Visa fullständig version : tips på schysst tung trance
Vet att det finns flera såna här trådar.
Men dags för lite nytt kanske.
Det finns ju många trance-lovers här inne.
Är ut efter lite bra tung trance att fylla mp3-spelaren med.
Helst ska det var låtar som påminner om stuket på tex Dj Tiëstos - Traffic eller hans version av Adagio For Strings på Just be plattan.
men kom gärna med andra förslag på tung skön trance som funkar bra att träna till med.!
Whistler
2006-08-28, 12:04
The Delta. Hårdare än så blir det inte.
Cosmic Gate - Back to earth
Barthezz - On the move
Silver Blue - Do you know
Akira - Million miles from home
Ronny ft nandy - What if
ioo - Smooth (airbase radio edit)
Dj Roberto K - Everyday (Dan Winter remix)
Androgen - Prophet & Pusher
Androgen - Set me free
Airbase - Genie
Unknown Source - Nadjanema
Gillar du dessa så kan jag skriva fler.
Det är ju lite förvirrande med alla genres. Men om du vill ha riktigt tung hård(som iofs inte är lik de du beskrev) så titta in hardstyle, t.ex. blutonium boy presents hardstyle-samlingarna. Eller fråga Jarod här på forumet, han vet en hel del bra låtar tror jag.
Ett exempel på hardstyle
C6T6NItfjjI
Sedan finns hard trance som inte är lika "hårt" som hardstyle. Det är typ gamla Cosmic gate:
EHGHrCSjyOg
Sedan holländs/episk/anthem trance som är den vanliga. Typ Tiesto och Armin van buuren och det senaste Cosmic Gate-albumet.
ALKW4OeAcTg
Sedan har man cheese/pop/dance/inte riktig-trance som elitisterna säger, typ groove coverage etc. Samt såklart en miljard genres till med acid, goa etc. Men om du är ute efter den episka trancen så är van buuren riktigt bra.
Trollet11
2006-08-28, 12:40
Låttips:
S.O.N.U.S (-Reisefieber,-Shadowdance) allt dom gör är bra =)
Gataka (-how_to_create_a_monster,-_deeper_level_with_aquatica)
Flyh (-fifht floor,-con_quest)
Echotek
Infected mushroom (-Semi nice,-_shakawkaw_(vibe_tribe_rmx))
GMS (-Juice By GMS,-Spliffpolitics) (finns hur mycket bra som helst här)
The Delta (-Thing, -as a child i could walk the ceiling)
Några bra Svenska Dj's
Jarmo
Hux Flux
Bröte
Album att slänga ett öra på:
Flyh_-_Flyh-2005-UPE
Gataka_-_In_Trance_We_Trust-Retail-2005-MYCEL
Growling Mad Scientists - No Rules [192kbit-S]
Ion_-_Ionized-2005-PsyCZ
Zoo(DJ Skazi) [192kbit-S]
Astrix - Artcore (2004)
:Virro
Gamla cosmic gate lät grymt!
Fler liknande?
"Gamla" Cosmic Gate som Trance la upp gillade jak.
Dumleman
2006-08-28, 14:04
Astral Projection
Infected Mushroom
Miraculix
Parasense
Hallucinogen
Man With No Name
jaja är ingen mästare på att placera band i rätt kategori men de är trance ivf.
Astral Projection
Infected Mushroom
Miraculix
Parasense
Hallucinogen
Man With No Name
jaja är ingen mästare på att placera band i rätt kategori men de är trance ivf.
Det där är ju mina gamla favoriter, när jag Goa Trancade som mest!
Glöm ej bort Power Source! :thumbup:
xq7Ppfgfbjs
Lady Dana, rätt bra Hardstyle DJ.
W-5vfqpwv3w
Yoji Biomehanika, min favorit hardstyle DJ. låten som spelas i videon är Hardstyle Disco.
MasterChief
2006-08-28, 14:50
Det där var ju ganska träningsvänlig musik. Helt nya krejjer för mig.
grisbil3n
2006-08-28, 15:02
Vad definierar en bra DJ egentligen? Vederbörande är en jävel på att trycka på play o stop o dylikt? Kanske byta skiva?
victor_n
2006-08-28, 15:06
aaah.. skön hederlig hardstyle ska det va:Virro
hardstyle disco är en klar favorit på gymmet när det ska taggas till.. funkar även på första daten samt i sängen!!
bear.flowertwig
2006-08-28, 15:07
Vad definierar en bra DJ egentligen? Vederbörande är en jävel på att trycka på play o stop o dylikt? Kanske byta skiva?
Det hoppas jag inte du tror på själv ens. KANSKE byta skiva?!? Upplysningsvis så spelar de inte ens hela låtar...
Bra DJs kan lyfta publiken/stämningen/musiken något enormt. Summan av delarna är mer än de enskilda osv... Mixa kan verka lätt i teorin men är rätt knivigt i praktiken.
grisbil3n
2006-08-28, 15:15
Förstår fortfarande inte.
Vad man spelar och när man spelar det. Sedan mixar man in låtarna i varandra för att få bra övergångar, dessutom brukar det vara onödigt långa "buildups" som man skippar lite och så. Jarod kan säkert komma in och säga vad som krävs.
En bra DJ kan läsa golvet, spela rätt musik vid rätt tillfälle, mixa bra och varierande (jag lyssnar hellre på en bra DJ som spelar dålig musik än en dålig DJ som spelar bra musik, men har man spelat själv så tänker man oftare på mixtekniken än musiken), inte överdriva effekter el dyl.
Dj Zany är grym. Han kommer till Halmstads kårhus om någon månad t.o.m.! :hbang:
Lasse Kongo
2006-08-28, 16:28
En bra DJ kan läsa golvet, spela rätt musik vid rätt tillfälle, mixa bra och varierande (jag lyssnar hellre på en bra DJ som spelar dålig musik än en dålig DJ som spelar bra musik, men har man spelat själv så tänker man oftare på mixtekniken än musiken), inte överdriva effekter el dyl.
Är du rostig eller skulle du åta dig att spela på en "privat räjvfest"
Ren hypotetisk fråga bara...
Infected Mushroom :love:
"Gamla Cosmic Gate" lät som sagt jääävligt bra!
Lasse Kongo
2006-08-28, 16:32
MAAAHAAAADEVAAAAAA *BOM BOM BOM*
*rysning*
Är du rostig eller skulle du åta dig att spela på en "privat räjvfest"
Ren hypotetisk fråga bara...
Rostig i den bemärkelsen att jag inte spelat för publik på ett bra tag är jag.
Har dock spelare och mixer hemma som jag leker med lite då och då (ingen mer utrustning dock).
Ni som ville ha hard trance/hard acid etc kan kolla in:
Dj Dean(mainfields hard_space_remix på kick off är skön). Ett exempel på en låt från Dj Dean här:
BSHPf4xDX8Q
Finns mängder på youtube så sök så kan ni lyssna på andra också.
Cosmic gate som sagts.
Finns även acid/trance som Kai Tracid, låt som heter just trance and acid:
9IGx0azcEwg
Sedan Astral Projection är bra Infected är kass. ;-) Eller kanske bara inte fastnad för det någon gång, får väl försöka igen.
Dj isaac är skön när det gäller hardstyle, typ låten backstage som jag fick rekommenderat här på brädan.
Finns till och med en video med han också, annan låt dock:
Jäkligt mer lättlyssnad än backstage dock, inte lika skön heller.
O8Wo0QGtA28
Hardstyle är lite speciellt, det är nog lite som growlande inom hårdrock. Tar ett tag innan man uppskattar det.
kyEjZCxwk4A
[EDIT] Har dock ingen aning på vad som är gabber etc, är kass på att hålla koll.
Haha Trance, vad kefft!
Kai Tracids låt Trance n Acid är ok, men han har ju rippat själva ledmotivet från Dj Misjah och DJ Tims/Grooveheads låt "Trippin' Out!" :D
Inte så originellt! :devil:
Das Original -> http://www.last.fm/music/Dj+Misjah+%2526+Groovehead
Videos är ju ofta video edit etc så de är lite mesigare, finns bra mycket hårdare dj dean remixar än det. Så den videon var kanske inte det bästa.
Sedan har vi ju Dumonde, gamla cheese-tyskar:
YXFii6T7wdY
Warp brothers(blade-låten bland annat), phatt bass etc. 47 min live:
v=tD35A9BD9ok
Voodoo and Serano, har gjort mycket cheese också:
LdZ16kCz2OA
Yahel - voyage, (spelad av tiesto):
hiVnmeS8YX0
Marco V - More than a life away. Skön låt som fan.:
KDkF3w-0DtA
shadowfire
2006-08-28, 17:55
Unknown Source - Nadjanema
:hbang:
Haha Trance, vad kefft!
Kai Tracids låt Trance n Acid är ok, men han har ju rippat själva ledmotivet från Dj Misjah och DJ Tims/Grooveheads låt "Trippin' Out!" :D
Inte så originellt! :devil:
Das Original -> http://www.last.fm/music/Dj+Misjah+%2526+Groovehead
Hehe, jag kan tänka mig det. Han verkar vara extremt "komersiell" eller vad man skall säga. En del goa låtar men det är lite uhm Scooter över han kanske, sno allt som rör sig. ;-)
shadowfire
2006-08-28, 17:57
Sitter just nu till Blank & Jones in the mix på di.fm.... lätt den bästa radiocentralen ever.. :) ... softisch med Tiestos "dance 4 life".
Blir lätt Sensation White 2007 med. :)
Ingen som ska på någon monday bar cruise i vinter? Luciakryssningen?
Denna är go med Blank & Jones, fin video också. Har dock hört att de är ego och körda i verkligheten. Men vem bryr sig.
BeH2yRHTyRA&
Hehe, jag kan tänka mig det. Han verkar vara extremt "komersiell" eller vad man skall säga. En del goa låtar men det är lite uhm Scooter över han kanske, sno allt som rör sig. ;-)
Originalet "Trippin' Out" har snott mååånga timmar på dansgolvet från mig!
Var dock trevligt att du la upp Trance n Acid som fick mig att minnas 90-talets Dj Misjah's "Trippin' Out".
Sitter just nu till Blank & Jones in the mix på di.fm.... lätt den bästa radiocentralen ever.. :) ... softisch med Tiestos "dance 4 life".
Mmh, ruggigt bra atm, det där Premium Accountet känns VÄLDIGT pris-värt med tanke på hur mycket högkvalitativ musik man får, live mixar varenda dag också osv :)
Låtarna i videon med Cosmic Gate är Dumonde - Can you dig it? (Sunshine Mix) och sen Sioux - Pho (Cosmic Gate Remix). Vill ni ha sån musik så är väl Alphazone rätt så likt, Dumonde har väl oxå fler såna låtar kan jag tänka mig. Sen är dom flesta av Cosmic Gates låtar rätt så hårda, om man räknar bort deras senaste, Earth Mover.
Blank & Jones = *spy* .
Dom tre gånger jag sett dom har dom sugit grovt.
Alla ni trancelovers, brukar ni dra på fester? Typ mondaybars fester o kryssningar eller liknande? :):hbang:
flenders
2006-08-28, 19:06
En bra DJ skall kunna mixa bra. Med det menas att han skall klara byta mellan låtar utan någon märkbar övergång. Dessutom skall han känna av folket som är där och spela det som får alla att hoppa så att jorden skakar. Annars så finns det andra smådetaljer också som skiljer en bra DJ var en medelmåttig och det är behärskningen över mixern. Man skall kunna finjustera musiken på plats för att få ut all kräm ur högtalarna och även för att få ett "renare" ljud.
En producent och även DJ som ligger varmt om hjärtat är Chicane. Kan även tipsa om Gary D. Sjukt bra DJ och släpper några härliga VA-skivor någon gång då och då. Producerar bra musik själv också. Är mestadels trance/melodisk trance/progressive trance som är med på hans album. Gillar du Yoji kan du nog kolla in honom.
Alla ni trancelovers, brukar ni dra på fester? Typ mondaybars fester o kryssningar eller liknande? :):hbang:
Those days are over känns det som.
Men jag har varit på ett flertal av mondaybars kryssningar, div releasefester med Beyer, Dahlbäck osv (inte trance, men ändå), var titt som tätt på Amager Bio (Astral, Infected bla) och fem gånger på Mayday.
Those days are over känns det som.
Men jag har varit på ett flertal av mondaybars kryssningar, div releasefester med Beyer, Dahlbäck osv (inte trance, men ändå), var titt som tätt på Amager Bio (Astral, Infected bla) och fem gånger på Mayday.
Hehe okej, jag är fortfarande rätt ung så kryssningar för mig är rätt nytt :) ska på min tredje nu till december. Annars har jag varit på lite blandade fester, några mondaybar-fester nu i sommar, varit på Karma 3 i jönköping som körde psy, och har även varit på sensation i amsterdam, det va riktigt tufft :)
The Yahel Show (August 2006) - guest DJ Oded B på Di.fm atm, skitbra :hbang:
Ojdå! Det var länge sedan, men när jag och några till hade en Trance-grupp så hade vi ett release-party på Monday Bar.
Mest festande var det för mig på 90-talet.
Docklands var det mkt och så lite rave o krejjer, även klubbar runt om i landet som var lite "hemliga", en lagerlokal här, industrilokal där etc
Docklands o Monday Bar var det väl mest på den tiden.
Minns du första gången de körde Lollipop-festivalen?
Där kunde man få tag på vårat musikmagazine Headphones!
Lasse Kongo
2006-08-29, 11:16
xq7Ppfgfbjs
Lady Dana, rätt bra Hardstyle DJ.
W-5vfqpwv3w
Yoji Biomehanika, min favorit hardstyle DJ. låten som spelas i videon är Hardstyle Disco.
Både Lady och speciellt Yoji är grymt bra! Spelas ofta i mp3an under träningspassen!
Yoji Biomehanika såg otroligt löjlig är min spontana reaktion.
Yoji Biomehanika såg otroligt löjlig är min spontana reaktion.
Jo men det är väl musiken du ska lyssna på? ;)
Fast du kanske är mer intresserad av utseendet på DJ'sen.
Tack för alla tips, grymt bra låtar :bow:
En av de bättre låtarna. Rank 1 - Airwave. Inte så hård dock, heh.
f4Js4pepZ2w
Självklart. Monday Bars kryssningar är de enda festerna man behöver gå på. Räcker att festa 3 gånger/år. Nattklubbar sucks ;)
Tack för alla schyssta tips!
Tar gärna emot fler.
Gillar hard trance-stuket, men bäst är ändå min idol Marco V.
Fler tips på musik som hans är välkomna!
bra skit: (är inte så insatt i trance träsket men det är väldigt skön pumpande psy i alla fall)
favoritalbumet: Save_The_Robot_-_Battle_Of_The_Mind
Phony_Orphants_-_Symphony-2003
Phony_Orphants_-_It_Cetra-2005
Astrix_-_Artcore-2004
Oryx - Advanced Retromodel-2004-PsyCZ
Sensum_-_Nocturnal_Transmissions-2005-UPE
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.