Visa fullständig version : SSUs valfilm
skeletron
2006-08-24, 17:21
Har ni varit inne och sett SSUs valfilm? För att vara en valfilm tycker jag den är helt okej gjord, absolut ifall man jämför med moderaternas Magohny Mats t.ex. Det är bra skådespelatinsatser och en bra idé, att ha Romeo & Julia storyn till ett sånt här syfte för att jämföra den röda sidan med den blåa tycker jag är häftigt.
Vad tycker ni?
Se filmen på http://www.ssu.se
jag tycker att det är förvriden propaganda. Lågt gjort av ssu
Det är ren jävla bullshit och det är inte mycket som stämmer om de blå. Alldeles för mycket smutskastning från SSUs sida. Varför kan de inte göra en film som handlar om deras politik och inte MUFs?
Det är ren jävla bullshit och det är inte mycket som stämmer om de blå. Alldeles för mycket smutskastning från SSUs sida. Varför kan de inte göra en film som handlar om deras politik och inte MUFs?
Känns det inte lite fånigt att säga en sådan sak, med tanke på länken du har i din signatur?
Scythe: menar du att den är lika illa som ssu's film? Dessutom så står det inte att den är gjord av moderaterna... kan lika gärna vara centerpartiet
Scythe: menar du att den är lika illa som ssu's film? Dessutom så står det inte att den är gjord av moderaterna... kan lika gärna vara centerpartiet
Jag jämförde inte filmerna, utan störde mig på att mela klagade på smutskastning och pissande på "andra sidans" politik när hon själv tillhör en förening som inte drar sig för att göra det.
Muf smutskastar inte alls lika mycket som ssu. Menar du att mela talar för en förening genom att ha en länk i sin signatur?
Känns det inte lite fånigt att säga en sådan sak, med tanke på länken du har i din signatur?
Moderaternas valfilm handlar om Moderaterna. Vi pratar om Moderaterna när vi är ute. Att sedan folk gör filmen är sossarna är en annan sak.
Underhållande tycker jag.
Muf smutskastar inte alls lika mycket som ssu. Menar du att mela talar för en förening genom att ha en länk i sin signatur?
Att två fel gör ett rätt är vänsterretorik. ;)
Det är din uppfattning. Jag har inte påstått att den ena är värre än den andre, bara att mela skjuter sig själv i foten med en sådan kommentar, främst med tanke på länken hon har i sin signatur.
Tänk om alla partier skulle tänka lite mer på sin egen politik istället för att spendera sina budget till att smutskasta andras politik.
Wennerberg
2006-08-24, 21:11
Osmakligt.
"Saldot på privatkontot" Jaha, du menar mina pengar som jag har slitit ihopa? Ja visst, ta du hälften och ge det till de som inte orkar jobba!
Osmakligt.
"Saldot på privatkontot" Jaha, du menar mina pengar som jag har slitit ihopa? Ja visst, ta du hälften och ge det till de som inte orkar jobba!
+1 Plus jävla ett!! Det är ju pengar som man själv slitit ihop. Arbetskraft for teh win. Arbeit macht frei.
Perverst och motbjudande...
Såg den som bioreklam.. trodde först det var ett ironiskt skämt... sen fattade jag ganska snabbt vad det handlade om.
lagom mycket sektkänsla där....
ps. det var inte just den ser jag nu.. den jag såg var ännu värre tyckte jag.
http://www.bytstatsminister.nu/?page=download
Här kan ni se MUFs fantastiska filmer istället.
muf var inte heller så bra......
ssu var värre dock.
skeletron
2006-08-25, 12:51
Då tycker jag nog det är de på de blåa sidan som smutskastar de röda betydligt mycket mer, alla sidor och filmer som bara gör hån av socialdemokraterna är förmodligen värre. Dock släcks de flesta sådana sidor ned nu inför valet...
Men, de måste berätta vart de står, men även vart motståndaren står, de verkar ju inte själva vilja berätta vad de vill göra med Sverige.
De arbetslösa ska få det värre. Tror ni verkligen att de som är arbetslösa och går på a-kassan tycker det är roligt? Det tror inte jag. Jag tror man vill ha ett jobb att gå till, känna sig behövd. De flesta håller nog med om det. Och alla har faktiskt inte samma förutsättningar. Hade vi haft det hade vi inte behövt dela lika, men nu finns det skillnader på vart man kommer ifrån, vilken bakrund man har osv, och det är vär mycket roligare att hjälpa varandra istället för att klara sig själva?
Så tycker iaf jag.
Moderaternas valfilm handlar om Moderaterna. Vi pratar om Moderaterna när vi är ute. Att sedan folk gör filmen är sossarna är en annan sak.
å andra sidan så ger ju du gång efter annan uttryck för att det inte ska finnas några andra åsikter än dom du sympatiserar med. Det andra bör förbjudas.
å andra sidan så ger ju du gång efter annan uttryck för att det inte ska finnas några andra åsikter än dom du sympatiserar med. Det andra bör förbjudas.
Gör hon?
MasterChief
2006-08-25, 13:16
Det är typiskt beteende för konservativa moderater.
skeletron
2006-08-25, 13:21
Som man så fint ser i filmen ;:)
Då tycker jag nog det är de på de blåa sidan som smutskastar de röda betydligt mycket mer, alla sidor och filmer som bara gör hån av socialdemokraterna är förmodligen värre. Dock släcks de flesta sådana sidor ned nu inför valet...
Men, de måste berätta vart de står, men även vart motståndaren står, de verkar ju inte själva vilja berätta vad de vill göra med Sverige.
De arbetslösa ska få det värre. Tror ni verkligen att de som är arbetslösa och går på a-kassan tycker det är roligt? Det tror inte jag. Jag tror man vill ha ett jobb att gå till, känna sig behövd. De flesta håller nog med om det. Och alla har faktiskt inte samma förutsättningar. Hade vi haft det hade vi inte behövt dela lika, men nu finns det skillnader på vart man kommer ifrån, vilken bakrund man har osv, och det är vär mycket roligare att hjälpa varandra istället för att klara sig själva?
Så tycker iaf jag.
Är du en för en höjning av skatten till den grad att man inte får ut något själv, sedan så delas det ut bidrag så alla får det exakt lika? Det vore väl trevligt?
Som man så fint ser i filmen ;:)
nu är det ju tyvärr så att det finns lika goda kolsupare hos SSU och s med.
Det är inget som är unikt för en moderat.
japp
Enda jag vet är att hon har uttalat sig rätt negativt om kommunism, som fortfarande inte har samma ställning som nazism i Sverige trots att folk "vet" vilket förtryck det har medfört. Men du menar att hon säger att socialdemokraternas åsikter borde förbjudas. Det är rätt starka ord Cilia.
Enda jag vet är att hon har uttalat sig rätt negativt om kommunism, som fortfarande inte har samma ställning som nazism i Sverige trots att folk "vet" vilket förtryck det har medfört. Men du menar att hon säger att socialdemokraternas åsikter borde förbjudas. Det är rätt starka ord Cilia.
det är starka ord och man får ta dom för att dom är skrivna på allmänt på kollo med.
Men jag tycker det är mer allvarligt att man som politiskt aktiv i ett demokratiskt parti går ut och har åsikter om att vissa demokratiskt valda personer inte har rätt att vara där dom är.
det är starka ord och man får ta dom för att dom är skrivna på allmänt på kollo med.
Men jag tycker det är mer allvarligt att man som politiskt aktiv i ett demokratiskt parti går ut och har åsikter om att vissa demokratiskt valda personer inte har rätt att vara där dom är.
..och detta gör hon gång på gång? Sedan kan man väl gärna uttrycka åsikter om hur stor makt vissa personer har trots att de t.ex. representerar en väldigt liten del av befolkningen eller till och med känna avsky för vad de representerar för ideologi.
Eller helt enkelt tycka att de har "lurat" sig fram till platsen.
Dumleman
2006-08-25, 13:34
Det är ren jävla bullshit...
Det är en politisk film och val om några veckor. Ren jävla bullshit?
http://img89.imageshack.us/img89/5723/nowaidq8.jpg
MasterChief
2006-08-25, 13:35
Ett förtydligande: Jag vet inte om Mela vill förbjuda andra åsikter. Däremot är moderater i största allmänhet väldigt konservativa.
Personligen ser jag bara nyansskillnader mellan M och S.
skeletron
2006-08-25, 13:44
Nej så långt behöver det inte gå.
Jag kan tänka mig betala skatt för att de som inte känner sig trygga kan göra det, och sedan kanske kan jobba sig fram och få tag i ett jobb, för att sedan berika Sverige.
Vad som är bullshit är det nya arberarpartiet moderaterna.
Knappast något nytt. Knappast något arbetarparti. Knappast något att räkna med.
Är du en för en höjning av skatten till den grad att man inte får ut något själv, sedan så delas det ut bidrag så alla får det exakt lika? Det vore väl trevligt?
Nej så långt behöver det inte gå.
Jag kan tänka mig betala skatt för att de som inte känner sig trygga kan göra det, och sedan kanske kan jobba sig fram och få tag i ett jobb, för att sedan berika Sverige.
Vad som är bullshit är det nya arberarpartiet moderaterna.
Knappast något nytt. Knappast något arbetarparti. Knappast något att räkna med.
Men du är för att det skall finnas många arbetslösa, trots att de inte tycker det är roligt?
skeletron
2006-08-25, 13:53
Nej det är jag inte. Skillnaden ligger i att jag inte tror att det blir mindre arbetslöshet bara för att man gör det sämre för de som är arbetslösa, tvärtom, de som känner sig trygga tror jag har större chans att komma ut i arbetsmarknaden.
Alltså jag tror inte det blir fler jobb för att vi sänker skatten.
Men du är för att det skall finnas många arbetslösa, trots att de inte tycker det är roligt?
Nej det är jag inte. Skillnaden ligger i att jag inte tror att det blir mindre arbetslöshet bara för att man gör det sämre för de som är arbetslösa, tvärtom, de som känner sig trygga tror jag har större chans att komma ut i arbetsmarknaden.
Alltså jag tror inte det blir fler jobb för att vi sänker skatten.
En sak dock, vi har fattiga i Sverige just nu. Personer som har det väldigt svårt. Borde vi inte höja skatten då för att kunna ta hand om dessa bättre?
skeletron
2006-08-25, 14:05
Höja skatten tror jag inte blir aktuellt. Däremot att anställa fler inom den offentliga sektorn.
Höja skatten tror jag inte blir aktuellt. Däremot att anställa fler inom den offentliga sektorn.
Varför inte höja skatten, det finns ju utsatta människor? Alla kan inte bli anställda i statliga bolag och de som jobbar borde väl ha råd att ge lite mer?
Däremot är moderater i största allmänhet väldigt konservativa.
Asså? Skulle påstå att de flesta är liberala faktiskt
Men du får ge dig snart mela. Du har INGEN trovärdighet när det gäller såna här saker med tanke på länken du har i din signatur och hur du framställer moderat politik etc. Buhuuuu men soussarna är .. er.. dom är.. HGGNNNN.. Dumma!11
Men du får ge dig snart mela. Du har INGEN trovärdighet när det gäller såna här saker med tanke på länken du har i din signatur och hur du framställer moderat politik etc. Buhuuuu men soussarna är .. er.. dom är.. HGGNNNN.. Dumma!11
Jag fattar inte vad jag har gjort dig och jag fattar inte varför du tror att du är så jävla överlägsen hela tiden.
MasterChief
2006-08-25, 15:01
Vi har HELT olika syn på vad ordet liberal står för.
Förmodligen konservativ också. De enda som jag anser är konservativa inom M är seniorerna och några få andra.
Jag fattar inte vad jag har gjort dig och jag fattar inte varför du tror att du är så jävla överlägsen hela tiden.
Är det verkligen du som säger det? Du lipar över att moderaterna/MUF framställs på ett annat sätt än din egen bild av dom. Är det mer jobbigt än det konstanta sousse-häcklandet som finns? Sanningen är den att både MUFs och SSUs valfilmer är patetiska försök att .. ja inte fan vet jag. Dom borde inte finnas, båda organisationerna är ett skämt och förstör allt som är intressant i alla politiska debatter.
Så gott som alla partier har ju blivit mer liberala med tiden kan man ju dock säga. Sedan de unga moderaterna har väl ofta ganska liberala tankar och åsikter om man lyssnar på deras argument.
Är det verkligen du som säger det? Du lipar över att moderaterna/MUF framställs på ett annat sätt än din egen bild av dom. Är det mer jobbigt än det konstanta sousse-häcklandet som finns? Sanningen är den att både MUFs och SSUs valfilmer är patetiska försök att .. ja inte fan vet jag. Dom borde inte finnas, båda organisationerna är ett skämt och förstör allt som är intressant i alla politiska debatter.
Har du sett MUFs valfilm? Det har inte jag eftersom vi inte har någon direkt valfilm. Det finns många småfilmer som handlar om valet och som är gjorda av MUFare - men ingen som är MUFs valfilm. Filmen i min signatur är inte MUFs valfilm.
Spela roll vem som påpekar sanningen för dig. Det är ett faktum att du är löjligt pro muf. Ungefär som bärs är kristen.
Har du sett MUFs valfilm? Det har inte jag eftersom vi inte har någon direkt valfilm. Det finns många småfilmer som handlar om valet och som är gjorda av MUFare - men ingen som är MUFs valfilm. Filmen i min signatur är inte MUFs valfilm.
Ditt försvar är alltså att MUF inte har något motsvarande SSUs valfilm. Ok.
är det ens relevant vad ssu eller muf eller ungjügend eller ngn annan idiotmuppverkligehetsfrämmande idiotorganisation tycker för ngt, varför får dom ens utrymme i en valdebatt*spy*
det mest skrämmande är tycker jag att många "riktiga" politiker kommer från dessa organisationer, kanske därför politikerföraktet överlag är så stort.*spy*
Ditt försvar är alltså att MUF inte har något motsvarande SSUs valfilm. Ok.
Ditt argument är att jag inte kan klanka ner på SSUs valfilm pga länken i min signatur. Och att du säger att det är MUFs valfilm. Du ska få se en av filmerna från MUF.
Edit: Här: http://bubblare.se/nu_har_goran_laddat_bossan/
är det ens relevant vad ssu eller muf eller ungjügend eller ngn annan idiotmuppverkligehetsfrämmande idiotorganisation tycker för ngt, varför får dom ens utrymme i en valdebatt*spy*
det mest skrämmande är tycker jag att många "riktiga" politiker kommer från dessa organisationer, kanske därför politikerföraktet överlag är så stort.*spy*
Jag tror alla hajar varför det finns ett stort politikerförakt, även om vissa nog vill förneka det. Jag skulle INTE bli förvånad om t ex Mela skulle förneka all form av dito inom MUF eller M, eller om Scratch89 skulle säga samma sak, men retoriskt sätt bättre omskrivet [om nu omskrivning kan användas på det viset].
Ditt argument är att jag inte kan klanka ner på SSUs valfilm pga länken i min signatur. Och att du säger att det är MUFs valfilm. Du ska få se en av filmerna från MUF.
Edit: Här: http://bubblare.se/nu_har_goran_laddat_bossan/
Du tycker att SSU ska berätta mer om sin politik istället för att Klanka på MUF och din film heter "Nu har göran laddat bössan". Case closed.
MasterChief
2006-08-25, 15:11
Förmodligen konservativ också. De enda som jag anser är konservativa inom M är seniorerna och några få andra.
Ok, jag kan hålla med om att det finns muffare som står för något annat än vad moderpartiet gör (mer liberalt). Sedan får de smak på makten och blir en Reinfeldt.
Du tycker att SSU ska berätta mer om sin politik istället för att Klanka på MUF och din film heter "Nu har göran laddat bössan". Case closed.
Kolla på den.
Kolla på den.
Jag har inte sett någon av valfilmerna och kommer inte att göra det heller. Det är inte en försäljningskampanj det här med valet även om det just nu känns som om jag är ensam om att se det så.
Jag har inte sett någon av valfilmerna och kommer inte att göra det heller. Det är inte en försäljningskampanj det här med valet även om det just nu känns som om jag är ensam om att se det så.
Hur kan du då gnälla på att mela gnäller på filmerna?
Suck. Varför är du ens med i debatten? Vad gör du i den här tråden överhuvudtaget!?
Hur kan du då gnälla på att mela gnäller på filmerna?
För att jag _har_ sett delar av filmen hon har i sin signatur och vet hur MUFs valarbete fungerar. Jag läser det mela skriver.
Tittar jag på filmerna så blir jag bara förbannad över att en grupp snorungar kan bränna så mycket utav skattestålarna på att flumma.
..och detta gör hon gång på gång? Sedan kan man väl gärna uttrycka åsikter om hur stor makt vissa personer har trots att de t.ex. representerar en väldigt liten del av befolkningen eller till och med känna avsky för vad de representerar för ideologi.
Eller helt enkelt tycka att de har "lurat" sig fram till platsen.
hon gör det i stort sett varje gång det kommer upp en tråd med politisk anknytning.
Man kan visst ge uttryck för åsikter och vad man tycker om andras åsikter men att hävda att personer inte har rätt att ha den makt dom har fått på demokratisk väg därför att dom har en viss åsikt tycker jag är fel. Då respekterar man inte det demokratiska system vi har och då bör man kunna presentera ett alternativ till det.
Dessutom har jag just sett filmen och har svårt att se det politiska budskapet eftersom det totalt döljs och överskuggas av de extremt dåliga skådespelarprestationerna i filmen. Det gör ont i min själ att se så dålig teater.
Tittar jag på filmerna så blir jag bara förbannad över att en grupp snorungar kan bränna så mycket utav skattestålarna på att flumma.
Alla filmer som MUFare har gjort är gjorda ideellt på deras fritid. Vi får inga pengar för att göra filmer.
Mjo, att det sen är ungefär 0.00000001 av vad soussarna flummar bort är inget att bry sig om?
hon gör det i stort sett varje gång det kommer upp en tråd med politisk anknytning.
Källa på det om du nu skall gå till sådana personangrepp?
Källa på det om du nu skall gå till sådana personangrepp?
Källa till "i stort sätt varje"?
Fö håller jag med cilia.
Källa till "i stort sätt varje"?
Jag nöjer mig med ett par, borde ju inte vara så svårt att leta upp eftersom vi har en del politiska diskussioner här.
Jag nöjer mig med ett par, borde ju inte vara så svårt att leta upp eftersom vi har en del politiska diskussioner här.
Du vet mycket väl att mela börjar pladdra ideologi och politiskt-bs så fort chansen ges. Vi andra är väl medvetna om det iallafall, tycker du att du saknar någon information är det bara att du använder sökfunktionen.
får se om jag orkar efter benpasset
för det är ju så att du vet vad jag refererar till eftersom skriver som du skriver. Så det känns lite onödigt.
Mjo, att det sen är ungefär 0.00000001 av vad soussarna flummar bort är inget att bry sig om?
Men jag sa väl SSU-filmer också? Jag hatar flum för pengar, MUF och SSU räknar jag dit.
Du vet mycket väl att mela börjar pladdra ideologi och politiskt-bs så fort chansen ges. Vi andra är väl medvetna om det iallafall, tycker du att du saknar någon information är det bara att du använder sökfunktionen.
Ja, klart hon börjar snacka om vad hon tycker är bäst. Det var inte det som detta handlade om. Det handlade om att ni anser att mela i varje tråd ger uttryck för att vilja förbjuda alla som inte har samma åsikt som henne. Jag har inte sett detta och undrar därför lite snällt om jag kan få några exempel.
Ja, klart hon börjar snacka om vad hon tycker är bäst. Det var inte det som detta handlade om. Det handlade om att ni anser att mela i varje tråd ger uttryck för att vilja förbjuda alla som inte har samma åsikt som henne. Jag har inte sett detta och undrar därför lite snällt om jag kan få några exempel.
Varje tråd är det ingen som har sagt.
Och det är jag ensam om? Det är klar som fan att jag diskuterar politik i trådar eftersom är jag såpass intresserad av det.
Du är också i varje politisk tråd och klankar på mig. jzwrd också.
Men jag sa väl SSU-filmer också? Jag hatar flum för pengar, MUF och SSU räknar jag dit.
Tycker bara att det finns betydligt värre saker att bli förbannad för än snorungar som slösar bort 5000 kr (eller whatever) på att göra en löjlig film ;)
Och det är jag ensam om? Det är klar som fan att jag diskuterar politik i trådar eftersom är jag såpass intresserad av det.
Du är också i varje politisk tråd och klankar på mig. jzwrd också.
Skillnaden är att du är fundamentalist, det är det vi skrattar gott åt.
Tycker bara att det finns betydligt värre saker att bli förbannad för än snorungar som slösar bort 5000 kr (eller whatever) på att göra en löjlig film ;)
Du verkar inte förstå vad jag säger. Jag tar det på ett mer drastiskt och förenklat sätt: Lägg ner SSU och MUF, det är slöseri med tid och pengar.
Du verkar inte förstå vad jag säger. Jag tar det på ett mer drastiskt och förenklat sätt: Lägg ner SSU och MUF, det är slöseri med tid och pengar.
Jag förstår mycket väl vad du säger. Jag påpekar bara att det finns betydligt större och ännu onödigare pengaslukare än ungdomsförbunden.
Jag förstår mycket väl vad du säger. Jag påpekar bara att det finns betydligt större och ännu onödigare pengaslukare än ungdomsförbunden.
Men den här tråden handlar inte om det (än). Jag skulle inte ha något emot att t ex halvera storleken på stadsapparaten - den är allt för välhängd som det är idag.
Men den här tråden handlar inte om det (än). Jag skulle inte ha något emot att t ex halvera storleken på stadsapparaten - den är allt för välhängd som det är idag.
ffs, sen när har allmänt inneburit en ontopic-diskussion? :)
Apropå ungdomsförbund.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2451&a=567811
Ida verkar vettig...
Blir fan jwzrd-arg när jag läser hennes jävla gnäll om att folk inte har pengar hit och dit, alla som röstar borgerligt har 30 mille på banken osv. En armbåge på näsbenet nästa?
Apropå ungdomsförbund.
Ida verkar vettig...
Blir fan jwzrd-arg när jag läser hennes jävla gnäll om att folk inte har pengar hit och dit, alla som röstar borgerligt har 30 mille på banken osv. En armbåge på näsbenet nästa?
Hinner inte läsa så mycket, det jag hann läsa lät bra.
Grejen är att, argumenten som används mot bourgare är saker som att man beskyller M för hela krisen i början av 90-talet vilket är fel, eller att man påstår att det bara är brackor som röstar på M. Etc. Bourgare har sin syn på hur samhället fungerar, hur det bör fungera och hur man tar sig dit. Inget fel i det, det är sunt. MEN samma sak gäller Soussar. Soussar har också en syn på hur samhället fungerar, hur det bör fungera och hur man tar sig dit och det ska inte blandas ihop med hur en given Sousse-regering driver den, precis som en vanlig bourgare nog inte vill ha med 90-talets M-regerings kompetens att göra. Det är en viktig skillnad. Jag gillar Sousse-politik men absolut inte en mycket stor del av Soussarna som sitter nu. Det är gubbigt, råffande, trögt, ineffektivt och maktmissbrukande. Allt det jag hatar.
Hinner inte läsa så mycket, det jag hann läsa lät bra.
Grejen är att, argumenten som används mot bourgare är saker som att man beskyller M för hela krisen i början av 90-talet vilket är fel, eller att man påstår att det bara är brackor som röstar på M. Etc. Bourgare har sin syn på hur samhället fungerar, hur det bör fungera och hur man tar sig dit. Inget fel i det, det är sunt. MEN samma sak gäller Soussar. Soussar har också en syn på hur samhället fungerar, hur det bör fungera och hur man tar sig dit och det ska inte blandas ihop med hur en given Sousse-regering driver den, precis som en vanlig bourgare nog inte vill ha med 90-talets M-regerings kompetens att göra. Det är en viktig skillnad. Jag gillar Sousse-politik men absolut inte en mycket stor del av Soussarna som sitter nu. Det är gubbigt, råffande, trögt, ineffektivt och maktmissbrukande. Allt det jag hatar.
Lät bra? Du är medveten om att hon är från ung vänster? :D
Håller med dig i övrigt dock. Men ung vänster :laugh:
Slöseri med tid och pengar? Låter ju som alla valkampanjer enligt mig... *screwy*
Slöseri med tid och pengar? Låter ju som alla valkampanjer enligt mig... *screwy*
Det kan vi skåla på.
Skratta på, jag tyckte dom inlägg jag läste av henne lät bra. Jag han läsa dom 4-5 första.
Apropå ungdomsförbund.
Ida verkar vettig...
"Genom att anställa 200 000 i offentlig sektor. När folk får pengar i plånboken handlar de också mer och ekonomin får fart. Det skapar även jobb i andra sektorer."
Varför nöja sig med 200 000 jobb? Ju fler jobb desto fler får pengar i plånboken och ju mer fart får ekonomin. Varför begränsar sig vänsterpartiet till ytterligare 200 000 jobb?
Ingenting av det hon skrev lät bra. Hon är dum i huvudet. Däremot är Fredrik Malm en av Sveriges absolut bästa politiker alla kategorier. Han är helt enkelt grym. Alltså, sossarnas skattepolitik och liknande gråter jag inte direkt floder över. Det är faktiskt inte så farligt, men deras och i all synnerhet vänsterns utrikespolitik äcklar mig verkligen. *spy*
"Genom att anställa 200 000 i offentlig sektor. När folk får pengar i plånboken handlar de också mer och ekonomin får fart. Det skapar även jobb i andra sektorer."
Varför nöja sig med 200 000 jobb? Ju fler jobb desto fler får pengar i plånboken och ju mer fart får ekonomin. Varför begränsar sig vänsterpartiet till ytterligare 200 000 jobb?
I offentlig sektor sehnpaa. Offentlig sektor.
Skratta på, jag tyckte dom inlägg jag läste av henne lät bra. Jag han läsa dom 4-5 första.
Okey. Du tycker alltså att kvinnor (bara kvinnor) ska få betalt för 8 timmar men bara behöva jobba 6? Du står bakom ung vänsters hållning i israel/palestina-konflikten? Att det är rimligt att ha kvar en orimlig skatt på skattade pengar? Och till sist tycker du att detta är vettigt och sant? "Att anställa 200 000 nya personer (i offentlig sektor) skulle vara att återställa antalet till hur det var innan borgarna fick chansen att montera ned välfärden förra gången."
I offentlig sektor sehnpaa. Offentlig sektor.
Jo, det är jag medveten om, trots att det inte framgick så bra i mitt inlägg.
Hon tror att offentliga jobb ger pengar i plånbok, högkonjuktur och ännu fler jobb. Vad, i hennes perspektiv, hindrar henne att sikta på 300 000 offentliga jobb?
Tänk vad verkligheten ter sig enkel med ungdomens skygglappar
skeletron
2006-08-25, 23:31
Hon har vad jag vet också sagt att komminismen har en fin historia. Fattar inte.
skeletron
2006-08-26, 00:10
Mahogny Mats? Det är iaf enligt Johan Forsell MUFs valfilm.
skeletron
2006-08-26, 00:14
Ja det är ju verkligen slöseri att upplysa de lite yngre om Sveriges framtid de senaste 4 åren, det är inte alls viktigt? Ungdomsförbund som lyssnar på de yngre och sedan kan ta upp det i partiet, det är onödigt?
skeletron
2006-08-26, 00:21
De störtsa problemet nu är väl vänteköerna? Tror inte det skulle vara så populärt att höja skatterna ännu mer, man har liksom hittat en ytterst gräns som man tycker är lagom, om inte annat.
Varför inte höja skatten, det finns ju utsatta människor? Alla kan inte bli anställda i statliga bolag och de som jobbar borde väl ha råd att ge lite mer?
Hon har vad jag vet också sagt att komminismen har en fin historia. Fattar inte.
Allt är de förbannade komministernas (http://www.lidingoforsamling.com/praster.html) fel!! *grr27*
skeletron
2006-08-26, 00:39
Kommunismen even
"Om jag är kommunist...ja, då skulle jag svara ja. Jag är kommunist för jag tycker att vi har en stolt historia."
"Vi vill ha ett schystare liv helt enkelt. Det vill högern också. De vill behålla sina miljonlöner och sina feta fallskärmar. De vill ha kvar sina miljardvinster, cocktailpartyn, segelbåtar och lyxvillor. För dem går deras rätt till ett liv i lyx före vår rätt till ett värdigt liv."
http://sv.wikiquote.org/wiki/Ida_Gabrielsson
Haha, så jävla dum va.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.