Visa fullständig version : Det knakar och krasar i axeln..
För ungefär fem veckor sedan märkte jag när jag körde hantelpressar att det knakade till i högeraxeln just när jag passerade läget då man har överarmen rakt ut från kroppen. Jag konstaterade att det inte är ett bra tecken, så jag la ner att köra hantelpressar efter det på mina pass.
En vecka därefter började jag få mer ont i axeln och knakandet fanns där bara jag höjde armen över huvudet. Till sist blev det såpass illa att jag gick till en läkare som konstaterade inflammation i senor och muskelfästen och sjukskrev mig (jobbar på lager) samt gav mig diklofenak att äta i 10 dagar. :eating:
Efter denna kur försvann all smärta vid användandet av högerarmen men knakandet är kvar. Läkaren påstod envist att det inte gör något att det knakar, så länge som det inte gör ont. Men jag menar att det knappast kan vara bra att det knakar som det gör.
Hursomhelst. Jag funderar nu på att leta upp en sjukgymnast för att få lite fina övningar och hjälp med att rätta till det hela. Förmodligen anser varenda kotte här att det är en bra idé, men det är väldigt lurigt att få tag på sjukgymnasterna här i stan. Det jag dock undrar är om någon har varit med om något liknande, vad resultatet blev av det hela och hur lång tid det tog innan allt var bra igen.
du är nog inte den första som har knakningar i en axel, har samma problem . . .
ibland knakar det i vänstern och sen istället i högern, men det gör inte ont så det är bara att köra på.
megadavor
2006-09-03, 23:22
Efter bänkpress så brukar mina axlar knaka ibland.
Istället för att göra ny tråd kan jag skriva mitt problem här :)
för mig knakar det också. Fast jag märker det bara när jag trycker fingrarna på en speciell muskel på axeln. Det hörs itne direkt om ni förstår.
gör också lite ont när jag rör på armen(i axeln), men mest irritation nu, fast jag är rädd att det blir värre.. Vad tror ni det kan vara? Inflammation av nåt slags? Körde rätt tungt på lutande hantelpress idag på bröstschemat och efter det så börjar de göra lite småont.
Istället för att göra ny tråd kan jag skriva mitt problem här :)
för mig knakar det också. Fast jag märker det bara när jag trycker fingrarna på en speciell muskel på axeln. Det hörs itne direkt om ni förstår.
gör också lite ont när jag rör på armen(i axeln), men mest irritation nu, fast jag är rädd att det blir värre.. Vad tror ni det kan vara? Inflammation av nåt slags? Körde rätt tungt på lutande hantelpress idag på bröstschemat och efter det så börjar de göra lite småont.
Mitt tips är att vila från axel och bröstträning helt i 1-2 veckor. Stretcha inte eller kör några rotatorcuff övningar heller i den axel som du har ont i (då det bara irriterar skadan ännu mer).
Detta är tips jag fått från min naprapat
Mitt tips är att vila från axel och bröstträning helt i 1-2 veckor. Stretcha inte eller kör några rotatorcuff övningar heller i den axel som du har ont i (då det bara irriterar skadan ännu mer).
Detta är tips jag fått från min naprapat
Okok. ska boka tid imorgon ;) Så får vi se vad det är..
Vad bör man hoppas på att det är? Alltså vad är det som går bort fortast? Är det att få någon spruta eller? kompisen sa iaf att han fick en spruta igår pga inflammation i axeln och ska börja lira fotboll igen redan om 2 dagar (han är målvakt).
Okok. ska boka tid imorgon ;) Så får vi se vad det är..
Vad bör man hoppas på att det är? Alltså vad är det som går bort fortast? Är det att få någon spruta eller? kompisen sa iaf att han fick en spruta igår pga inflammation i axeln och ska börja lira fotboll igen redan om 2 dagar (han är målvakt).
Svårt att säga så här på rak arm. Den vanligaste skadan är nog rotatorcuffen eller AC-leden skulle jag gissa. Din skada låter inte så jätteallvarlig så jag tror nog att lite vila kommer göra dig gott. Spruta kommer du nog inte få, iaf inte av en naprapat ;)
Svårt att säga så här på rak arm. Den vanligaste skadan är nog rotatorcuffen eller AC-leden skulle jag gissa. Din skada låter inte så jätteallvarlig så jag tror nog att lite vila kommer göra dig gott. Spruta kommer du nog inte få, iaf inte av en naprapat ;)
Alright. bara de inte blir flera veckor så är det lugnt. Har precis haft halsfluss o va borta 15 dagar från träningen. Nu efter en veckas träning dyker det här upp :( Men jag gjorde misstaget att köra tung bröstträning dagen efter tung axelträning. Får helt enkelt lära mig av dem, men håll :thumbup: för mig imorgon då? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.