Visa fullständig version : Fierce
The Fallen
2006-08-23, 14:59
är det någon som har provat Fierce från San Nutrition? vad tycker ni om de i så fall?
Låter som ännu en WOW-Produkt med mindre effekt än det coola namnet och den svarta burken
Bland det bästa jag provat innan cardio. Vet inte hur den fungerar på längre sikt.
Känns som kp3 ungefär. Den ger nog inte samma blodtransport som vault.
The Fallen
2006-08-23, 15:28
okej men är det något värt att lägga pengar på om man jämför med andra kreatin produkter??
Absolut om jag bara går efter hur lätt det känts vid vissa pass, men jag är inte 100% van vid den än och inte helt säker.
Är man van vid att ta CEE så fungerar nog denna också. Ta inte 20 portioner på en dag.
The Fallen
2006-08-23, 15:42
de blir nog att man kör en kur med det:) testar man inte får man ju inte veta
Tja, testa Fierce för några dagar sen. Fick sjuk pump, ork och fokus. I stort sätt samma symptom som Vault/V12 Turbo fast med grövre pump. Det gjorde skönt ont.. Hur man nu ska tolka det... :Virro Kikade på innehållsförteckningen häromdagen. Ända som skilde var NOX transportören, men det kan säkert skilja nått annat. Har du pengar som ligger o skrotar så kör på! ;)
mangemani
2006-08-25, 21:21
san nutrition är bara ett dyrt märke samt att dom är förjävligt bra med att skrika ut hur "bra" deras produkter är.
finns mycket billigare märken med lika eller tom bättre produkter.
fairing tex.
Mass-Tech
2006-08-25, 21:28
Får bra tryck och pump av det men inte mer eller mindre än jag har fått från liknande produkter.
AndreasA
2007-08-23, 20:48
Hur många ggr per dag tar ni Fierce? 1 eller 2?
Ger den någon ökad muskeltillväxt eller är det bara mer "pump"?
Hur många ggr per dag tar ni Fierce? 1 eller 2?
Ger den någon ökad muskeltillväxt eller är det bara mer "pump"?
Jag tar fierce innan fystester och matcher. Inte annars. När jag tar det så blir det en gång 30 min innan träningen börjar. Tycker det funkar helt OK på mig. Ger lite mer "pump" skulle väl jag uttrycka det. Blir lite lättare att fokusera på uppgiften eftersom man blir piggare. I övrigt tar jag inte fulla doser för det gör mig nästan trött och lite illamående (beror nog på att jag är ganska liten).
Jag anser INTE att det ger ökad muskeltillväxt.
loverius
2007-08-24, 11:40
den ger muskeltillväxt pga kreatinet!!!
blekfet2
2007-08-24, 11:57
Jag använder mig utav det i dagsläget, testat rätt många olika typer utav kreatin och fierce ligger då på topp-tre-listan.
Jag använder mig utav det i dagsläget, testat rätt många olika typer utav kreatin och fierce ligger då på topp-tre-listan.
Får man höra hela topp 3?
blekfet2
2007-08-24, 13:02
Får man höra hela topp 3?
jadå
1. KP3 - fungerade skitbra men kände att effekten avtog efter bara några veckor.
2. San Fierce - bra smak, bra tryck som då har nu hållit i sig i några månader för mig.
3. Creatine Citrus - hemsk smak samt att de kräver att du smaskar det några ggr om dagen, dock bra tryck.
Så ser min topplista ut för moi. :D
jadå
1. KP3 - fungerade skitbra men kände att effekten avtog efter bara några veckor.
2. San Fierce - bra smak, bra tryck som då har nu hållit i sig i några månader för mig.
3. Creatine Citrus - hemsk smak samt att de kräver att du smaskar det några ggr om dagen, dock bra tryck.
Så ser min topplista ut för moi. :D
Najs! Har du hunnit prova V12 och Vault också då eller?
mystic[-_-]
2007-08-24, 14:23
Jag har provat V-12 och kan rekommendera den iaf för min träning (ganska mycket reps)
Tyckte Fierce var helt okej. Kände ungefär samma resultat som med V12.
Lite dyrare än att köra kre-alkalyn+koffein+b-alanin som jag kör nu.
*edit*
Tyckte smaken på Fierce / V12 var riktigt äcklig, lite multivitamin känsla över den.
diablogtr
2007-08-24, 14:43
Jag köpte Fierce när det var rea vilket gör att en servering kostar mig under 10 kr. Något jag tycker är värt när det ger fokusering, skönt kittlande och en vilja att få saker gjorda. Dessutom upplever jag mig lite starkare.
Jag har inte provat något annat och tänker inte göra det heller, jag har mindre än halva burken kvar och är mycket nöjd med den.
Se till att ta det på fastande mage bara annars uteblir alla effekter för min del. Runt 30 minuter före träning.
AndreasA
2007-08-24, 15:35
Frågar igen, tar ni den två ggr per dag eller endast 30min innan träning?
blekfet2
2007-08-24, 15:42
Frågar igen, tar ni den två ggr per dag eller endast 30min innan träning?
30-50min före träning ihop med esapro samt 500mg koffein.
diablogtr
2007-08-24, 16:33
30 min före träning och 25 minuter efter det EsaPro och lite dextro. Inte 2 ggr per dag.
den ger muskeltillväxt pga kreatinet!!!
I det syftet jag använder det så ger det knappast mer muskeltillväxt. Att ta det en gång i månaden på sommaren och 1 gång varannan vecka under vinter.
diablogtr
2007-08-24, 18:27
Den ger mer muskeltillväxt för att man orkar pressa längre och hårdare?
loverius
2007-08-25, 19:05
Varför köra V12 el. Vault? När man kör Fierce? Bara onödigt
Varför köra V12 el. Vault? När man kör Fierce? Bara onödigt
Fierce är alltså så mycket bättre!? Någon gång kommer jag prova fierce.
blekfet2
2007-08-26, 18:42
Fierce är alltså så mycket bättre!? Någon gång kommer jag prova fierce.
OM jag inte minns helt fel så är väl fierce en "vidareutveckling" av V12?!
Är Fierce, V12 och vault så kallade NO-produkter?
Mass-Tech
2007-08-26, 20:17
Är Fierce, V12 och vault så kallade NO-produkter?
Ja, nästan.
Ja, nästan.
Nästan? Har du lust att utveckla lite? :)
Nästan? Har du lust att utveckla lite? :)
De innehåller creatin och coffein också.
Får bra tryck och pump av det men inte mer eller mindre än jag har fått från liknande produkter.
Vilka liknande produkter?
Men störandes bajs att coffein ska vara dopingklasat då! Skit bajs. Då kan jag ju inte träna med tex fierce eftersom jag inte får ha det på tävling.
Degpekka
2007-08-28, 20:22
Men störandes bajs att coffein ska vara dopingklasat då! Skit bajs. Då kan jag ju inte träna med tex fierce eftersom jag inte får ha det på tävling.
vilken sport?
Mass-Tech
2007-08-28, 21:56
Vilka liknande produkter?
Shock Teraphy, No shoutgun, Animal Pump, V-12.
NicoRacing
2007-08-28, 22:10
Har kört på Fierce och jag tycker det är mkt bra, fin pump/tryck samt uthållighet och styrka ökar. God smak ;)
MVH / Nico
Professor Pump
2007-09-03, 11:19
Mm fierce ger en märkbar effekt på mig (och initiellt förväntade jag mig endast en mental "placebo-boost"), särskilt när man intar på tom mage. Ganska dyrt dock..
Jag ska pröva ta en dos på morgonkvisten och ytterligare en på kvällen 20 min innan träning. Hoppas det funkar ännu bättre :)
Jag har gjort slut på en burk fierce, använde de varje gång jag tränade i början för att jag tyckte att den gav mkt men efter några veckor började effekten avta och då tog jag den bara ibland och då kom lite av effekten tbx. Första tillfället kunde jag inte stå stilla utan va helt hajpad, märker mest att jag blir mkt focuserad, pigg och känner mig stark. För mig är det omöjligt att ta den på fastande mage för det skulle innebära att jag var tvungen att vänta 2 timmar efter maten-->förtära drycken vänta 30 minuter sen träna en timme. Det blir 3,5 timmar utan mat vilket skulle innebära fruktansvärd hunger.
En sak som jag dock tycker är konstig är att man ska blanda med KALLT vatten! Då blir ju inte kreatinet totalt upplöst (som man klart kan se eftersom det ligger en hög med vitt pulver på botten av flaskan), vilket inte ger optimalt upptag och dessutom risk för skadade njurar!?!?!? varför ska man inte blanda med varmt, då blir allt utblandat. Blir nått annat t ex NO förstört?
Aja den e bra iaf:hbang:
Handcuff
2007-09-04, 15:57
Första tillfället kunde jag inte stå stilla utan va helt hajpad, märker mest att jag blir mkt focuserad, pigg och känner mig stark.
En sak som jag dock tycker är konstig är att man ska blanda med KALLT vatten! Då blir ju inte kreatinet totalt upplöst (som man klart kan se eftersom det ligger en hög med vitt pulver på botten av flaskan), vilket inte ger optimalt upptag och dessutom risk för skadade njurar!?!?!? varför ska man inte blanda med varmt, då blir allt utblandat. Blir nått annat t ex NO förstört?
Aja den e bra iaf:hbang:
*bs*
Det jag tycker är konstigt är att du har helt fel. Tvärtom så är det bara bra om kreatinet ej är upplöst. Så fort du blandar det med vatten börjar det ombildas till kreatinin.
vilken sport?
Det var i styrkelyft men det var endast under 2006 tydligen så det är fritt fram att köra fierce nu :D
"Tvärtom så är det bara bra om kreatinet ej är upplöst. Så fort du blandar det med vatten börjar det ombildas till kreatinin."
Hmm ok. Har du nå referens? Har läst att de ska va helt upplöst från bl a Fredik Paulúns bok "Allt om kostillskott", men de kanske e gamla studier?
Handcuff
2007-09-04, 16:17
"Tvärtom så är det bara bra om kreatinet ej är upplöst. Så fort du blandar det med vatten börjar det ombildas till kreatinin."
Hmm ok. Har du nå referens? Har läst att de ska va helt upplöst från bl a Fredik Paulúns bok "Allt om kostillskott", men de kanske e gamla studier?
Ska omformulera mig lite. Det gör inget om det blir upplöst. Eventuellt bättre att det inte blir det. Dock ska det ej stå utblandat en stund.
Kan tillägga att din referensbok och annan litteratur från den mannen skall tas med en nypa kreatin. (eller salt :))
[UnTr] freshmint
2007-09-05, 15:02
har det inte diskuterats rätt friskt senaste tiden att kreatin faktiskt är väldigt stabilt i vatten?
EiseltUK
2007-09-05, 15:21
Vanligt kreatin omvandlas till kreatinin snabbare om pH-värdet är lågt och/eller vid högre temperaturer. I vanligt vatten är stabiliteten hyffsat bra.
Vad jag vet finns det inga studier som jämfört fullt upplösta partiklar kontra ouplösta partiklar. Däremot kan man anta att lite större partiklar ger en långsammare plasmaökning av kreatin och det skulle kunna vara positivt för upptaget i muskelcellerna. Det är ju en sak att få ut grejerna i blodet och en annan och få dem att nå slutdestinationen.
Vanligt kreatin omvandlas till kreatinin snabbare om pH-värdet är lågt och/eller vid högre temperaturer. I vanligt vatten är stabiliteten hyffsat bra.
Men förut rekomenderade du alltid att man skulle ta kreatinet i varmt/ljummet vatten? :confused:
Jag kör alltid i kallt vatten, men det är i alla fall inget fel i att göra det då? :)
blekfet2
2007-09-05, 17:46
Men förut rekomenderade du alltid att man skulle ta kreatinet i varmt/ljummet vatten? :confused:
Jag kör alltid i kallt vatten, men det är i alla fall inget fel i att göra det då? :)
Har väl bara att göra med hur det skulle lösa upp sig.
EiseltUK
2007-09-05, 18:18
Har jag?
Nej det är troligen inget fel med att blanda i kallt vatten. Jag brukar själv göra det.
Då behöver jag inte lyssna på alla som påstår att kreatinet måste vara upplöst innan man dricker det? För blandar man i kallt vatten blir det ju inte upplöst alls.
Går det att blanda kreatin med mjölk? Är nästan oundvikligt om man ska blanda kreatin och gainer så länge man inte vill att det ska smaka ren skit.
Räkan_88
2007-09-16, 14:18
Jag mådde iaf INTE bra av Fierce. Kissade stup i kvarten, tappade aptiten, ont i njurarna och dåsighet.
Istället för ökad styrka så minskade den men kunde fixa högre antal reps, schysst pump också.
Nu ligger burken under sängen och skräpar. 540kr åt skogen med andra ord.
ps. Misstänker dock att jag är överkänslig mot coffein...
Fierce är den bästa av de prestationshöjande preparaten jag testat. Jag har testat V12 vault NO explode mm men fiercen är klart bäst för mig. Jag bara en skopa innan träning och efter tar jag vanligt kreatin och även på vilodagar tar jag vanligt kreatin. Då räcker en burk ändå ganska länge så det blir inte så dyrt.
Sheogorath
2008-02-04, 18:33
Jag fick en provförpackning med min senaste beställning, och drog i den enligt anvisning. Absolut ingen effekt alls som inte kan ha varit placebo. Ett bra pass iofs, men sådana har man ju ibland, tursamt nog. ;)
Ren placebo för mig första gången, märker inte ett skit nu, tror nästan en kopp kaffe är bättre.
Har snart tagit slut på en burk Fierce. Sammanfattningsvis kan jag säga att den inte är direkt värd pengarna.
Positiva saker jag märkt är att jag förvisso har lättare för att vara fokuserad. Att kunna press upp sista repen med mer viljestyrka. Jag känenr mig inte direkt överkörd i huvudet efter ett pass :P
Nackdelen är väl att magen vrider sig lite. Jag blir illamående vid riktig ordentlig ansträngning. Jag känner ingen pump, eller stickningar whatsoever.
Dock kör jag hellre med än utan Fierce. Men det kostar mer än det smakar. Och på tal om det är den jäkligt sur.
NicoRacing
2008-02-21, 12:32
fierce är den första prestations höjaren jag testade och nu är jag tillbaka till den igen efter testat xplode, rage Lett bäst !
MVH / Nico
Jag påverkades ganska rejält av Fierce. Jag är något känslig mot koffein bör tilläggas.
Jag blev alltså väldigt stirrig, lite dåsig i huvet men ett jävla trycka att träna med på gymmet.
Det där med kissa stup i kvarten känner jag igen, jag hann inte dricka ifatt den vätskan jag förlorade och kände mig till viss del "avtrubbad" dagen efter.
Summa sumarum för mig: Mer tryck, mer pump men framförallt ett jävla go under träningen. Det väger inte upp för nackdelarna koffeinet ger mig i form av sömnbesvär, "avtrubbad känsla" och väldigt uppe i varv efter träning.
Ja, just det. Sömnproblem finns ju även med på nackdelarna över Fierce. Lyckligtvis har jag turen att vara arbetslös just nu :P
Att man blev kissnödig glöma jag också att skriva ;) Men med tanke på att man inte har några problem med att gå på muggen så är väl inte det direkt någon stor nackdel, haha.
Jag brukade ta dubbel dos 30 minuter före träning, och inte äta på 2 timmar innan. Men ju mer effekt den gav, ju mer taggad jag blev, desto mer illamående blev jag :/ Jag är lagom avundsjuk på de som känner pump! Hur bär ni er åt!? Jäkla fuskerier haha.
Nu blir det en burk Rage. Hoppas innerligt att den ä bättre än Fierce.
Dock måste jag säga att jag hade en sån brutalt skön placebo-effekt första gången jag provade fierce, hahah. Det va helt sjukt :D
Men Garm, hur svårt kan det vara att dricka ikapp vätskan man förlorade? ;) Drick 5dl vatten varje gång du har pissat bara, så är problemet löst!
Mukryian
2008-02-21, 20:40
Jag använder Fierce nu, har gjort det i 6-7 pass nu, och kan konstatera att jag är super nöjd med produkten!! Än så länge :)
Vad är du nöjd med? :P Kan du inte skriva om det är smaken, känslan, eller nått annat lite mer specifikt? :D
Mukryian
2008-02-22, 22:29
Ja smaken spelar mig inte någon större roll men kan säga att den är väldigt söt, den slinker ned ostört. Sen så är det passen som jag utgår ifrån vid min bedömning, bra fokus, intensitet och energi. Det blir många + för den produkten :D
Fjällbrynt
2008-02-22, 22:34
jag säger att den gjorde inget för mig förutom att ge mig kväljningar
vänta lite, nu vet jag att du ljuger.. SÖT SMAK!? Den är ju sur som citron!
Mukryian
2008-02-23, 00:03
Jasså varför skulle jag ljuga för?
Gick och smakade på den precis, tangy orange, söt som fan med sur eftersmak :)
För att du sa att den va söt ;)
men visst, Fierce gav bra fokus, intensitet och energi för mig med. Dock tycker jag inte att den är värd pengarna :P
Mukryian
2008-02-23, 00:09
Den är riktigt söt
Mukryian
2008-02-23, 11:59
Jag känner av smärre vätskesamlingar främst runt magen. Kan det vara så att Fiercen, och kreatinet, är orsaken till det?
Fangtastic
2008-02-23, 12:35
Jag känner av smärre vätskesamlingar främst runt magen. Kan det vara så att Fiercen, och kreatinet, är orsaken till det?
Fierce är de nånting att ha eller? Jag har själv köpt upp en sån burk nu så man får testa och undrar därför om de ger nån pump! *cupid*
Tja, jag kör hellre med, än utan Fierce. Men effekten jag får va inte värd 500kr/månaden. Jag fick ingen direkt pump av den iaf.
Andra får betydligt bättre effekt säger dem. Och vissa känner inte av den ett dugg.
Du får mer än gärna skriva ner hur du upplever Fierce :)
Fangtastic
2008-02-23, 15:24
Det ska jag absolut göra när jag fått hem det men jag gav billigare än så vilket känns helt okej ännu så vi ska se om de är upp till förväntningarna. :)
Stay tuned.
gurra162
2008-02-25, 22:45
Fick hem en burk för ett tag sen, testat 2 ggr nu och inte känt nånting...
Kände betydligt mer av rage, men eftersom många talat bra om fierce så testade jag, men nej ingenting kände jag som sagt, någon som vet varför?
Btw har tagit det en gång med hyfsat tom mage och en gång med mat i magen.
Någon som vet om man ska ta den på tom mage eller med mat i magen? Om tom mage, hur länge innan ska man äta isf? Har beställt en burk, får den om någon dag! :D
Någon som vet om man ska ta den på tom mage eller med mat i magen? Om tom mage, hur länge innan ska man äta isf? Har beställt en burk, får den om någon dag! :D
Hade du letat och sökt så hade du fått reda på att man bör ta den på tom mage :) Jag brukar ta pre workout runt 2-3 timmar efter senaste måltiden.
Fördelarna och nackdelarna med Fierce har vägts upp i tråden men så vitt jag kan se har ingen lyckats nämna något bättre alternativ. Kan man dra slutsatsen att Fierce är den bästa prestationshöjaren men kanske inte riktigt värd pengarna? Eller är Rage bättre? Någon som testat båda?
gurra162
2008-02-28, 00:36
har kört med rage i 4 veckor och nu när burken i slut har jag börjat me fierce men bara tagit det två träningar, för lite för att avgöra om det är bra eller inte egentligen. Men det jag kan säga är att rage är en GRYM produkt!
Om man ska tro de som skriver om rage och fierce i dessa trådar, så tycker jag det verkar som att de flesta hyllar Rage mest hela tiden. När det gäller Fierce verkar det lite mer delat.
Martin.L
2008-02-28, 10:03
Jag kör fierce nu och har provat rage. Jag gillar fierce bättre tycker man blir mer pigg o laddad med den o bra pump. Ragen gav mig bara stickningar (så sjukt mycket stickningar blev nästan rädd en liten stund). Men jag har bara kört rage 2 ggr så det är en orättvis bedömning, körde 25gr tror jag kanske behöver lite mer.
Märker inget av Fierce, ingen bättre pump eller något, märker inte heller om jag blir piggare vilket man borde bli men inget jag lägger märke till.
gurra162
2008-02-28, 13:14
Märker inget av Fierce, ingen bättre pump eller något, märker inte heller om jag blir piggare vilket man borde bli men inget jag lägger märke till.
Hur många träningar har du använt fierce? Jag har samma problem men har bara använt fierce på 2 träningar än så länge..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.