Visa fullständig version : Deff fråga.
Ser det här "ok" ut?
Frukost 8.00: Fiberberikad havregrynsgröt, kvarg 250 G, lite mjölk + multivitamin dryck.
Lunch 12.00: Kyckling + väldigt lite pasta/ris/potatis + fett
Träning 16.00: Innan, under och efter gainer, sammanlagt 25G prot/ 25 G kol.
18.00: Kvarg + multivitamin dryck.
20.00 Middag: Kött + lite pasta/ris/potais + fett
23.00: Kvarg.
Jag VET att grönsaker och frukt saknas, och att multivitamin dricka är sämre.
Kör helkroppspass 3 dagar i veckan, och rör på mig ofta.
Vill bara veta om jag kommer DÖ av den här deffen eller kommer den fungera? bara 5 kilo som måste bort.
Om du går ned mer än 0,5 kg i veckan så är det inte så bra...
sailaways
2006-08-22, 22:30
Vad jag vet förorsakar kvarg en insulintopp vilket inte är så positivt ur deff-perspektiv. Insulinet har en fettlagrande effekt. Ät saker med lågt II-värde.
Typ :)
Vad jag vet förorsakar kvarg en insulintopp vilket inte är så positivt ur deff-perspektiv. Insulinet har en fettlagrande effekt. Ät saker med lågt II-värde.
kanske är smart att ge exempel på några sådana så man vet vad du dillar om?
King Grub
2006-08-23, 08:36
Insulinpåverkan från kosten påverkar i sin tur inte kroppssammansättningen vid normalt ätande.
Vid ett energiunderskott ökar mjölkprodukter fettoxidationen, om något.
Ser det här "ok" ut?
Frukost 8.00: Fiberberikad havregrynsgröt, kvarg 250 G, lite mjölk + multivitamin dryck.
Mellis kl 10:00 proteindrink
Lunch 12.00: Kyckling + väldigt lite pasta/ris/potatis + fett
Mellis kl 14:00 proteindrink
Träning 16.00: Innan, under och efter gainer, sammanlagt 25G prot/ 25 G kol.
18.00: Kvarg + multivitamin dryck.
20.00 Middag: Kött + lite pasta/ris/potais + fett
23.00: Kvarg.
.
Jag kör ungefär som ditt upplägg förutom att jag har mellanmålen också + omega-3 vid frullen och lunchen.
Kör med proteindrink före träning, maltodextrin direkt efter avslutat pass och 250gr kvarg ca1-2h efter.
Jag kör ungefär som ditt upplägg förutom att jag har mellanmålen också + omega-3 vid frullen och lunchen.
Kör med proteindrink före träning, maltodextrin direkt efter avslutat pass och 250gr kvarg ca1-2h efter.
Men är inte protein + kolhydrater tillsammans alltid bättre?`
iof har king grub skrivit i bygga och bränna tråden att Protein innan, kol efter, protein 1, 2 och 3 timmar efter. Fast det kanske är gamla studier han använder sig av då? eller vad säger du grub?
King Grub
2006-08-23, 16:57
Men är inte protein + kolhydrater tillsammans alltid bättre?`
Jo.
King Grub
2006-08-23, 16:58
iof har king grub skrivit i bygga och bränna tråden att Protein innan, kol efter, protein 1, 2 och 3 timmar efter. Fast det kanske är gamla studier han använder sig av då? eller vad säger du grub?
Nej, det är inte gamla studier, men jag pratar ju bara om proteinsyntesen. Proteinbalansen tar hänsyn till både proteinsyntes och proteinnedbrytning.
Så vad är bäst i muskelbevarande syfte? kol+prot innan under efter eller det andra upplägget?
innan, under och efter är bäst. Tänk dock på att det är viktigt att du får i dig näring så du kan inte få i dig alla dina kalorier genom malto och proteinpulver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.