handdator

Visa fullständig version : Gyno - ont?

swiftin
2006-08-22, 19:14
Old topic, jag vet, meeeen:

Har lite hängiga bröst runt bröstvårtan. Brösten blir fina å bra när vårtorna e styva, meeen... När de inte är det och jag pillar på bröstvårtorna för att hängigheten stör mej brukar de kunna göra ont i vänster bröstvårta en stund efter att man har varit där och pillat ett tag. Det gör inte ont under själva pillandet, men en stund efteråt ibland. Det är inget att vara rädd för? Ingen cancersvulst eller så utan bara fett som fastnat fel?

edit: Fel forumdel, kanske? Sorry.
Swift

King Grub
2006-08-22, 19:19
Ja, gynekomasti kan ömma.

Är du orolig för cancer går du till läkare.

http://www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=704

Orsak: Oftast ett normaltillstånd i pubertet. Normalt även vid fetma. Rikligt ölintag. :D

Bröstcancer hos män ger likartade symptom, men risken för en tonårig man är minimal i jämförelse.

Doctor Snuggles
2006-08-22, 19:20
Ptja, män kan faktiskt börja producera mjölk genom stimulering av sina bröstvårtor så.... :D
(det är alltså helt sant)

swiftin
2006-08-22, 22:50
Ja, gynekomasti kan ömma.

Är du orolig för cancer går du till läkare.

http://www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=704

:D

Bröstcancer hos män ger likartade symptom, men risken för en tonårig man är minimal i jämförelse.

Det låter ju bra! Så det är inget att oroa sig för, då? :) Vad är det för knöl man "ska" känna när man har gyno? Jag känner inget, tror jag. :em:

hultman
2006-08-22, 23:25
Förhoppningsvis känner man det om man har det :D

nihe
2006-08-26, 21:01
Har liknande problem. Visst, har väl hyfsat högt bf (synliga magrutor i bra ljus om jag spänner mig, om det nu hjälper), men problemet är att jag inte har något fett i mitten av bröstet, utan bara under/bredvid. Brösten ömmar inte, men känner jag vid bröstvårtorna så känner jag något, det känns inte som någon knöl, utan vävnad (fettvävnad kanske :D).

Kan det möjligen vara gyno eller har jag bara gynnsam fettlagring vid brösten?