iingenalls
2006-08-24, 20:55
Och jag har ingen alls att prata med.
Det är därför jag skriver här, men egentligen kanske jag inte borde göra det eftersom jag inte är någon hårdtränande, bantande, deffande människa. Jag vill bara gå ner de sista kilona jag ska gå ner.
Det känns som att jag håller på att spåra ur helt.
Min största fasa är att bli en som bara äter.
Men nu känns det som att jag håller på att gå från att äta hur lite som helst, som förr, till att bli världens storätare...
Jag kan liksom inte låta bli att äta.
Idag till exempel har jag ätit detta:
Frukost kl 11.00 - Ett fullkornsbröd med bregott och salami, ett glas mjölk.
Lunch 12.00 - Lax och potatis enligt tallriksmodellen, ett glas vatten.
Mellanmål 15.00 - Lite långfil med kellogs red berries.
Fika klockan 17.00 - En muffins med lite, lite grädde.
Middag klockan 18.00 - Långfil med red berries, två halvor fullkornsbröd med salami.
Kvällsmat 21.00 - En apelsin och en limpskiva med gravad lax!
Jag vet ju att det är för mycket för en fjortonårig tjej 163,5 cm 64,9 kg som bara promenerar 50 minuter sex dagar i veckan plus äter godis på lördag och ett fikabröd en dag i veckan!
Men det är ju så gott, jag kan inte låta bli.
Och nu känner jag mig så stor, så fruktansvärt stor.
Hjälp mig nu, hur kan jag behöva äta/motionera imorgon för att ändå kunna äta godis på lördag som vanligt?
Det är därför jag skriver här, men egentligen kanske jag inte borde göra det eftersom jag inte är någon hårdtränande, bantande, deffande människa. Jag vill bara gå ner de sista kilona jag ska gå ner.
Det känns som att jag håller på att spåra ur helt.
Min största fasa är att bli en som bara äter.
Men nu känns det som att jag håller på att gå från att äta hur lite som helst, som förr, till att bli världens storätare...
Jag kan liksom inte låta bli att äta.
Idag till exempel har jag ätit detta:
Frukost kl 11.00 - Ett fullkornsbröd med bregott och salami, ett glas mjölk.
Lunch 12.00 - Lax och potatis enligt tallriksmodellen, ett glas vatten.
Mellanmål 15.00 - Lite långfil med kellogs red berries.
Fika klockan 17.00 - En muffins med lite, lite grädde.
Middag klockan 18.00 - Långfil med red berries, två halvor fullkornsbröd med salami.
Kvällsmat 21.00 - En apelsin och en limpskiva med gravad lax!
Jag vet ju att det är för mycket för en fjortonårig tjej 163,5 cm 64,9 kg som bara promenerar 50 minuter sex dagar i veckan plus äter godis på lördag och ett fikabröd en dag i veckan!
Men det är ju så gott, jag kan inte låta bli.
Och nu känner jag mig så stor, så fruktansvärt stor.
Hjälp mig nu, hur kan jag behöva äta/motionera imorgon för att ändå kunna äta godis på lördag som vanligt?