,lika bra att skippa lunchen..
champion
2007-04-16, 16:16
Dump!!
Nyfiken på vad ni jobbar som *rolleyes*
Har säkert redan svarat men ja svarar igen. jag jobbar med distriksvård och palliativ vård i hemmet (folk som bor hemma för att dö alltså)
Har säkert redan svarat men ja svarar igen. jag jobbar med distriksvård och palliativ vård i hemmet (folk som bor hemma för att dö alltså)
Deprimerande :confused:
Inget för tillfället då jag sagt upp mig, hoppas på jobb snart dock. Tidigare var jag gruppchef.
Mobelmontor, cirka 0700-0800 till 1600-1700 (tangentbord ar knas..) funkar ratt sa bra med lunchen, ar ju ute pa olika foretag och monterar sa brukar lana deras micro och tar med mat hemmifran.
Traningen gar dock sadar, orkar oftast inte trana sa ofta nar jag kommer blir mycket lyft och liknande pa jobbet sa man ar trott val hemma.
Kör tankbil, ett par timmar rast om dan betalt :)
Ignatius72
2007-04-16, 18:15
Kosthållningen ordnar sig så länge som Max, Sibyllan, BK och McD inte lägger ner sina verksamheter.
Deprimerande :confused:
Det är inte så deprimerande som det låter...
tntballe
2007-04-16, 18:52
Helgarbete på industri. Mycket tid till träning, lite tid till fest. Perfekt för att bli träningsnarkoman.
champion
2007-04-16, 19:39
Jobbar på KVV men söker nytt då jag lessnat på skiten.
Och inte kryllar det av jobb heller :( *cry*
Fick ansökningar beviljade i fredags så kan fortsätta forska ett par år till iaf :)
Funkar finfint med träning och kost. Käk/proteindrinkar på kontoret, nära till gymmet.
Jobbar på bank dvs kontorsarbete så de funkar förjävlafint med stenhård träning på sidan.
The_RobRoy
2007-04-16, 20:18
Jobbar på bank dvs kontorsarbete så de funkar förjävlafint med stenhård träning på sidan.
Ska jag också börja på nu lite smått under våren, sedan heltid under sommaren, finns det nå schysta gym nära kungsträdgården da? :)
Ska jag också börja på nu lite smått under våren, sedan heltid under sommaren, finns det nå schysta gym nära kungsträdgården da? :)
Jadu fråga nån annan eftersom jag verkligen inte bor därikring. :)
LadyInsane
2007-04-16, 21:01
Jag jobbar som servitris på en restaurang i sthlmcity, samt på en restaurang på en travbana.
Jag studerar men extrajobbar som konsult på Icalagret här i Helsingborg med att köra plocktruck.
Jobbar natt som vårdare på ett gruppboende.
Brukar inte äta så mycket på natten för magens skull.
Har inga fasta träningsdagar utan tränar när jag kan.
Callcenter - teknisk support här i Piteå. Finns inte mycket annat för en outbildad fd. gymnasist.
Litecore
2007-04-16, 21:38
jag jobbar heltid som butikssäljare på en (snart) rikstäckande hemelektronikkjedja i södra norrland :)
funkar sådär/inte-alls med min träning som jag vill, men det är väl motivation som saknas antar jag.
tossefar
2007-04-16, 21:42
Jag gör samma sak som sist. Ingenting. Skolan börjar igen till hösten, fråga igen då!
DarthHolm
2007-04-16, 22:00
Kör truck på Bauhaus centrallager.
Kaboffastar
2007-04-16, 22:01
Kör truck på Bauhaus centrallager.
vad har man i lön då?
Teleförsäljare på Driftcentralen. Säljer/förlänger abonnemang för telenor tillsammans med alla möjliga telefoner.
DarthHolm
2007-04-16, 22:06
vad har man i lön då?
102 kr i timmen. Och en käftsmäll.
"Tack för att ni jobbade över till kl åtta igår". Skulle aldrig hända! :furious:
TcAnders
2007-04-16, 22:12
Är arbetslös, tyvärr!
Anledningen till det är att jag vill ha ett jobb där jag kan träna efter jobbet = ca 7-16..
Jag har lastbilskort (+släp) men dom flesta jobben där.. eller rättare sagt 99.9% är för långa dagar för att sen kunna träna seriöst.. När jag säger träning menar jag inte bara gym.. Gym kan man köra nästan dygnet runt.. Men inte Motocross då banorna är öppna vissa tider..
Förresten, är jag för kräsen när jag bara vill ha ett sådant jobb? Verkar vara helt omöjligt att hitta ett sånt.. Posten ringde mig förra veckan och ville att jag skulle börja jobba där, men dom arbetstiderna passar inte mig.. Är jag dum som kommer tacka nej?
Beslutsångest så det smäller om det! Utan pengar blir det ingen crosskörning, med pengar så blir det inte heller någon crosskörning.. (om jag nu inte hittar rätt jobb)..
Vart kanske lite långt..:em:
Moonstrikes
2007-04-16, 22:26
jag jobbar natt på en krog på kvällar och helgen, kvinnor på 40+ som raggar på en är rätt så kul, sen är personalen så sjukt snygg också! *drool*
Lagerman
Träning av kroppen får man väl en hel del från jobbet... eller man kanske ska kalla det för slitning av kroppen :laugh:
jag jobbar som vildhuss, flyttar älvar.
dontomase
2007-04-17, 06:22
Är arbetslös, tyvärr!
Anledningen till det är att jag vill ha ett jobb där jag kan träna efter jobbet = ca 7-16..
Jag har lastbilskort (+släp) men dom flesta jobben där.. eller rättare sagt 99.9% är för långa dagar för att sen kunna träna seriöst.. När jag säger träning menar jag inte bara gym.. Gym kan man köra nästan dygnet runt.. Men inte Motocross då banorna är öppna vissa tider..
Förresten, är jag för kräsen när jag bara vill ha ett sådant jobb? Verkar vara helt omöjligt att hitta ett sånt.. Posten ringde mig förra veckan och ville att jag skulle börja jobba där, men dom arbetstiderna passar inte mig.. Är jag dum som kommer tacka nej?
Beslutsångest så det smäller om det! Utan pengar blir det ingen crosskörning, med pengar så blir det inte heller någon crosskörning.. (om jag nu inte hittar rätt jobb)..
Ja du är dum om du tackar nej man tackar inte nej till ett jobb på grund av arbetstiderna.
Man kan faktiskt leta nytt under tiden man jobbar....
Själv är jag Databasadministratör och allmän datanörd till yrket.
Jak pysslar med ett Brake-by-wire system. Istället för ett mekaniskt bromssystem så ska allt skötas med programvara och elektronik.
teh n3rd :em:
Jak pysslar med ett Brake-by-wire system. Istället för ett mekaniskt bromssystem så ska allt skötas med programvara och elektronik.
teh n3rd :em:
Var gör du det någonstans?
Jag jobbar med lastbilar. Produktutveckling.
;2234534']Var gör du det någonstans?
Jag jobbar med lastbilar. Produktutveckling.
www.cedes.se - ute på Lindholmen(Navet).
www.cedes.se - ute på Lindholmen(Navet).
Ok, cedes har jag inte hört talas om förut. Skoj!
theoppositescollide
2007-04-17, 07:52
Jobbar som Black Jack-croupier/dealer på nattklubbar och krogar, alltiallo och kock på en lokal resturang samt trummis i ett "band-for-hire" och slutligen modell.
Fettecke
2007-04-17, 08:29
kör truck i folieringslinan på ACB Laminat, vi tillverkar möbler åt IKEA... tex. Hopen och Pax och lite annat skit... sanslösa volymer!!!
Supercharger
2007-04-17, 09:08
Säljare i en sportbutik.
tossefar
2007-04-17, 09:10
Är arbetslös, tyvärr!
Självklart ska du tacka nej. Ett jobb ska inte styra ditt liv. Passar inte tiderna så passar inte tiderna, vänta tills något bättre kommer upp.
TcAnders
2007-04-17, 09:15
Ja du är dum om du tackar nej man tackar inte nej till ett jobb på grund av arbetstiderna.
Man kan faktiskt leta nytt under tiden man jobbar....
Själv är jag Databasadministratör och allmän datanörd till yrket.
Jag kan tillägga att det endast var ett sommarjobb som börjar på runt midsommarafton, men ska det verkligen vara så att ett jobb ska ta upp hela ens liv.. Jag vill inte att det skall vara så, just därför vill jag hitta ett jobb där arbetstiderna är ok för att jag skall kunna utöva mitt stora intresse.
Självklart ska du tacka nej. Ett jobb ska inte styra ditt liv. Passar inte tiderna så passar inte tiderna, vänta tills något bättre kommer upp.
EXAKT så tänker jag, själva jobbet spelar ingen större roll för mig just nu, det är enbart arbetstiderna jag tänker på.. Enbart..
// Anders
Jag kan tillägga att det endast var ett sommarjobb som börjar på runt midsommarafton, men ska det verkligen vara så att ett jobb ska ta upp hela ens liv.. Jag vill inte att det skall vara så, just därför vill jag hitta ett jobb där arbetstiderna är ok för att jag skall kunna utöva mitt stora intresse.
// Anders
Välkommen till världen. Tror du på fullaste allvar att folk i allmänhet hade arbetat om de vann 20 mille på lotto, eller åtminstone dragit ned rejält på arbetstimmarna?
Själv arbetar jag för närvarande som vak på sjukhuset hos patienter som behöver tillsyn. Inget drömjobb, ingen drömlön och jobbiga arbetstider. Till hösten är det dags att dra till Asien i ett par månader; därav slavarbetet.
Inte alls ovanligt att folk äter lunchen framför datorn.
Fettecke
2007-04-17, 10:18
Jag är internet-kändis.
Krampussexcams.com?
TcAnders
2007-04-17, 10:26
Välkommen till världen. Tror du på fullaste allvar att folk i allmänhet hade arbetat om de vann 20 mille på lotto, eller åtminstone dragit ned rejält på arbetstimmarna?
Själv arbetar jag för närvarande som vak på sjukhuset hos patienter som behöver tillsyn. Inget drömjobb, ingen drömlön och jobbiga arbetstider. Till hösten är det dags att dra till Asien i ett par månader; därav slavarbetet.
Nej det tror jag inte, och jag förstår inte heller riktigt vad det har med mig att göra? Jag förstår inte jämförelsen med 20miljoner och Motocross..
// Anders
Det var junkfoodsluncher/middagar och många timmar på kontoret inkl. lör-sön som gjorde att jag vägde imponerande 107 kg på 178 cm 2003 :) Började på ca 90 kg 1998, fet redan då.
Nu 81-82 men ska ligga stadigt under 80 i helt normal Svensson-form är planen. Jag var där i 1½ år men har trots att jag har haft grymma problem med magen lyckats lägga på mig 1-2 kg under 3½ månad här i Hongkong.
Inte alls ovanligt att folk äter lunchen framför datorn.
Banktjänsteman för Handelsbanken, börjar på Måndag *flex*
Krampussexcams.com?
bigdicks.com :)
Lasse Kongo
2007-04-17, 10:44
bigdicks.com :)
Fyfan, stackare, men antar att du är rätt van nu, blir väl rätt uttänjd med tiden antar jag?
Utan att veta så misstänker jag att han är ute efter samma som mig. Kan du finansiera hojåkandet själv utan jobbet så är det fine med mig. Går du i stämplartankar eller liknande om du inte tar jobbet så tycker jag att det är helt fel. För mig känns det så totalt off så jag tror inte ens att det var det som var planen(?).
Nej det tror jag inte, och jag förstår inte heller riktigt vad det har med mig att göra? Jag förstår inte jämförelsen med 20miljoner och Motocross..
// Anders
The_RobRoy
2007-04-17, 11:25
Banktjänsteman för Handelsbanken, börjar på Måndag *flex*
Nice, vilket kontor?
// Anders
Förstår du inte min poäng? Folk offrar i allmänhet sin fritid mot möjligheten att betala för sitt liv; och folk innefattar även du. Om du sedan har föräldrar som kan betala ditt åkande blir saken direkt en annan femma, men kom inte och klaga på mig när ingen "ser till" att du blir tilldelad ett drägligt jobb när du blivit förfrågad om flera jobb. Själv har jag försakat en hel del tid med flickvännen, samt träning och polartid för att slita häcken av mig på ett dåligt betalt jobb.
dontomase
2007-04-17, 12:31
Förstår du inte min poäng? Folk offrar i allmänhet sin fritid mot möjligheten att betala för sitt liv; och folk innefattar även du. Om du sedan har föräldrar som kan betala ditt åkande blir saken direkt en annan femma, men kom inte och klaga på mig när ingen "ser till" att du blir tilldelad ett drägligt jobb när du blivit förfrågad om flera jobb. Själv har jag försakat en hel del tid med flickvännen, samt träning och polartid för att slita häcken av mig på ett dåligt betalt jobb.
Helt rätt blir förbannad på såna som bara tror de kan glida omkring i tillvaron och inte jobba abar för sin egen jä**a bekvämlighet och att det inte passar med sina fritidsintressen.
Fan om jag skulle få som jag ville skulle jag inte jobba alls utan bara träna ta hand om min dotter och hund istället.
Nä ta dig i kragen nu tacka ja till jobbet och lev inte på oss andra skattebetalare. *mini* *mini*
Sen om du har föräldrar eller nåt som finansierar dig så är det upp till dig om du vill stå på egna ben eller inte..
TcAnders
2007-04-17, 13:11
Utan att veta så misstänker jag att han är ute efter samma som mig. Kan du finansiera hojåkandet själv utan jobbet så är det fine med mig. Går du i stämplartankar eller liknande om du inte tar jobbet så tycker jag att det är helt fel. För mig känns det så totalt off så jag tror inte ens att det var det som var planen(?).
Just nu är det farsan min som finansierar, jag stämplar icke..
Får inte ett öre i månaden..
TcAnders
2007-04-17, 13:26
Jo poängen förstår jag nu, men jag förstår inte vad du menar nu när du säger att jag inte skall komma och klaga på dig?, Jag har inte klagat på en enda person här.. Självklart vet jag ju att jag har mig själv att skylla att jag inte har något jobb.
Som jag skrev från början så tar jag vilket jobb som helst så länge arbetstiderna är ok, du säger att många offrar sin fritid.. Jag kommer inte vara en utav dom då jag verkligen satsar på Motocross..
// Anders
Helt rätt blir förbannad på såna som bara tror de kan glida omkring i tillvaron och inte jobba abar för sin egen jä**a bekvämlighet och att det inte passar med sina fritidsintressen.
Fan om jag skulle få som jag ville skulle jag inte jobba alls utan bara träna ta hand om min dotter och hund istället.
Nä ta dig i kragen nu tacka ja till jobbet och lev inte på oss andra skattebetalare. *mini* *mini*
Sen om du har föräldrar eller nåt som finansierar dig så är det upp till dig om du vill stå på egna ben eller inte..
Det är absolut INTE så att jag inte vill ha ett jobb, jag VILL jobba.. Jag VILL slita.. jag VILL tjäna pengar.. Men jag vill INTE ha arbetstider som förstör för crosskörningen.. Hur svårt skall det vara att hitta ett sådant egentligen? Inte svårt tycker jag..
Som jag skrev lite tidigare så står ni skattebetalare inte för några pengar alls till mig.. Ingenting..
// Anders
Är arbetslös, tyvärr!
Förstår verkligen inte, det finns många, många lastbilsyrken där det är 8 timmars dagar, 40 timmars vecka. Tex så gott som all distributionskörning. Visst har man skift ofta med men det borde bara vara bra för dig då du åtminstone 1 vecka åt gången inte borde ha några problem alls med att ta dig till crossbanan.
Lelle Pelle
2007-04-17, 15:04
Knäcker lösenord till porrsidor som jag sedan säljer vidare.
TcAnders
2007-04-17, 15:25
Förstår verkligen inte, det finns många, många lastbilsyrken där det är 8 timmars dagar, 40 timmars vecka. Tex så gott som all distributionskörning. Visst har man skift ofta med men det borde bara vara bra för dig då du åtminstone 1 vecka åt gången inte borde ha några problem alls med att ta dig till crossbanan.
Jag har då tyvärr inte hittat något sådant ännu, fick jag ett läge på ett sånt så skulle jag inte tveka en sekund på att ta det!
// Anders
Jag har då tyvärr inte hittat något sådant ännu, fick jag ett läge på ett sånt så skulle jag inte tveka en sekund på att ta det!
// Anders
Var som tusan, var har du letat?
AFanatic
2007-04-18, 17:49
Är arbetslös, tyvärr!
Bra iaf att du svarar på dina egna frågor, med en retorisk fråga - ja du är dum.
Varför inte ha ett jobb OCH tjäna pengar under tiden, tills du hittar ett bättre jobb (läs bättre tider som passar din hobby)?
Hur många tror du det är som har lyxen att kunna ha både och? Fan var glad att du blir ERBJUDEN jobb, få förunnat.
Jag arbetar som bildoperatör på Recall sweden.
väldigt givande
Fortfarande egenföretagare... fast nu har jag två :D
Just nu är det farsan min som finansierar, jag stämplar icke..
Får inte ett öre i månaden..
Mina föräldrar har verkligen möjlighet att betala för mig, men de har själva lärt sig den hårda vägen och anser att samma mentalitet bör appliceras på deras barn.
Mina föräldrar skulle väl också kunna betala för mig men frågan är ju helt enkelt VARFÖR??
förhoppningsvis har jag snart ett nytt jobb som operativ inköpare...
Helgarbete på industri. Mycket tid till träning, lite tid till fest. Perfekt för att bli träningsnarkoman.Vad fan. Du har väl varit här längre än sedan 2007?
von huff
2010-11-27, 11:24
Jobbar på lager/försäljare av byggmaterial.Inget framtidsjobb, dåligt betalt.Finns dåligt med jobb nuförtiden och om jag byter vill jag ha märkbart större lön
stockinger
2010-11-27, 11:29
Jobbar som snickare, bygger enbart vindsvångingar :)
Jobbar som fartygsmekaniker på en färja som går till tyskland.
Livsnjutare nu för tiden, innan det jobbade jag i norge med utbyggning av fibernätet.
Sparven från Minsk
2010-11-27, 12:01
Jobbar som receptionist, peronlig tränare, driftansvarig, träningsvägledare och till våren även gruppträningsinstruktör på SATS ;)
När bytte du jobb då?
Eller hur finansierar du din livstil med dubbelt boende och dyra klockor?
martin_vbg
2010-11-27, 12:05
Kontorsnisse. Ansvarig för ett produktsegment.
Ser till att allt fungerar, tar fram material, konkurrentanalyser, marknadsanalyser, kontakt med kunder/leverantörer om allt möjligt
Ett jobb utan slut, det fungerar inte med träningen för fem öre. Letar fortfarande efter en lösning på det... Vet att det är ohållbart för mig att inte träna men för tillfället går det inte.
Funderar på om det går att kombinera med lunchen på en timme då vi har ett gym ca 5 min bort med bil. Nackdelen är att jag då måste ha dubbla medlemskap på gym och att det kan bli knivigt om man inte hinner äta ordentligt på lunchen då det ofta blir långa dagar. Går väl kanske lösa med proteindrinkar och bars på kvällarna? Någon som gör något liknande? Fungerar det bra?
Jobbar på Försäkringskassan med att handlägga bostadsbidrag.
Golvläggare, mest servicejobb
Lite olika, taxichaffis, korvgubbe och langare.
Jobbar väldigt sällan på en flyttfirma och deltid på en rekryteringsfirma, ska jobba om några dagar och det kommer suga hästpung, uppgiften är inte särskilt tillfredsställande om man säger så, är dock glad om jag får jobba något alls.
Lite olika, taxichaffis, korvgubbe och langare.
Har inte du blivit minitruckiiis??!!!
Har inte du blivit minitruckiiis??!!!
Jo har fått kortet men har ju inte något jobb än. ;)
Tog min magister i ekonomi i år men snubblade på mållinjen på ett par riktigt fina jobb så nu har jag precis påbörjat ett internship på www.goldenmoments.se i England. Inte mitt drömjobb på något vis men jag tror att jag dels kan förbättra mina egenskaper inom b2b dels på ett kravlöst vis (låg ersättning) kan komma in i rutinerna som finns på en vanlig kontorsarbetsplats. Så förhoppningsvis blir det något bättre till nästa sommar mer relaterat till min studieinriktning.
När bytte du jobb då?
Eller hur finansierar du din livstil med dubbelt boende och dyra klockor?
Tre och ett halvt år sedan... ;)
Jag lade om min livsstil. Kort sagt. Har startat om flera gånger med hyfsat betalda ekonomijobb men tröttnat ganska fort. Ett svenssonliv lockar inte för tillfället.
Inge Enveten
2010-11-27, 16:01
Jobbar som artist. Underhåller åskådare genom fotbollsmagi, ibland lär jag även ut barn grunderna i att jonglera med fotboll och ting åt det hållet.
(För er som är nyfikna, eller inte förstår)
http://www.youtube.com/watch?v=pIMDQqzMY7w
Jobbar som testare för realtidsprogramvara inom kollektivtrafik.
Jag lade om min livsstil. Kort sagt. Har startat om flera gånger med hyfsat betalda ekonomijobb men tröttnat ganska fort. Ett svenssonliv lockar inte för tillfället.
Så har jag också levt fast innan. Jag började med att slita för att sen kunna resa och höll på så några år innan jag utbildade mig. Att göra annat i livet än att bara haft kontorsjobb är utvecklande och nyttigt. Jag blev mer ödmjuk av det. Sen stressade svenssonlivet mig också. Jag fick ångest av att bara ha 5 veckors semester.
Turbonisse
2010-11-27, 16:53
Gymnasielärare
Krävs ju ändå rätt saftig inkomst för att ha två lägenheter för 12k i månaden eller vad det nu dom kostade tillsammans och dessutom kunna köpa en klocka för 250k
Eller struntar du helt i bil, sparande och rekreationsutgifter?
Krävs ju ändå rätt saftig inkomst för att ha två lägenheter för 12k i månaden eller vad det nu dom kostade tillsammans och dessutom kunna köpa en klocka för 250k
Eller struntar du helt i bil, sparande och rekreationsutgifter?
Jo, jag har väldigt dyra levnadsvanor. Och visst glider det in pengar, men inte genom nio till fem-arbete. Hehe :)
Ristretto
2010-11-27, 17:27
Väldigt tillfälligt som timanställd brevbärare.
Jo, jag har väldigt dyra levnadsvanor. Och visst glider det in pengar, men inte genom nio till fem-arbete. Hehe :)
handelsaffärer eller är du en såndär halvskummis?
Jobbar som personlig assistent fram till slutet av mars. Rätt soft och trivsamt för det mesta, trivsamt att hjälpa någon i sin vardag och i och med att jag jobbar dygn så ger det enorm frihet att planera sin lediga tid...
Inget jobb jag vill pyssla med för resten av livet men i det här lågstatus/låglöne spektrat så är det bland det mer humana jag knegat med...
Så har jag också levt fast innan. Jag började med att slita för att sen kunna resa och höll på så några år innan jag utbildade mig. Att göra annat i livet än att bara haft kontorsjobb är utvecklande och nyttigt. Jag blev mer ödmjuk av det. Sen stressade svenssonlivet mig också. Jag fick ångest av att bara ha 5 veckors semester.
Nu känner jag varken dig eller Hultman, men jag har väldigt svårt att tro att era livsstilar ens påminner om varandras, inte ens lite grann. :D
shut teh face
2010-11-27, 20:31
Systemtekniker på Oracle/Sybase och Unix. Arbetar mestadels med Redhat mot hela företaget, via RHN Satellite (ni som vet - vet, ni som undrar - googla)
Jockefoten
2010-11-27, 20:52
Jag åker mest bil/flyger och bor på hotell. Vågar inte se min intäkt/kostnad-ratio.
VFX i LA från och med Januari. Just nu inget alls.
Nu känner jag varken dig eller Hultman, men jag har väldigt svårt att tro att era livsstilar ens påminner om varandras, inte ens lite grann. :D
Nej, jag tror inte heller att vi lever lika liv. Men jag kan likväl relatera till att inte vilja hamna i svenssonlivet. Allt behöver inte vara lika för övrigt. Nu har jag dock på sätt och vis ändå gjort det. Jämfört med hur jag levde då där jag jobbade bara för att sen spendera pengarna och fly livet här hemma. Så har jag nu ett relativt välavlönat jobb och skulle nog av dom flesta betraktas som en karriärmänniska. Men det är bara en del av ens personlighet.
Sopgubbe för tillfället, anställningen går ut den 14/12 '10. Sen får jag se vad det blir efter ledigheten över jul/nyår, men jag ska försöka få jobb hos ett annat renhållningsföretag, främst p.g.a. lönen. Jobba där till juli/augusti '11 typ, ut och resa, plugga förhoppningsvis.
Systemtekniker på Oracle/Sybase och Unix. Arbetar mestadels med Redhat mot hela företaget, via RHN Satellite (ni som vet - vet, ni som undrar - googla)
Är det roligt med databaser? Eller lessnar man snabbt?
astrodog
2010-11-27, 23:45
Mjukvara, 38.75h/v, funkar helt ok med träning, men får bara ett mål mat (lunch) under arbetsdagen och kanske en frukt till det. Hade funkat bättre om jag planerat det bättre i förväg.
.Net utvecklare och BPOS stuff (mestadels SharePoint), vill jobba som business analyst nar jag har lite mer erfarenhet. Bor inte i Sverige men lever svenssonliv anda, vardagsrutiner kommer fort.
Undervisar pa ett universitet samt teamat upp med ett konsult foretag inom ledarskaps utbildningar!
shut teh face
2010-11-28, 08:01
Är det roligt med databaser? Eller lessnar man snabbt?
Beror helt på vad man gör, om man får utvecklas i rollen, om man får bestämma vad man vill ha. Kan kan ju störtdyka inom de flesta databasmotorer. Lite tråkigt är det väl att bara sitta med en stand alone databas varje dag. :)
Sofia4_4
2010-11-28, 09:56
Jobbar som artist. Underhåller åskådare genom fotbollsmagi, ibland lär jag även ut barn grunderna i att jonglera med fotboll och ting åt det hållet.
Kooolt. :hbang:
Kooolt. :hbang:
Den posten är värdelös utan skryt om vilka animeringstekniker man behärskar ;)
Ironbabe
2010-11-28, 10:52
Love it :hbang:
Fn jobbar jag med kundservice mån-fre dagtid och extra som vaktmästare i en sporthall vissa kvällar/helger. Inget drömjobb något av dem men jag klagar inte eftersom jag är glad över att ha jobb övht just nu. Jag söker jobb medans jag jobbar och vet att den ljusnande framtiden är min ;)
Sofia4_4
2010-11-28, 11:28
Nu jobbar jag som Creative chef på en film bolag.
Alfred Nobel
2010-11-28, 11:40
Extraknäcker som pedagog i matematik och fysik. Utöver detta är jag heltidsstuderande, läser dubbla utbildningar, på KTH och SU.
Nu jobbar jag som Creative chef på en film bolag.
Animerad eller vanlig film eller båda? Spelfilm, reklamfilm, dokumentär?
Sofia4_4
2010-11-28, 11:47
Den posten är värdelös utan skryt om vilka animeringstekniker man behärskar ;)
haha, helt rätt.
För att kompensera det så bjuder jag på en liten animationslektest jag gjorde för några månader sedan medan jag funderade på vilket S.A.T.S pass jag skulle gå på... Och "råkade" animera schemmat istället. Det är stopmotion animation på schemmat och handtecknad med wacom classisk animation i flash på gubbarna.
http://www.youtube.com/watch?v=33x_tzRMtUg
Annars jobbar jag i det mesta - 3D, stop motion, cut out och classisk. Det är lekstuga det. :)
Sofia4_4
2010-11-28, 11:48
Animerad eller vanlig film eller båda? Spelfilm, reklamfilm, dokumentär?
Animerad film med en del reklam...animerad det också.
sandstorm
2010-11-28, 11:50
VFX i LA från och med Januari. Just nu inget alls.Vilken typ? Utvecklare, artist?
MasterChief
2010-11-28, 11:57
Jobbar som CFO
Ignatius72
2010-11-28, 12:28
Om man är 30+ och utan barn så är väl jobba och resa så Svensson som det bara kan bli.
jag jobbar som verksamhetschef och lever ett extremt svenssonliv. Jag jobbar och träffar likasinnande mest hela tiden. Åka till Sälen på vintern där alla är runt 30 och har hyfsade jobb och har två ungar och en ganska ny bil. Eller så möts man på simskolan, tennisträningen, barnteatern eller på restaurangen. man kan även möta sina likar på allinclusive i Turkiet. Inget jag siktade på som 18-åring men något som känns väldigt behagligt som 38-åring.
MasterChief
2010-11-28, 12:33
jag jobbar som verksamhetschef och lever ett extremt svenssonliv. Jag jobbar och träffar likasinnande mest hela tiden. Åka till Sälen på vintern där alla är runt 30 och har hyfsade jobb och har två ungar och en ganska ny bil. Eller så möts man på simskolan, tennisträningen, barnteatern eller på restaurangen. man kan även möta sina likar på allinclusive i Turkiet. Inget jag siktade på som 18-åring men något som känns väldigt behagligt som 38-åring.
:thumbup:
The_RobRoy
2010-11-28, 17:52
Jobbar som CFO
Hur många anställda på företaget?
Jag är reseledare. Just nu är jag på Teneriffa, har tidigare varit på Gran Canaria och Kreta.
Trivs väldigt bra och lär fortsätta ett tag till.
Perfekta jobbet då jag tröttnar väldigt snabbt på att gå och göra samma sak hela tiden och vistas allt för länge på en plats.
Chrillee
2010-11-28, 23:24
Fan vad många som har bra jobb här! Jag själv sitter och lökar vid en maskin på en gammal fallfärdig fabrik.
Jobbar som CFO
Verksamhet? Förra årets omsättning? Ägarstruktur? Börsnoterat, i så fall hur många fria aktier? :-) Give me a job?
Sopgubbe för tillfället, anställningen går ut den 14/12 '10. Sen får jag se vad det blir efter ledigheten över jul/nyår, men jag ska försöka få jobb hos ett annat renhållningsföretag, främst p.g.a. lönen. Jobba där till juli/augusti '11 typ, ut och resa, plugga förhoppningsvis.
Företag och lokalisering? Hushåll, grov eller el?
Fatalist
2010-11-29, 00:34
Winback-agent på ett stort medieföretag och pluggar vid sidan av.
Företag och lokalisering? Hushåll, grov eller el?
SITA, Helsingborg, hushåll och ibland grov. Warum?
haha, helt rätt.
För att kompensera det så bjuder jag på en liten animationslektest jag gjorde för några månader sedan medan jag funderade på vilket S.A.T.S pass jag skulle gå på... Och "råkade" animera schemmat istället. Det är stopmotion animation på schemmat och handtecknad med wacom classisk animation i flash på gubbarna.
http://www.youtube.com/watch?v=33x_tzRMtUg
Bra jobbat! Stop-motion är ingen lek om det ska se bra ut. Såg bättre ut än i Terminator det där.
Annars jobbar jag i det mesta - 3D, stop motion, cut out och classisk. Det är lekstuga det. :)
Klassisk tecknad animering? Svaret på frågan är alltså att du behärskar alla animeringstekniker?
Pizzabagare. Extraknäcker som porträttartist, stämmer pianon.
Jobbar som soldat (gss)
Betalt för att träna !:hbang:
handelsaffärer eller är du en såndär halvskummis?
sluta pressa honom ....vi fattar vinken...! ;-)
Jobbar som laboratorieingenjör inom IT-utbildningssektorn. Sysslar mest med applikations- och servervirtualisering. Skapar och underhåller undervisningsmiljöer (servrar, nätverk, etc) primärt. Jobbar även en del med externa projekt.
MasterChief
2010-11-29, 08:48
Hur många anställda på företaget?
1400 anställda.
SITA, Helsingborg, hushåll och ibland grov. Warum?
Nej, jag har själv jobbat för SITA i Stockholm med grovsopor. Förutom min trading är det, det mest välbetalda arbete jag haft, sett till timmar kontra betalt!
Vilken typ? Utvecklare, artist?
Utvecklare. Är mer jobbpraktik än jobb kanske men jag får betalt så kallar det jobb ändå.
astrodog
2010-11-30, 23:06
Har inget fast för tillfället, men jobbar lite extra natt på byggen, lite återvinning och annat.
sandstorm
2010-11-30, 23:10
Utvecklare. Är mer jobbpraktik än jobb kanske men jag får betalt så kallar det jobb ändå.Oh, berätta mer! Vad har du för utbildning? Jag pluggar åt det hållet lite då och då, sitter och ska försöka implementera lite fluidsimuleringssystem i OpenGL as we speak :)
D-Crawler
2010-11-30, 23:46
Säljare, Teknikmagasinet.
koordinator och ibland t.f chef.
Jobbade som PT, slutade pga sena arbetstider æven om jobbet var EXTREMT roligt! Ångrar lite på det idag, men måste prioritera familj.
Nu jobbar jag med att krænga førsækringar øver telefon. Enbart provision, går skitkasst, får usel løn pga dåliga resultat, och alla hatar telefonførsæljare. Søker nytt.... :(
It-konsult på relativt litet företag. Jobbar med .Net mestadels.
Funkar väl ok med träningen, snarare jag själv som sätter käppar i hjulet än jobbet.
Pluggar, civilingenjörsprogrammet så det tar en hel dle tid, men jag tar mej den tid som behövs till träningen. Men det är klart att lite mer tid till träning skulle inte skada.
På somrarna jobbar jag på en båt varannan vecka och är borta hela veckan.
+Finns gym, helt okej utrustat
+När man inte jobbar eller tränar äter man, fri tillgång till god och rätt nyttig mat
+Fasta rutiner och tider. Var dag ser likadan ut nästan så det är lätt att planera träningen och allt runtomkring.
-Finns bara 135 kg till skivstången i gymmet
-Den rasten där jag tränar hinner jag inte med monsterpass på 2+ timmar
Jag jobbar inom demensvården. Väldigt varierande arbetstider. 07-14 ena dagen, 07-21:15 andra dagen 15:45-20:00, ledigt en dag eller två och sen fortsätter det lite hur som helst. Måltiderna är pedagogiska vilket innebär att vi skall äta med våra brukare. Det blir husmanskost. Frestelserna är många med kakor och efterrätter varje dag.
Jag tycker inte att det fungerar så bra med träningen eftersom jag är en rutinmänniska och har svårt att få in någon slags rutin när det varierar så mycket.
MasterChief
2010-12-01, 12:00
Det finns alltså en möjlighet att bli ompysslad av Nina! Ska bara bli dement och flytta till Malmö. :em:
Lelle Pelle
2010-12-01, 12:10
Kundservice på ett försäkringsbolag. Varierande lunchtider, men det finns alltid tid att gå iväg och äta om det behövs. Iz nice.
MasterChief
2010-12-01, 12:15
Kundservice på ett försäkringsbolag. Varierande lunchtider, men det finns alltid tid att gå iväg och äta om det behövs. Iz nice.
Ok, inte Länsförsäkringar (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4725365&postcount=9) kanske?
Lelle Pelle
2010-12-01, 12:20
Ok, inte Länsförsäkringar (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4725365&postcount=9) kanske?
Haha, nä. :) Någon tratt som gjorde en totalt felaktig prognos ang. inkommande samtal, så vi har inte haft så mycket att göra sedan feb-mars.
Extraknäcker som kriminalvårdare utöver studierna. Intressant jobb och arbetsplatsen har fullt utrustat gym så jag klagar inte.
Resesäljare!
Hur trivs du?
Jobbar du åt en researrangör eller i en vanlig butik, typ Resia?
Det är något jag skulle kunna tänka mig att testa på om jag kommer hem någon gång.
Jag jobbar inom demensvården. Väldigt varierande arbetstider. 07-14 ena dagen, 07-21:15 andra dagen 15:45-20:00, ledigt en dag eller två och sen fortsätter det lite hur som helst. Måltiderna är pedagogiska vilket innebär att vi skall äta med våra brukare. Det blir husmanskost. Frestelserna är många med kakor och efterrätter varje dag.
Jag tycker inte att det fungerar så bra med träningen eftersom jag är en rutinmänniska och har svårt att få in någon slags rutin när det varierar så mycket.
Tror dock du är en fantastisk demens-sköterska, hade varit lycklig om jag var en förvirrad gubbe och hade dig som kom och visade in mig på rummet.
Jag har jobbat några dagar på ett demensboende, blev ollad första dagen (ja helt på allvar).
Mestalla
2010-12-01, 19:54
Pressoperatör i en industriverkstad. Skönt jobb, har helautomatisk linje så är inte så fysiskt krävande, går bara runt och kollar så allt funkar som det ska, byter pallar och sånt skit. Jobbigt bara när verktygen klyddar och man måste in och krypa i dom, inte dirkt så att det är gott om plats eller lätt att komma till. Men som tur är så händer det bara 1 eller 2 gånger i veckan. Kan dessutom jobba hur mycket övertid som helst i princip så kan få ut rätt mycket på en månad med ett sånt relativt enkelt jobb. Har 27 i grundlön, jobbar ungefär varannan vecka natt och varannan vecka 7-16 men eftersom vi bara är två pers på maskinen så bytar vi lite som vi vill och som det passar oss, så länge den går så gnäller inte våra chefer, det är bra.
Brickhead
2010-12-01, 20:56
Någon som jobbar som sjukgymnast och kan berätta lite om det jobbet? funderar på att satsa på det.
frambogir
2010-12-01, 20:59
Jag har identisk arbetssituation och brukar helt enkelt se till att ta med träningsväskan till jobbet och tvinga mig iväg efter arbetspassets slut. Funkar ok.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.